oldthaimer Inlagd December 27, 2008 Dela Inlagd December 27, 2008 Hej. Idag några bilder ifrån Pattaya. Det är den 5e dec och Kungens födelsedag skall firas med en parad genom staden. Skolorna ställde upp med vackert klädda elever, och några orkestrar. Mvh /oldThaimer Här ett par systrar (dock inte till mig hehehe) 5e dec_02.jpg 5e dec_03.jpg 5e dec_04.jpg 5e dec_05.jpg 5e dec_06.jpg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djingen Inlagd December 30, 2008 Dela Inlagd December 30, 2008 Närheten av Vang Vien (Laos) Ankor-Laos.jpg Fotobloggen www.djingen.blogspot.com Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Falken Inlagd December 30, 2008 Dela Inlagd December 30, 2008 djingen, vad kör du med för utrustning? En liten bild... // Falken | Divejobsonline.com | Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Falken Inlagd December 30, 2008 Dela Inlagd December 30, 2008 Hittade några till... Solnedgång Longbeach Phi Phi Sen kan man inte låta bli och minnas tillbaka dom stunderna när man guppade i vattnet... vilket var nästan jämt. // Falken | Divejobsonline.com | Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jolin Inlagd December 30, 2008 Dela Inlagd December 30, 2008 Eftersom Lamai postade en uppenbart filippinsk julbild (av dryckjomet att döma) så kanske man kan ta sig friheten att lägga ut en dylik off topic - bild? Det här är min svägerskas dotter som hjälper till med att bygga en nytt hus dagen efter att en tyfon förstört det gamla (sex personer ska bo här..) Detta var för två år sedan, huset står fortfarande kvar och är numera försett med teakgolv (!) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
swedenfarang Inlagd December 30, 2008 Dela Inlagd December 30, 2008 Jolin: Intressant foto. Har du fler från samma tillfälle? Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jolin Inlagd December 30, 2008 Dela Inlagd December 30, 2008 Quote Jolin: Intressant foto. Har du fler från samma tillfälle? Jodå. Fast de flesta är i min "privata avdelning" som jag inte länkar till. Följande bilder är från 2006 (bilderna från i år har jag varit för lat för att ladda upp ännu..) Här är huset efter att det snickrats klart: Själv hade jag lyxen att bo i stenhuset som skymtar bakom huset på bilden ovan, där bodde också svärföräldrarna och äldsta syrran. Här är en bild från verandan med frugan, två av hennes systrar och en massa ungar: Om man vänder sig 180 grader från positionen på översta bilden ser man en annan svägerskas hus, med jordgolv: Denna kåk byggdes om i år med cementgolv och stenväggar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djingen Inlagd December 30, 2008 Dela Inlagd December 30, 2008 Quote djingen, vad kör du med för utrustning? En liten bild... Yo, kör nu förtiden helt digitalt med Canon Eos 30D och ibland en äldre 10D. Med ett gäng olika objektiv från 50 mm 1,4 till 10 -20 mm sigma, 70-200 mm 2.8 etc. Om det är nog svar vet jag ej? hehe. Fotobloggen www.djingen.blogspot.com Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djingen Inlagd December 30, 2008 Dela Inlagd December 30, 2008 Exempel på mitt 10-20 mm Sigma (Falken) om du inte har en rek. att köpa. (Bild: BTS Skytrain station, Bkk) DJ bts-Bangkok.jpg Fotobloggen www.djingen.blogspot.com Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd December 30, 2008 Dela Inlagd December 30, 2008 Quote Eftersom Lamai postade en uppenbart filippinsk julbild (av dryckjomet att döma) så kanske man kan ta sig friheten att lägga ut en dylik off topic - bild? ... Hej Jolin, Det är absolut tillåtet att publicera bilder från hela världen i denna tråd (som Kim skriver i inledningen så är det enda viktiga att det är din egen bild), och för all del även på hela forumet. Även om det finns vissa delforum som är lämpligast. Jag är själv ganska intresserad av Filippinerna av diverse skäl, så jag ser gärna fler bilder därifrån. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jerker Inlagd December 31, 2008 Dela Inlagd December 31, 2008 Äntligen! hemma och kan besöka det har förträffliga stället har saknat det mycket. Har bränt mandlar hela december på sergel torg bjuder några foto från plattan. Det kom förbi några medlemmar hälsa på trevligt tyvärr var det ofta så jäktigt man inte hade tid att snack. http://tomtensmandlar.tictail.com/Jerker เจสเปอร์ โรสัน Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest lars60 Inlagd December 31, 2008 Dela Inlagd December 31, 2008 Äntligen! hemma och kan besöka det har förträffliga stället har saknat det mycket. Har bränt mandlar hela december på sergel torg bjuder några foto från plattan. Det kom förbi några medlemmar hälsa på trevligt tyvärr var det ofta så jäktigt man inte hade tid att snack. Hej Jerker! Hoppas att affärerna gick bra för dig på plattan...det kanske blir en resa snart igen? Tack för bilderna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd December 31, 2008 Dela Inlagd December 31, 2008 Först o främst vill jag önska er alla ett gott nytt år! här i Hong Kong lär det smälla på bra om dryga 4 timmar misstänker jag.Det ser ut som en myrstack på gatorna utanför här nu Trevligt o kuska runt lite här i Asien och kunna uppleva lite hemkänsla, så i förrgår slog vi till med en härlig pyttipanna i Manila Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lantalover1 Inlagd December 31, 2008 Dela Inlagd December 31, 2008 Quote Yo, kör nu förtiden helt digitalt med Canon Eos 30D och ibland en äldre 10D. Med ett gäng olika objektiv från 50 mm 1,4 till 10 -20 mm sigma, 70-200 mm 2.8 etc. Om det är nog svar vet jag ej? hehe. Har starka funderingar på Sigmas 70-200/2,8 eftersom jag plåtar mycket på konserter. Har du nån erfarenhet av det? Är du nöjd med det objektivet? Själv köpte jag Sigmas 10-20 och är kanonnöjd. Här kommer en bild från 10/20 objektivet. Och då stog jag ändå längst fram. Lanta Varje nykter dag är en förlorad dag! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carlsson Inlagd December 31, 2008 Dela Inlagd December 31, 2008 Månen för 30 min sedan. Här är lite info om bilden. //Carlsson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd December 31, 2008 Dela Inlagd December 31, 2008 Dagens bild blir förra årets bilder som är några timmar gamla, från nyåret i Hong Kong. IMG_0248.jpg IMG_0268.jpg IMG_0272.jpg Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hakancnx Inlagd Januari 1, 2009 Dela Inlagd Januari 1, 2009 Bilder från nyårsfirandet i Chiang-Mai /hakancnx Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Babysnake Inlagd Januari 1, 2009 Dela Inlagd Januari 1, 2009 Tjena Hakan E de bara hörnet på Ba Ba Bo Bo du har plåtat? Snake Bättre ringla än vingla. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hakancnx Inlagd Januari 1, 2009 Dela Inlagd Januari 1, 2009 Yes box, Snaken Det finns mer bilder i Chiang-Mai-delen /hakancnx Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Januari 1, 2009 Dela Inlagd Januari 1, 2009 Vackra damer på nyårsfest kommer både från Thailand o Kina “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest lars60 Inlagd Januari 2, 2009 Dela Inlagd Januari 2, 2009 Som kontrast till bilder med thai-motiv bjuder jag på några bilder som jag tagit idag i Borlänge....det är från Tuna-ån som fortfande är rinnande till stora delar. -10 grader idag och ganska frostigt. Den enda thai-anknytning som finns här är att fotografen längtar till LOS just nu och att fotografens "assistent" och sambo har sitt ursprung från LOS. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Januari 2, 2009 Dela Inlagd Januari 2, 2009 Hej Lars, Fina bilder! Och jag vill upprepa att det inte finns något krav på thai-anknytning i denna tråd. Det viktiga är att det är ens egna bilder man publicerar. Alternativt bilder ens dam eller bekanta tagit! Man kan ju låna ut kameran om man själv vill vara med på bild ;-) Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest lars60 Inlagd Januari 2, 2009 Dela Inlagd Januari 2, 2009 Quote Hej Lars, Fina bilder! Och jag vill upprepa att det inte finns något krav på thai-anknytning i denna tråd. Det viktiga är att det är ens egna bilder man publicerar. Alternativt bilder ens dam eller bekanta tagit! Man kan ju låna ut kameran om man själv vill vara med på bild ;-) Herr Chang har talat. Hej Herr Chang! Hehe.det var bra det då! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Januari 2, 2009 Dela Inlagd Januari 2, 2009 Grannbarnen sitter och språkar med varandra DSC00616_web.jpg "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Gurkan21 Inlagd Januari 2, 2009 Dela Inlagd Januari 2, 2009 Mycket fina bilder Lars 60 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu