Jump to content
IGNORERAD

Dagens bild

Kim

Recommended Posts

Eftersom Lamai postade en uppenbart filippinsk julbild (av dryckjomet att döma) så kanske man kan ta sig friheten att lägga ut en dylik off topic - bild?

Det här är min svägerskas dotter som hjälper till med att bygga en nytt hus dagen efter att en tyfon förstört det gamla (sex personer ska bo här..)

IMG_4048.JPG

Detta var för två år sedan, huset står fortfarande kvar och är numera försett med teakgolv (!)

Dela på andra sajter

Jolin:

Intressant foto. Har du fler från samma tillfälle?

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Dela på andra sajter

Jolin:

Intressant foto. Har du fler från samma tillfälle?

Jodå. Fast de flesta är i min "privata avdelning" som jag inte länkar till. Följande bilder är från 2006 (bilderna från i år har jag varit för lat för att ladda upp ännu..)

Här är huset efter att det snickrats klart:

IMG_4151.JPG

Själv hade jag lyxen att bo i stenhuset som skymtar bakom huset på bilden ovan, där bodde också svärföräldrarna och äldsta syrran. Här är en bild från verandan med frugan, två av hennes systrar och en massa ungar:

IMG_3927.JPG

Om man vänder sig 180 grader från positionen på översta bilden ser man en annan svägerskas hus, med jordgolv:

IMG_4039.JPG

Denna kåk byggdes om i år med cementgolv och stenväggar.
Dela på andra sajter

djingen, vad kör du med för utrustning?

En liten bild...

singa.jpg

Yo, kör nu förtiden helt digitalt med Canon Eos 30D och ibland en äldre 10D. Med ett gäng olika objektiv från 50 mm 1,4 till 10 -20 mm sigma, 70-200 mm 2.8 etc. Om det är nog svar vet jag ej? hehe.

Fotobloggen www.djingen.blogspot.com

Dela på andra sajter

Eftersom Lamai postade en uppenbart filippinsk julbild (av dryckjomet att döma) så kanske man kan ta sig friheten att lägga ut en dylik off topic - bild?

...

Hej Jolin,

Det är absolut tillåtet att publicera bilder från hela världen i denna tråd (som Kim skriver i inledningen så är det enda viktiga att det är din egen bild), och för all del även på hela forumet. Även om det finns vissa delforum som är lämpligast.

Jag är själv ganska intresserad av Filippinerna av diverse skäl, så jag ser gärna fler bilder därifrån.

Herr Chang har talat.
Dela på andra sajter

Äntligen! hemma :dance: och kan besöka det har förträffliga stället har  :air_kiss: saknat det mycket. Har bränt mandlar hela december på sergel torg bjuder några foto från plattan.

sergeltorg08030.jpg

Det kom förbi några medlemmar hälsa på trevligt :great: tyvärr var det ofta så jäktigt man inte hade tid att snack.

sergeltorg08052.jpg

sergeltorg08018.jpg

sergeltorg08054.jpg

sergeltorg08072.jpg

http://tomtensmandlar.tictail.com/

Jerker เจสเปอร์ โรสัน

Dela på andra sajter

Äntligen! hemma :dance: och kan besöka det har förträffliga stället har  :air_kiss: saknat det mycket. Har bränt mandlar hela december på sergel torg bjuder några foto från plattan.

sergeltorg08030.jpg

Det kom förbi några medlemmar hälsa på trevligt :great: tyvärr var det ofta så jäktigt man inte hade tid att snack.

sergeltorg08052.jpg

sergeltorg08018.jpg

sergeltorg08054.jpg

Hej Jerker!

Hoppas att affärerna gick bra för dig på plattan...det kanske blir en resa snart igen?

Tack för bilderna.   :great:

Dela på andra sajter

Först o främst vill jag önska er alla ett gott nytt år!  här i Hong Kong lär det smälla på bra om dryga 4 timmar misstänker jag.Det ser ut som en myrstack på gatorna utanför här nu  :drinks:

Trevligt o kuska runt lite här i Asien och kunna uppleva lite hemkänsla, så i förrgår slog vi till med en härlig pyttipanna i Manila  :dance1:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Dela på andra sajter

Yo, kör nu förtiden helt digitalt med Canon Eos 30D och ibland en äldre 10D. Med ett gäng olika objektiv från 50 mm 1,4 till 10 -20 mm sigma, 70-200 mm 2.8 etc. Om det är nog svar vet jag ej? hehe.

Har starka funderingar på Sigmas 70-200/2,8 eftersom jag plåtar mycket på konserter. Har du nån erfarenhet av det? Är du nöjd med det objektivet?

Själv köpte jag Sigmas 10-20 och är kanonnöjd. Här kommer en bild från 10/20 objektivet. Och då stog jag ändå längst fram.

IMG_7969.jpg

Lanta

Varje nykter dag är en förlorad dag!

Dela på andra sajter

Tjena Hakan

E de bara hörnet på Ba Ba Bo Bo du har plåtat?

Snake

Bättre ringla än vingla.

Dela på andra sajter

Vackra damer på nyårsfest

kommer både från Thailand o Kina

019-7.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Guest lars60

Som kontrast till bilder med thai-motiv bjuder jag på några bilder som jag

tagit idag i Borlänge....det är från Tuna-ån som fortfande är rinnande

till stora delar. -10 grader idag och ganska frostigt.

Den enda thai-anknytning som finns här är att fotografen längtar till LOS

just nu och att fotografens "assistent" och sambo har sitt ursprung från LOS.    :D

2jan007.jpg

2jan008.jpg

2jan009.jpg

Dela på andra sajter

Hej Lars,

Fina bilder!

Och jag vill upprepa att det inte finns något krav på thai-anknytning i denna tråd. Det viktiga är att det är ens egna bilder man publicerar. Alternativt bilder ens dam eller bekanta tagit! Man kan ju låna ut kameran om man själv vill vara med på bild ;-)

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Guest lars60

Hej Lars,

Fina bilder!

Och jag vill upprepa att det inte finns något krav på thai-anknytning i denna tråd. Det viktiga är att det är ens egna bilder man publicerar. Alternativt bilder ens dam eller bekanta tagit! Man kan ju låna ut kameran om man själv vill vara med på bild ;-)

Herr Chang har talat.

Hej Herr Chang!

Hehe.det var bra det då!  :great:
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...