Jump to content
IGNORERAD

Dagens bild

Kim

Recommended Posts

Verkar som bilden på fotbollsbruden gick hem. Kul och tack för kommentarer. När det gäller att ta bilder på dessa pr-brudar, så är det bara att sticka ut hakan, gå fram och visa kameran precis som alla andra sugna killar. Man får ju oftast bara några sekunder så det gäller vara på hugget. Men kliv fram och se till så att de tittar i din kamera, istället för att skjuta från sidan. Det tycker jag i alla fall. mycket trevligare med ögonkontakt.

Ändrades av dtbkk
Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.

Dela på andra sajter

Lägger upp en bild från Thailand Ukelele festival från igår utanför Paragon:

Dela på andra sajter

Verkar som bilden på fotbollsbruden gick hem. Kul och tack för kommentarer. När det gäller att ta bilder på dessa pr-brudar, så är det bara att sticka ut hakan, gå fram och visa kameran precis som alla andra sugna killar. Man får ju oftast bara några sekunder så det gäller vara på hugget. Men kliv fram och se till så att de tittar i din kamera, istället för att skjuta från sidan. Det tycker jag i alla fall. mycket trevligare med ögonkontakt.

Hmmm. ögonkontakt, hur går det till? Har det något att göra med storleken på apparaten, eller kan det fungera för gemene man?

Fast jag tror det är mer än så.

:wink: Siamkap

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Dela på andra sajter

Siamkap.

När det gäller ögonkontakt, så måste man ju se till att damen eller annat objekt tittar mot kameran och vara beredd på det. Sen för att få fokus på ögonen så måste man ju ha koll på utrustningen oavsett vad det är. Bilden på Carlsbergdamenerna i lördags va tagen med liten pocketkamera. Men den har "ansiktsigenkänning", dvs man kan ställa in så fokus lägger sig i ansiktet. Det har de flesta pocketkamerorna. Och när det gäller större apparaterna, så är det bara fota mycket och lära sig begränsningar och möjligheter.

Dela på andra sajter

Några till från Thailand Ukelele Festival igår:

Dela på andra sajter

Några till från Thailand Ukelele Festival igår:

Och nu igen, jag måste få tillfälle att se mästaren "in action" för att fatta.

/Siamkap

Dela på andra sajter

Siamkap. Tack! Alltför vänliga ord! Uppskattas!

Dela på andra sajter

Siamkap. Tack! Alltför vänliga ord! Uppskattas!

För all del, jag skall väl få till det nån gång i framtiden. Och nu skall jag trösta mig med äkta tunnbröd lätt struket med äkta smör samt ett rejält lager hemgravad ishavslax och till detta en 4a.. , njaä 6a, norrlands akvavit.

Dröm om den du, bkk linsnisse :D

/Siamkap

Dela på andra sajter

Jag drömmer. Dock får man lida fortfarande efter en helkväll i fredags..

Dela på andra sajter

Tycker att han är lik Phom Lasse.

De kanske är tvillingbröder.de förklarar ju varför det alltid är en av dem med på bild.

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Käringön ser jag :)

Stämmer bra! :thumbsup:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Tyckte jag skymtade Landsort också

Jajje mensan! :thumbsup:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

Jajje mensan! :thumbsup:

Körde in en 200-båt i den hamnen i storm som blåste tvärs inloppet. Ingen kul upplevelse bland isflaken

man hade bara en chans och man fick satsa med fullgas på alla 3 för att inte driva sidledes in i pir-nockarna och sedan tvärnita innanför dom så man inte körde in i lotskuttern.

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

andersbangkok

Körde in en 200-båt i den hamnen i storm som blåste tvärs inloppet. Ingen kul upplevelse bland isflaken

man hade bara en chans och man fick satsa med fullgas på alla 3 för att inte driva sidledes in i pir-nockarna och sedan tvärnita innanför dom så man inte körde in i lotskuttern.

Hmmm... vi kanske har en del gemensamt :-) jag har arbetat vid 12/70-batteriet där under flera år.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Dela på andra sajter

Hmmm... vi kanske har en del gemensamt :-) jag har arbetat vid 12/70-batteriet där under flera år.

Ja vi har en hel del år i samma vapenslag i alla fall. Jag jobbade på Berga i många år, både inom ytattacken och helikopterflottiljen

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

post-3356-0-17233800-1330373120.jpg

Pingis: Min Herre BTT-imitatör.. här finns inget 7/11 att spana från..tycker inte du det är Knasigt :crazy:

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

den blev betydligt mycke bättre o lättare att manöverrera med två motorer än tre,

Dela på andra sajter

Det här blir väl dagens bilder i media, första officiella bilderna på lillprinsessan:

post-3698-0-42579100-1330392669.jpg

post-3698-0-44711900-1330392683.jpg

post-3698-0-61978600-1330392691.jpg

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Dela på andra sajter

Jag får skicka in en bild på den nya Sangsomflaskan, nu försedd med en förbannad droppkork, annars i en mycket snyggare skepnad med lite mer svarvade former.

post-3468-0-26806800-1330394803_thumb.jp

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...