Kenneth4618 Inlagd Januari 20, 2022 Dela Inlagd Januari 20, 2022 Vissa dagar längtar man extra mycket till Thailand 😉 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Koh Changer Inlagd Januari 20, 2022 Dela Inlagd Januari 20, 2022 On 2022-01-18 at 04:24, skrev Benriach: Skaplig flagga, det behövdes typ 20 pers för att ta ner den... Ungefär som thaiflaggan som man ser på vänster sida på väg ut ur Bangkok österut. Vänster sida av motorvägen. Tror dom riggat en fläkt på något vis också då den alltid står och fladdrar. Pessimist blir inte besviken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ArneMorales Inlagd Januari 20, 2022 Dela Inlagd Januari 20, 2022 (ändrad) Nu är det jordgubbssäsong här i Thailand. Kan vara en trevlig utflykt att åka till någon självplockning tex uppe i bergen i Samoeng norr om Chiang Mai, eller i bergen söder om Pak Thong Chai Korat, där jag just varit Ändrades Januari 20, 2022 av ArneMorales Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Januari 20, 2022 Dela Inlagd Januari 20, 2022 8 timmar sedan, skrev Kenneth4618: Vissa dagar längtar man extra mycket till Thailand 😉 Vadå, det är ju inte du som är ute och skottar....... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Januari 20, 2022 Dela Inlagd Januari 20, 2022 21 minuter sedan, skrev Kötthandlarn: Vadå, det är ju inte du som är ute och skottar....... Nä men det fick jag göra senare när frugan ringde och ville åka och handla efter jobbet. Igår kväll var det plusgrader och ett jävla regnande som sedan blev snöväder och minusgrader. Pansaris över hela bilen 🤬 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
born41 Inlagd Januari 20, 2022 Dela Inlagd Januari 20, 2022 7 timmar sedan, skrev ArneMorales: Nu är det jordgubbssäsong här i Thailand. Kan vara en trevlig utflykt att åka till någon självplockning tex uppe i bergen i Samoeng norr om Chiang Mai, eller i bergen söder om Pak Thong Chai Korat, där jag just varit Besökte den platsen utanför Korat för 5 år sedan. Fina jordgubbar men lite träiga i smaken, ungefär som dom amerikanska. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd Januari 20, 2022 Dela Inlagd Januari 20, 2022 Kanske haft otur men dom jordgubbar jag ätit i Thailand har inte varit goda..🤔 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Januari 21, 2022 Dela Inlagd Januari 21, 2022 (ändrad) 5 timmar sedan, skrev Naam jai: Kanske haft otur men dom jordgubbar jag ätit i Thailand har inte varit goda..🤔 Dom är hårda, vita och smaklösa. Dyra också. Frysta på makro torde vara bättre. Ändrades Januari 21, 2022 av Nicholas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ArneMorales Inlagd Januari 21, 2022 Dela Inlagd Januari 21, 2022 (ändrad) 2 timmar sedan, skrev Nicholas: Dom är hårda, vita och smaklösa. Dyra också. Frysta på makro torde vara bättre. Nej. nej, och nej. De mogna nyplockade jordgubbarna är inte vita och smaklösa , och mycket godare än de djupfrysta på Makro. Dock säljs det en del ``färska` i butikerna som är importerade från Kina, och dom är inte så goda, eftersom dom är plockade för tidigt för att klara transporten. Du får ta en tur upp till SAMOENG och testa de nyplockade jordgubbarna där. Mycket vackert och frisk luft där uppe i bergen nu. Jag bodde där i närheten, i Mae Taeng tidigare. Detta foto är taget i Samoeng Ändrades Januari 21, 2022 av ArneMorales Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Januari 21, 2022 Dela Inlagd Januari 21, 2022 8 timmar sedan, skrev born41: Besökte den platsen utanför Korat för 5 år sedan. Fina jordgubbar men lite träiga i smaken, ungefär som dom amerikanska. Blott Sverige svenska jordgubbar har Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Januari 21, 2022 Dela Inlagd Januari 21, 2022 Bra kvalitet på grejerna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Januari 21, 2022 Dela Inlagd Januari 21, 2022 God morgon. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Januari 22, 2022 Dela Inlagd Januari 22, 2022 (ändrad) Det kommer säkert nån surgubbe som vill göra sig märkvärdig o påpeka att bilden är inte från Thailand! Tofsvipa, (Vanellus vanellus) Tror jag iallafall! Kallas nog för Lapwing också! Ändrades Januari 22, 2022 av Amigo Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ArneMorales Inlagd Januari 22, 2022 Dela Inlagd Januari 22, 2022 1 timme sedan, skrev Amigo: Det kommer säkert nån surgubbe som vill göra sig märkvärdig o påpeka att bilden är inte från Thailand! Tofsvipa, (Vanellus vanellus) Tror jag iallafall! Kallas nog för Lapwing också! Fint foto, men jag tror det är Sidensvansar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Januari 22, 2022 Dela Inlagd Januari 22, 2022 (ändrad) 55 minuter sedan, skrev ArneMorales: Fint foto, men jag tror det är Sidensvansar. Kan vara så, ingen expert på fåglar. Som jag skrev var jag osäker, det var det första jag tänkte när jag såg dem. De kom i en flock på ca 50 st. Kan även ha varit 30 st och även 70 st för att gardera mig. Ändrades Januari 22, 2022 av Amigo Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Januari 22, 2022 Dela Inlagd Januari 22, 2022 Funderade på om turen var slut för min del, visst det har gått jämt upp hittills i år men lite segt.. nu är vi på plus i alla fall.. 👍 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Januari 22, 2022 Dela Inlagd Januari 22, 2022 (ändrad) 22 minuter sedan, skrev ellim63: Funderade på om turen var slut för min del, visst det har gått jämt upp hittills i år men lite segt.. nu är vi på plus i alla fall.. 👍 Härlig belopp på 6 rätt: 666 SEK ( om man är vidskeplig) Grattis iallafall. Ändrades Januari 22, 2022 av Amigo Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Januari 22, 2022 Dela Inlagd Januari 22, 2022 22 minuter sedan, skrev Amigo: Härlig belopp på 6 rätt: 666 SEK ( om man är vidskeplig) Grattis iallafall. Handlade på Maxi igår 888kr gick det på.. ska ju vara lyckonummer i Kina... 🙏😃 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Luke the Drifter Inlagd Januari 27, 2022 Dela Inlagd Januari 27, 2022 Dagens första bild knäppte jag under morgonens cykelrunda Just nu är jag på Suan Son (militärstranden) där jag har träffat två nya kompisar Luke the Drifter Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Januari 27, 2022 Dela Inlagd Januari 27, 2022 De moderna Fuzzy Dicen eller Wunderbaum enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Januari 27, 2022 Dela Inlagd Januari 27, 2022 13 minuter sedan, skrev Enis: De moderna Fuzzy Dicen eller Wunderbaum enis När man var ung och tuff hängde det bh eller trosor i backspegeln Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herkules Inlagd Januari 27, 2022 Dela Inlagd Januari 27, 2022 2st Finnpajsare vill supa ned mej underr stolen ( bordet är för litet) Vänligen HERKULES Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
born41 Inlagd Januari 27, 2022 Dela Inlagd Januari 27, 2022 7 timmar sedan, skrev Luke the Drifter: Dagens första bild knäppte jag under morgonens cykelrunda Just nu är jag på Suan Son (militärstranden) där jag har träffat två nya kompisar Luke the Drifter Cyklade du från Hua Hin till militärstranden? -spänstfenomen är du i så fall! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Januari 28, 2022 Dela Inlagd Januari 28, 2022 Kärt besvär. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Januari 28, 2022 Dela Inlagd Januari 28, 2022 Chanthaboon Waterfront Community igår. Den här snubben sade ingenting. Han bara satt där och såg kool ut. Nästan att det var jobbigt. Det var skönt när det var över. "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu