Khemmarat Inlagd Mars 25, 2011 Dela Inlagd Mars 25, 2011 Två bilder tagna med telefonen snart 3 månader gammal ifrågasättande kille och som glad pojke utan en tanke bortom lycka mvh Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Chang Inlagd Mars 25, 2011 Dela Inlagd Mars 25, 2011 Ja detta var en hemsk tid i vår historia 6 miljoner judar dödades och det kommer alla ihåg av någon anledning OBS ingen kritik till bildtråden Men vi har glömt de 25 miljoner soldater som gick åt samt de 9 miljoner ryssar som Stalin tog kål på Undrar bara varför det blivit så? Sorry för att det blev off topic Vem har glömt bort de stupade soldaterna från andra världskriget? Tror jag ingen har gjort, speciellt nere på kontinenten. Varken från första eller andra världskriget. Vad är din egen syn till att 6 miljoner judar dödades och det kommer alla ihåg av någon anledning ? Märkligt uttalande för övrigt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Mars 25, 2011 Dela Inlagd Mars 25, 2011 "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PlayTheGame Inlagd Mars 25, 2011 Dela Inlagd Mars 25, 2011 Ser riktigt gott ut Skulle smaka mycket bra Mvh SWEDEMAN Sammanfattning: Det var förban*at gott! Nu är man mätt och belåten igen. Mvh/PTG "Some play hard to get, I play hard to want" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PlayTheGame Inlagd Mars 26, 2011 Dela Inlagd Mars 26, 2011 (ändrad) Tänkte delge er lite bilder från en "Visa-Run" till Saigon / Ho Chi Minh City sommaren 2007. Hoppas att Ni har överseende med kvaliten på bilderna, då de är tagna med en mobilkamera. Bokade ett hotell via nätet, tog som vanligt en chansning. Valde ett hotell med många våningar och la in en önskan om att få ett rum långt upp för att få lite utsikt. Så blev det inte, hamnade på en av de lägre våningarna och fick ingen kul utsikt alls men hotellet höll mycket hög klass. Windsor Plaza Hotel. Ligger i 5:e distriktet. http://www.windsorplazahotel.com/ Ett ställe som jag velat besöka sedan länge avklarades, "War Remnants Museum" Den stora bomben till höger kallades för BLU-82 Seismic Bomb och den lilla till vänster kallades för CBU-55B. Enligt guiden så var båda bomberna riktigt hemska och dödade allt mellan 200-500 meter. Ändrades Mars 26, 2011 av PlayTheGame "Some play hard to get, I play hard to want" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PlayTheGame Inlagd Mars 26, 2011 Dela Inlagd Mars 26, 2011 Inne i själva museet var det mest foton som hängde på väggarna, många riktigt otäcka. Återigen: F-låt för den dåliga kvaliten på bilderna. / PTG "Some play hard to get, I play hard to want" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PlayTheGame Inlagd Mars 26, 2011 Dela Inlagd Mars 26, 2011 De bilder som egentligen berörde mig mest var de som visade följderna av användandet av "Agent Orange" Agent Orange var ett avlövningsmedel som USA använde sig av under kriget. Enligt min guide så resulterade användandet i över 400 000 döda och att över 500 000 barn har fötts med missbildningar. Diverse använda vapen ( från båda sidor ) Nåt skrot Här var det nån konstnär som gjort ett konstverk genom att smälta ner vapen Avslutar bilderna från Museet med en bild som de flesta nog känner igen. Bilden/Fotografen blev senare vinnare av Pulitzer priset. Fotografen Nick Ut jobbade för AP och visar livrädda barn som springer för sina liv efter en napalm attack. Flickan i mitten, Kim Phuc, hade slitit av sig sina brinnande kläder.... Här är originalet: /PTG "Some play hard to get, I play hard to want" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PlayTheGame Inlagd Mars 26, 2011 Dela Inlagd Mars 26, 2011 (ändrad) Han givetvis med lite uteliv. Besökte en bar som hette Seventeen Saloon" Sångerskan i live bandet var riktigt snygg Besökte även "Apcalypse Now". Ett känt ställe med ett ganska skumt rykte. Trevligt i mina ögon... Hittade ett öppet vattenhål på väg tillbaka till hotellet Även i Vietnam är det jobbigt att arbeta nattskift och som avslutande bild: Nu är det dags att åka och jobba ett par timmar. Trevlig Helg / PTG Ändrades Mars 26, 2011 av PlayTheGame "Some play hard to get, I play hard to want" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Mars 26, 2011 Dela Inlagd Mars 26, 2011 "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd Mars 26, 2011 Dela Inlagd Mars 26, 2011 klart man kan bygga en hållare för taxi-ID av glasspinnar! mvh ragson - din bästaste vän.Min musiksida finns HÄR! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lovelos Inlagd Mars 26, 2011 Dela Inlagd Mars 26, 2011 Sista veckan har det mest sett ut så här i Patong Beach, Phuket! Lovelos Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JaiDi Inlagd Mars 26, 2011 Dela Inlagd Mars 26, 2011 Samma museum besökte jag 1993 då hette det AMERICAN WARCRIME MUSEUM. Bra namn Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Duracell Inlagd Mars 26, 2011 Dela Inlagd Mars 26, 2011 Väck aldrig en sovande hund. Sukhumvit soi 18. Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PlayTheGame Inlagd Mars 26, 2011 Dela Inlagd Mars 26, 2011 Våren är på väg men än har inte isarna släppt. Hittade denna lilla krabaten i trädgården. Mvh/PTG "Some play hard to get, I play hard to want" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Mars 26, 2011 Dela Inlagd Mars 26, 2011 Efter 30 år var det dags att slänga ut det gamla bordet.. Det blev bra till slut efter 8 timmars jobb... FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd Mars 27, 2011 Dela Inlagd Mars 27, 2011 Hej Lägger in ett par bilder från tiden i Malaysia, kommer just ihåg att jag har inte badat i pool eller hav sen man flyttade till Thailand. Tidigt morgon foto från terassen, man skymtar man TV-tornet samt Petronas Tower. Döttrarna leker i poolen. Här har man legat och gottat sig många gånger. Ha en bra dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Mars 27, 2011 Dela Inlagd Mars 27, 2011 Fru Chang fotograferar gärna en okammad och orakad HC, Sen åker teknikfjantar jag och Siamkap till Nordstan och besöker bland annat MacForum för att prova iPad 2. Finns dock inga till salu... snyft. Vi besöker också Hobbex, Teknikmagasinet och Kjells. Men så blir vi distraherade av modevisning. Väl hemma hos mig är supporttekniker Siamkap vänlig nog att koppla in mitt nyss inköpta Com Hem bredband 100 Mb. Fungerar fint, även om Bredbandskollen påstår 80 Mb via trådlöst. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd Mars 27, 2011 Dela Inlagd Mars 27, 2011 Hej igen.. Inte bara Thailand har stränder... Lägger in ett par bilder från en helgutflykt augusti 2007 med några stränder i Malaysia. Vi körde från Kuala Lumpur till Kuantan. Kampung beach. Praktiskt, man kan köra hela vägen till beachen. Kampung beach helt ok. Vi åker söder ut till stranden vid hotellet.. Inte många solstolar eller solstollar här inte. Där var några människor.. Ha en bra dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PlayTheGame Inlagd Mars 27, 2011 Dela Inlagd Mars 27, 2011 Hej igen.. Inte bara Thailand har stränder... Lägger in ett par bilder från en helgutflykt augusti 2007 med några stränder i Malaysia. Vi körde från Kuala Lumpur till Kuantan. Kampung beach. Praktiskt, man kan köra hela vägen till beachen. Kampung beach helt ok. Vi åker söder ut till stranden vid hotellet.. Inte många solstolar eller solstollar här inte. Där var några människor.. Ha en bra dag! Fantastiskt fina bilder! Jag har noterat att dina Volvo bilar dyker upp lite här och där på dina bilder. Har du varit märket trogen genom hela din "Asien-turne" med jobb? Ha en göör bra dag. Mvh/PTG "Some play hard to get, I play hard to want" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PlayTheGame Inlagd Mars 27, 2011 Dela Inlagd Mars 27, 2011 (ändrad) Sommarbilder från Barcelona: La Rambla Södra änden av Ramblan, mot vattnet Hamnen och några små jollar Vi var i Barcelona mitt i Juli så det spelades ingen fotboll. Tog dock en rundtur på Nou Camp. Ekade ganska tomt med dryga 93 000 tomma stolar Trevlig Söndag och glöm nu inte att ställa om klockan i dag nordbor! Mvh/PTG Edit: Fattar inte varför 1 bild hamnade efter min sluttext.? Ändrades Mars 27, 2011 av PlayTheGame "Some play hard to get, I play hard to want" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd Mars 27, 2011 Dela Inlagd Mars 27, 2011 (ändrad) Fantastiskt fina bilder! Jag har noterat att dina Volvo bilar dyker upp lite här och där på dina bilder. Har du varit märket trogen genom hela din "Asien-turne" med jobb? Ha en göör bra dag. Mvh/PTG Hej PlayTheGame, Har faktiskt körd andra märken genom åren, Ford (1st), Volkswagen (2st), BMW (7st) men sedan 1999 har det bara varit Volvo bilar. Frugan är dock otrogen, hon kör Toyota Vigo.. Ha en bra dag! Ändrades Mars 27, 2011 av stjp8729 Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PlayTheGame Inlagd Mars 27, 2011 Dela Inlagd Mars 27, 2011 Och några höstlika bilder från London Lite vätskepaus Och lite idrott Mvh/PTG "Some play hard to get, I play hard to want" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
phitsanulok Inlagd Mars 27, 2011 Dela Inlagd Mars 27, 2011 Några soliga kort från stortprget i örebro, inte många orebroare ute trots fint väder Idetta hus blev man gift en gång i tiden Övervakad av denne figur som stått på samma ställe och glott sen 1865 Så här glest med folk var det Dessa herrar kom dock infarande på torget i 200 och sprang värre än en nypudrad Nylander in på en galleria, för att en timme senare komma ut med en dam i och en liten pojk i 8 årsåldern, snattare kanske. Så här såg det alltsomoftast ut framför ståndet Skönt med en tupplur(kattlur) efter en hård dag på torget mvh walle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
phitsanulok Inlagd Mars 27, 2011 Dela Inlagd Mars 27, 2011 Varför blir det sån oordning på bilderna och texten, skulle ha texten över bilderna. mvh walle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Mars 27, 2011 Dela Inlagd Mars 27, 2011 Koh samet Tillägnad Lamai När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu