Boa52 Inlagd December 2, 2020 Dela Inlagd December 2, 2020 7 minuter sedan, skrev born41: Efter ett besök på en sevärdhet ,kom till bilen, ett däck var platt. Efter stängningsdags. Har V60, inget reservdäck. Fram med pumpen och däckrenoveringstuben. , pumpa upp däcket. Däcket var skadat på sidan så jag vågade inte köra vidare. Om jag ringt mobiliseringshjälpen, så hade dom tagit mig till en verkstad 4 mil åt fel håll. självrisken + ev övernattning hade blivit dyrt. Jag fick låna en bil av en privatperson, och åkte 6 mil hem och hämtade ett däck. Totalt blev det mycket billigare än att anlita mobiliteringsgarantin. Att köpa en ny tub med lagningsmassa, samt en anslutningsslang kostar på Volvo 800 kr. ett reservhjul på skroten kostar 1000 kr, men det finns ingen plats i Volvon, det går att ordna plats, men finns inga fästen i utrymmet under bagagerummet, och då är det olagligt.(om inte audi svetsar dit ett par) Born41 Om du inte åker med full bagage där bak så har du fästöglor för både reservhjul och domkraft. använd kraftiga spännband Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd December 2, 2020 Dela Inlagd December 2, 2020 Precis nyss, skrev GreenValley: Jag betalar väl för det indirekt eftersom det ingår i servicekostnaden. Ligg du ute och kravla i - 20 grader, jag sitter inne i värmen och lyssnar på musik i väntan på assistans. 15 min har du bytt däck och då håller du dej värmen också. Som när man körde mycket snöskoter blev det kallt, kör fast för tusan får du upp värmen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd December 2, 2020 Dela Inlagd December 2, 2020 Min åsikt är det är bättre att ha ett reservhjul än punkaspray och pump. En vän till fick punktering på motorvägen, spruta in flaskan tog fram kompressorn. Inte tusan hjälpe det, ringde bärgaren, det tog 3 timmar innan det kom någon. PS det var 30 gr varmt denna dag inget vatten hade med sig. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd December 2, 2020 Dela Inlagd December 2, 2020 2 minuter sedan, skrev FF: Min åsikt är det är bättre att ha ett reservhjul än punkaspray och pump. En vän till fick punktering på motorvägen, spruta in flaskan tog fram kompressorn. Inte tusan hjälpe det, ringde bärgaren, det tog 3 timmar innan det kom någon. PS det var 30 gr varmt denna dag inget vatten hade med sig. FF Blir ju lite olika punkteringar så varför inte ha med alla3 reservhjul, punkaspray, kompressor 2 av dom tar dessutom ingen plats Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd December 2, 2020 Dela Inlagd December 2, 2020 1 minut sedan, skrev Boa52: Blir ju lite olika punkteringar så varför inte ha med alla3 reservhjul, punkaspray, kompressor 2 av dom tar dessutom ingen plats Nu har jag i passaten alla 3, ett vinterhjul på sommaren, tvärtom på sommaren. I husbilen är det likadant, men punktering med den, så blir ofta bara smulor av däcken. Ganska högt däcktryck är det på den 5,3 kg måste man ha. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd December 2, 2020 Dela Inlagd December 2, 2020 2 timmar sedan, skrev Boa52: Vill inte ha en domkraft i huvet Skulle det göra skada?? Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd December 2, 2020 Dela Inlagd December 2, 2020 41 minuter sedan, skrev hamnoi: Skulle det göra skada?? Möjligen på domkraften! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd December 2, 2020 Dela Inlagd December 2, 2020 (ändrad) Jisses ta buss eller taxi....... Märks att medelåldern börja bli hög här nu med alla som oroar för all skit...... Ändrades December 2, 2020 av Soengsang Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd December 2, 2020 Dela Inlagd December 2, 2020 4 timmar sedan, skrev Mankan: Beställer bärgare. Bra karl klarar sig själv. Kompressor eller punkaslang vid pyspunka Bärgare i annat fall. Punkaspray icke sa Nicke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd December 2, 2020 Dela Inlagd December 2, 2020 4 timmar sedan, skrev berlitz: Beställer bärgare för en punktering? Jössenamn. Ingår i vägassistansförsäkring Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd December 3, 2020 Dela Inlagd December 3, 2020 Dags att byta namn på den här tråden kanske eller varför inte starta en ny tråd om punkteringar. Skulle nog kunna bli hur många inlägg som helst 🙂 "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd December 3, 2020 Dela Inlagd December 3, 2020 15 timmar sedan, skrev Boa52: Helt klart billigare än ett reservdäck men vad gör man om däcket är helt trasig och 10 mil till nått ställe där man kan byta däck På förra bilen hade jag "Run Flat" däck. Går att köra en bra stund på dessa vid en punktering. Det tråkiga var att det kändes som att man körde på fälgen. Så jag tar hellre en punktering i skogen och ringer en bärgare, än att lida med dessa punkteringsfria däck. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd December 3, 2020 Dela Inlagd December 3, 2020 6 timmar sedan, skrev edvardpop: Dags att byta namn på den här tråden kanske eller varför inte starta en ny tråd om punkteringar. Skulle nog kunna bli hur många inlägg som helst 🙂 Jag fixar på fredag... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd December 3, 2020 Dela Inlagd December 3, 2020 (ändrad) 3 minuter sedan, skrev apknug: Får jag föreslå trådnamnet ; Boa lagar en punktering. I sann barnboksanda....... Eller Boa Bildoktorn? Ändrades December 3, 2020 av audirs2 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd December 3, 2020 Dela Inlagd December 3, 2020 Benstockens långtidsparkering. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd December 3, 2020 Dela Inlagd December 3, 2020 2 timmar sedan, skrev audirs2: Eller Boa Bildoktorn? Era bilkunskaper verkar inte vara på topp när jag blir kallad bildoktor när jag berättar vad jag har i bilen vid evnt punktering 🙃😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd December 3, 2020 Dela Inlagd December 3, 2020 4 timmar sedan, skrev Boa52: Era bilkunskaper verkar inte vara på topp när jag blir kallad bildoktor när jag berättar vad jag har i bilen vid evnt punktering 🙃😆 När jag körde dragrace på 70 och 80 talet så mecka jag allt själv! Hur många Chrysler 727 automater har du skruvat på då? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
born41 Inlagd December 3, 2020 Dela Inlagd December 3, 2020 1 minut sedan, skrev audirs2: När jag körde dragrace på 70 och 80 talet så mecka jag allt själv! Hur många Chrysler 727 automater har du skruvat på då? Hur många mopedmotorer, av fabrikat Husqvarna modell flinta, har du skruvat på? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd December 3, 2020 Dela Inlagd December 3, 2020 6 minuter sedan, skrev born41: Hur många mopedmotorer, av fabrikat Husqvarna modell flinta, har du skruvat på? Noll! Andra märken, ja! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
born41 Inlagd December 3, 2020 Dela Inlagd December 3, 2020 1 minut sedan, skrev audirs2: Noll! Andra märken, ja! Det ser jag som en brist i din allmänbildning, men hav tröst, Du kan få låna en av mig att träna på.😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd December 3, 2020 Dela Inlagd December 3, 2020 1 timme sedan, skrev audirs2: När jag körde dragrace på 70 och 80 talet så mecka jag allt själv! Hur många Chrysler 727 automater har du skruvat på då? renoverat en w 8 från ca 50,talet som satt i en brandbil, mil tal ca 1500 mil men motorn hade nog ett antal mera timmar. Men vad har det med grejer man behöver när man fått punka, och som nån skrev du kan inte fixa en Huskvarna 175 cc -53 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd December 3, 2020 Dela Inlagd December 3, 2020 Lite tomt. Men flyget var inte speciellt tomt. 3+3 i apklass. Bara tomt på mittplatserna. Alla rader använda. Däremot är en en massa avgångar inställda såklart så vissa flygplatser går inte att nå med direktflyg längre. Men det som körs verkar köras fullt, iallafall inom Europa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd December 3, 2020 Dela Inlagd December 3, 2020 1 timme sedan, skrev Nicholas: Lite tomt. Men flyget var inte speciellt tomt. 3+3 i apklass. Bara tomt på mittplatserna. Alla rader använda. Däremot är en en massa avgångar inställda såklart så vissa flygplatser går inte att nå med direktflyg längre. Men det som körs verkar köras fullt, iallafall inom Europa. Du skriver inte var du är eller vart du ska, har jag missat nåt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd December 3, 2020 Dela Inlagd December 3, 2020 On 2020-12-02 at 18:37, skrev born41: Efter ett besök på en sevärdhet ,kom till bilen, ett däck var platt. Efter stängningsdags. Har V60, inget reservdäck. Fram med pumpen och däckrenoveringstuben. , pumpa upp däcket. Däcket var skadat på sidan så jag vågade inte köra vidare. Om jag ringt mobiliseringshjälpen, så hade dom tagit mig till en verkstad 4 mil åt fel håll. självrisken + ev övernattning hade blivit dyrt. Jag fick låna en bil av en privatperson, och åkte 6 mil hem och hämtade ett däck. Totalt blev det mycket billigare än att anlita mobiliteringsgarantin. Att köpa en ny tub med lagningsmassa, samt en anslutningsslang kostar på Volvo 800 kr. ett reservhjul på skroten kostar 1000 kr, men det finns ingen plats i Volvon, det går att ordna plats, men finns inga fästen i utrymmet under bagagerummet, och då är det olagligt.(om inte audi svetsar dit ett par) Born41 Fästen finns iditt bagage där bak, typ i skuffen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd December 3, 2020 Dela Inlagd December 3, 2020 17 minuter sedan, skrev Boa52: Du skriver inte var du är eller vart du ska, har jag missat nåt Du kan ju googla på Benstockens långtidsparkering som han skrev i ett inlägg innan. Då kanske du fattar var han är. Inte svårt alls Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu