audirs2 Inlagd Mars 20, 2011 Dela Inlagd Mars 20, 2011 Khlong Toei distriktet i Bangkok. "Också smutsigt vatten kan släcka en brand." Tänk om man kunde pumpa inte rent vatten där, vad glada firrarna skulle bli! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Songkran Inlagd Mars 20, 2011 Dela Inlagd Mars 20, 2011 Från en kyrkruin från 1200-talet. Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
irjus Inlagd Mars 20, 2011 Dela Inlagd Mars 20, 2011 solnedgang over sirington + en fiskepolare och en fiske tur pa samma stalle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
knifetown Inlagd Mars 20, 2011 Dela Inlagd Mars 20, 2011 Dagens arbetare får bli dom här markarbetarna Poolbygge ute på Koh Lan Support your local Hill´s Angels Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Mars 21, 2011 Dela Inlagd Mars 21, 2011 Våran lilla hund Pissmyran har lagt sig till ro i gräset från den nyslagna gräsmattan och ser ju ut att njuta av tillvaron och livet. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lenno Inlagd Mars 21, 2011 Dela Inlagd Mars 21, 2011 Tillägnas blomserfotografen Clion som kan göra det här betydligt bättre. Men bara fram till den 27:e i Botaniska i Göteborg. Every saint has a past and every sinner has a future. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Mars 21, 2011 Dela Inlagd Mars 21, 2011 Kanonbillder Lenno var där förra året men ser att det tillkomit en del.så det får nog bli ett besök. Trackpad för tippset föresten När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mange2 Inlagd Mars 21, 2011 Dela Inlagd Mars 21, 2011 Hejsan, har nyligen köpt ny kamera. Tänkte prova att visa några bilder på sonen... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PlayTheGame Inlagd Mars 21, 2011 Dela Inlagd Mars 21, 2011 Trevliga bilder. Mvh/PTG "Some play hard to get, I play hard to want" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Mars 21, 2011 Dela Inlagd Mars 21, 2011 Utanför Angolas kust idag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Mars 21, 2011 Dela Inlagd Mars 21, 2011 Afrikan Worker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jannef Inlagd Mars 21, 2011 Dela Inlagd Mars 21, 2011 Go pojk Mange2 //Janne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Mars 21, 2011 Dela Inlagd Mars 21, 2011 Såg ett program på TV om den båten i helgen. Programmet var i serien "Mighty Ships" på Discovery Utanför stora floderna väster om Angola har massor av sediment/sand spolats ut på havets botten och däribland finns massor med diamanter fartyget dammsuger botten och filtrerar ut diamanterna i den fabrik som finns ombord "Crawlern" som dom sänker ner på botten och som suger upp sedimentet med är världens största remote-kontrollerade självgående fordon Det går en enorm slang upp till fartyget med vatten/sediment Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Mars 21, 2011 Dela Inlagd Mars 21, 2011 (ändrad) Såg ett program på TV om den båten i helgen. Programmet var i serien "Mighty Ships" på Discovery Utanför stora floderna väster om Angola har massor av sediment/sand spolats ut på havets botten och däribland finns massor med diamanter fartyget dammsuger botten och filtrerar ut diamanterna i den fabrik som finns ombord "Crawlern" som dom sänker ner på botten och som suger upp sedimentet med är världens största remote-kontrollerade självgående fordon Det går en enorm slang upp till fartyget med vatten/sediment Nja nu är det så att "african worker" inte är någon båt utan en arbets/bostadspråm om det var den bilden du syftade på. Pride africa är visserligen en båt, men ett "drill ship" utrustad med DP, (Dynamically-Positioned) Ändrades Mars 21, 2011 av tomurdoc Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jannef Inlagd Mars 21, 2011 Dela Inlagd Mars 21, 2011 Börjar med barnbarnet. Sedan en bild från den 18/3 på morgonen, har aldrig sett himlen så fin , tror jag Avslutar med en isbild ifrån Långsand (norra Uppland) //Janne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Mars 21, 2011 Dela Inlagd Mars 21, 2011 En halvtimme för att ladda upp några bilder! det verkar som om hela besättningen sitter framför datan just nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Mars 21, 2011 Dela Inlagd Mars 21, 2011 Såg ett program på TV om den båten i helgen. Programmet var i serien "Mighty Ships" på Discovery Utanför stora floderna väster om Angola har massor av sediment/sand spolats ut på havets botten och däribland finns massor med diamanter fartyget dammsuger botten och filtrerar ut diamanterna i den fabrik som finns ombord "Crawlern" som dom sänker ner på botten och som suger upp sedimentet med är världens största remote-kontrollerade självgående fordon Det går en enorm slang upp till fartyget med vatten/sediment Ja just nu ligger Afrikan Worker 10 timmar ut från Angolas kust , och det är en bostads plattform så den på bilden kan det inte va Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wille Inlagd Mars 21, 2011 Dela Inlagd Mars 21, 2011 Utanför Angolas kust idag Du bör kanske justera om datuminställningen på din kamera såvida idag egentligen var för ett par år sedan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Mars 21, 2011 Dela Inlagd Mars 21, 2011 Nja nu är det så att "african worker" inte är någon båt utan en arbets/bostadspråm om det var den bilden du syftade på. Pride africa är visserligen en båt, men ett "drill ship" utrustad med DP, (Dynamically-Positioned) Det var Pride Africa programmet handlade om Har visats två gånger senaste veckorna på Discovery. Såg båda gångerna Hon håller sig på plats med 4 stora ankare och vajrar som hon drar olika mycket i för att flytta sig lite i ett område Sedan åker ROV:n runt med larvfötter på botten och suger slam Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Mars 21, 2011 Dela Inlagd Mars 21, 2011 Det var Pride Africa programmet handlade om Har visats två gånger senaste veckorna på Discovery. Såg båda gångerna Hon håller sig på plats med 4 stora ankare och vajrar som hon drar olika mycket i för att flytta sig lite i ett område Sedan åker ROV:n runt med larvfötter på botten och suger slam Tja..gotland befinner sig där just nu så jag tror nog han har koll på läget. Här har du en länk till borrfartyget han tog bild på idag. http://www.prideinternational.com/fw/main/Pride-Africa-1C76.html Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd Mars 21, 2011 Dela Inlagd Mars 21, 2011 Du bör kanske justera om datuminställningen på din kamera såvida idag egentligen var för ett par år sedan. Så blir det när Internettet är segt. Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Mars 21, 2011 Dela Inlagd Mars 21, 2011 Här är förresten världens starkaste offshore fartyg, som jag mötte imorse med en "bollardpull på upp till 423 ton. Är ett multitask fartyg används bla vid undervattens rörläggning(på extrema djup), bogsering och handhavande av ROV. Tyvärr hade jag bara tillgång till en skitkamera! Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd Mars 21, 2011 Dela Inlagd Mars 21, 2011 Min goa lärare Pueng, rolig och smart! mvh ragson - din bästaste vän.Min musiksida finns HÄR! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Mars 21, 2011 Dela Inlagd Mars 21, 2011 Så blir det när Internettet är segt. 555555 den va vra När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Mars 21, 2011 Dela Inlagd Mars 21, 2011 Utanför Angolas kust idag Iiiiiiiiiiiiiiiidag??? taget 2008!!!? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu