Thaiger Inlagd Mars 26, 2017 Dela Inlagd Mars 26, 2017 (ändrad) Muselimums dagens delikata middag Ändrades Mars 26, 2017 av Thaiger Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Mars 26, 2017 Dela Inlagd Mars 26, 2017 (ändrad) Dagens bild(er) kommer från en liten vandring runt Korsvatten i Svartedalens naturreservat några mil norr om Göteborg...... I början gick vandringen lätt genom granskog men det skulle snart ändra sig......... Då var man framme vid Korsvatten och nu blev det väldigt kuperat och på flera ställen väldigt blött........ And the spång goes on and on......... Där, på andra sidan sjön hade jag planerat lite rast men det var långt kvar....... Nu gick det kraftigt uppför och man kände att det var längesedan man var ute på vandring..... Efter en hel vinters soffliggande var konditionen inte på topp helt enkelt men det blev en fantastisk utsikt...... Nu kommer man till det roligaste på hela vandringen....... Mötte en underbar äldre herre som var för underbar skön..... När han såg mig med kameran i högsta hugg, så utropade han: -"Hallå, har du tagit några fina bilder än?" -"Jo, det kan nog ha blivit några", svarade jag...... -"Dö (du på Göteborska), ta en bild på mig för jag är det vackraste du kommer att se på din vandring"....... Underbar kommentar....... -"Å dö, du kan lägga upp den bilden på vilka sociala medier du vill, det är ingen som gör det annars"....... -"Frugan vill inte ens lägga upp mig på FB men jag bryr mig egentligen inte för jag är inte med där. Är du"? -"Nä, men jag är med på ett Thaiforum där man bl.a. kan lägga ut dagens bild och där kan den platsa"....... Efter att jag beskrivit vad MPR var för forum med bl.a. stödet till barnhemmet i Udon vart han helt lyrisk och berömde alla som engagerade sig "pro bono"........ Därefter följde ett samtal i ca. en halvtimme mellan två generationer vid kanten av en sjö om livet då och nu och framtiden samt våran gemensamma kärlek till naturen...... Sjukt underbar upplevelse som jag inte hade förväntat mig men ett minne som kommer vara kvar i mitt hjärta i många år hoppas jag....... Nåväl, vandringen gick vidare och det var som sagt kuperat....... Hade kommit upp på en rejäl höjd och nu gick det brant nedåt......... Sehr schön? Ja, jag ser sjön...... Äntligen framme vid vindskyddet och nu vart det rast, vila på stället....... Underbar utsikt för en paus....... En macka avnjöts till lugnet....... Sedan var det inte långt kvar till bilen...... Hur skall man gradera denna vandringen då? Jag ger 2,5 vandringsstavar av fem möjliga för själva leden........ 4 stavar för vädret och 5 för det fantastiska mötet med den goe gubben....... Slutbetyget blev en knapp 4:a och det tar man med sig........ Ändrades Mars 26, 2017 av Kötthandlarn Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Mars 26, 2017 Dela Inlagd Mars 26, 2017 1 timme sedan, skrev Kötthandlarn: Dagens bild(er) kommer från en liten vandring runt Korsvatten i Svartedalens naturreservat några mil norr om Göteborg...... I början gick vandringen lätt genom granskog men det skulle snart ändra sig......... Då var man framme vid Korsvatten och nu blev det väldigt kuperat och på flera ställen väldigt blött........ And the spång goes on and on......... Där, på andra sidan sjön hade jag planerat lite rast men det var långt kvar....... Nu gick det kraftigt uppför och man kände att det var längesedan man var ute på vandring..... Efter en hel vinters soffliggande var konditionen inte på topp helt enkelt men det blev en fantastisk utsikt...... Nu kommer man till det roligaste på hela vandringen....... Mötte en underbar äldre herre som var för underbar skön..... När han såg mig med kameran i högsta hugg, så utropade han: -"Hallå, har du tagit några fina bilder än?" -"Jo, det kan nog ha blivit några", svarade jag...... -"Dö (du på Göteborska), ta en bild på mig för jag är det vackraste du kommer att se på din vandring"....... Underbar kommentar....... -"Å dö, du kan lägga upp den bilden på vilka sociala medier du vill, det är ingen som gör det annars"....... -"Frugan vill inte ens lägga upp mig på FB men jag bryr mig egentligen inte för jag är inte med där. Är du"? -"Nä, men jag är med på ett Thaiforum där man bl.a. kan lägga ut dagens bild och där kan den platsa"....... Efter att jag beskrivit vad MPR var för forum med bl.a. stödet till barnhemmet i Udon vart han helt lyrisk och berömde alla som engagerade sig "pro bono"........ Därefter följde ett samtal i ca. en halvtimme mellan två generationer vid kanten av en sjö om livet då och nu och framtiden samt våran gemensamma kärlek till naturen...... Sjukt underbar upplevelse som jag inte hade förväntat mig men ett minne som kommer vara kvar i mitt hjärta i många år hoppas jag....... Nåväl, vandringen gick vidare och det var som sagt kuperat....... Hade kommit upp på en rejäl höjd och nu gick det brant nedåt......... Sehr schön? Ja, jag ser sjön...... Äntligen framme vid vindskyddet och nu vart det rast, vila på stället....... Underbar utsikt för en paus....... En macka avnjöts till lugnet....... Sedan var det inte långt kvar till bilen...... Hur skall man gradera denna vandringen då? Jag ger 2,5 vandringsstavar av fem möjliga för själva leden........ 4 stavar för vädret och 5 för det fantastiska mötet med den goe gubben....... Slutbetyget blev en knapp 4:a och det tar man med sig........ He he, jag fick surra med två 13 åringar på häst + en söt katt! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Mars 26, 2017 Dela Inlagd Mars 26, 2017 4 timmar sedan, skrev Kötthandlarn: Dagens bild(er) kommer från en liten vandring runt Korsvatten i Svartedalens naturreservat några mil norr om Göteborg...... I början gick vandringen lätt genom granskog men det skulle snart ändra sig......... Då var man framme vid Korsvatten och nu blev det väldigt kuperat och på flera ställen väldigt blött........ And the spång goes on and on......... Där, på andra sidan sjön hade jag planerat lite rast men det var långt kvar....... Nu gick det kraftigt uppför och man kände att det var längesedan man var ute på vandring..... Efter en hel vinters soffliggande var konditionen inte på topp helt enkelt men det blev en fantastisk utsikt...... Nu kommer man till det roligaste på hela vandringen....... Mötte en underbar äldre herre som var för underbar skön..... När han såg mig med kameran i högsta hugg, så utropade han: -"Hallå, har du tagit några fina bilder än?" -"Jo, det kan nog ha blivit några", svarade jag...... -"Dö (du på Göteborska), ta en bild på mig för jag är det vackraste du kommer att se på din vandring"....... Underbar kommentar....... -"Å dö, du kan lägga upp den bilden på vilka sociala medier du vill, det är ingen som gör det annars"....... -"Frugan vill inte ens lägga upp mig på FB men jag bryr mig egentligen inte för jag är inte med där. Är du"? -"Nä, men jag är med på ett Thaiforum där man bl.a. kan lägga ut dagens bild och där kan den platsa"....... Efter att jag beskrivit vad MPR var för forum med bl.a. stödet till barnhemmet i Udon vart han helt lyrisk och berömde alla som engagerade sig "pro bono"........ Därefter följde ett samtal i ca. en halvtimme mellan två generationer vid kanten av en sjö om livet då och nu och framtiden samt våran gemensamma kärlek till naturen...... Sjukt underbar upplevelse som jag inte hade förväntat mig men ett minne som kommer vara kvar i mitt hjärta i många år hoppas jag....... Nåväl, vandringen gick vidare och det var som sagt kuperat....... Hade kommit upp på en rejäl höjd och nu gick det brant nedåt......... Sehr schön? Ja, jag ser sjön...... Äntligen framme vid vindskyddet och nu vart det rast, vila på stället....... Underbar utsikt för en paus....... En macka avnjöts till lugnet....... Sedan var det inte långt kvar till bilen...... Hur skall man gradera denna vandringen då? Jag ger 2,5 vandringsstavar av fem möjliga för själva leden........ 4 stavar för vädret och 5 för det fantastiska mötet med den goe gubben....... Slutbetyget blev en knapp 4:a och det tar man med sig........ Underbart! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Seaserpent Inlagd Mars 26, 2017 Dela Inlagd Mars 26, 2017 En sväng till Dalsland igår. I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand. www.seaserpent.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Mars 28, 2017 Dela Inlagd Mars 28, 2017 Besiktar bilen. Betala skatt och försäkring på moppen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Mars 28, 2017 Dela Inlagd Mars 28, 2017 Vår i Örebro Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
j43 Inlagd Mars 28, 2017 Dela Inlagd Mars 28, 2017 On 2017-03-26 at 23:47, skrev Seaserpent: En sväng till Dalsland igår. Håverud.Där jobbade jag som maskinist i pannhuset på 70-80 talet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Mars 28, 2017 Dela Inlagd Mars 28, 2017 5 timmar sedan, skrev svampen: Vår i Örebro Äh, töm pölen på vatten och asfaltera skiten, spräng kåken åxå! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Mars 29, 2017 Dela Inlagd Mars 29, 2017 Imorgon tar tjejens dotter "lilla" examen Men ska läsa vidare på högre nivå. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Mars 30, 2017 Dela Inlagd Mars 30, 2017 Nu jädrar blir det snö igen????? Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Mars 30, 2017 Dela Inlagd Mars 30, 2017 Håll undan för nu kommer jag fick jag säga till dem, gick ju inte att ligga bakom dem i ångmolnet.....gissar att det är kylvatten från turbinerna. (Södra Kalmarsund) Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Mars 30, 2017 Dela Inlagd Mars 30, 2017 3 minuter sedan, skrev Soengsang: Håll undan för nu kommer jag fick jag säga till dem, gick ju inte att ligga bakom dem i ångmolnet.....gissar att det är kylvatten från turbinerna. (Södra Kalmarsund) Torsdag idag?? Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Mars 30, 2017 Dela Inlagd Mars 30, 2017 3 minuter sedan, skrev Soengsang: Håll undan för nu kommer jag fick jag säga till dem, gick ju inte att ligga bakom dem i ångmolnet.....gissar att det är kylvatten från turbinerna. (Södra Kalmarsund) Ja den där skroven får problem om den ska försöka hänga med en skrothandlare i full fart “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Mars 30, 2017 Dela Inlagd Mars 30, 2017 Visby-korvett Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Mars 30, 2017 Dela Inlagd Mars 30, 2017 1 minut sedan, skrev Tallviking: Visby-korvett x 2 Ångan de släpper har väl också syfte att försvaga/ändra IR-signaturen? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Mars 30, 2017 Dela Inlagd Mars 30, 2017 1 minut sedan, skrev Soengsang: x 2 Ångan de släpper har väl också syfte att försvaga/ändra IR-signaturen? Ja. Det är motorernas avgaser som leds ut nära vattenytan http://www.forsvarsmakten.se/sv/information-och-fakta/materiel-och-teknik/sjo/korvett-visby/ Det var dom vi fick 5 st av genom att betala för 6 st ! Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Mars 30, 2017 Dela Inlagd Mars 30, 2017 (ändrad) 6 minuter sedan, skrev Tallviking: Det är motorernas avgaser som leds ut nära vattenytan Nja, det är vattenånga från kylningen av avgaserna från turbinerna, hade det vart avgaser så hade nått varit galet. Ändrades Mars 30, 2017 av Soengsang Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Mars 30, 2017 Dela Inlagd Mars 30, 2017 En del skulle säga att jag kommit till himlen... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Mars 30, 2017 Dela Inlagd Mars 30, 2017 9 minuter sedan, skrev samet: En del skulle säga att jag kommit till himlen... En kebabpizza också så hade du varit där “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Mars 30, 2017 Dela Inlagd Mars 30, 2017 56 minuter sedan, skrev Soengsang: Nja, det är vattenånga från kylningen av avgaserna från turbinerna, hade det vart avgaser så hade nått varit galet. Det är avgaser blandat med vattenånga orsakat av att man kyler ner avgaserna på det sättet Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd Mars 31, 2017 Dela Inlagd Mars 31, 2017 Begravning av döda möss ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Mars 31, 2017 Dela Inlagd Mars 31, 2017 12 timmar sedan, skrev Tallviking: Det är avgaser blandat med vattenånga orsakat av att man kyler ner avgaserna på det sättet Här kan du läsa om det, leverantören till de nämnda aggregaten. http://www.mecmar.no/files/Mecmar_Brochure.pdf Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Mars 31, 2017 Dela Inlagd Mars 31, 2017 12 minuter sedan, skrev Soengsang: Här kan du läsa om det, leverantören till de nämnda aggregaten. http://www.mecmar.no/files/Mecmar_Brochure.pdf Lite kul det där med orden:modern technology, man sa samma sak på 1800 talet åxå! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thaiger Inlagd Mars 31, 2017 Dela Inlagd Mars 31, 2017 Lite konst lampor som tänds på kvällen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu