svampen Inlagd Oktober 10, 2011 Dela Inlagd Oktober 10, 2011 Hamnen Nonthaburi. Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Oktober 10, 2011 Dela Inlagd Oktober 10, 2011 (ändrad) Plåtade några hus i området där vi bor i BKK.Sista bilden visar vårt hus Ändrades Oktober 10, 2011 av Kjell Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Oktober 10, 2011 Dela Inlagd Oktober 10, 2011 Dagarna går i härligt ett rus, rumpor, rytm och ränders tecken! Sockertoppen Kristusstatyn i en liten skrud Krögarn till höger En härlig morgon Och en liten flagga Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Oktober 10, 2011 Dela Inlagd Oktober 10, 2011 Dagarna går i härligt ett rus, rumpor, rytm och ränders tecken! Schysst meningsuppbyggnad, får skylla på att jag knappt ser skärmen pga ljuset här nere på Copa där jag sitter o surfar lite Får bjuda på lite prickiga ballonger från en trevlig kväll Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Phom Lasse Inlagd Oktober 10, 2011 Dela Inlagd Oktober 10, 2011 Ännu en bild från Uttaradit Det du gör i dag, kommer tillbaks i framtiden Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gorocco Inlagd Oktober 10, 2011 Dela Inlagd Oktober 10, 2011 Igår drog Lillkrabban till Thailand så nu är man gräsänkling, fast bara i typ 10 dagar till. Hennes packning bestod av torkad svamp och torkad svamp och sen lite mera torkad svamp. Andra väskan var fylld med frysta bläbär och bläbärssylt och några få klädesplagg. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Oktober 10, 2011 Dela Inlagd Oktober 10, 2011 Frysta blåbär kan vara i lite annan form när man kommer fram.. Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Oktober 10, 2011 Dela Inlagd Oktober 10, 2011 (ändrad) Älskling, vi får sova på övervåningen i natt. Ayutthaya 13 sept. Ändrades Oktober 10, 2011 av leifen Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Oktober 10, 2011 Dela Inlagd Oktober 10, 2011 (ändrad) Gorocco; Ta det lugnt under gräsänklingstiden, korsord, faktalitteratur och mineralvatten kanske kan locka? Angående svampen, hur har ni torkat den? Hustrun plockade massor för en två veckor sedan, men den tenderade att ruttna istället för att torka. Hon slängde det mesta. Kör ni med ugn/tidningar/snöre/värmegolv, eller vad har ni för knep? (Hrmf...ibland när man klickar citera så får man inte med sig det man citerar grrrr...) Ändrades Oktober 10, 2011 av Naam kaeng Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd Oktober 10, 2011 Dela Inlagd Oktober 10, 2011 Gorocco; Ta det lugnt under gräsänklingstiden, korsord, faktalitteratur och mineralvatten kanske kan locka? Angående svampen, hur har ni torkat den? Hustrun plockade massor för en två veckor sedan, men den tenderade att ruttna istället för att torka. Hon slängde det mesta. Kör ni med ugn/tidningar/snöre/värmegolv, eller vad har ni för knep? (Hrmf...ibland när man klickar citera så får man inte med sig det man citerar grrrr...) Tidningar på golvet och byt tidningarna ett par gånger när dom blir fuktiga. Se till att sprida i ett tunt lager. Har funkat för mig i alla år. "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Oktober 10, 2011 Dela Inlagd Oktober 10, 2011 Vi torkar våran på tidningar på badrumsgolvet med uppskruvad golvvärme. Går på två dygn. Sedan är allt klart Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd Oktober 10, 2011 Dela Inlagd Oktober 10, 2011 Jag har ingen golvärme så det tog 12 dagar. "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Oktober 10, 2011 Dela Inlagd Oktober 10, 2011 Det är nog det som det handlar om. Svampen får inte ligga på varann, utan rejält utspritt och byta tidningar ibland och se till att ha varmt. Vårt misslyckande bestod nog i en kombination av.allt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd Oktober 10, 2011 Dela Inlagd Oktober 10, 2011 Alla har nog några misslyckanden i början. Lycka till nästa gång! "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Oktober 10, 2011 Dela Inlagd Oktober 10, 2011 Finns lite råd och tips här: Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd Oktober 10, 2011 Dela Inlagd Oktober 10, 2011 Jag fick lite "proffs" hjälp första gången, men det var en informativ sida för nybörjare! "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd Oktober 10, 2011 Dela Inlagd Oktober 10, 2011 Finns lite råd och tips här: http://www.torkasvamp.se/ Med sådana mängder som jag sett på dina och andras bilder, så är det nog bara att snickra ihop några torkramar! Såå avundsjuk då jag har svårt att ta mig längre sträckor i skogen. "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gorocco Inlagd Oktober 10, 2011 Dela Inlagd Oktober 10, 2011 Gorocco; Ta det lugnt under gräsänklingstiden, korsord, faktalitteratur och mineralvatten kanske kan locka? Angående svampen, hur har ni torkat den? Hustrun plockade massor för en två veckor sedan, men den tenderade att ruttna istället för att torka. Hon slängde det mesta. Kör ni med ugn/tidningar/snöre/värmegolv, eller vad har ni för knep? (Hrmf...ibland när man klickar citera så får man inte med sig det man citerar grrrr...) Vi har kartongpapper (wellpapp) först på golvet mot fukten och sen tidningspapper på det och sen svampen och sen sen har vi en liten, vanlig bordsfläkt som blåser luft över svampen så luften hela tiden cirkulerar. Var med om att vår nyplockade svamp ruttna hemma för ett par år sen och då fick vi ha balkongdörren på glänt men det blev så j***a kallt i rummet på senhösten så nu funkar det perfekt med en fläkt. Så jag tror att det viktigaste är att luften cirkulerar och man får bort den fuktiga luften, så sörj för god ventilation. Vår svamp torkar i rumstemperatur på ett par dagar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Oktober 10, 2011 Dela Inlagd Oktober 10, 2011 Vi har kartongpapper (wellpapp) först på golvet mot fukten och sen tidningspapper på det och sen svampen och sen sen har vi en liten, vanlig bordsfläkt som blåser luft över svampen så luften hela tiden cirkulerar. Var med om att vår nyplockade svamp ruttna hemma för ett par år sen och då fick vi ha balkongdörren på glänt men det blev så j***a kallt i rummet på senhösten så nu funkar det perfekt med en fläkt. Så jag tror att det viktigaste är att luften cirkulerar och man får bort den fuktiga luften, så sörj för god ventilation. Vår svamp torkar i rumstemperatur på ett par dagar. Tänk om allas vår svamp kunde bli torr Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sakonnakhon Inlagd Oktober 10, 2011 Dela Inlagd Oktober 10, 2011 En bild på frugan och hunden Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Oktober 10, 2011 Dela Inlagd Oktober 10, 2011 Tänk om allas vår svamp kunde bli torr + på den...mille! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd Oktober 11, 2011 Dela Inlagd Oktober 11, 2011 Tänk om allas vår svamp kunde bli torr Prova med yougurt! "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd Oktober 11, 2011 Dela Inlagd Oktober 11, 2011 En bild på frugan och hunden Inte mycket mat på en sån liten... "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Phom Lasse Inlagd Oktober 11, 2011 Dela Inlagd Oktober 11, 2011 Min avlidne svärfar Det du gör i dag, kommer tillbaks i framtiden Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Oktober 11, 2011 Dela Inlagd Oktober 11, 2011 Vi har kartongpapper (wellpapp) först på golvet mot fukten och sen tidningspapper på det och sen svampen och sen sen har vi en liten, vanlig bordsfläkt som blåser luft över svampen så luften hela tiden cirkulerar. Kallar Du mig för uteliggare Gorocco? Hi Hi Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu