mamma bäng fan pappa käng Inlagd December 18, 2010 Dela Inlagd December 18, 2010 Vad städat o fint det var där inte som i Thailand inte mvh Jusst denna dag var det parad i stan för att fira Luang Prabang 15 år som World Heritage stad så lite extra har nog halmkvastarna jobbat men i allmänhet är det nog lite prydligare än i Thailand och trottoarerna är faktiskt trottoarer. /mvh "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
korp Inlagd December 18, 2010 Dela Inlagd December 18, 2010 Jag tänkte slänga in en halv annonym bild på min partner sedan 5 år, man ser ju inte så mycket hur hon ser ut så det är nog ok hehe Detta är från en park i Milano, 3 månader sen tror jag nu. Tiden går fort. Om någon undrar så är hon inte Thai, även om hon kanske ser så ut ibland. Dock finns det ganska många kulturella likheter som är del av spektrumet "Tai" (inte Thai) som ju även Thai är del av. Om jag nu förstått det hela rätt. #BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.# Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
challenger98 Inlagd December 18, 2010 Dela Inlagd December 18, 2010 min lilla gåslever till höger .. mvh challenger98 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd December 18, 2010 Dela Inlagd December 18, 2010 Om någon undrar så är hon inte Thai, även om hon kanske ser så ut ibland. Okay - fast nu undrar man ju ännu mer - var är hon ifrån? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd December 18, 2010 Dela Inlagd December 18, 2010 Okay - fast nu undrar man ju ännu mer - var är hon ifrån? sri lanka? "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
korp Inlagd December 18, 2010 Dela Inlagd December 18, 2010 Okay - fast nu undrar man ju ännu mer - var är hon ifrån? Hon kommer från Mizoram, en liten kristen delstat i Indien som ligger på gränsen mot Burma. Fast den större delen av befolkningsgruppen lever i Burma och är Buddhister. Det är en ganska komplicerad etnisk situation i området. http://en.wikipedia.org/wiki/Mizoram historien säger att folken vandrade ner från Kina för flera tusen år sen, men jag tror de är del av Tai http://en.wikipedia.org/wiki/Tai_peoples Här en liten reseberättelse från min senaste resa dit, som synes ser det i stort ut som Norra Burma och Thailand. Både folket och geografiskt, även om folket på bilderna inte är Mizo utan en annan liten minoritet i delstaten. http://www.maipenrai.se/forum/t/7525-indien-gransen-mot-burma/ #BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.# Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd December 18, 2010 Dela Inlagd December 18, 2010 Hon kommer från Mizoram, en liten kristen delstat i Indien som ligger på gränsen mot Burma. Fast den större delen av befolkningsgruppen lever i Burma och är Buddhister. Det är en ganska komplicerad etnisk situation i området. http://en.wikipedia.org/wiki/Mizoram historien säger att folken vandrade ner från Kina för flera tusen år sen, men jag tror de är del av Tai http://en.wikipedia.iki/Tai_peoples Här en liten reseberättelse från min senaste resa dit, som synes ser det i stort ut som Norra Burma och Thailand. Både folket och geografiskt, även om folket på bilderna inte är Mizo utan en annan liten minoritet i delstaten. http://www.maipenrai...nsen-mot-burma/ Snacka om svar på tal! Tusen tack Korpen för att du delar med dig! Hade missat den tråden - det var oerhört intressant. Hur i herrans namn hittade ni varandra? Nåväl, du behöver inte svara på det. Men man blir onekligen väldigt nyfiken, du måste sett och varit med om oerhört mycket spännande, både tragiskt och lärorikt. Thanks for sharing! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd December 18, 2010 Dela Inlagd December 18, 2010 En sen länge saknad vän Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sakonnakhon Inlagd December 18, 2010 Dela Inlagd December 18, 2010 Några bilder från en julfika på Gunnebo Slott idag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd December 18, 2010 Dela Inlagd December 18, 2010 "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd December 18, 2010 Dela Inlagd December 18, 2010 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd December 19, 2010 Dela Inlagd December 19, 2010 Det har sina fördelar att bo på landet, tyvärr långt till bolaget. Men vill man ha en bok finns det utanför dörren.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd December 19, 2010 Dela Inlagd December 19, 2010 Arrangerad bild,man mäste väl få vila så man orkar med soilivet.Mvh Din f.d.revisor Ok att ölen och låtsassömnen var arrangerad,(en så kallad Bacon-bild) men speedos, vafan? Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd December 19, 2010 Dela Inlagd December 19, 2010 Det har sina fördelar att bo på landet, tyvärr långt till bolaget. Men vill man ha en bok finns det utanför dörren.. FF Hmmm, det skulle faktiskt lika gärna vara k*kbussen. Vad sysslas det med där i skogen egentligen? Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd December 19, 2010 Dela Inlagd December 19, 2010 Hmmm, det skulle faktiskt lika gärna vara k*kbussen. Vad sysslas det med där i skogen egentligen? Inte mycket, tittar på en öfilm med brucan, tröstar sig själv med några pilsner. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd December 19, 2010 Dela Inlagd December 19, 2010 Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd December 19, 2010 Dela Inlagd December 19, 2010 Den här skulle ju med.. Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd December 19, 2010 Dela Inlagd December 19, 2010 mark webber i red bulls F1 show car in bkk idag.gåshud av ljuden. Den skulle vart roligt å se men hanns inte med Det var en del bilköer När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lovelos Inlagd December 19, 2010 Dela Inlagd December 19, 2010 Utsikten från mitt rum i morse. Ser ut som om det blir en vit jul även i Skåne! Lovelos Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd December 19, 2010 Dela Inlagd December 19, 2010 (ändrad) Kompisen köpte en Dnepr motorcykel för några dagar sedan, nu så skulle den ut och provas i vinterväglaget bland snödrivorna. Ändrades December 19, 2010 av stefan5300 BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd December 19, 2010 Dela Inlagd December 19, 2010 Ok att ölen och låtsassömnen var arrangerad,(en så kallad Bacon-bild) men speedos, vafan? Speedos?Äkta shortskopia från Thailand till en kostnad av 150 bath Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd December 19, 2010 Dela Inlagd December 19, 2010 Så här ser det ut i storstan idag Grillen ser inte lockande ut Småfåglarna är glada för det lilla i alla fall har snöat 20 cm hittills idag och det ska vräka ner hela dygnet Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
knifetown Inlagd December 19, 2010 Dela Inlagd December 19, 2010 Så här ser det ut i storstan idag Grillen ser inte lockande ut I knifetown har vi inga problem med grillen Support your local Hill´s Angels Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd December 19, 2010 Dela Inlagd December 19, 2010 Satan vad det mjällar..tidningnen intagen i morse och nu ser brevlådan ut så här "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd December 20, 2010 Dela Inlagd December 20, 2010 Fy fan vad mycket snö .....I brist på snö så får man skotta grus istället “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu