Jump to content
IGNORERAD

Dagens bild

Kim

Recommended Posts

Har en arbetskompis som varit till Thailand en gång på en treveckorssemester med sin familj. Och den ggn åt han glass på Swensens varje dag och vissa dagar t o m 2 ggr, stor glassälskare som han är. Hans önskemål till mig inför resan var att jag skulle försöka ta med mig hem en sådan där Swensensmeny åt honom. :)

För det som imponerade mest på honom var att verklighetens glass som man fick in var på pricken lik den som var på bild i menyn. Något som ju inte brukar gälla i Sverige.

Och bara för den arbetskompisens skull så gick jag och tog en glass på Swensens i Surin igår. Och med mobilkameran fotade jag dessa tre pix som jag kan MMSa åt kompisen.

Tänkte att dom bilderna kanske kan göra någon annan Swensensdiggare här på MPR glad så jag lägger ut dom även här under dagens bild. :)

swensens1.jpg

swensens2.jpg

swensens3.jpg

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Dela på andra sajter

Hej Kim!

Jag också är en diggare av glass på Swensens..några bilder bjuder jag på igen.som någon kanske har sett tidigare...hehe.

Hoppas du inte misstycker Kim!  :whistle:

Thailand893.jpg

Thailand853.jpg

Thailand852.jpg

Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Swensens är underbart och jag är garanterat där minst två ggr om dagen när vi befinner oss i Pattaya eller någon annanstans där de huserar...

...inte minst för att beundra deras små söta och läckra servitriser... :Drogar-Love(LBG):

Mvh Greven

Dela på andra sajter

Kim, din glassätande kompis måste haft en ordenlig resekassa

om han slafsade i sig så mycket glass på skitdyra Swendsen.

Tack vet jag när när glassbilen eller rättare sagt glassmotorbiken

tutar och man kan få en riktig thai-glass å då är det bara kokos som gäller :wai:

Phuket 18.5

Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Kim, din glassätande kompis måste haft en ordenlig resekassa

om han slafsade i sig så mycket glass på skitdyra Swendsen.

Tack vet jag när när glassbilen eller rättare sagt glassmotorbiken

tutar och man kan få en riktig thai-glass å då är det bara kokos som gäller :wai:

Phuket 18.5

Tycker det har sina olika tjusningar faktiskt...

...och så farligt dyrt är väl ändå inte Swensen om man ser till vad man får tycker jag.

Mvh Greven

Dela på andra sajter

Jag jämnförde med vad glassen kostade och att för samma summa

kunde man äta buffé på Thai Nan, hur mycket som helst i flera timmar :crazy:

och sedan ha bath över till en tuk-tuk till stan. :wai:

Phuket 18.5

Dela på andra sajter

Jag jämnförde med vad glassen kostade och att för samma summa

kunde man äta buffé på Thai Nan, hur mycket som helst i flera timmar :crazy:

och sedan ha bath över till en tuk-tuk till stan. :wai:

Phuket 18.5

Jojo....men man kan ju göra både och!  :lol:
Dela på andra sajter

Damens favo!  :great:

Ronny's seafood pizza, 400 bath.  :crazy:

Ronny's New York Pizza @ 20/10 Soi 4, Sukhumvit Road.

Mvh

Kimmo

IMG_0018.JPG

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Dela på andra sajter

både och... glassen ingår ju i buffén :lol::lol:

..inte lika fint som Swensens...."gott-i-gott-gott" för ögat oxå... :lol:

Thailand893.jpg
Dela på andra sajter

För alla er stora glassdiggare så var jag idag på ett återbesök hos Swensens i Surin. Och den här gången tog jag med den riktiga kameran in för att slippa använda mobilditon. Min glassälskande arbetskompis har förstås mail. ;)

swensens2-1.jpg

swensens1-1.jpg

Var för övrigt inne i stan för att det är "ngan chang" i veckan, dvs den årliga elefantfestivalen som hålls i Surin. Idag var det elefantbuffé på dagsprogrammet och en parad med dryga 300 elefanter gick genom staden fram till soan rak (=kärleksparken) där långborden med bambu, sockerrör, meloner, ananas och andra grönsaker stod uppdukade att ta för sig av. Och när jag skriver långbord så menar jag alltså ett ca 300 meter långt sådant. :)

Många elefantälskande turister i stan just den här helgen alltså.

nganchang2.jpg

Attraktionskraften hos just den här elefanten finner ni hängande mellan bakbenen om ni tittar efter. ;) Faktiskt så intressant egendomlighet att många kvinnliga festivalbesökare passade på att greppa kameran. :)

nganchang1.jpg

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...