Jump to content
IGNORERAD

Dagens bild

Kim

Recommended Posts

Guest Siam-Nilsson

Bildspel testar vi idag. Tycker jag forpestat med tillräkligt Till Fots-trådar.

Hong Kong på jobb forra veckan. Svinkallt men alltid lika charmigt ställe.

Funkar bra i helskärm och 480 vid snabbare lina, inte att reka for våra vänner i obygden dock.

Tackar för titten!

Jag blir ofta smått förundrad och nästan lite avundsjuk på allkonstnären wille´s breda repertoar.

Är det inte den ena disciplinen, så är det istället något annat som han bemästrar utan synbar ansträngning.

Som en världsvan DJ mixar wille här ihop ett kollage av ”Fina bilder”, ”Snygga panoreringar” och

framför allt ”En fartfylld upp-tempo-låt som väl ackompanjerar Hong Kongs 24/7-puls och dess

myller av mänskligt hopp och förtvivlan”.

Men vad blir det mixade slutresultatet när man i ett tidspressat schvung kastar ner alla

dessa vid första anblicken fräscha och aptitliga ingredienser i en och samma gryta?

Är det rent av medvetet genialt eller är det möjligen ett litet olycksfall i kockens arbete som avslöjas,

eller är det bara ett sublimt stänk av hans sarkastiska humor som visar sig när wille

här sätter sångtext till vissa bilder?

Trotts denna ofrivilliga "love sorrow" så blir i alla fall helhetsresultatet av bildspelet riktigt ”underhållande”.

Kul och snygg presentation med andra ord. :great::clapping:

Mvh

SN

post-5068-0-58206900-1292909263_thumb.jp

Ändrades av Siam-Nilsson
Dela på andra sajter

5555!

Jag var inte så genomtänkt S-N utan hade en pragmatisk inställning till musikvalet. Dels hade jag låten tillgänglig på min laptop och dels passade längden lagom till ljudspelet. Detta samt att det var en av låtarna som fick agera soundtrack på min promenenad genom HK avgjorde valet.

Två andra alternativ som som inte riktigt passade in längdmässigt men spelades flitigt under dagen var.

Dela på andra sajter

Vart ligger dom här nya "zoomen"?

Tredje gatan i Pattis.

Idag besöktes Hasses och där fick man se väderleksrapporten på SVT World

post-3290-0-91192300-1292929054_thumb.jp

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Dela på andra sajter

Lekande barn i Nathon väntar på att pappa ska komma med dagens fiskfångst.

Kan tillägga att knodden i grå tröja drog en rejäl vurpa när dom tävlade om vem som kunde kasta skräp längst ut i vattnet B)

post-4500-0-95015500-1292935124_thumb.jp

Ändrades av Packan
Dela på andra sajter

Ja, när man vaknar kallsvettiig klockan 05:00 och tror man försovit sig från jobbet, vad skall man då göra när resten av familjen sover? Jo, jag slängde på mig kalsongerna och gick ut och plockade lite löv i trädgården, då jag helt plötsligt fick se dessa två paddor.. Satt sedan och tittade medans dom fullbordade parningen som pågick i ca 25 minuter (fasen vad ont i knäna jag fick av att sitta på huk i 25 minuter, får nog ta en Treo).

Imorgonbitti kanske det finns andra djur / insekter som utför reproduktion i trädgården. Och skulle gärna vilja fota två sniglar som idkar reproduktion på altanen. ;)

Ha en gör go dag!

:wai:

Mvh Semesterfiraren

Visst är det kul med djur! Ingen blygsel hos dem inte. Kan riktigt se det framför mig hur Stjp8729 under 25 minuter, endast

iförd kalsingar och kamera, agerar någon slags svensk motsvarighet till David Attenborough(hade nog kunnat bli en fantastisk

bild av det). Jag har inte så många djurbilder men deletade just ett klipp taget i en liten park i Chiang Mai som tagit upp

onödigt utrymme på min hårdisk med en pipande fladdermus som som troligtvis blivit attackerad av en mager utsvulten kisse.

Den förmodade förövaren stod en bit ifrån och lurpassade och det sista som hände i filmsekvensen under det att katten åter

igen närmade sig den skadade fladdermusen är att jag till min förvåning hör en bekant och ngt hotfull röst väsa: Stick!

Rösten var min egen...

Passar på att lägga in en djurbild föreställande en lat hund hemmahörandes i Phu foi lum...

post-3131-0-73074200-1292954560_thumb.jp

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Fartkontroll på beach road

post-3713-0-22850400-1292964377_thumb.jp

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Fartkontroll på beach road

Sicken kanonbild Clirre :great: synd bara på "skuggan" i vänsterkanten.

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Bilen ja har till förfogande :giggle::dirol:

post-3713-0-22083300-1292986703_thumb.jp

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Dagens inköp blev ett tangentbord på burk till en stolle där hemma.

Måste ju vara det ultimata för en tangentbordsfylla, inte för att inläggen kanske blir så möcke annorlunda men det blir ju iaf svårare att dränka o ha ihjäl tangentbordet med div vätskor :crazy:

post-3290-0-31525500-1293014511_thumb.jp

Dela på andra sajter

Att något sånt här kan hända en förfriskad 15-åring som råkat somna på någon fest kan jag förstå.

Men att jag själv skulle bli drabbad av en 31 år gammal kvinna kunde jag ej tro.

Jag bjur på't

post-4500-0-24932900-1293019921_thumb.jp

Dela på andra sajter

Nu är barnen förväntansfulla jag lider med dem! :agree:

Granen är klädd och nissarna väntar på tomten och klapparna! När kommer han?????

Det är mycket frågor nu vad det kan tänkas bli för paket om det nu blir några överhuvudtaget! :lol:

post-3878-0-56214900-1293030780_thumb.jp

post-3878-0-49984800-1293030798_thumb.jp

Dela på andra sajter

Lillan satt och lekte med paddan i soffan och plötsligt blev det tvärtyst..en fallen hjälte efter dagens stordåd

post-3210-0-92718100-1293035548_thumb.jp

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Fick ett glatt minus i karma av Gammeldansken på min bild av ett tangentbord i burk.

Säger väl mer om Surkarten än om tangentbordet iaf... :)

Dela på andra sajter

Fick ett glatt minus i karma av Gammeldansken på min bild av ett tangentbord i burk.

Det är inte mycket som roar surkarten, men han kan ju sitta där hand i hand med BTT och sjunga vaggvisor.

Råkade ge han ett felaktigt minus idag (snubblade på tangenterna)..men det känns som det kvittar.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Boomerangkarma kallas det visst :rotfl:

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...