Jump to content
IGNORERAD

Dagens bild

Kim

Recommended Posts

9 timmar sedan, skrev Vantaa:

cee198d7c44897ff0f952f48f3620a69.jpgef0a28223d685624b0b91719545ef61d.jpg

Samma person, min fru! emoji28.pngemoji28.png

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Du har en vacker fru. :)

Dela på andra sajter

Konkurrent :6:

Skyltar 002.JPG

Och här blir man upplyst om att bilar passerar utan avbrott eller ?

Skyltar 004.JPG

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

Oktober innebär basketturneringar för Bangkoks internationella skolor. Jag har hört att barn inte uppmuntras att tävla i Sverige och övriga Västeuropa men i de brittiska skolorna här tävlas det i det mesta. Det är alltid under gemytliga former när det tävlas mellan klasserna, som tidigare i veckan, och givetvis också när det tävlas mellan skolorna, som idag. Dock så tas de bästa ut när det tävlas mellan skolorna och större skolor, som dotterns, har första och andra lag som verkligen är uppdelade efter hur bra barnen är. Så tycks man inte göra i Sverige längre och givetvis finns det nackdelar med tävlingsmoment och möjlig utslagning men det viktiga är väl ändå att alla får prova på så många sporter som möjligt och tillåts att tävla, om de så vill, i åtminstone någon sport och dessutom helst möta motståndare som är hyfsat jämbördiga. Att lära sig att förlora är också en lärdom.

Vår dotter är ingen stor idrottare men i just basket är hon ganska duktig, är man 1.68 lång som 10-åring så hjälper det något :) . Idag var det en träningsturnering på hemmaplan inför Bangkokmästerskapen i början av november. Det var 10 skolor allt som allt där de 6 största skolornas 1a lag spelade i en grupp. Det saknades dock flera av de stora skolorna och de flesta skolorna var bara "internationella" i det avseendet att de följer brittisk skolplan; alla spelarna var thailändskor. I dotterns lag var de flesta västerlänningar eller diverse märkliga luuk krung varianter och överlag var de längre än övriga lag. De var totalt 9 spelare representerande 14 länder, inte illa. De vann turneringen tämligen enkelt men i Bangkokmästerskapen tillkommer den stora amerikanska skolan och de brukar kamma hem alla basketturneringar, vi får se hur det går.     

1.JPG

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.JPG

6.JPG

7.JPG

8.JPG

Död åt Putin och hans croonies

Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Nicholas:

Dags att plöja på hua hins bakgator.
119f04954e300fd32e49ecdf9636f086.jpg

Njae är väl möjligtvis harva på bakgatorna då

Ser ut som en tallriksharv bakom traktorn

Dela på andra sajter

Läste ATOMs inägg, och tänkte "Fan va mycket text i en bildtråd..."

MEN sen kom ju bilderna ock!:haha:

Vackert!

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

13 minutes ago, Tommy said:

Läste ATOMs inägg, och tänkte "Fan va mycket text i en bildtråd..."

MEN sen kom ju bilderna ock!:haha:

Vackert!

MVH Tommy

Du är garanterat inte ensam om att tycka att det var alldeles för mycket text, tvärtom tillhör du nog majoriteten och det är helt Ok för mig. Personligen tycker jag att bilder är relativt ointressanta utan en förklaring till dem, om de inte är fantastiskt vackra, och det var inte dessa eller några andra bilder jag någonsin postat eller kommer posta. Kan man dessutom passa på att berätta något så ser jag det som en fördel men där håller säkert inte många med.

Eftersom det är en bildtråd så lägger jag in en bild också. Nedan från i somras och min mellanstadieskola i Tibro och behåller temat basket.

IMG_4524.JPG

Död åt Putin och hans croonies

Dela på andra sajter

Oregistrerad
3 timmar sedan, skrev Atom:

De vann turneringen tämligen enkelt men i Bangkokmästerskapen tillkommer den stora amerikanska skolan och de brukar kamma hem alla basketturneringar, vi får se hur det går.     

Håller alla tillgängliga tummar!

Man tänker att saker och ting skall gå snabbt och smidigt när man köper en ny dator.

Nu har jag stirrat på denna bild i över en timma - suck....

:-)

IMG_0941.JPG

Trist, jag hinner ta en öl så länge....

Dela på andra sajter

Kötthandlarn
On 2016-10-01 at 19:59, skrev Kötthandlarn:

Inte dagens men i torsdags stängdes styckningen i Gbg för gott.......

Efter att Dalsjöfors kött blev uppköpta av KLS/Ugglarps (och i förlängningen Danish Crown men vi sysslar bara med svenskt kött fotfarande och i framtiden) för ett år sedan, så togs beslutet i våras om att nötstyckningen i Gbg skulle upphöra och överföras till våra anläggningar i Kalmar och Hörby.......

Vi bodde i hyrda lokaler lokaler på Gbg:s slakthusområde som färdigställdes i början på 1900-talet som inte längre klarar av att bära den tyngden som våran produktion lägger på dem och renoveringsbehoven blev större och större.

Slakthuset ligger i ett s.k. expansivt område där kommunen önskar bygga både kontor & bostäder samt att utveckla (och det här citerar jag från Higabs vision), "en urban mötesplats mellan människor i arbete och boende i en miljö med butiker som minner om områdets historia".....

Att det en dag skulle ta slut på Slakthuset visste vi men det har alltid varit snack om 2020 men för oss kom det tidigare än förväntat.....

Jag förstår beslutet rent ekonomiskt i ett storföretag, där kapaciteten kunde överföras där vi hade utrymme (vi är just nu det största köttföretaget i Sverige och det tredje största i livsmedelsbranschen) men så finns det ju ett hjärta med i spelet.....

Jag började min resa på fast basis i köttbranschen på Slakthuset 1992 och har gjort allt från botten med att diska och städa, via chark och styckning till expeditionschef, via sälj, projektering och planering och har lärt känna massa underbara människor under tiden........

Om två veckor flyttar administrationen från Slakthuset till ett kontorshotell på Hisingen och en släktepok går i graven.......

Min pappa var på Slakthuset från 1967 till 2003 och jag som sagt från 1992 till nu (2016).......

Lite bilder från de sista djuren som styckades...........:y8:

Det blir lite av ett tidsdokument från en tid som snart tar slut för alla köttföretag på Slakthuset.........

DSC_0001.JPG

DSC_0002.JPG

De är flinka styckarna.....

Går inte att få en skarp bild på deras armar när de skär.....

DSC_0003.JPG

DSC_0004.JPG

DSC_0005.JPG

DSC_0006.JPG

DSC_0008.JPG

DSC_0011.JPG

DSC_0012.JPG

Lokalen töms inför sista städningen.......

DSC_0013.JPG

Sista köttfärsköttet lämnar bandet......

DSC_0014.JPG

Nu har de gått hem......

DSC_0015.JPG

Sista lådan har passerat etikettprinter.....

Nu har det gått en vecka sedan sista styckningen och därefter satte tömningen av lokalerna igång och fort gick det.......

Lite före- och efterbilder..........

Förebilderna är de som jag lade ut förra veckan och sedan följer de som jag tog idag........

Före: Kylen för hängande.......

DSC_0001.JPG

Efter: Idag är den fylld av transportband som väntar på bortforsling........

PICT0010.JPG

Före: Styckningen pågick och därefter samlades allt ihop för en sista rengöring.......

DSC_0006.JPG

DSC_0012.JPG

DSC_0013.JPG

Efter: Stycklinjen nedmonterad och nästan allt är tömt.....

PICT0011.JPG

Före: Bilden tagen precis efter sista styckaren gått hem........

DSC_0015.JPG

Efter: En vecka senare ser det ut så här......

PICT0002.JPG

Före: del av den andra styckningslinjen......

DSC_0019.JPG

Efter......

PICT0003.JPG

Före: Sista lådan hade passerat förbi etikettprintern.......

DSC_0016.JPG

Efter: Nu monterades den ner.......

PICT0012.JPG

Lite mer bilder som jag inte hade några "före bilder" på.........

Avpallningen i expeditionen gapar tom och börjar demonteras........

PICT0004.JPG

Utlastningskylen var tidigare full av färdigpackade pallar, färdiga att levereras.......

Nu är den fylld av metallskrot istället........:y8:

PICT0006.JPG

Nu är det en vecka kvar tills jag lämnar Slakthuset för gott och vad blir då mina minnen förutom de mentala som jag bär med mig?

Jo, nu pågår plundringen för fullt och jag fick med mig ett par inramade översiktsritningar från då det begav sig och Slakthuset byggdes........:thumbsup: :giggle:

IMG_0677.JPG

IMG_0675.JPG

IMG_0676.JPG

IMG_0678.JPG

Skall nog fan se till att sno med mig ngt mera innan man lämnar "skeppet" nästa vecka..........:rotfl:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Naam kaeng:

Håller alla tillgängliga tummar!

Man tänker att saker och ting skall gå snabbt och smidigt när man köper en ny dator.

Nu har jag stirrat på denna bild i över en timma - suck....

:-)

IMG_0941.JPG

Trist, jag hinner ta en öl så länge....

Vet inte vad du köpte för dator men på min nya Surface 4 tog det ca 5 minuter, sedan var allt klart att använda.

Samma med min Zenbook ux 303 från ASUS

Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

Nu har det gått en vecka sedan sista styckningen och därefter satte tömningen av lokalerna igång och fort gick det.......

Lite före- och efterbilder..........

Förebilderna är de som jag lade ut förra veckan och sedan följer de som jag tog idag........

Före: Kylen för hängande.......

DSC_0001.JPG

Efter: Idag är den fylld av transportband som väntar på bortforsling........

PICT0010.JPG

Före: Styckningen pågick och därefter samlades allt ihop för en sista rengöring.......

DSC_0006.JPG

DSC_0012.JPG

DSC_0013.JPG

Efter: Stycklinjen nedmonterad och nästan allt är tömt.....

PICT0011.JPG

Före: Bilden tagen precis efter sista styckaren gått hem........

DSC_0015.JPG

Efter: En vecka senare ser det ut så här......

PICT0002.JPG

Före: del av den andra styckningslinjen......

DSC_0019.JPG

Efter......

PICT0003.JPG

Före: Sista lådan hade passerat förbi etikettprintern.......

DSC_0016.JPG

Efter: Nu monterades den ner.......

PICT0012.JPG

Lite mer bilder som jag inte hade några "före bilder" på.........

Avpallningen i expeditionen gapar tom och börjar demonteras........

PICT0004.JPG

Utlastningskylen var tidigare full av färdigpackade pallar, färdiga att levereras.......

Nu är den fylld av metallskrot istället........:y8:

PICT0006.JPG

Nu är det en vecka kvar tills jag lämnar Slakthuset för gott och vad blir då mina minnen förutom de mentala som jag bär med mig?

Jo, nu pågår plundringen för fullt och jag fick med mig ett par inramade översiktsritningar från då det begav sig och Slakthuset byggdes........:thumbsup: :giggle:

IMG_0677.JPG

IMG_0675.JPG

IMG_0676.JPG

IMG_0678.JPG

Skall nog fan se till att sno med mig ngt mera innan man lämnar "skeppet" nästa vecka..........:rotfl:

Är alla maskiner etc såld eller skall ni använda det någon annanstans. För köpte ju Kina och andra länder begagnad utrustning

Dela på andra sajter

På svampsafari i Hemfosa

20161008_095143.jpg20161008_095247.jpg20161008_100100-1.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Oregistrerad
4 timmar sedan, skrev JJC:

Vet inte vad du köpte för dator men på min nya Surface 4 tog det ca 5 minuter, sedan var allt klart att använda.

Samma med min Zenbook ux 303 från ASUS

Det är en ny Acer Aspire 17 tum.

Men det var win 8 som låg på och som hade 230 uppdateringar att köra......

Jag slängde på win 10 istället.

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Naam kaeng:

Det är en ny Acer Aspire 17 tum.

Men det var win 8 som låg på och som hade 230 uppdateringar att köra......

Jag slängde på win 10 istället.

Hoppas det fungerar nu. För övrigt så är jag mycket belåten med windows 10.

Kör den på två gamla burkar och de är som nya trots lite minne och slöa processorer.  

Dela på andra sajter

Oregistrerad
19 minuter sedan, skrev JJC:

Hoppas det fungerar nu. För övrigt så är jag mycket belåten med windows 10.

Kör den på två gamla burkar och de är som nya trots lite minne och slöa processorer.  

Gött! 

Angenäma bekymmer nu, vart ska man slinka in...

