Guest Siam-Nilsson Inlagd Oktober 20, 2010 Dela Inlagd Oktober 20, 2010 Morgonens bild av frugan som förbereder sig för att åka hem till klasskompisarna Annika och Marja för att där tillsammans plugga inför tenta. Intill satt samtidigt andra kompisar som i detta nu sitter på plan med slutdestination Thailand. Själv planerar jag jobba sammanlagt 39 tim i helgen, blir aningen tufft, men får som tur är sova ut på måndag efter barnen lämnats till dagis och frugan åkt till skolan. Hej Kim, Va kul att det går bra för frugan med pluggandet. Pluggar för en tenta! Vilken högskola går hon på och vilken linje läser hon? Mvh SN Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kim Inlagd Oktober 20, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 20, 2010 Hej Kim, Va kul att det går bra för frugan med pluggandet. Pluggar för en tenta! Vilken högskola går hon på och vilken linje läser hon? Mvh SN Lärarlinjen på det lokala universitetet.... Om det håller hela vägen får vi väl se, är nog inte så himla lätt att genomföra högre studier på ett nytt språk. Fast än går det bra i alla fall. Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lovelos Inlagd Oktober 21, 2010 Dela Inlagd Oktober 21, 2010 Härlig bild från ett ännu oexploaterat Koh Chang 1996. Här två bilder från samma spot, anno 2010. Fortfarande en härlig plats. Ser fortfarande fint ut från sjösidan! Har själv inte varit på Koh Chang sedan år 2000, men har sett på bilder och videos att vägen längs hela västkusten från White Sand och ner till Kai Bae nu är helt urbaniserad med lyxhotell och köpcentras, MacDonalds och Pizza Huts istället för svajande kokospalmer och enkla hyddor på stranden!? Knappast nått som hör hemma i en National Park! Här är ytterliggare en bild från första resan till Koh Chang. White Sand Beach December 1987. Lovelos Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Oktober 21, 2010 Dela Inlagd Oktober 21, 2010 /...Kai Bae nu är helt urbaniserad med lyxhotell och köpcentras, MacDonalds och Pizza Huts ..../ Lovelos Nja, har själv varit många gånger på Elefanten, senaste gången Jan - Mars och har inget minne av Mc Donalds eller Pizza Hut, fast visst, det ser inte ut som förr. Tyvärr. :-( Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kim Inlagd Oktober 21, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 21, 2010 Ser fortfarande fint ut från sjösidan! Har själv inte varit på Koh Chang sedan år 2000, men har sett på bilder och videos att vägen längs hela västkusten från White Sand och ner till Kai Bae nu är helt urbaniserad med lyxhotell och köpcentras, MacDonalds och Pizza Huts istället för svajande kokospalmer och enkla hyddor på stranden!? Knappast nått som hör hemma i en National Park! Här är ytterliggare en bild från första resan till Koh Chang. White Sand Beach December 1987. Lovelos Woaw, Koh Chang 1987 ! Själv var jag dock på elefantön första ggn 2002 och tyckte t o m då att det var alldleles för lungt för min smak. Så det vete tusan om jag egentligen hade trivts speciellt bra -87. Men att få ha varit där och tagit lite bilder hade jag mer än gärna gjort. Har personligen annars aldrig sett något större nöje i öde stränder och ö-bungalows där strömmen släcks kl 22. Visst, i två dagar kan det ibland vara skönt men sedan brukar det börja krypa i kroppen. Tycker White sand beach är ganska lagom stor nu, 2010, inte packat med folk på stranden utan precis lagom, gott om restauranger, butiker och ett litet nöjesstråk (m a o några barer). Ännu inga diskon, inget McDonalds eller Pizzahut. Men det växer så det knakar så "lagom" varar nog inte så värst många år. Ska man hitta lika öde stränder som på din bild från -87 får man idag åka betydligt längre ut i skärgårn. Och så får man nog kallt räkna med att dom allra finaste platserna redan exploaterats. Men visst finns det fortfarande öde, fina stränder med prisvärda strandbungalows. Hur som helst, tack för dina många fina bilder från förr. Älskar att se hur det såg ut "innan". Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Packan Inlagd Oktober 21, 2010 Dela Inlagd Oktober 21, 2010 Alltid kul att se bilder från förr Hattar är förövrigt ganska festligt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Oktober 21, 2010 Dela Inlagd Oktober 21, 2010 (ändrad) Dagens fångst men .. .då den är "Nam Keng" och lika så fingrarna som plockat dem så får rensning vänta till i morgon Ändrades Oktober 21, 2010 av Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Packan Inlagd Oktober 21, 2010 Dela Inlagd Oktober 21, 2010 Dagens fångst men .. .då den är "Nam Keng" och lika så fingrarna som plockat dem så får rensning vänta till i morgon Svamp är aldrig fel! Vi var och plockade lite kantareller för nån månad sen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kycklingen Inlagd Oktober 21, 2010 Dela Inlagd Oktober 21, 2010 En affär i Bangkok där vi stannade för en vätskepåfyllning efter våran promenad i värmen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lovelos Inlagd Oktober 21, 2010 Dela Inlagd Oktober 21, 2010 Woaw, Koh Chang 1987 ! Själv var jag dock på elefantön första ggn 2002 och tyckte t o m då att det var alldleles för lungt för min smak. Så det vete tusan om jag egentligen hade trivts speciellt bra -87. Men att få ha varit där och tagit lite bilder hade jag mer än gärna gjort. Har personligen annars aldrig sett något större nöje i öde stränder och ö-bungalows där strömmen släcks kl 22. Visst, i två dagar kan det ibland vara skönt men sedan brukar det börja krypa i kroppen. Tycker White sand beach är ganska lagom stor nu, 2010, inte packat med folk på stranden utan precis lagom, gott om restauranger, butiker och ett litet nöjesstråk (m a o några barer). Ännu inga diskon, inget McDonalds eller Pizzahut. Men det växer så det knakar så "lagom" varar nog inte så värst många år. Ska man hitta lika öde stränder som på din bild från -87 får man idag åka betydligt längre ut i skärgårn. Och så får man nog kallt räkna med att dom allra finaste platserna redan exploaterats. Men visst finns det fortfarande öde, fina stränder med prisvärda strandbungalows. Hur som helst, tack för dina många fina bilder från förr. Älskar att se hur det såg ut "innan". Fanns ingen bilväg på väst-sidan på den tiden bara en liten ödslig grusväg på en del av Öst-sidan vid National Parkens huvudkvarter, dit man kom med "fiskebåt från Laem Ngob. Man hade några enkla hyddor i närheten som man kunde hyra för 80 baht natten, vilket var ganska dyrt på den tiden! Träffade ett gäng glada studentskor från BKK som sen gick med mej på småstigar genom skogen och till slut över bergen ner till Hat Sai Khao på andra sidan ön, tog hela dagen med flera stopp på vägen bla hos lokala folk som bjöd på dricksvatten eller kokosnötter eftersom det inte fanns några affärer längs vägen. Kom till slut fram innan solnedgången och gick ner och plåtade på stranden, fanns bara ett bungalowställe på den sidan av ön "Had Sai Khao Resort" fick en enkel bungalow utan el med enkel madrass på golvet för 100 baht! "Duscha" gjorde man vid en gemensam brunn och fanns enkla "Thaistyle" toaletter uppe vid buskarna, förutom vi fanns ett gäng tyskar redan där som åkt dit med ägaren's båt från fastlandet.Jättefin nästan öde "paradisisk" strand med höga kokospalmer, dock var stranden "befolkad" av milliontals ettriga små blodsugande knott (sandflies)! Pga av dessa småkryp och att jag tyckte att bungalowerna var för dyra, på den tiden kunde man bo för 40-50 baht i betydligt finare och modernare guesthouse och bungalows med el och privat badrum på bla Koh Samui, så gick jag tillbaka med studenterna till andra sidan 2 dar senare och tog därifrån båten till Laem Ngob igen. Återvände dock till Koh Chang igen 2 år senare då fanns det reguljär båt från Laem Ngob som gick flera turer i veckan direkt till Hat Sai Khao och Klong Phrao, besökte även den då relativt okända ön Koh Mak. Sen byggdes slutligen vägen till västsidan och långsamt men säkert så "utvecklades" ön, samtidigt som turisterna ökade så minskade även "sandflies" anfallen på stranden. Besökte sen ön nästan årligen fram till år 2000 då modernisationen och kommersen hade börjat med ankomsten av charter turismen och dyrare och större hotell längs stranden. Lovelos Här en bild från White Sand Beach 1989. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Atom Inlagd Oktober 22, 2010 Dela Inlagd Oktober 22, 2010 Atom´s skola har nu mid-term break men då frugans fot ännu inte är helt kurerad fick vi åka hem till byn istället för på semester. Barnen fick i uppdrag att ha med sig bilder på saker de gjort under lovet när de kommer tillbaka och då tänkte vi göra något exotiskt som garanterat inga av Atom´s klasskompisar någonsin gjort...gå ut i ett risfält och leta efter krabbor och småfisk. Det slår garanterat alla bilder från England, USA, Australien, Hong Kong, Japan mm som de andra barnen kommer tillbaka med. Man blir dock oerhört trött av att vandra runt i spenaten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Oktober 22, 2010 Dela Inlagd Oktober 22, 2010 Stor-pöjken fyller 20 bast om sisådär dryga 30 minuter och jag scannade in 2 gamla bilder nyss på honom som han skall få på sin fäjs-bok.Blir säkert uppskattat... iaf bland hans kompisar Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 23, 2010 Dela Inlagd Oktober 23, 2010 Du är snäll du “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Oktober 23, 2010 Dela Inlagd Oktober 23, 2010 Dagens bilder ren och skär terror.. En tur till Arkanda idag och lämna av några av frugans systrar och bror "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest jlh66 Inlagd Oktober 23, 2010 Dela Inlagd Oktober 23, 2010 Dagens bilder ren och skär terror.. En tur till Arkanda idag och lämna av några av frugans systrar och bror Jag vet precis vad du menar,jag var själv där en tur i början på månaden och vinkade av tjejen som åkte hem över vintern,och jag har nog inte riktigt varit mig själv sen dess Men förhoppningsvis åker jag dit om ca2mån igen för att själv checka in och go to gate Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
phitsanulok Inlagd Oktober 23, 2010 Dela Inlagd Oktober 23, 2010 Inte dagens kanske, men snart är vi där mvh walle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Oktober 23, 2010 Dela Inlagd Oktober 23, 2010 Barnbarnet upptäckte på sin ettårsdag att sin present gick att använda som vagn också.. www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oscar Inlagd Oktober 24, 2010 Dela Inlagd Oktober 24, 2010 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Keithan Inlagd Oktober 24, 2010 Dela Inlagd Oktober 24, 2010 Snyggt Oscar Det är en Kungsfiskare, va ? Så om den på TV igår i "Mitt i naturen". Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Broskan Inlagd Oktober 24, 2010 Dela Inlagd Oktober 24, 2010 Här i Bergen hade vi superväder igår annars regnar det fan jämt här. //Broskan "Om jag fått frågan om var de lyckligaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där varje människa har en ståuppkomikers talang." Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oscar Inlagd Oktober 24, 2010 Dela Inlagd Oktober 24, 2010 Det är en Kungsfiskare, va ? Hej och tack, det är en hona av en 'Olive Backed Sunbird'. Hannen ser ut så här (har ingen bra bild). Här bor de i vår Tamarind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd Oktober 24, 2010 Dela Inlagd Oktober 24, 2010 Snyggt Oscar Det är en Kungsfiskare, va ? Så om den på TV igår i "Mitt i naturen". Såg du oxå programmet? Ja det är ju lätt att förväxla den på bilden med en kungsfiskare. Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Oktober 24, 2010 Dela Inlagd Oktober 24, 2010 Här i Bergen hade vi superväder igår annars regnar det fan jämt här. //Broskan Bergen är skuggornas stad när det inte regnar. Fast 2002-2003 var det bra sommar. Fick värmeslag på en rörgata i Mongstad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Keithan Inlagd Oktober 24, 2010 Dela Inlagd Oktober 24, 2010 Jo. rätt lika Olive Backed Sunbird Kungsfiskare Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oscar Inlagd Oktober 24, 2010 Dela Inlagd Oktober 24, 2010 Sunbird i Passionsfrukten. Det här är ju en liten rackare, knappt hälften så stor som en Kungsfiskare. Livnär sig på nektar från blommor. Kan flyga 'helikopter', som en Kolibri, och ta blommor framifrån men oftast så sätter den sig bakom blomman på våra Hibiscus, sticker in näbben genom blomman och sörplar i sig. Oscar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu