Jump to content
IGNORERAD

Dagens bild

Kim

Recommended Posts

3 timmar sedan, skrev Tallviking:

Karon Beach idag (inte mina bilder)

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Man skall inte köra så där långa stolpar med så liten bil! :big_smile:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Sambon kom hem med denna , koncentrerade fulla bär, eller vad blir översättning? Vad det står på thai under orkade jag inte fråga. 

Pattaya

Dela på andra sajter

Korta flickebarnet i mitten undrade om hon och jag kunde dejta? Jag pekade bakåt-bortåt mot frun, och sa det är ingen bra ide´. Ålderskillnaden på ca 45år kändes smickrande.Flickebarnet.thumb.jpg.1d339139040180235a449d536c08a625.jpg

Dela på andra sajter

Sonens Svärfar Donerar med vänner till en grannes barns skolgång har haft det svårt med sjudom och då ekonomin blivit lidande .

Vänner med Hjärta av guld.

FB_IMG_1487234480681.jpg

FB_IMG_1487234494321.jpg

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

Chatuchak Market, Bangkok

IMG_20150412_153105%20copy%20bw%20ram_zp

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

Dela på andra sajter

Sonens Svärmors nya Sandwich vagn  :nyam:

FB_IMG_1487318730896.jpg

FB_IMG_1487318705811.jpg

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Stoneys:

Aftonbladet. Screenshot_2017-02-20-19-50-45.jpg.c074d5479f0ba1eb014462197c72035c.jpg

Mitt svenska KK gick ut förra året så jag fick byta ut det mot ett norskt eftersom jag är skriven här :(

Blir kanske värre om man nu är skriven i LOS.

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Broskan:

Mitt svenska KK gick ut förra året så jag fick byta ut det mot ett norskt eftersom jag är skriven här :(

Blir kanske värre om man nu är skriven i LOS.

Dom verkar jaga dom utanför EU ess. Kunde inte klippa in hela artikeln. 

Pattaya

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Stoneys:

Dom verkar jaga dom utanför EU ess. Kunde inte klippa in hela artikeln. 

Kan man som utskriven svensk köra på sitt thai KK om man bara är hemma på besök?

Blev lite OT nu....

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Broskan:

Kan man som utskriven svensk köra på sitt thai KK om man bara är hemma på besök?

Blev lite OT nu....

Tror obs tror, du kan köra 3 månader. Har höra om utskrivna som har mc kort i tex Los men ej i Sverige får köra 3 mån. Skrapis blev väl tagen för fortkörning och blev tvungen att betala kontant,när han var hemma en sväng. Inte hundra med informationen 

Pattaya

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Broskan:

Blev lite OT nu....

Ja. 12 månader

För att ett körkort som är utfärdat i en stat utanför EES ska vara giltigt i Sverige, måste det vara giltigt i det land där det har utfärdats, och inte ha bytts ut mot ett svenskt. Körkortet är inte giltigt i Sverige om du varit folkbokförd sedan mer än ett år.

Körkortet ska vara utformat enligt internationella överenskommelser (konventionerna 1949 och 1968 om vägtrafik). Om körkortet inte är utformat enligt de reglerna och inte heller är skrivet på engelska, tyska eller franska, gäller det bara tillsammans med en bestyrkt översättning. Översättningen ska vara på engelska, tyska, franska, svenska, danska eller norska. Om det inte finns något foto på körkortet gäller det bara tillsammans med en identitetshandling med foto.

https://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/Korkort/har-korkort/utlandska-korkort/korkort-fran-lander-utanfor-ees/

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev M33:

På fakirflyget

IMG_3432.thumb.JPG.c2aad2ee90e6f166338f73f2a4eb348c.JPG

Va har du för dojjor på dej? En korsning mellan myggjagare å springafortskor??

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Odin:

Va har du för dojjor på dej? En korsning mellan myggjagare å springafortskor??

Ett par helt vanliga sneakers från Boss...

Dela på andra sajter

On ‎2017‎-‎02‎-‎20 at 20:39, skrev Broskan:

Blev lite OT nu....

Ett år får du köra på thai körkort

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...