Guest Atom Inlagd Maj 5, 2011 Dela Inlagd Maj 5, 2011 Vackert ja, fint väder ja, god mat kanske men står Asien NEJ. Nej, det slår inte Thailand om jag skulle bo här 365 dagar om året men det slår de hålor i Kina, Indien och Korea jag normalt sett besöker i jobbet. En fin dag som denna så slår det dock även Thailand och framförallt när det nu är runt 40 grader i Bkk. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Maj 5, 2011 Dela Inlagd Maj 5, 2011 Ok Atom jag förstår, och håller med. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Maj 5, 2011 Dela Inlagd Maj 5, 2011 Ser ut som min katt OCI! Är det råttjakt i Sverige eller Thailand? Phuket18.5 Den lilla hårige gnagaren levde, tills alldeles nyss, några mil utanför Stockholm. Han hade nog, precis som jag, önskat att hans hemvist var på varmare breddgrader. Jodå, han är en god jägare katteländet, kommer hem med fjädrar mellan framtänderna lite då och då. Brukar väldigt artigt lämna lite inälvor framför ytterdörren. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 5, 2011 Dela Inlagd Maj 5, 2011 Mmmmmm! Schnitsel mit bratkartoffel und gemuse.......... Aroy mak mak “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Maj 6, 2011 Dela Inlagd Maj 6, 2011 "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Maj 6, 2011 Dela Inlagd Maj 6, 2011 En snabb bild innan deckaren börjar... Tagen för tre minuter sedan, svårt att kika på Så Skall Det Låta, när man har en liten dramaqueen i hemmet... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd Maj 7, 2011 Dela Inlagd Maj 7, 2011 Hej Livet sett i backspegeln på väg till The Mall Ban Kapi. The Mall Ban Kapi. En alltid lika glad fru och Leo Moln över Min Buri just nu. Det låter som det kommer att bli väder, dundrar bra just nu i Min Buri.. Ha en gör go lördag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Maj 7, 2011 Dela Inlagd Maj 7, 2011 Sing halelujah Leo har fått hår... Fina bilder som vanligt Stjp... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd Maj 7, 2011 Dela Inlagd Maj 7, 2011 Sing halelujah Leo har fått hår... Fina bilder som vanligt Stjp... Hej Odin, Får se hur länge han får behålla håret.. Det rakades ju av efter två månader, och nu "surras" det hemma om att det dags igen... Ha en kanonbra lördag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Maj 7, 2011 Dela Inlagd Maj 7, 2011 En morgontur 05.40 Grännas mellan Älvängen och Skepplanda Göta älv Älvängen Bohus Fästning När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wille Inlagd Maj 7, 2011 Dela Inlagd Maj 7, 2011 Nice Clion! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Maj 7, 2011 Dela Inlagd Maj 7, 2011 Befinner mig i Montabaur, Tyskland, sedan i morse och tills i morgon kväll. Måste säga att en lunch i Altstadt med en riktig öl och riktigt vårväder slår det mesta Asien har att erbjuda. Vad åt du snitzel med champinjonsås? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Keithan Inlagd Maj 7, 2011 Dela Inlagd Maj 7, 2011 En morgontur 05.40 Grännas mellan Älvängen och Skepplanda Göta älv Älvängen Bohus Fästning 1:a bilde är en pärla Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lovelos Inlagd Maj 7, 2011 Dela Inlagd Maj 7, 2011 Pattaya idag, Lågvatten. Lovelos Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Maj 7, 2011 Dela Inlagd Maj 7, 2011 Tog en liten tur med muskelcykeln, det blev ca 2 mil.. Köp ett företag för en krona sen töm det tillgångar. Sen investerar man i detta istället, helt okey stall. Ett ganska berömt öl tillverkas här Nilsoscar. Sen blev några träna använda kamerabilder. Sista bilden skammfläcken i byn. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Atom Inlagd Maj 7, 2011 Dela Inlagd Maj 7, 2011 Vad åt du snitzel med champinjonsås? Schnitzel med tomat och fetaost. Nu är jag dock tillbaka i Bangkok och då satt det fint med en somtam och saigrak Isaan, ombyte förnöjer . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Maj 7, 2011 Dela Inlagd Maj 7, 2011 Idag blev det en 20milatur med cykeln med muskler.. Första stoppet var Oskarshäll, där intogs en räkmacka med kaffe. Utsikten från fikastället. Nästa stopp blev Näfvekarn, här har min far jobbat på 60talet. Lite bilder från hamnen. Man kanske skulle flytta hit, vet i tusan om hade råd med uppvärmningskostnander.. Sista bilden på en välkänd filur på forumet.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd Maj 8, 2011 Dela Inlagd Maj 8, 2011 Hej Ösregn i Min Buri (Bangkok) just nu klockan 10:00.. Vad skall man göra idag? Ha en bra dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Keithan Inlagd Maj 8, 2011 Dela Inlagd Maj 8, 2011 Hej Ösregn i Min Buri (Bangkok) just nu klockan 10:00.. Vad skall man göra idag? Ha en bra dag! Attans, nu kom det hit. 7 km norr Hua Hin kl 11.50. 6 mm på 5 min. Nu börjar det om men inte lika häftigt, men ihålland. Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Maj 8, 2011 Dela Inlagd Maj 8, 2011 Råkade få en udda bild på solen med phonen alldeles nyss. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lovelos Inlagd Maj 8, 2011 Dela Inlagd Maj 8, 2011 Och klockan 12:43 kom regnet till Chomthien och Pattaya! Lovelos Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Maj 8, 2011 Dela Inlagd Maj 8, 2011 Ett par färggranna blombilder tagna med mobilen. "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Atom Inlagd Maj 10, 2011 Dela Inlagd Maj 10, 2011 Idag hade K2 på Atoms skola "Swimming Gala". K2 innebär att man ska fylla 5 år under skolåret eller sommarlover efter, alltså året innan de börjar riktig skola. Intressant att se hur Atoms skola, en brittisk internationell skola, fungerar när man jämför med diskussionerna som förekommit om den svenska skolan. Atoms skola satsar uttalat på simmning som sin huvudsport och redan nästa år erbjuds de bästa simmarna extra träning och får tävla med andra internationella skolor i Bangkok för att ett par år senare tävla runt om i Asien. De uppmuntrar också föräldrarna att antingen simma extra med barnen på fritiden eller anlita lärare/tränare. På bild 2 har de 6 bästa simmarna i de fem klasserna en uppvisning för att inspirera de andra barnen (och kanske föräldrarna). Märkbart är ändå att drygt 100 av de 110 barnen på skolan kan simma trots att många inte ens fyllt 5 än och att många kan simma alla simsätt plus enkel dykning så uppenbarligen finns det flera sätt att få "med alla". Dock något orättvis jämförelse då detta är en privat skola med nästan outtömliga resurser och en lärartäthet och utrustning som en svensk skattefinansierad skola bara kan drömma om. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Maj 10, 2011 Dela Inlagd Maj 10, 2011 Lite lek med nya teleobjektivet.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke031 Inlagd Maj 10, 2011 Dela Inlagd Maj 10, 2011 Idag när man satt på ett café för en öl och en räkmacka, då kom plötsligt Super Mario alias Håkan Juholt och satte sig framför mig Som tur var hade jag ätit klart innan han kom annars hade jag väl tappat aptiten eller satt räkorna i halsen. Bilderna är tagna med mobilen därav inte av högsta kvalité. Finns ju en del snygga sosse tjejer också trots allt, hon medverkade på torgmötet senare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu