Guest lars60 Inlagd November 9, 2008 Dela Inlagd November 9, 2008 Vi närmar oss den stora staden.....Bangkok! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest lars60 Inlagd November 11, 2008 Dela Inlagd November 11, 2008 Välansad trädgård.....utanför Pattaya! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lh Inlagd November 12, 2008 Dela Inlagd November 12, 2008 Sådana här hotellskyltar ser man inte i Sverige! Mvh l.h Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd November 12, 2008 Dela Inlagd November 12, 2008 "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest lars60 Inlagd November 13, 2008 Dela Inlagd November 13, 2008 Ett helt vanligt Internetcafé i Bangkok.nära Hotel Nice Palace....THB 30 per timme... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andresthlm Inlagd November 13, 2008 Dela Inlagd November 13, 2008 Fåtöljerna ser iallafall sköna ut... //André Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest lars60 Inlagd November 14, 2008 Dela Inlagd November 14, 2008 Ett helt våningsplan med bara mobiltelefoner....okt -08 Pattaya! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dalaboy99 Inlagd November 14, 2008 Dela Inlagd November 14, 2008 Jag säger som Fylking Äntligen!!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Steff68 Inlagd November 14, 2008 Dela Inlagd November 14, 2008 Ok,då tar jag över rodret En het sommar dag i Thailand! Hård strid om kunder i taxi kön :whistle: DSC00021 [800x600].JPG DSC00004 [800x600].JPG IMG_0342 [800x600].jpg DSC00159 [800x600].JPG IMG_0127 [800x600].jpg IMG_0316 [800x600].jpg Married men live longer than single men do, but married men are a lot more willing to die. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest lars60 Inlagd November 15, 2008 Dela Inlagd November 15, 2008 Brobesiktning...hehe....infart till "Min by" i Roi Et. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest lars60 Inlagd November 16, 2008 Dela Inlagd November 16, 2008 Utsikt över hamnen vid Koh Sichang...okt -08. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kim Inlagd November 16, 2008 Trådstartare Dela Inlagd November 16, 2008 Har en arbetskompis som varit till Thailand en gång på en treveckorssemester med sin familj. Och den ggn åt han glass på Swensens varje dag och vissa dagar t o m 2 ggr, stor glassälskare som han är. Hans önskemål till mig inför resan var att jag skulle försöka ta med mig hem en sådan där Swensensmeny åt honom. För det som imponerade mest på honom var att verklighetens glass som man fick in var på pricken lik den som var på bild i menyn. Något som ju inte brukar gälla i Sverige. Och bara för den arbetskompisens skull så gick jag och tog en glass på Swensens i Surin igår. Och med mobilkameran fotade jag dessa tre pix som jag kan MMSa åt kompisen. Tänkte att dom bilderna kanske kan göra någon annan Swensensdiggare här på MPR glad så jag lägger ut dom även här under dagens bild. Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest lars60 Inlagd November 16, 2008 Dela Inlagd November 16, 2008 Hej Kim! Jag också är en diggare av glass på Swensens..några bilder bjuder jag på igen.som någon kanske har sett tidigare...hehe. Hoppas du inte misstycker Kim! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Grevenigrevie Inlagd November 16, 2008 Dela Inlagd November 16, 2008 Swensens är underbart och jag är garanterat där minst två ggr om dagen när vi befinner oss i Pattaya eller någon annanstans där de huserar... ...inte minst för att beundra deras små söta och läckra servitriser... :Drogar-Love(LBG): Mvh Greven Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd November 17, 2008 Dela Inlagd November 17, 2008 Tog en tur till Västerås i helgen och mumsade bla på detta. DSC00257_web.jpgDSC00278_web.jpg "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Phuket18.5 Inlagd November 17, 2008 Dela Inlagd November 17, 2008 Kim, din glassätande kompis måste haft en ordenlig resekassa om han slafsade i sig så mycket glass på skitdyra Swendsen. Tack vet jag när när glassbilen eller rättare sagt glassmotorbiken tutar och man kan få en riktig thai-glass å då är det bara kokos som gäller Phuket 18.5 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Grevenigrevie Inlagd November 18, 2008 Dela Inlagd November 18, 2008 Quote Kim, din glassätande kompis måste haft en ordenlig resekassa om han slafsade i sig så mycket glass på skitdyra Swendsen. Tack vet jag när när glassbilen eller rättare sagt glassmotorbiken tutar och man kan få en riktig thai-glass å då är det bara kokos som gäller Phuket 18.5 Tycker det har sina olika tjusningar faktiskt... ...och så farligt dyrt är väl ändå inte Swensen om man ser till vad man får tycker jag. Mvh Greven Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Phuket18.5 Inlagd November 18, 2008 Dela Inlagd November 18, 2008 Jag jämnförde med vad glassen kostade och att för samma summa kunde man äta buffé på Thai Nan, hur mycket som helst i flera timmar och sedan ha bath över till en tuk-tuk till stan. Phuket 18.5 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest lars60 Inlagd November 18, 2008 Dela Inlagd November 18, 2008 Quote Jag jämnförde med vad glassen kostade och att för samma summa kunde man äta buffé på Thai Nan, hur mycket som helst i flera timmar och sedan ha bath över till en tuk-tuk till stan. Phuket 18.5 Jojo....men man kan ju göra både och! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Phuket18.5 Inlagd November 18, 2008 Dela Inlagd November 18, 2008 både och... glassen ingår ju i buffén Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Skibi Inlagd November 18, 2008 Dela Inlagd November 18, 2008 Damens favo! Ronny's seafood pizza, 400 bath. Ronny's New York Pizza @ 20/10 Soi 4, Sukhumvit Road. Mvh Kimmo IMG_0018.JPG You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest lars60 Inlagd November 19, 2008 Dela Inlagd November 19, 2008 Quote både och... glassen ingår ju i buffén ..inte lika fint som Swensens...."gott-i-gott-gott" för ögat oxå... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest lars60 Inlagd November 20, 2008 Dela Inlagd November 20, 2008 Från en taxi.infarten till Bangkok.nytt och gammalt i en blandning. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
buriram Inlagd November 21, 2008 Dela Inlagd November 21, 2008 HEPP, nu har vattenbufflarna återtagit risfälten Slutklämmen: Vår vakthund Bango vilar sig lite. Hälsar anders Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kim Inlagd November 21, 2008 Trådstartare Dela Inlagd November 21, 2008 För alla er stora glassdiggare så var jag idag på ett återbesök hos Swensens i Surin. Och den här gången tog jag med den riktiga kameran in för att slippa använda mobilditon. Min glassälskande arbetskompis har förstås mail. Var för övrigt inne i stan för att det är "ngan chang" i veckan, dvs den årliga elefantfestivalen som hålls i Surin. Idag var det elefantbuffé på dagsprogrammet och en parad med dryga 300 elefanter gick genom staden fram till soan rak (=kärleksparken) där långborden med bambu, sockerrör, meloner, ananas och andra grönsaker stod uppdukade att ta för sig av. Och när jag skriver långbord så menar jag alltså ett ca 300 meter långt sådant. Många elefantälskande turister i stan just den här helgen alltså. Attraktionskraften hos just den här elefanten finner ni hängande mellan bakbenen om ni tittar efter. Faktiskt så intressant egendomlighet att många kvinnliga festivalbesökare passade på att greppa kameran. Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu