Jump to content
IGNORERAD

Dagens bild

Kim

Recommended Posts

Helt fantastisk bild Kim. En liten fråga. Kamera ?Optik?  :glasses:

/Baan

Nu vet jag iofs inte vilken av bilderna du menar men jag chansar på solnedgången. :)
Sparade kanske ett tjugotal pix på samma tema eftersom jag har svårt att bestämma mig för vilka som är bäst?
Bästa formatet där bilden eventuellt ska användas framledes får nog avgöra detta. Här några fler exempel.

rayongsunset.jpg

rayongsunset2.jpg

rayongsunset3.jpg

rayongsunset4.jpg

rayongsunset5.jpg

rayongsunset6.jpg

Kör för övrigt med en 4 år gammal (dvs stenålders) semiproffsmodell av en digital systemkamera från KonicaMinolta (numer är märket övertaget av Sony). Bilderna ovan tog jag dom flesta av med ett billigt 80-300 mm objektiv av samma märke.

Sedan vi tog solnedgångsbilderna i Rayong så har vi fortsatt vår färd upp förbi Ban Phe/Koh Samet (utan att ta färjan över), passerade Pattaya med ca 10 km, åkte upp genom Chasoengsao, Prachin buri, Nakhon Nayok och stannade sedan natten i Saraburi där vi var med på någon slags festival. Nästa resmål var Lop buri där vi stannade två nätter på olika ställen i provinsen innan vi idag körde in i Nakhon ratchasima (Korat) där vi började med nationalparken Khao Yai. Hade tänkt stanna där över natten men eftersom det är storhelg med långledigt här i Thailand iom kungens födelsedag + helg så var det så helsikes mycket Bangkokturister där att vi tvingades tänka om och fortsätta in till stan istället där jag skriver detta meddelande på laptopen från hotellrummet.
Åker nog tillbaka till Surin i morgon, har kört 170 mil dom senaste 10 dagarna och börjar känna för lite semester från semestern. Innan vi stannade i Rayong så var vi ju två nätter i Chantaburi samt 5 på Koh Chang. Är nog bäst att vila ut några dgr i byn innan vi fortsätter längre norrut tror jag.

Här en dygnsgammal bild av fru och barn från solrosfälten Lop buri som avslutning, dags att knyta sig här borta i Korat. Gäsp!

lopburi1.jpg

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Dela på andra sajter

Fantastiska färger i dina bilder. Har själv en Dynax 5d med 18-70 optik. Har du sett någon passande optik i Thai till konica minolta. Eller tex reservbatterier.

// Baan

mai-mii, mai.mii mai.mii

Dela på andra sajter

Fantastiska färger i dina bilder. Har själv en Dynax 5d med 18-70 optik. Har du sett någon passande optik i Thai till konica minolta. Eller tex reservbatterier.

// Baan

Ok, det jag har är en Dynax7D och faktiskt är huset inköpt i Thailand efter att jag tappat mitt Sverigeinköpta hus i golvet fjärde dagen på första semestern med den kameran. Försökte lämna in det på rep på KonicaMinolta i Bangkok men dom behövde beställa delar från Tyskland och det hade jag förstås inte tid att vänta på.
Repade sedan första huset på garantin när jag var tillbaka i Sverige och sålde det.
Och där, i KonicaMinoltas egen butik i Bangkok fanns naturligtvis allt vad gäller tillbehör, objektiv etc då. Objektiv för Sony finns förstås på många ställen och dom använder ju sig av KonicaMinoltas gamla fattning så det är inga problem.
Batterierna tror jag är något slags standardutförande och jag tror dom finns att hitta lite överallt, men 100% säker är jag inte eftersom jag inte haft något behov av det, har två som fortfarande funkar bra.

Kan väl inte släppa iväg ett meddelande här på "dagens bild" utan att lägga in en bild så jag tror jag tar en gårdagens från Pizza Company, Korat.
Den snart 2,5 åriga sonen var naturligtvis som vanligt vid restaurangbesök mer eller mindre som en apa som skulle överallt där han inte får vara och dra i allt han inte får röra. Puh!
Så servitrisen pussades lite med honom för att lugna ner känslorna och sedan skrev hon ned sitt telefonnr på hans hand.  :brunette:

ling1.jpg

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Dela på andra sajter

Hepp, så här såg smileýn ut på bild från min Instamatic med orginalobjektiv från  -64 finns tyvärr inga tele till modellen, har letat.

:wai:   Hälsar anders

Här i Thailand tror dom på att det skulle bli ordning i landet när detta visade sig på himlen... Flera Smileýs. Tack

PICT1432.jpg

Dela på andra sajter

Igår blev sambon glad..farangen har äntligen fått fingrarna ur häcken,

och satt upp "hyllan" som hon tjatat om..hehe.

Så nu har hon sin "Hing pra" att vända sig till...när farangen inte duger :great:

TheKings003.jpg

TheKings004.jpg

Dela på andra sajter

2 veckor kvar till Thailand!  :yahoo:

Sitter fast på jobbet, men vi har i alla fall tur med vädret...

En bild från jobbet, och en bild på "Jobbet", tagna samma dag.

Har viss Thai-anknytning, då det finns en Thaidam på första fotot.

[attachment=1]

[attachment=2]

:wai: Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Den placeringen kommer att orsaka dig många bulor i huvudet  :D Mvh Måne  :taunt:

Hej Måne!

Hehe..ja, man får nog kröka på ryggen lite grann iaf!  :yes:
Dela på andra sajter

2 veckor kvar till Thailand!  :yahoo:

Sitter fast på jobbet, men vi har i alla fall tur med vädret...

En bild från jobbet, och en bild på "Jobbet", tagna samma dag.

Har viss Thai-anknytning, då det finns en Thaidam på första fotot.

:wai: Tommy

Du är just i ett av de sista paradisen (tillsammans med Palau, Franska Polynesien, Seychellerna och några få ställen till) på jorden tycker jag.
Har varit där några gånger sedan -91. Mest på Kuredo i Lhaviyani och i Baa atollen innan den fick resorts) och längtar tillbaka jämt.
Drömmer om en egen ö där. :)
Dela på andra sajter

Gör ett försök till nu me photo bucket

En bild från Phu-Tok i Nong Khai

Bungkan352.jpg

Om ditt problem går att lösa.behöver du inte oroa dig.

Om ditt problem inte går att lösa.är det ingen idé att du oroar dig

Dela på andra sajter

Du är just i ett av de sista paradisen (tillsammans med Palau, Franska Polynesien, Seychellerna och några få ställen till) på jorden tycker jag.

Har varit där några gånger sedan -91. Mest på Kuredo i Lhaviyani och i Baa atollen innan den fick resorts) och längtar tillbaka jämt.

Exactemente, precis så känner jag för Flen.

[move]Flensta-Arne[/move]
Dela på andra sajter

Exactemente, precis så känner jag för Flen.

[move]Flensta-Arne[/move]

Vilket påminner mig om att jag var där och letade efter dig för en vecka sedan.
Stod och ropade men fick inget svar.

Du måsta ha varit bortrest.

Dela på andra sajter

Franska Polynesien hade ju en del trevliga öar men nu blir det en trevlig(och snygg) flygvärdinna från igår istället :wub:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Dela på andra sajter

djingen är uppenbarligen en mycket skicklig fotograf. Trevligt att se dina bilder på detta forum!

Herr Chang har talat.

Tack och bock herr chang såg det lite sent:)

Fotobloggen www.djingen.blogspot.com

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...