IMG_0974.JPGIMG_0977.JPGIMG_0978.JPGIMG_0982.JPG

Dela på andra sajter

Kötthandlarn
13 timmar sedan, skrev mooton:

Är alla maskiner etc såld eller skall ni använda det någon annanstans. För köpte ju Kina och andra länder begagnad utrustning

En del skall användas på andra anläggningar, en del skall säljas.......

Det blev även mycket rostfritt metallskrot över som skall säljas.......

Dela på andra sajter

Kötthandlarn

I och med att styckningen lades ner så vart det en hel del som blev arbetslösa.....

En del valde dock att ta erbjudande om nya arbetsuppgifter i Dalsjöfors och i Kalmar......

Några har fått andra jobb och så finns det ju en som tyckte att det var en bra idé att starta eget när man blev arbetslös och satsa en jäkla massa pengar.....

Modigt får jag lov att säga, för det hade jag aldrig vågat själv.....

Det var en av arbetsledarna som länge närt en dröm om att få driva en köttbutik och idag öppnade den.......

Den ligger på Olskrokstorget vid fiskbodarna och är i mitt tycke redan nu den bästa köttbutiken i Gbg.......

Ägaren Niclas serverade smakprover på hängmörad ryggbiff och nästan alla som provsmakade medans jag var där gick och handlade en bit till lördagsmyset......

DSC_0001.JPG

DSC_0011.JPG

DSC_0014.JPG

Fantastiskt fin köttdisk med det bästa av det mesta.....

DSC_0002.JPG

DSC_0005.JPG

DSC_0012.JPG

Flera gamla arbetskamrater var där och hjälpte till på premiärdagen.........

DSC_0006.JPG

Hyfsad tillströmning.......

DSC_0009.JPG

DSC_0010.JPG 

Lägg namnet på minnet.........

DSC_0015.JPG

Självklart gjorde man några inköp.......

Inget kött dock, för det har jag i överflöd i frysen men däremot en massa charkuterier.........

Det blev en bit vedrökt sidfläsk som var så rökigt att det luktar i hela köket när man öppnade förpackningen (me like) samt den bästa falukorven jag smakat (speciellt tillverkad för Niclas och kan inte köpas ngn annansatans i Sverige), några tjocka ostkorvar, några nötknäppare (typ wienerkorv fast på nöt) och honungs- och sirapsglaserat vedrökt skinkinnanlår........:nyam:

IMG_0681.JPG

Köpte även hans hemmagjorda rabarberchutney och även deras hemmagjorda senap som hade ett duktigt sting och slår de flesta andra senapssorter på marknaden.......

Att få det och gå ihop med en köttbutik kommer inte att bli helt enkelt men jag hoppas att ryktet sprider sig om dess kvalitet, för min vän Niclas förtjänar all lycka i världen med sin satsning.........:thumbsup:

Ändrades av Kötthandlarn

Dela på andra sajter

Denna skylt med prislista för moppetaxi finns uppsatt på den södra delen av Soi Buakhao. Varför dom bytte ut den tidigare med engelsk text vet jag inte, kanske för att vi faranger inte bryr oss om priset utan bara betalar vad som begärs när vi kommer fram ?Soffa 001.JPG

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Naam kaeng:

Gött! 

Angenäma bekymmer nu, vart ska man slinka in...

IMG_0974.JPGIMG_0977.JPGIMG_0978.JPGIMG_0982.JPG

BB röstar jag på! Där har man lirat många gånger, trevligt o avspänt hak.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev Fritz:

Denna skylt med prislista för moppetaxi finns uppsatt på den södra delen av Soi Buakhao. Varför dom bytte ut den tidigare med engelsk text vet jag inte, kanske för att vi faranger inte bryr oss om priset utan bara betalar vad som begärs när vi kommer fram ?Soffa 001.JPG

Fritz..

jag vet ju inte vad som begärs av falanger

billigast till soi LK, 7, 8 ,9

dyrast till jomtien och naklua

Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

Det blev en bit vedrökt sidfläsk som var så rökigt att det luktar i hela köket när man öppnade förpackningen (me like) samt den bästa falukorven jag smakat (speciellt tillverkad för Niclas och kan inte köpas ngn annansatans i Sverige), några tjocka ostkorvar, några nötknäppare (typ wienerkorv fast på nöt) och honungs- och sirapsglaserat vedrökt skinkinnanlår........:nyam:

IMG_0681.JPG

Sidfläsk...åååh va gott!! dregel....

Ändrades av ragson

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...