Jump to content
IGNORERAD

Dagens bild

Kim

Recommended Posts

Avregistrerad clion

Uch va dålig Hdr bild körde på starkaste han inte kolla så noga :whistle:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

IMG_8347-1.jpg

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

post-3713-033689300 1281547254_thumb.jpg

Något mjukare genering :whistle:

post-3713-027560000 1281547371_thumb.jpg

Tar en Edward också

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Detta kan man läsa i dagens artikel i DN.

Västerbottens skogar är fulla med blåbär.

Många är också bäruppköparna som vill locka till sig plockarnas skördar med hjälp av stora skyltar.

Budskapet ”bär köpes” står ofta på Thailändska, även polska flera andra språk.

Gästplockare från hela världen kommer i tusental varje sommar till de

svenska bärskogarna i hopp om att tjäna stora pengar.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/bar-kopes-i-norrland-1.1152044

Men något blev väldigt fel när Thailändaren skulle skriva skylten.

På thailändska står det nämligen "Bar köpes" och inte "Bär köpes".

Kanske bärplockarna är törstiga av sig? ;)

post-5068-005283600 1281553199_thumb.jpg

Dela på andra sajter

andersbangkok

Wille, Clion mfl...jättefina bilder ni lägger upp! Kul att se!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

På museibesök i Karlsborgs fästning.

Honnör med höger eller vänster hand, är väl ändå ”same same but different”.

post-5068-088600500 1281557069_thumb.jpg

Ändrades av Siam-Nilsson
Dela på andra sajter

Först trodde jag att patron Nilsson förbarmde sig över sin släkting och gav honom chansen att förkovra sig under sin vistelse här.

Men efter att ha sett att både Fru Nilsson och svågern är stövelbeklädda så inser jag att det rör sig om en nödvändig utfodring så att det karaktärsdanande arbetet inte blir lidande senare på dagen.

Svågern lever säkert i förvissningen om att han varit på en semestertripp men vi som följt trådarna om honom vet naturligtvis bättre. ;)

Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Först trodde jag att patron Nilsson förbarmde sig över sin släkting och gav honom chansen att förkovra sig under sin vistelse här.

Men efter att ha sett att både Fru Nilsson och svågern är stövelbeklädda så inser jag att det rör sig om en nödvändig utfodring så att det karaktärsdanande arbetet inte blir lidande senare på dagen.

Svågern lever säkert i förvissningen om att han varit på en semestertripp men vi som följt trådarna om honom vet naturligtvis bättre. ;)

Mellan de kulturella och historiskt intressanta besöken, så hann vi förvisso även med ett svampletarbesök i storskogen mellan Hjo och Karlsborg. Därav stövlarna.

Men det blöta skogsbesöket i jakt på läckerheter klassifiserar patron Nilsson som en ren nöjestripp ;)

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Mellan de kulturella och historiskt intressanta besöken, så hann vi förvisso även med ett svampletarbesök i storskogen mellan Hjo och Karlsborg. Därav stövlarna.

Men det blöta skogsbesöket i jakt på läckerheter klassifiserar patron Nilsson som en ren nöjestripp ;)

Hälsa å tacka för dansen :crazy::dance::dance:

Ändrades av clion

Dela på andra sajter

Idag på mors dag här i Thailand vill jag inte bara hylla mitt barns mor och min fru Alisa utan också min egen mamma. Dock blir dagens hyllningsbild en några veckor gammal bild på min supermormor som har rockat i 99 år och fortfarande håller igång. Att få lyssna till hennes berättelser om kristalnatten som hon upplevde på plats i Tyskland eller hur hon brukade hjälpa en av bröderna Wright med tvätten då hon var barnflicka hos en av hans grannar i USA på 30-talet , osv är ohyggligt spännande och värdefullt.

IMG_9790.jpg

Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Säg den vila som är beständig - på't igen - på måndag är frugans "semester" slut :whistle:

Ny hål - nya planteringar - och snart finns det väl ingen gräsmatta kvar åt mig att klippa :huh:

Vilket bittert öde det vore för den motorburne patronen :(

SM

post-5068-059200600 1281620744_thumb.jpg

post-5068-043457800 1281620803_thumb.jpg

post-5068-003436200 1281620824_thumb.jpg

Dela på andra sajter

Detta kan man läsa i dagens artikel i DN.

Västerbottens skogar är fulla med blåbär.

Många är också bäruppköparna som vill locka till sig plockarnas skördar med hjälp av stora skyltar.

Budskapet ”bär köpes” står ofta på Thailändska, även polska flera andra språk.

Gästplockare från hela världen kommer i tusental varje sommar till de

svenska bärskogarna i hopp om att tjäna stora pengar.

http://www.dn.se/nyh...rland-1.1152044

Men något blev väldigt fel när Thailändaren skulle skriva skylten.

På thailändska står det nämligen "Bar köpes" och inte "Bär köpes".

Kanske bärplockarna är törstiga av sig? ;)

post-5068-005283600 1281553199_thumb.jpg

En annan förklaringen är att bokstaven ä inte förekommer i Thailand på grund av deras okunskaper om det svenska alfabetet. :)

Dela på andra sajter

Säg den vila som är beständig - på't igen - på måndag är frugans "semester" slut :whistle:

Ny hål - nya planteringar - och snart finns det väl ingen gräsmatta kvar åt mig att klippa :huh:

Vilket bittert öde det vore för den motorburne patronen :(

SM

Satsar patron på att vinna något pris på trädgårdsdagen? Det är ju ett hiskilikt arbetande i trädgården.

//bob

Dela på andra sajter

andersbangkok

Idag på mors dag här i Thailand vill jag inte bara hylla mitt barns mor och min fru Alisa utan också min egen mamma. Dock blir dagens hyllningsbild en några veckor gammal bild på min supermormor som har rockat i 99 år och fortfarande håller igång. Att få lyssna till hennes berättelser om kristalnatten som hon upplevde på plats i Tyskland eller hur hon brukade hjälpa en av bröderna Wright med tvätten då hon var barnflicka hos en av hans grannar i USA på 30-talet , osv är ohyggligt spännande och värdefullt.

IMG_9790.jpg

Häftigt! ta var på den historieboken, gärna med inspelningar av samtal...det är ovärderligt!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

En annan förklaringen är att bokstaven ä inte förekommer i Thailand på grund av deras okunskaper om det svenska alfabetet. :)

Bokstaven (volkalen) "ä" finns visst i det thailändska alfabetet.

Så det var nog något annat som gick galet.

Dela på andra sajter

Bokstaven (volkalen) "ä" finns visst i det thailändska alfabetet.

Så det var nog något annat som gick galet.

Visst finns ä...

Någon som hört damen beklaga sig med "sääng mak mak"?

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Ibland e de änna lätt o packa väskan :drinks:

post-3290-029924700 1281566262_thumb.jpg

Va e det för nåt som ligger ovanför tandborsten :whistle:

Dela på andra sajter

Gammelmormor ville vara med idag.

post-3210-010263700 1281641145_thumb.jpg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...