Avregistrerad clion Inlagd Augusti 11, 2010 Dela Inlagd Augusti 11, 2010 Uch va dålig Hdr bild körde på starkaste han inte kolla så noga När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Augusti 11, 2010 Dela Inlagd Augusti 11, 2010 "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Augusti 11, 2010 Dela Inlagd Augusti 11, 2010 Något mjukare genering Tar en Edward också När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Siam-Nilsson Inlagd Augusti 11, 2010 Dela Inlagd Augusti 11, 2010 Detta kan man läsa i dagens artikel i DN. Västerbottens skogar är fulla med blåbär. Många är också bäruppköparna som vill locka till sig plockarnas skördar med hjälp av stora skyltar. Budskapet ”bär köpes” står ofta på Thailändska, även polska flera andra språk. Gästplockare från hela världen kommer i tusental varje sommar till de svenska bärskogarna i hopp om att tjäna stora pengar. http://www.dn.se/nyheter/sverige/bar-kopes-i-norrland-1.1152044 ************************************************************************* Men något blev väldigt fel när Thailändaren skulle skriva skylten. På thailändska står det nämligen "Bar köpes" och inte "Bär köpes". Kanske bärplockarna är törstiga av sig? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andersbangkok Inlagd Augusti 11, 2010 Dela Inlagd Augusti 11, 2010 Wille, Clion mfl...jättefina bilder ni lägger upp! Kul att se! Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv." "Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Siam-Nilsson Inlagd Augusti 11, 2010 Dela Inlagd Augusti 11, 2010 (ändrad) På museibesök i Karlsborgs fästning. Honnör med höger eller vänster hand, är väl ändå ”same same but different”. Ändrades Augusti 11, 2010 av Siam-Nilsson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Siam-Nilsson Inlagd Augusti 11, 2010 Dela Inlagd Augusti 11, 2010 Gamla svenska kulsprutor och dyligt var intressant för svågern att titta på. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Siam-Nilsson Inlagd Augusti 11, 2010 Dela Inlagd Augusti 11, 2010 Fika utanför Bulta-Majas Café som ligger vid Karlsborgs Fästnings kaserner. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Welder Inlagd Augusti 11, 2010 Dela Inlagd Augusti 11, 2010 Först trodde jag att patron Nilsson förbarmde sig över sin släkting och gav honom chansen att förkovra sig under sin vistelse här. Men efter att ha sett att både Fru Nilsson och svågern är stövelbeklädda så inser jag att det rör sig om en nödvändig utfodring så att det karaktärsdanande arbetet inte blir lidande senare på dagen. Svågern lever säkert i förvissningen om att han varit på en semestertripp men vi som följt trådarna om honom vet naturligtvis bättre. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Siam-Nilsson Inlagd Augusti 11, 2010 Dela Inlagd Augusti 11, 2010 Först trodde jag att patron Nilsson förbarmde sig över sin släkting och gav honom chansen att förkovra sig under sin vistelse här. Men efter att ha sett att både Fru Nilsson och svågern är stövelbeklädda så inser jag att det rör sig om en nödvändig utfodring så att det karaktärsdanande arbetet inte blir lidande senare på dagen. Svågern lever säkert i förvissningen om att han varit på en semestertripp men vi som följt trådarna om honom vet naturligtvis bättre. Mellan de kulturella och historiskt intressanta besöken, så hann vi förvisso även med ett svampletarbesök i storskogen mellan Hjo och Karlsborg. Därav stövlarna. Men det blöta skogsbesöket i jakt på läckerheter klassifiserar patron Nilsson som en ren nöjestripp Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Augusti 11, 2010 Dela Inlagd Augusti 11, 2010 Ibland e de änna lätt o packa väskan Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Augusti 12, 2010 Dela Inlagd Augusti 12, 2010 (ändrad) Mellan de kulturella och historiskt intressanta besöken, så hann vi förvisso även med ett svampletarbesök i storskogen mellan Hjo och Karlsborg. Därav stövlarna. Men det blöta skogsbesöket i jakt på läckerheter klassifiserar patron Nilsson som en ren nöjestripp Hälsa å tacka för dansen Ändrades Augusti 12, 2010 av clion När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wille Inlagd Augusti 12, 2010 Dela Inlagd Augusti 12, 2010 Idag på mors dag här i Thailand vill jag inte bara hylla mitt barns mor och min fru Alisa utan också min egen mamma. Dock blir dagens hyllningsbild en några veckor gammal bild på min supermormor som har rockat i 99 år och fortfarande håller igång. Att få lyssna till hennes berättelser om kristalnatten som hon upplevde på plats i Tyskland eller hur hon brukade hjälpa en av bröderna Wright med tvätten då hon var barnflicka hos en av hans grannar i USA på 30-talet , osv är ohyggligt spännande och värdefullt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Siam-Nilsson Inlagd Augusti 12, 2010 Dela Inlagd Augusti 12, 2010 Säg den vila som är beständig - på't igen - på måndag är frugans "semester" slut Ny hål - nya planteringar - och snart finns det väl ingen gräsmatta kvar åt mig att klippa Vilket bittert öde det vore för den motorburne patronen SM Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Augusti 12, 2010 Dela Inlagd Augusti 12, 2010 Detta kan man läsa i dagens artikel i DN. Västerbottens skogar är fulla med blåbär. Många är också bäruppköparna som vill locka till sig plockarnas skördar med hjälp av stora skyltar. Budskapet ”bär köpes” står ofta på Thailändska, även polska flera andra språk. Gästplockare från hela världen kommer i tusental varje sommar till de svenska bärskogarna i hopp om att tjäna stora pengar. http://www.dn.se/nyh...rland-1.1152044 ************************************************************************* Men något blev väldigt fel när Thailändaren skulle skriva skylten. På thailändska står det nämligen "Bar köpes" och inte "Bär köpes". Kanske bärplockarna är törstiga av sig? En annan förklaringen är att bokstaven ä inte förekommer i Thailand på grund av deras okunskaper om det svenska alfabetet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bob Inlagd Augusti 12, 2010 Dela Inlagd Augusti 12, 2010 Säg den vila som är beständig - på't igen - på måndag är frugans "semester" slut Ny hål - nya planteringar - och snart finns det väl ingen gräsmatta kvar åt mig att klippa Vilket bittert öde det vore för den motorburne patronen SM Satsar patron på att vinna något pris på trädgårdsdagen? Det är ju ett hiskilikt arbetande i trädgården. //bob Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andersbangkok Inlagd Augusti 12, 2010 Dela Inlagd Augusti 12, 2010 Idag på mors dag här i Thailand vill jag inte bara hylla mitt barns mor och min fru Alisa utan också min egen mamma. Dock blir dagens hyllningsbild en några veckor gammal bild på min supermormor som har rockat i 99 år och fortfarande håller igång. Att få lyssna till hennes berättelser om kristalnatten som hon upplevde på plats i Tyskland eller hur hon brukade hjälpa en av bröderna Wright med tvätten då hon var barnflicka hos en av hans grannar i USA på 30-talet , osv är ohyggligt spännande och värdefullt. Häftigt! ta var på den historieboken, gärna med inspelningar av samtal...det är ovärderligt! Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv." "Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Siam-Nilsson Inlagd Augusti 12, 2010 Dela Inlagd Augusti 12, 2010 En annan förklaringen är att bokstaven ä inte förekommer i Thailand på grund av deras okunskaper om det svenska alfabetet. Bokstaven (volkalen) "ä" finns visst i det thailändska alfabetet. Så det var nog något annat som gick galet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Augusti 12, 2010 Dela Inlagd Augusti 12, 2010 Bokstaven (volkalen) "ä" finns visst i det thailändska alfabetet. Så det var nog något annat som gick galet. Visst finns ä... Någon som hört damen beklaga sig med "sääng mak mak"? Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
conservator Inlagd Augusti 12, 2010 Dela Inlagd Augusti 12, 2010 Sangsom! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Augusti 12, 2010 Dela Inlagd Augusti 12, 2010 Ibland e de änna lätt o packa väskan Va e det för nåt som ligger ovanför tandborsten När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Augusti 12, 2010 Dela Inlagd Augusti 12, 2010 Vad skjutsigen bjuder Enis på i dag då. "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Augusti 12, 2010 Dela Inlagd Augusti 12, 2010 Gammelmormor ville vara med idag. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Augusti 12, 2010 Dela Inlagd Augusti 12, 2010 Ladies and gentlemen.let me introduce you to.. Miss Thailand Universe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nitramj77 Inlagd Augusti 12, 2010 Dela Inlagd Augusti 12, 2010 Va e det för nåt som ligger ovanför tandborsten Och bara en. .. tandborste alltså Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu