audirs2 Inlagd Juni 5, 2022 Dela Inlagd Juni 5, 2022 5 timmar sedan, skrev Nicholas: Mycket tid över på luckan tydligen. Verkar som min far tyckte värnplikten var värd att ge ett minne. Snygg! Norrköping? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juni 5, 2022 Dela Inlagd Juni 5, 2022 Åkte förbi en buss. Något var fel med dess display. De sista bokstäverna bara gnistrade upp och ner och kors och tvärs i ett konstigt eldliknande mönster. Passande då att det stod ”bål” framför. Eller så är det ytterliggare en fint från han Paludan….. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Juni 5, 2022 Dela Inlagd Juni 5, 2022 2 timmar sedan, skrev audirs2: Snygg! Norrköping? Ja Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Juni 5, 2022 Dela Inlagd Juni 5, 2022 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juni 6, 2022 Dela Inlagd Juni 6, 2022 6:e juni 🇸🇪 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juni 6, 2022 Dela Inlagd Juni 6, 2022 fick byta sida till loftgången, inte van med solvärme än enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Juni 6, 2022 Dela Inlagd Juni 6, 2022 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juni 6, 2022 Dela Inlagd Juni 6, 2022 43 minuter sedan, skrev Nicholas: En HKP14 från 3:e helikopterskvadronen (NH90) Versionen är den som är utrustad för marina uppdrag (ses på bl.a spaningsradarn under buken som inte trupptransportversionen har) Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Juni 6, 2022 Dela Inlagd Juni 6, 2022 1 timme sedan, skrev Tallviking: En HKP14 från 3:e helikopterskvadronen (NH90) Versionen är den som är utrustad för marina uppdrag (ses på bl.a spaningsradarn under buken som inte trupptransportversionen har) Mer notabelt: Man har den tretungade örlogsflaggan. Man suktar på örlog. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juni 6, 2022 Dela Inlagd Juni 6, 2022 1 minut sedan, skrev Nicholas: Mer notabelt: Man har den tretungade örlogsflaggan. Man suktar på örlog. Det är en sjöoperativ helikopter opererad av sjöofficerare..... Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Juni 7, 2022 Dela Inlagd Juni 7, 2022 Detta är vad man får för 4000kr natten under mässveckan…. Bra läge iallafall. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Juni 7, 2022 Dela Inlagd Juni 7, 2022 3 timmar sedan, skrev M33: Detta är vad man får för 4000kr natten under mässveckan…. Bra läge iallafall. Frankfurt. 7000 / natt. Ska dit om nån månad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd Juni 7, 2022 Dela Inlagd Juni 7, 2022 52 minuter sedan, skrev Nicholas: Frankfurt. 7000 / natt. Ska dit om nån månad. Frankfurt är löjligt dyrt. Betalade iof 3,000 kr/natten på Göteborgs sunkigaste Scandic. Knappast prisvärt, men bokade på plats så får skylla mig själv lite. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Juni 11, 2022 Dela Inlagd Juni 11, 2022 Varit på baksidan och hittat triffidernas högkvarter. Dags att rensa lite🐸 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Juni 11, 2022 Dela Inlagd Juni 11, 2022 (ändrad) Vår hundäldste lämnade in igår, känns konstigt när man är här och han varit min ständige lördagseftermiddagsölsvän i 13 år. Nedan en bild med 8 år på nacken. Senast vi var här, för en dryg månad sedan, var han bara skinn och ben men fortfarande vid gott mod. Vi visste dock att det snart var slut och han bara somnade in så ett gott slut antar jag. Ändrades Juni 11, 2022 av Atom Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juni 11, 2022 Dela Inlagd Juni 11, 2022 48 minuter sedan, skrev Atom: Vår hundäldste lämnade in igår, känns konstigt när man är här och han varit min ständige lördagseftermiddagsölsvän i 13 år. Nedan en bild med 8 år på nacken. Senast vi var här, för en dryg månad sedan, var han bara skinn och ben men fortfarande vid gott mod. Vi visste dock att det snart var slut och han bara somnade in så ett gott slut antar jag. RIP bästa vänen! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Juni 14, 2022 Dela Inlagd Juni 14, 2022 Där ser man.. gratis är gott!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juni 14, 2022 Dela Inlagd Juni 14, 2022 3 minuter sedan, skrev M33: Där ser man.. gratis är gott!! Jäkla Sörlänning ska ha allt gratis, huvva!! “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vantaa Inlagd Juni 15, 2022 Dela Inlagd Juni 15, 2022 Sambon fångar dagens sista solstrålar 🤣 3CCD5B31-46E1-47CE-802B-49C61DA5CEBE.MOV Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juni 15, 2022 Dela Inlagd Juni 15, 2022 15 timmar sedan, skrev M33: Där ser man.. gratis är gott!! Ska ru till "Fukishima" ? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Juni 17, 2022 Dela Inlagd Juni 17, 2022 Lämnade Volvo torslanda. Eldade stumt på riksväg 40. Kom till dessa 2 ställen. @Fredman Bilder i omvänd ordning. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Juni 17, 2022 Dela Inlagd Juni 17, 2022 Jag höll stumt längs E22 norrut. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Juni 17, 2022 Dela Inlagd Juni 17, 2022 1 timme sedan, skrev Nicholas: Lämnade Volvo torslanda. Eldade stumt på riksväg 40. Kom till dessa 2 ställen. @Fredman Bilder i omvänd ordning. Eksjö, Valdemarsvik och på nästa bild Söderköping. Fina trakter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Juni 18, 2022 Dela Inlagd Juni 18, 2022 Här följer en ytterst kort reseberättelse från Hanoi; jag var bara där i 36 timmar och sov förmodligen bort runt 16 timmar samt jobbade 12 timmar så det blev inte så mycket kvar. Jag har bott här i 24 år och rest runt i Asien 2-3 veckor per månad men aldrig lyckats ta mig till Hanoi, så det var med visst intresse jag gav mig av. Jag är inte någon särskilt flitig fotograf och när jag kollade i mobilen såg jag att runt hälften av bilderna var på ölglas och många av de bilderna har jag redan lagt upp i "Vad dricker ni idag" så det blev inte så mycket kvar. Var inte på hotellet förrän vid 21-tiden första kvällen, så blev bara lite calamari och ett par öl på takbaren. Långt ifrån så många höga byggnader som i Bangkok och även klart färre än i Saigon aka Ho Chi Minh City. Bodde på Lotte Hotel som förmodligen är en av de högsta byggnaderna i staden med 67 våningar. Var dock inte jättekul utsikt. Dock en suverän frukost med bland annat Korean BBQ. Under dagen hade vi 3 möten som alla låg i utkanten av Hanoi så fick se en hel del av staden, blev dock inga bilder genom bilfönstret. Vid ett av mötena, i en typ återvändsgränd som inte såg mycket ut från vägen, hann jag ta ett par bilder och tyckte det var rätt charmigt, känns lite Sydeuropeiskt. Till lunch blev det givetvis Vietnamesiska nudlar, Pho, vid gatan. 20,000 gick det på och det är ju inte så farligt då det motsvarar 30 Baht. På kvällen tog jag mig till Old Quarter; inte många kilometer från hotellet men trafiken i Hanoi får Bangkok att framstå som Tibro så det tog drygt en halvtimme. Tror inte riktigt jag lyckades förmedla vart jag ville av riktigt väl, så det blev nog en halvtimme till i skumma gränder som kändes som någon gammal Vietnamkrigsfilm. När jag väl kom fram slog jag mig ned i första bästa bar även om Tiger var det enda de hade på fat. Var ett kvarter med en massa streetfood och enkla barer. Huvudsakligen vietnameser men hörde också mycket japanska och koreanska. En del västerlänningar men förmodligen bra mycket mindre än pre-Covid. Hade ett tidigt flyg imorse så begav mig hem rätt tidigt. Helt jävla omöjligt att få en taxi så till slut blev det en moppe. En jävla tur att jag väger 20 kg mindre nu än för 2 år sedan för det var svårstartat vid varje rödljus. Betyget på Hanoi blir 4.4 av 5 men givetvis med en reservation för att jag var där så kort tid. Jag har varit i Saigon några gånger och Saigon är strået vassare; Asiens skönaste stad i konkurrens med Hong Kong, men Hanoi var helt klart en positiv överraskning. Skulle vilja drista mig till att säga att Hanoi känns som den mest genuina storstaden jag besökt i Asien; precis som jag för 25 år sedan föreställde mig en asiatisk storstad skulle se ut med gamla tanter i konhattar som sitter och säljer jordnötter i en liten gränd. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Juni 18, 2022 Dela Inlagd Juni 18, 2022 2 timmar sedan, skrev Atom: Här följer en ytterst kort reseberättelse från Hanoi; jag var bara där i 36 timmar och sov förmodligen bort runt 16 timmar samt jobbade 12 timmar så det blev inte så mycket kvar. Jag har bott här i 24 år och rest runt i Asien 2-3 veckor per månad men aldrig lyckats ta mig till Hanoi, så det var med visst intresse jag gav mig av. Jag är inte någon särskilt flitig fotograf och när jag kollade i mobilen såg jag att runt hälften av bilderna var på ölglas och många av de bilderna har jag redan lagt upp i "Vad dricker ni idag" så det blev inte så mycket kvar. Var inte på hotellet förrän vid 21-tiden första kvällen, så blev bara lite calamari och ett par öl på takbaren. Långt ifrån så många höga byggnader som i Bangkok och även klart färre än i Saigon aka Ho Chi Minh City. Bodde på Lotte Hotel som förmodligen är en av de högsta byggnaderna i staden med 67 våningar. Var dock inte jättekul utsikt. Dock en suverän frukost med bland annat Korean BBQ. Under dagen hade vi 3 möten som alla låg i utkanten av Hanoi så fick se en hel del av staden, blev dock inga bilder genom bilfönstret. Vid ett av mötena, i en typ återvändsgränd som inte såg mycket ut från vägen, hann jag ta ett par bilder och tyckte det var rätt charmigt, känns lite Sydeuropeiskt. Till lunch blev det givetvis Vietnamesiska nudlar, Pho, vid gatan. 20,000 gick det på och det är ju inte så farligt då det motsvarar 30 Baht. På kvällen tog jag mig till Old Quarter; inte många kilometer från hotellet men trafiken i Hanoi får Bangkok att framstå som Tibro så det tog drygt en halvtimme. Tror inte riktigt jag lyckades förmedla vart jag ville av riktigt väl, så det blev nog en halvtimme till i skumma gränder som kändes som någon gammal Vietnamkrigsfilm. När jag väl kom fram slog jag mig ned i första bästa bar även om Tiger var det enda de hade på fat. Var ett kvarter med en massa streetfood och enkla barer. Huvudsakligen vietnameser men hörde också mycket japanska och koreanska. En del västerlänningar men förmodligen bra mycket mindre än pre-Covid. Hade ett tidigt flyg imorse så begav mig hem rätt tidigt. Helt jävla omöjligt att få en taxi så till slut blev det en moppe. En jävla tur att jag väger 20 kg mindre nu än för 2 år sedan för det var svårstartat vid varje rödljus. Betyget på Hanoi blir 4.4 av 5 men givetvis med en reservation för att jag var där så kort tid. Jag har varit i Saigon några gånger och Saigon är strået vassare; Asiens skönaste stad i konkurrens med Hong Kong, men Hanoi var helt klart en positiv överraskning. Skulle vilja drista mig till att säga att Hanoi känns som den mest genuina storstaden jag besökt i Asien; precis som jag för 25 år sedan föreställde mig en asiatisk storstad skulle se ut med gamla tanter i konhattar som sitter och säljer jordnötter i en liten gränd. Ser många utan masker, har dom fimpat det eller är det eftersom det är restauranger? Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu