Jump to content
IGNORERAD

Dagens bild

Kim

Recommended Posts

En panoramabild tagen från min balle psis nu kl 10:15. Känns som att jag har tokstan framför min fötter..hur skaaaare gå?  :big_smile:

20161009_101517.jpg

Ändrades av ragson

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Nicholas:

jag vet ju inte vad som begärs av falanger

billigast till soi LK, 7, 8 ,9

dyrast till jomtien och naklua

Jag skojade bara. Prislistan stämmer mycket väl överens med vad jag brukar behöva betala.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

Oregistrerad
3 timmar sedan, skrev ragson:

BB röstar jag på! Där har man lirat många gånger, trevligt o avspänt hak.

Hehe där ser man! 

Hade mycket gärna lyssnat på dig igår!

Nu blev det mest surr på The Bishop Arms.

Dela på andra sajter

Oregistrerad
3 timmar sedan, skrev ragson:

BB röstar jag på! Där har man lirat många gånger, trevligt o avspänt hak.

Hehe där ser man! 

Hade mycket gärna lyssnat på dig igår!

Nu blev det mest surr på The Bishop Arms.

Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

I och med att styckningen lades ner så vart det en hel del som blev arbetslösa.....

En del valde dock att ta erbjudande om nya arbetsuppgifter i Dalsjöfors och i Kalmar......

Några har fått andra jobb och så finns det ju en som tyckte att det var en bra idé att starta eget när man blev arbetslös och satsa en jäkla massa pengar.....

Modigt får jag lov att säga, för det hade jag aldrig vågat själv.....

Det var en av arbetsledarna som länge närt en dröm om att få driva en köttbutik och idag öppnade den.......

Den ligger på Olskrokstorget vid fiskbodarna och är i mitt tycke redan nu den bästa köttbutiken i Gbg.......

Ägaren Niclas serverade smakprover på hängmörad ryggbiff och nästan alla som provsmakade medans jag var där gick och handlade en bit till lördagsmyset......

DSC_0001.JPG

DSC_0011.JPG

DSC_0014.JPG

Fantastiskt fin köttdisk med det bästa av det mesta.....

DSC_0002.JPG

DSC_0005.JPG

DSC_0012.JPG

Flera gamla arbetskamrater var där och hjälpte till på premiärdagen.........

DSC_0006.JPG

Hyfsad tillströmning.......

DSC_0009.JPG

DSC_0010.JPG 

Lägg namnet på minnet.........

DSC_0015.JPG

Självklart gjorde man några inköp.......

Inget kött dock, för det har jag i överflöd i frysen men däremot en massa charkuterier.........

Det blev en bit vedrökt sidfläsk som var så rökigt att det luktar i hela köket när man öppnade förpackningen (me like) samt den bästa falukorven jag smakat (speciellt tillverkad för Niclas och kan inte köpas ngn annansatans i Sverige), några tjocka ostkorvar, några nötknäppare (typ wienerkorv fast på nöt) och honungs- och sirapsglaserat vedrökt skinkinnanlår........:nyam:

IMG_0681.JPG

Köpte även hans hemmagjorda rabarberchutney och även deras hemmagjorda senap som hade ett duktigt sting och slår de flesta andra senapssorter på marknaden.......

Att få det och gå ihop med en köttbutik kommer inte att bli helt enkelt men jag hoppas att ryktet sprider sig om dess kvalitet, för min vän Niclas förtjänar all lycka i världen med sin satsning.........:thumbsup:

Synd att det inte finns fler både fisk och kötthandlare, tyvärr beror det på att folk inte har koll dom köper billig "skit" på stormarknader istället för

kvalitet. Förmodligen har dom aldrig smakad/vet hur en tex hängmörad entrecôté eller biff smakar. För inte att tala om goda korvar.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

I och med att styckningen lades ner så vart det en hel del som blev arbetslösa.....

En del valde dock att ta erbjudande om nya arbetsuppgifter i Dalsjöfors och i Kalmar......

Några har fått andra jobb och så finns det ju en som tyckte att det var en bra idé att starta eget när man blev arbetslös och satsa en jäkla massa pengar.....

Det var en av arbetsledarna som länge närt en dröm om att få driva en köttbutik och idag öppnade den.......

Den ligger på Olskrokstorget vid fiskbodarna och är i mitt tycke redan nu den bästa köttbutiken i Gbg.......

Ägaren Niclas serverade smakprover på hängmörad ryggbiff och nästan alla som provsmakade medans jag var där gick och handlade en bit till lördagsmyset......

DSC_0001.JPG

DSC_0011.JPG

DSC_0014.JPG

DSC_0002.JPG

DSC_0005.JPG

DSC_0012.JPG

DSC_0006.JPG

DSC_0009.JPG

DSC_0010.JPG 

DSC_0015.JPG

Inget kött dock, för det har jag i överflöd i frysen men däremot en massa charkuterier.........

Det blev en bit vedrökt sidfläsk som var så rökigt att det luktar i hela köket när man öppnade förpackningen (me like) samt den bästa falukorven jag smakat (speciellt tillverkad för Niclas och kan inte köpas ngn annansatans i Sverige), några tjocka ostkorvar, några nötknäppare (typ wienerkorv fast på nöt) och honungs- och sirapsglaserat vedrökt skinkinnanlår........:nyam:

IMG_0681.JPG

Köpte även hans hemmagjorda rabarberchutney och även deras hemmagjorda senap som hade ett duktigt sting och slår de flesta andra senapssorter på marknaden.......

Att få det och gå ihop med en köttbutik kommer inte att bli helt enkelt men jag hoppas att ryktet sprider sig om dess kvalitet, för min vän Niclas förtjänar all lycka i världen med sin satsning.........:thumbsup:

Bra gjort att starta eget, man får önska lycka till, det kan va tufft i början men sedan släpper nog den värsta oron och det rullar på! Kommer ihåg när jag startade min svetsfirma för snart 29 år sedan, hade min slutlön som startkapital, nu har har jag omsatt runt 35 miljoner till dags dato!

Undra på att thaidamerna har gillat en!:rotfl:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

DSC_0001.JPG

DSC_0011.JPG

DSC_0014.JPG

DSC_0002.JPG

DSC_0005.JPG

DSC_0012.JPG

DSC_0006.JPG

DSC_0009.JPG

DSC_0010.JPG 

DSC_0015.JPG

IMG_0681.JPG

Hmm, där brukar vi handla kött..

Har han tagit över den nyss? Var först en fiskhandel som såldes till en som körde både fisk och kött.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev audirs2:

Bra gjort att starta eget, man får önska lycka till, det kan va tufft i början men sedan släpper nog den värsta oron och det rullar på! Kommer ihåg när jag startade min svetsfirma för snart 29 år sedan, hade min slutlön som startkapital, nu har har jag omsatt runt 35 miljoner till dags dato!

Undra på att thaidamerna har gillat en!:rotfl:

dryga miljonen i omsättning per år  borde väl få damerna att backa ? Inte ger väl det nån lön att glädjas åt ?

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Khemmarat:

dryga miljonen i omsättning per år  borde väl få damerna att backa ? Inte ger väl det nån lön att glädjas åt ?

Lön, vad är det?:dribble:

Dela på andra sajter

Fantastisk tillställning/fest i går kväll på Havana Social. Fler bilder i min tråd Bangkok & Beyond senare i dag...

dictador_10.jpg

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.

Dela på andra sajter

Kötthandlarn
17 timmar sedan, skrev hamnoi:

Hmm, där brukar vi handla kött..

Har han tagit över den nyss? Var först en fiskhandel som såldes till en som körde både fisk och kött.

Japp, han tog över den precis nu.

Öppnade i lördags.

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

Japp, han tog över den precis nu.

Öppnade i lördags.

Såg det när jag läste texten lite noggrannare :haha:

Mao så fick inte den förra som vi handlade av snurr på det, hoppas att det här funkar, riktigt gott o ha en bra kötthandlare i närområdet.

Får kanske bli ett besök på lördag.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev hamnoi:

Mao så fick inte den förra som vi handlade av snurr på det, hoppas att det här funkar, riktigt gott o ha en bra kötthandlare i närområdet.

Och desto fler kunder dom får desto lägre priser kan dom ha! :im_happy:

Dela på andra sajter

Janne från Örebro checkade in tidigt på Blue Lagoon. Jag var där ett par timmar och han det ringdes i klockan varje kvart...huva.

Sen slocknade han där ...mitt i...Roar tjatade....."gå å lägg dej!" Men han ...nej han stannade där kan man säja...

Wellkamm to tailäännd!!

20161008_011558.jpg

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev ragson:

Janne från Örebro checkade in tidigt på Blue Lagoon. Jag var där ett par timmar och han det ringdes i klockan varje kvart...huva.

Sen slocknade han där ...mitt i...Roar tjatade....."gå å lägg dej!" Men han ...nej han stannade där kan man säja...

Wellkamm to tailäännd!!

20161008_011558.jpg

Last man standing

Måne

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev audirs2:

Och desto fler kunder dom får desto lägre priser kan dom ha! :im_happy:

Ja sänk priserna så att de knappt får ihop till en lön.

"Entreprenörstips # 1"

Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Khonis:

Ja sänk priserna så att de knappt får ihop till en lön.

"Entreprenörstips # 1"

Gillar positiva gubbar som du,som alltid levererar Bilder till till MPR!!!!!

Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
7 timmar sedan, skrev måne:

Last man standing

Örebroare kan inte det där med att dricka alkohol

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Scandinaviancorner:

Örebroare kan inte det där med att dricka alkohol

Vi får väl se :sure:

Måne

Dela på andra sajter

Nu skall StorGotland vara snäll, vet att ni har fått ett jävla stort försvar nu på sistone,,,,,,men snart är det ju Jul å allt! :rotfl::rotfl: 

Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev hamnoi:

VARJE Lördag måste det ju vara värt att ha en glad och hälsosam familj, och en tjänstvillig leverantör på nära håll... Snåla j-a plankstrykare...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev L200:

Gillar positiva gubbar som du,som alltid levererar Bilder till till MPR!!!!!

Tack en gör så gott en kan :haha:

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...