Guest lars60 Inlagd November 21, 2008 Dela Inlagd November 21, 2008 Trevliga bilder, som vanligt Kim! Swensens är ...närmast kult...tycker jag. Angående det där motivet som.damerna gillade.då är man ganska liten iaf. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
buriram Inlagd November 21, 2008 Dela Inlagd November 21, 2008 Swensens...? Släng Dig I Väggen. Nu pratar Vi glass. Ha det // anders Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest lars60 Inlagd November 21, 2008 Dela Inlagd November 21, 2008 Nu pratar Vi glass. Är det Thailands svar på Hemglass......tacka vet jag Swensens! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
matte Inlagd November 21, 2008 Dela Inlagd November 21, 2008 Kokos och durian är favoriter! Jag brukade reta Älskling för att hon käkade glass i formfranska, men sen fick hon syn på GB:s Sandwich, och då fick jag så jag teg. När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar. Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kim Inlagd November 22, 2008 Trådstartare Dela Inlagd November 22, 2008 Idag steg jag upp 0600, satt i bilen på väg in mot stan 0710 (efter att svärföräldrarna använt bilen färdigt till lördagshandlandet på gränsmarkanden), anlände entrén till elefantshowen 1 timme senare och fann detta. Så det blir show för mig i morgon istället. Fanns visserligen kvar 40 bahts platser men jag hade av fototekniska skäl tänkt prova dom dyraste 800 bahts stolarna detta år. (finns platser för 800, 500, 300 och 40 baht/pers men dom dyrare tar slut fort) Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
buriram Inlagd November 22, 2008 Dela Inlagd November 22, 2008 Hej Kim, vi var en sväng till Surin idag och matade elefanterna, tänkte boka för morgondagen, men det gick inte. Är jag felinformerad? Har de speciellt Farang/Baksidaapris eller gäller samma för alla. Hälsningar anders Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
buriram Inlagd November 22, 2008 Dela Inlagd November 22, 2008 Ursäkta glömde bilden //ad Plus Pricken Över I Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kim Inlagd November 23, 2008 Trådstartare Dela Inlagd November 23, 2008 Quote Hej Kim, vi var en sväng till Surin idag och matade elefanterna, tänkte boka för morgondagen, men det gick inte. Är jag felinformerad? Har de speciellt Farang/Baksidaapris eller gäller samma för alla. Hälsningar anders Finns flera biljettluckor, antar att 40 bahts biljetterna inte kan bokas i förväg, knappast heller 300 bahts. Osäker på om 500 baht kan bokas, men helt säker på 800 bahtsbiljetterna, dom går att boka i förväg eftersom dom har sittplatsnr. Själv har jag plats V13 och åker dit om ca 5 min. Samma pris för farang/prang/baksida som för thai. på alla läktare. Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Farang Inlagd November 23, 2008 Dela Inlagd November 23, 2008 Dagens bild, utbildning är viktigt IMG_1659.jpg member of svampen's fan-club Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jerker Inlagd November 23, 2008 Dela Inlagd November 23, 2008 I helgen har bränt mandlar på Kosta Julmarknad. Över 2 miljoner ljus har dom hängt upp inte dåligt. Min granne rakt över sålde Holländska siraps våfflor. Några kunder springer förbi. På fredag börjar jag sälja brända mandlar på Sergels torg Stockholm kom gärna förbi "prov smaka" så kan vi snacka lite LOS. Tomtens Brända Mandlar http://tomtensmandlar.tictail.com/Jerker เจสเปอร์ โรสัน Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest lars60 Inlagd November 24, 2008 Dela Inlagd November 24, 2008 The Kings Jag köpte en affisch, nu i oktober i Bangkok, med Elvis Presley och Kung Bhumibol Adulyadej, i den här shopen och den kostade THB 100. Jag själv är ju uppväxt med genombrottet för Elvis i slutet på 50-talet, och han var då som en kung för ungdomen. Nu har jag ramat in affischen med båda kungarna och drottning Sirikit, samt Juliet Prowse som var Elvis motspelerska i filmen G I Blues som bilden är taget från. Bilden är troligen från 1959. Här på första parkett finns inramningen med förgylld ram....som kostade SEK 700.men är värt varje öre. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djingen Inlagd November 24, 2008 Dela Inlagd November 24, 2008 1 a bilden: Barn badandes i ån "Pinklao", Bangkok 2007 2 a bilden: Yamaha showcase "Rachada", Bangkok 2006 DJkille-vatten-pinklao.jpgcandy-girl-bkk.jpg Fotobloggen www.djingen.blogspot.com Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Grevenigrevie Inlagd November 25, 2008 Dela Inlagd November 25, 2008 Quote Dagens bild, utbildning är viktigt Kul grej det där... Mvh Greven Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Långrygg Inlagd November 25, 2008 Dela Inlagd November 25, 2008 Alldeles färsk bild. Glöm "finn fem fel" detta är mer "finn Långryggs hjärna": Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djingen Inlagd November 25, 2008 Dela Inlagd November 25, 2008 Sanam luangduvor-i-Bangkok.jpg Fotobloggen www.djingen.blogspot.com Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd November 25, 2008 Dela Inlagd November 25, 2008 En dag på jobbet, inte idag men väl gårdagensbilder [attachment=1] [attachment=2] MVH Tommy, på väg söderut i Suezkanalen "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djingen Inlagd November 25, 2008 Dela Inlagd November 25, 2008 Koh Samuirolig strand api.jpg Fotobloggen www.djingen.blogspot.com Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd November 25, 2008 Dela Inlagd November 25, 2008 djingen är uppenbarligen en mycket skicklig fotograf. Trevligt att se dina bilder på detta forum! Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest lars60 Inlagd November 29, 2008 Dela Inlagd November 29, 2008 Synd att man inte kan läsa den finstilta texten....hehe. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kim Inlagd December 1, 2008 Trådstartare Dela Inlagd December 1, 2008 Dagens solnedgång här på Had mae pim, Rayong. Ca 4 timmar gammal bild. Sedan spelade månen och stjärnhimlen oss ett spratt här i Thailand idag. Kanske log "han" uppgivet mot det som händer här i landet just nu? Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
heno Inlagd December 1, 2008 Dela Inlagd December 1, 2008 QuoteSedan spelade månen och stjärnhimlen oss ett spratt här i Thailand idag. Kanske log "han" uppgivet mot det som händer här i landet just nu? riktigt schyst bild! satt just och läste om detta fenomen på nätet! ... längtar till Koh Chang nu =/ .-' henke Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd December 1, 2008 Dela Inlagd December 1, 2008 Försökte fota detta med min IXUS 75:a, men det funkade ju inte. Man kan tydligen se detta fenomen igen 28-29 dec vid 6-tiden pm. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carlsson Inlagd December 1, 2008 Dela Inlagd December 1, 2008 Quote Synd att man inte kan läsa den finstilta texten....hehe. HA ha för mej räcker det att läsa Photofunia. Väldans rolig sida!! HA de Carlsson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nerike Inlagd December 1, 2008 Dela Inlagd December 1, 2008 Lars! Bilden är från 1960 då filmen(G.I. BLUES) gick upp duken, dom filmande in filmen 1959-1560 så bilden är från när den hade premiär i Thailand 1960. Här har du lite klipp från filmen http://www.youtube.c...h?v=3IZsJY0YU8A Mvh Nerike Open same same closed, but different Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest lars60 Inlagd December 1, 2008 Dela Inlagd December 1, 2008 Quote HA ha för mej räcker det att läsa Photofunia. Väldans rolig sida!! HA de Carlsson Hej Carlsson! Hehe.håller med dig...kul sida! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu