Odin Inlagd Mars 23, 2012 Dela Inlagd Mars 23, 2012 dtbkk. Misstolka inte mej nu, plz. Dina bilder är nästan för bra (för perfekta) kan du inte lägga in en riktig fadäs? Ja bara för att visa att du är mänsklig... hehe Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ola med b Inlagd Mars 23, 2012 Dela Inlagd Mars 23, 2012 En bild från västkusten Destruktör,fjant,fegis och nu även looser. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest jlh66 Inlagd Mars 23, 2012 Dela Inlagd Mars 23, 2012 (ändrad) Här är några bilder på en lite halvskum båt jag såg i Norge,det är iof inte dagens bilder men ändå. Jag tyckte iof att den va ganska full,men jag skulle gärna vilja ha sett hur fort den gick? Denna stod oxå i Norge men den var jäkligt fin Ändrades Mars 23, 2012 av jlh66 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Mars 23, 2012 Dela Inlagd Mars 23, 2012 Ser ut som en sidoköls-svävare (surface Effect Ship - SES). Det var norrmän som utvecklade den tekniken Ser att svenska SSPA bl.a varit med i att utveckla denna testfartyget "Smyge" i Svenska Flottan använde den tekniken Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest jlh66 Inlagd Mars 23, 2012 Dela Inlagd Mars 23, 2012 Ser ut som en sidoköls-svävare (surface Effect Ship - SES). Det var norrmän som utvecklade den tekniken Ser att svenska SSPA bl.a varit med i att utveckla denna testfartyget "Smyge" i Svenska Flottan använde den tekniken Rolls-Royse hade oxå varit med på endel,turbinerna? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Mars 23, 2012 Dela Inlagd Mars 23, 2012 Rolls-Royse hade oxå varit med på endel,turbinerna? Du kan läsa mer om firmans första testbåt (som du fångat på bilderna) här: http://www.seseu.com/R&D%20folder/Effises_01.pdf Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Mars 23, 2012 Dela Inlagd Mars 23, 2012 (ändrad) Tack Enis. En av många tidningsförsäljare i Manila: Miljön och bilparken har tydligt förbättrats på 25 år. Del Pilar , Manila 1987 Mvh, borje222 Ändrades Mars 23, 2012 av borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest jlh66 Inlagd Mars 23, 2012 Dela Inlagd Mars 23, 2012 Du kan läsa mer om firmans första testbåt (som du fångat på bilderna) här: http://www.seseu.com.../Effises_01.pdf Tack för länken,man kan kanske tycka att endel av det dom fick fram var bra,men för min del så är designen på båten helt åt helsike.Den var rent ut sagt ful. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thaedra Inlagd Mars 23, 2012 Dela Inlagd Mars 23, 2012 Miss little sunshine, mitt x Life is so simple... Life starts with birth and ends with death... / www.lord.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Mars 23, 2012 Dela Inlagd Mars 23, 2012 Tack för länken,man kan kanske tycka att endel av det dom fick fram var bra,men för min del så är designen på båten helt åt helsike.Den var rent ut sagt ful. Håller med. Men eftersom det bara var en testplattform för att testa en köl/framdrivningsteknik var design inget som dom la minsta tid på. Den skulle ju inte säljas eller sådant Deras senare tesplattformar ser betydligt bättre ut http://www.seseu.com/Products%20folder/Products%20and%20pictures/ASV%20M64%27%20Sport.pdf Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dtbkk Inlagd Mars 23, 2012 Dela Inlagd Mars 23, 2012 Borje222. Lite bättre är det nog nu. Ekonomin tuffar på rätt bra i Filippinerna. Börsen en av de bästa i asien förra året och även i år. Antalet importerade bilar just ökade med 40 % jan.feb jämfört med förra året... Odin. Tack för den uppskattande kommentaren. Gör misstag varje dag. Ska se om jag hittar en sån där som man ångrar bittert. Det finns det lovar jag. En bild från Colombia, cirka 100 meter från gamla knarkbaronen Escobars hus (antaglien ett av många) i Medellin: Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest jlh66 Inlagd Mars 23, 2012 Dela Inlagd Mars 23, 2012 Jag letade efter en tråd om bilder från era jobb,har ett litet minne av att en sån ska finnas med hitta den inte. Så jag lägger lite jobb bilder här om det är okej? En svetsrobot som Statoil experimenterade med Den hade 4 olika "kassetter" Den skulle helt obemannad kunna gå ner på 1000m djup och svetsa en pipeline Detta är gas kassetten Det här är den kassett som dom ville att vi skulle lösa problemet med Det var den som skulle se till att fukt och vatten drevs ut från roboten efter att den omslutit kring röret. Problemet var att det var jäkligt ont om plats och det enda vi fick var ett flödesschema Massor av olika slags rör med olika funktioner skulle få plats i boxen Inga vanliga dimensioner eller rördelar gick egentligen att använda,Vi fick istort bygga om allt för att det skulle passa Hursom,detta kanske inte är jätte intressant att lägga i tråden dagens bild,men såhär kan det funka på jobbet ibland och detta är typ min vardag. Men jag ska erkänna att när vi kom in i hallen där denna robot stod första morgonen tittade jag och kompisen på varandra och undrade att vart fan har dom skickat oss nu. Såg ju fan ut som nått som skulle upp i rymden.Jag vet faktiskt inte om denna robot funkar idag,men då när vi var färdiga med den var iaf konstruktören väldigt nöjd med alla testvärden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Mars 23, 2012 Dela Inlagd Mars 23, 2012 Får bli frugan som krydd- satte dagens grillning. Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drivern Inlagd Mars 24, 2012 Dela Inlagd Mars 24, 2012 Skrotha..,jag menar bilhandlarn på vår parkering.Fick lov att dist. bilden Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drivern Inlagd Mars 24, 2012 Dela Inlagd Mars 24, 2012 Några har lånat "vår" mötesplats i slottskogen, i den 17 gradiga vårsolen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tack och Hej Inlagd Mars 24, 2012 Dela Inlagd Mars 24, 2012 Här är några bilder på en lite halvskum båt jag såg i Norge,det är iof inte dagens bilder men ändå. Jag tyckte iof att den va ganska full,men jag skulle gärna vilja ha sett hur fort den gick? Denna stod oxå i Norge men den var jäkligt fin ESI fartyg som du visar på bilden är en test båt Den nya ASV-tekniken minskar våta yta och friktion mellan skrov och vatten betydligt. Storleken av motorer för att driva ASV: s kan minskas jämfört med den marknadsledande konventionella fartyg av samma storlek och prestanda. Bränsleförbrukning vid högre hastigheter är lika bra. "På ca 30 knop, är konventionella mono skrov med 11 till 13 liter per nautisk mil, men den ASV Mono förbrukar endast 5,7 liter totalt (framdrivning och lyft fläkteffekt ingår)" Vår egen svensken Ocke Manerfeld jobbar med annatteknik där båt går på luft inte på vatten. R- Serie från Nimbus Boats är ett exempel med luft smorda skrov. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Matthew Inlagd Mars 24, 2012 Dela Inlagd Mars 24, 2012 Lördagsgodis... Tam dii dai dii, tam chua dai chua DONATION TILL BRÄNNSKADADE POP GÖRS MED HJÄLP AV DENNA TRÅD Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dtbkk Inlagd Mars 24, 2012 Dela Inlagd Mars 24, 2012 Groda: Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Inaktiv Medlem Inlagd Mars 24, 2012 Dela Inlagd Mars 24, 2012 Groda: Det hade nästan gått att gissa, men vilket sort är det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dtbkk Inlagd Mars 24, 2012 Dela Inlagd Mars 24, 2012 r1000, tänkte skriva i bildtexten att jag har ingen aning vilken sort. Sjukt dålig på sånt. Nån som vet? Bilden tagen i Karibien... Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Inaktiv Medlem Inlagd Mars 24, 2012 Dela Inlagd Mars 24, 2012 r1000, tänkte skriva i bildtexten att jag har ingen aning vilken sort. Sjukt dålig på sånt. Nån som vet? Bilden tagen i Karibien... Ledtråd http://www.google.se/search?q=caribbean+frog&hl=sv&rlz=1C1SVEE_enSE402SE402&prmd=imvns&source=lnms&tbm=isch&ei=NodtT73VMsj54QS9l8i_Ag&sa=X&oi=mode_link&ct=mode&cd=2&ved=0CBEQ_AUoAQ&biw=1599&bih=795 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dtbkk Inlagd Mars 24, 2012 Dela Inlagd Mars 24, 2012 Många grodor finns det! Man skulle hängt me lite bättre på biologin i skolan, 555. Litet lördagscollage. Ni har väl sett de flesta bilder förut kanske... Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Mars 24, 2012 Dela Inlagd Mars 24, 2012 Frugan på Sattahip Beach. Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Mars 24, 2012 Dela Inlagd Mars 24, 2012 Triumph utanfor Gibraltar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ola med b Inlagd Mars 24, 2012 Dela Inlagd Mars 24, 2012 Västkusten igen,dagens bild är ju synd att kalla den för det är några år sedan men jag gillar den. Gick ner till sjön medans jag väntade på att kaffet skulle bli färdigt en morgon,tur man brukar ha kameran med sig Destruktör,fjant,fegis och nu även looser. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu