Jump to content
IGNORERAD

Dagens bild

Kim

Recommended Posts

Nu börjar de bli väder här , på väg mot tyfoonen " Hagupit " Beräknas korsa dess väg 20.00  ;) Hong Kong förhoppningsvis bara ett dygn försenat. .

Dela på andra sajter

Hej Cinerator,

Det var ju minst sagt färgstarka bilder! Ursäkta en okunnig... vad betyder "hdr"?

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

HDR = High Dynamic Range

Man tar ett antal bilder med olika exponeringsgrad och lägger sedan ihop dom i ett speciellt HDR-program. Gör att man får en bild där alla delar av bilden blir optimalt exponerade vilket kan ge ett fantastiskt resultat som cinerators bilder ger exempel på.

I vanliga fall är man ju tvungen att välja vilken del av en bild man vill ha optimalt exponerad, himlen, marken, skuggan från byggnaden etc. Och beroende av sitt val så kommer övriga delar med andra ljusförhållanden att bli antingen för ljusa eller för mörka i varierande grad. Med en HDR bild så lägger programet ihop dom olika bilderna av samma motiv med olika exponeringsgrad till en där alla delar av bilden får bästa möjliga exponeringsljus.

Har själv länge velat testa men har tyvärr inget HDR-program ännu.

Intressanta bilder cinerator.  :great:   Vilket program har du använt dig av?

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Dela på andra sajter

Hej!

Jag fick av tillfälle vistas vid akuten i Uppsala nyligen. När jag fick syn på de läderklädda stolarna tänkte jag på debatterna om vårdköarna och främst då på Jing Jings engagemang i frågan. Det finns cirka 25 stolar och samtliga är lika nedslitna. Jag kan intyga att jag har varit på akuten lite till och från under de senaste decennierna och har upplevt flera renoveringar. Stolarna är alltså inte gamla!

IMG_0180.jpg

Hälsning

Svarten

Dela på andra sajter

Detta var inte gött!  :frown:

Mvh

Kimmo

IMG_0249.JPG

IMG_0248.JPG

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Dela på andra sajter

Större delen av de thailändska män som bor i Sverige hade tydligen bokat en gemensam charter till Turkiet. :lol:

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Swippe dricker fetcola och Bibben dricker starkmjölk. Vad händer?

IMG_3194.jpg

Era undringar kommer att besvaras inom kort.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

En pinfärsk bild som visar några damer på väg till jobbet  :drunk:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Dela på andra sajter

Dagens bild.

IMG_0254.JPG

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Dela på andra sajter

Dagens bild.

Mvh

Kimmo

IMG_0004.JPG

Dela på andra sajter

Dagens.

Some where in BKK!

Mvh

Kimmo

IMG_0282.JPG

Dela på andra sajter

Guest Gurkan21

Än är inte grillsäsongen över

[attachment=1]

Ja,det är härligt att grilla och få ta sig en stänkare i höstrusket :mdr:
Dela på andra sajter

Dagens!

Mvh

Kimmo

IMG_0008.JPG

Dela på andra sajter

Ett par blyga gossar som är långt hemifrån  :drunk:

Dela på andra sajter

Lamai64.Herr E kan väl knappast uppfattas som blyg  :intello: Mvh Måne ps vill ha fler reseberättelser från dig ds  :great:

Måne

Dela på andra sajter

Ett par blyga gossar som är långt hemifrån  :drunk:

[attachment=1]

Åh fan, det är bara några timmar sedan jag talade med dessa två blyga herrar över telefon. :)
Fast vi var inte riktigt på samma plan, jag nykter på jobbet och dom fulla på soi 6 Pattaya (eller likande, samtalet bröt innan jag hann med att fråga exakt position).

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Dela på andra sajter

Gurkan!

Det skulle vara för de då - att längta till Sverige.  :cry::lol:

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

Lamai64.Herr E kan väl knappast uppfattas som blyg  :intello: Mvh Måne ps vill ha fler reseberättelser från dig ds  :great:

Är beredd att hålla med dig ang Herr E.  :yes:

Mer bilder kommer när jag är tillbaka i Sverige igen  :drunk:

Åh fan, det är bara några timmar sedan jag talade med dessa två blyga herrar över telefon. :)

Fast vi var inte riktigt på samma plan, jag nykter på jobbet och dom fulla på soi 6 Pattaya (eller likande, samtalet bröt innan jag hann med att fråga exakt position).

Vart ju en o annan promille  :drunk:   var kul o träffa brorsan din och dom andra stollarna  :party:

Och nu lite trevligt uppträdande

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...