svampen Inlagd Oktober 13, 2016 Dela Inlagd Oktober 13, 2016 (ändrad) Vackert men kylslaget men men 1 vecka till Los! Ändrades Oktober 13, 2016 av svampen Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Oktober 13, 2016 Dela Inlagd Oktober 13, 2016 3 minuter sedan, skrev svampen: Vackert men kylslaget men men 1 vecka till Los! Lägger in korten åt dig swampmeister Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Oktober 13, 2016 Dela Inlagd Oktober 13, 2016 5 timmar sedan, skrev måne: Lägger in korten åt dig swampmeister ingen sol på gräddhyllan?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 14, 2016 Dela Inlagd Oktober 14, 2016 (ändrad) Dagens bild. En gång för länge sedan'.........................1974 Ändrades Oktober 14, 2016 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Oktober 15, 2016 Dela Inlagd Oktober 15, 2016 On 2016-10-09 at 05:22, skrev ragson: BB röstar jag på! Där har man lirat många gånger, trevligt o avspänt hak. Hehe där ser man! Hade mycket gärna lyssnat på dig igår! Nu blev det mest surr på The Bishop Arms. (Sorry glömde tydligen att publicera) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Oktober 15, 2016 Dela Inlagd Oktober 15, 2016 Just nu i en lekpark någonstans..... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Oktober 15, 2016 Dela Inlagd Oktober 15, 2016 On 2016-10-10 at 19:11, skrev hamnoi: Såg det när jag läste texten lite noggrannare Mao så fick inte den förra som vi handlade av snurr på det, hoppas att det här funkar, riktigt gott o ha en bra kötthandlare i närområdet. Får kanske bli ett besök på lördag. Ja, man får verkligen hoppas att det går bättre för honom än vad det gjorde för den förra handlarn men det var kanske inte var så smart att satsa på fisk när det redan ligger två fiskhandlare där sedan innan...... Det är en tuff bransch att driva en köttbutik i men av bilden att döma som du skickade till mig, så verkar kvalitén hålla sig..... Hoppas att entrecoten smakade och att du och alla i området får möjligheten att köpa högklassigt kött långt in i framtiden........ Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd Oktober 15, 2016 Dela Inlagd Oktober 15, 2016 25 minuter sedan, skrev Kötthandlarn: Ja, man får verkligen hoppas att det går bättre för honom än vad det gjorde för den förra handlarn men det var kanske inte var så smart att satsa på fisk när det redan ligger två fiskhandlare där sedan innan...... Det är en tuff bransch att driva en köttbutik i men av bilden att döma som du skickade till mig, så verkar kvalitén hålla sig..... Hoppas att entrecoten smakade och att du och alla i området får möjligheten att köpa högklassigt kött långt in i framtiden........ Japp, med den kvalitén till dom priserna så bör det bli jävligt bra, ingen konkurrens dessutom. Entrecoten var grym , att handla med fisk i närheten av http://knipplafisk.se är dödsdömt. Säljer förmodligen femdubbelt mot närmaste konkurrent, rekas till alla som gillar riktigt bra fisk o skaldjur och gott tjöt. Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Oktober 15, 2016 Dela Inlagd Oktober 15, 2016 Dagens bild(er) kommer från gårdagen som var min sista arbetsdag på Slakthuset i Gbg efter ca 24 år på området....... Produktionslokalerna var uttömda och nu var det administrationens tur (eller otur)....... Har inte så många bilder från hur det såg ut innan men jag hittade några i arkivet från den dagen odågan Raffe var med mig på kontoret 2014......... Då: Han hann med att besöka tjejerna i sin kontorsbås i den så annars öppna lokalen med sin höga takhöjd och alla bjälkar från början av 1900-talet fullt synliga....... Nu: Skärmväggarna har jag monterat ner och det mesta väntar på flyttfirman....... Man kommer att sakna denna miljön...... När flyttgubbarna kom....... Så gick det fort....... Då: Raffe intog även mitt mysiga kontor den dagen 2014......... Nu: Packat ner och märkt upp allt......... Det tömdes snabbt........ Adjö Slakthuset........ Imon skall vi montera upp allt i det nya kontoret på Hisingen och på måndag gör jag min första arbetsdag på min nya arbetsplats......... Tråkigt att tappa den fysiska kontakten med produktionen men livet består ju tydligen av utmaningar även om man inte alltid önskar dem....... Jag är ju i grund och botten en arbetargrabb som visserligen har jobbat sig uppåt men att trots allt, alltid haft kontakt med produktionen och det har varit min stora behållning.... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Oktober 15, 2016 Dela Inlagd Oktober 15, 2016 Med mitt tunga vemod att få lämna Slakthuset tog jag mig ut till Orust och PD som därefter tog mig en "white trash fest"......... Dunken på bordet säger väl det mesta....... Traktorkeps och onödigt långt skägg är vanligt förekommande på dessa fester........ Lite mer från fyllefesten........ Å som vanligt var Måne full..... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Oktober 15, 2016 Dela Inlagd Oktober 15, 2016 (ändrad) Då var man framme till dagens bild(er) och mitt primära målet med min resa till Orust......... Hösten kommer ju med stormsteg, så kanske att man skulle plocka upp yachten ur böljan den blå??..... Sista turen med yachten för i år till marinan där uppläggning skall ske........ Småkyligt väder men fint genom Lyrösund......... Det är 5 knop i Lyrösund men sedan satte jag fart till Mollösund......... Fullt med båtar i Mollösunds marina som väntar på uppläggning så jag lade yachten längst utanför de andra små baljorna som inte kan jämföras med mitt lyxåk....... Nu hoppas man ju bara att kranen är tillräcklig stark att klara av min megayacht....... Egentligen skiter jag i vilket då båten är mer värd som kraschad än hel (enligt försäkringen)......... Ändrades Oktober 15, 2016 av Kötthandlarn Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bajen Inlagd Oktober 15, 2016 Dela Inlagd Oktober 15, 2016 49 minuter sedan, skrev Kötthandlarn: Då var man framme till dagens bild(er) och mitt primära målet med min resa till Orust......... Hösten kommer ju med stormsteg, så kanske att man skulle plocka upp yachten ur böljan den blå??..... Sista turen med yachten för i år till marinan där uppläggning skall ske........ Småkyligt väder men fint genom Lyrösund......... Det är 5 knop i Lyrösund men sedan satte jag fart till Mollösund......... Fullt med båtar i Mollösunds marina som väntar på uppläggning så jag lade yachten längst utanför de andra små baljorna som inte kan jämföras med mitt lyxåk....... Nu hoppas man ju bara att kranen är tillräcklig stark att klara av min megayacht....... Egentligen skiter jag i vilket då båten är mer värd som kraschad än hel (enligt försäkringen)......... Jag var i dom trakterna veckan som gick.Käringön på repetionskurs offshore. Mvh bajen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Oktober 15, 2016 Dela Inlagd Oktober 15, 2016 Jag var i dom trakterna veckan som gick.Käringön på repetionskurs offshore. Mvh bajen Bodde du också på det något trista hotellet?Jag var där de två sista veckorna i september.Badade du i denna?Och i den här 30gr varma poolen?Sent from my SM-A910F using Tapatalk Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Oktober 15, 2016 Dela Inlagd Oktober 15, 2016 1 timme sedan, skrev Kötthandlarn: Med mitt tunga vemod att få lämna Slakthuset tog jag mig ut till Orust och PD som därefter tog mig en "white trash fest"......... Dunken på bordet säger väl det mesta....... Traktorkeps och onödigt långt skägg är vanligt förekommande på dessa fester........ Lite mer från fyllefesten........ Å som vanligt var Måne full..... Å så vackert.... @M33 som inrett köket ser jag /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bajen Inlagd Oktober 15, 2016 Dela Inlagd Oktober 15, 2016 Ja det hände inte mycket där men man kan väl inte begära så mycket mer i oktober.På sommaren är det nog en jävla skillnad.6 övningar hade vi det ägget.dräkten läckte som ett såll.Mvh bajen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bajen Inlagd Oktober 15, 2016 Dela Inlagd Oktober 15, 2016 15 minuter sedan, skrev Soengsang: Bodde du också på det något trista hotellet? Jag var där de två sista veckorna i september. Badade du i denna? Och i den här 30gr varma poolen? Sent from my SM-A910F using Tapatalk Ja det hände inte mycket där men man kan väl inte begära så mycket mer i oktober.På sommaren är det nog en jävla skillnad.6 övningar hade vi det ägget.dräkten läckte som ett såll.Mvh bajen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Oktober 15, 2016 Dela Inlagd Oktober 15, 2016 Ja det hände inte mycket där men man kan väl inte begära så mycket mer i oktober.På sommaren är det nog en jävla skillnad.6 övningar hade vi det ägget.dräkten läckte som ett såll.Mvh bajen En TV på rummet hade inte skadat, de tog ändå dryga 1000kr för boendet per natt.Första veckan bodde jag i ett rum där de vart tvungen att vända duchblandaren upp och ned, rörmokarna hade dragit ledningarna fel.Sent from my SM-A910F using Tapatalk Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bajen Inlagd Oktober 15, 2016 Dela Inlagd Oktober 15, 2016 5 minuter sedan, skrev Soengsang: En TV på rummet hade inte skadat, de tog ändå dryga 1000kr för boendet per natt. Första veckan bodde jag i ett rum där de vart tvungen att vända duchblandaren upp och ned, rörmokarna hade dragit ledningarna fel. Sent from my SM-A910F using Tapatalk Jag var bara där 2 nätter.Bra mat i allafall.Det kanske blir bättre nästa gång om 4 år.Mvh bajen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Oktober 15, 2016 Dela Inlagd Oktober 15, 2016 On 2016-10-13 at 18:10, skrev ellim63: ingen sol på gräddhyllan?? Det är bara dis hos mig Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Issanbonde Inlagd Oktober 15, 2016 Dela Inlagd Oktober 15, 2016 4 minuter sedan, skrev måne: Det är bara dis hos mig Ingen måne? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Oktober 15, 2016 Dela Inlagd Oktober 15, 2016 7 minuter sedan, skrev Issanbonde: Ingen måne? Nä Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Oktober 16, 2016 Dela Inlagd Oktober 16, 2016 (ändrad) 19 timmar sedan, skrev Kötthandlarn: Dagens bild(er) kommer från gårdagen som var min sista arbetsdag på Slakthuset i Gbg efter ca 24 år på området....... Produktionslokalerna var uttömda och nu var det administrationens tur (eller otur)....... Har inte så många bilder från hur det såg ut innan men jag hittade några i arkivet från den dagen odågan Raffe var med mig på kontoret 2014......... Då: Han hann med att besöka tjejerna i sin kontorsbås i den så annars öppna lokalen med sin höga takhöjd och alla bjälkar från början av 1900-talet fullt synliga....... Nu: Skärmväggarna har jag monterat ner och det mesta väntar på flyttfirman....... Man kommer att sakna denna miljön...... När flyttgubbarna kom....... Så gick det fort....... Då: Raffe intog även mitt mysiga kontor den dagen 2014......... Nu: Packat ner och märkt upp allt......... Det tömdes snabbt........ Adjö Slakthuset........ Imon skall vi montera upp allt i det nya kontoret på Hisingen och på måndag gör jag min första arbetsdag på min nya arbetsplats......... Tråkigt att tappa den fysiska kontakten med produktionen men livet består ju tydligen av utmaningar även om man inte alltid önskar dem....... Jag är ju i grund och botten en arbetargrabb som visserligen har jobbat sig uppåt men att trots allt, alltid haft kontakt med produktionen och det har varit min stora behållning.... Dagens bild(er) är från uppmonteringen av våra nya arbetsplatser i ett kontorshotell bredvid Scandic Backa mitt emot Stigs Center........ Vi kommer att husera i samma lokaler som Tulip som också ingår i Danish Crown-koncernen precis som vi gör....... Tulipanställda har det öppet och fint (om än väldigt sterilt och själlöst) med gott om plats....... Vi andra har inte riktigt samma utrymme...... Sex arbetsplatser på 28 kvadrat är en smula trångt....... Börjar färdigställa min lilla hörna....... Nu är den i stort sett klar...... Kanske en skärmvägg till vid tvärbordet?? Det kommer nog att bli rätt så mycket störande bakgrundssorl från säljarna men jag var smart nog att sno med mig ett par fina Peltor med bluetoth och mikrofon från produktionen och som jag kan synka med telefonen..... Har väldiga problem med koncentrationen när det är en massa bakgrundsljud och min primära arbetsuppgift är ju att sitta och räkna på ett väldigt koncentrerat sätt...... Man kommer väl inte att se riktigt klok ut med dessa på sig mitt i ett kontorskomplex........ Första arbetsdagen imon, så vi får se hur det går........ Ändrades Oktober 16, 2016 av Kötthandlarn Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Oktober 16, 2016 Dela Inlagd Oktober 16, 2016 17 timmar sedan, skrev Enis: Å så vackert.... @M33 som inrett köket ser jag /Enis Tror han hade del i inredningen....... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 17, 2016 Dela Inlagd Oktober 17, 2016 Idag var det en ceremoni på Vaksalatorg för Thailands avlidne kung “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Oktober 17, 2016 Dela Inlagd Oktober 17, 2016 Sista svampskogsbilden för i år av Svamp o Kantarell Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu