Jump to content
IGNORERAD

Dagens bild

Kim

Recommended Posts

2 timmar sedan, skrev Odin:

Vet du kompis, jag har fan längre skägg än du har idag??

Fick ett ja när jag frågade Aya om det va ok om jag lät skägget växa ett tag, nu garvar hon åt mej så fort hon ser mej. Jag ser ur som ett Krusbär på stereoider..

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Scandinaviancorner:

Vivalla

Gräddhyllan,på andra sidan stan,även kallad Solsidan

Måne

Dela på andra sajter

Nattklubbsvärdinnor Ho Chi Minh City.

HCMC_EXTRA_3.jpg

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.

Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev dtbkk:

Nattklubbsvärdinnor Ho Chi Minh City.

HCMC_EXTRA_3.jpg

Ja jag skulle inte ha nått i mot att bli vaggad till sömns av tjejen i mitten :dizzy:

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
4 timmar sedan, skrev Enis:

Ja jag skulle inte ha nått i mot att bli vaggad till sömns av tjejen i mitten :dizzy:

Enis

Det skulle du inte våga , för då kommer läppnegern efter dig med kvasten

Dela på andra sajter

På en rastplats nånstans mellan Sihanoukville och Phnom Penh.

4455c72c-2085-4a25-93ee-bd2d3edf7629_zps

Ändrades av edvardpop

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

Dela på andra sajter

Phnom Penh

IMG_0062%20copy%20ram_zpslu900xad.jpg

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

Dela på andra sajter

Hmm...här(i Dagens bild) rådde det inte direkt nån febril aktivitet för närvarande ut av nån anledning.

Gick igenom en map med foton från en sommarkväll 2015. Tydligen har mannen till höger en viss ovana att luta sig med näsan mot något vid tillfällen när alkoholhaltiga drycker intagits. Denna gång gick det bra eftersom det var en kompis han lutade sig mot ;)

IMG_5958 copy.jpg

Ändrades av edvardpop

Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev FF:

Huva, hittade ett ljus för mörkret.

Var bara tvungen att ta en bild.

IMG_0248.JPG

FF

HUUUUUVA :rotfl:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Dela på andra sajter

Kom hem från Kinesien sent i torsdagskväll och lyckades tajma in kronprinsessans besök på dotterns skola i fredags för att inviga ett nytt Science Center. Tittar man noga på den bild som också var på framsidan av skoltidningen så ser man undertecknad i egen hög person till höger på bilden. Jag tror varenda thailändsk förälder på hela skollan tog några timmars ledigt för att närvara och förvånansvärt många utlänningar var också där.

Idag lyckades jag också tajma in Bangkokmästerskapen i basket för internationella skolor. Det finns numera nästan 100 internationella skolor i Bkk och i sportevenemang är de uppdelade i divisioner efter hur stora och framgångsrika skolorna är för att ge mer rättvisa förhållanden. Dotterns skola har inte vunnit högsta divisionen i basket för 11-åringar på många år men idag vann de både flick- och pojkklassen. Tjejlaget vann med enbart västerländska barn och tre "blandbarn" medans grabbarna vann med ett helt Asiatiskt lag, dock med få thailändska inslag.

Dottern tävlade tidigare också med skolans simlag så jag har varit runt på tävlingar i alla större internationella skolor i Bkk. Det finns egentligen bara 3 skolor med utländska barn medans resten av skolorna består till över 90% av helthailändska barn. En slående skillnad mellan de tre "riktiga" internationella skolorna och de andra skolorna, framförallt de riktigt dyra, är hur barnen uppför sig. Jag har varit med många gånger då dotterns lag både vunnit och förlorat men de har alltid uppfört sig väl även när de förlorat. Idag sopade de banan med de två thailändska internationella skolorna som brukar dominera basketen och det var mycket svordomar, fult spel, tårar och allmänt dåligt uppträdande. Det finns en massa thailändska barn med snuskigt rika föräldrar på dotterns skola också men just att de blandas upp med västerländska och andra asiatiska barn verkar göra dem betydligt trevligare än de bortskämda och genomgående otrevliga bratsen jag såg idag.   

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

Död åt Putin och hans croonies

Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Blev från när jag hälsade på farmor idag........

DSC_0001.JPG

Å mormor & morfar.........

DSC_0002.JPG

Saknaden är stor......

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Blev från när jag hälsade på farmor idag........

DSC_0001.JPG

Å mormor & morfar.........

DSC_0002.JPG

Saknaden är stor......

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev B747:

HUUUUUVA :rotfl:

På finska heter det:HYVÄÄ!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Ytterligare en bild från den där sommarkvällen i Halmstad. Hur resten av kvällen fortlöpte förtäljer inte historien.

Tänker först och främst på kortspelandet då naturligtvis;)

IMG_5953 copy 2.jpg

Dela på andra sajter

Kan tänkas att någon ev skulle vilja se men missat det(pga att Photobucket låg nere ett tag), en bild med en

unge som använder en plåthink som huvudbonad. Eller varför inte en moppe och kvinna som stryker i en och

samma bild. I så fall går det nog bra att göra det nu i några av de föregående inläggen på denna sida :big_smile:

Dela på andra sajter

Borde kanske ligga under dagens humorbild egentligen

IMG_4429.JPG

Dottern påpekade att jag skulle vara försiktig när jag tvättade detta plagg.

/enis

Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev Naam kaeng:

Tittar vi ner i ett dricksglas?

stämmer bra det

/Enis

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...