Jump to content
IGNORERAD

Dagens bild

Kim

Recommended Posts

20 timmar sedan, skrev L200:

Är du nöjd med TZ70

jag är jättenöjd, fast jag kan väl inte direkt säga att jag satt mig in i alla inställningar!

Dela på andra sajter

Sonens Svärfar håller på att öppna liten Buddha butik i Papa Dengs nya marknad Bang Na slår upp portarna i November skall även ha en liten Coffeshop Lycka Till !

FB_IMG_1475068176040.jpg

FB_IMG_1475068139386.jpg

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

Katastrofen är ett faktum

ångesten kryper på och man riktigt se skräcken 

i frugans ögon

IMG_4315.JPG

herr Enis försöker skämta till det, men det går inte hem när något så här allvarligt har inträffat

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Enis:

i frugans ögon

IMG_4315.JPG

herr Enis försöker skämta till det, men det går inte hem när något så här allvarligt har inträffat

enis

Plastic Padding från Biltema löser detta lätt ;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Enis:

i frugans ögon

IMG_4315.JPG

enis

Silicon.

Dela på andra sajter

58 minuter sedan, skrev kalasbullen:

Ratchapraha dam,ett väldigt trevligt ställe.IMG_7774xx.jpgIMG_7770xx.jpgIMG_7821xx.jpgIMG_7828x.jpgIMG_7819xx.jpg

Påminner om Langkawi som fan asså!:im_happy:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev kalasbullen:

Ratchapraha dam,ett väldigt trevligt ställe.IMG_7774xx.jpgIMG_7770xx.jpgIMG_7821xx.jpgIMG_7828x.jpgIMG_7819xx.jpg

Jättefina bilder!

Berätta gärna mer om detta paradis.

Dela på andra sajter

Thailändska mästerskapen i engelska för årskurs 6 idag. Efter månader av uttagningstävlingar runt om i provinserna var det idag final för de drygt 700 som kvalificerat sig. Efter ett inledande test i läsförståelse, grammatik och ordkunskap så gick 10 stycken till final. Trots att majoriteten kom från vanliga thailändska skolor så var ingen av finalisterna från denna grupp och det kan man ju förstå, framförallt i ett ämne som engelska. Dotter Atom placerade sig tvåa, 1 poäng efter vinnaren så det såg bra ut inför skräckmomentet presentation där de fick 3 minuter på sig att tänka igenom en 5 minuters presentation. Trots en kraftig dos av nervositet så vann hon det momentet och ledde inför den avslutande grenen fri skrivning, vad som borde vara hennes klart bästa gren. Där sket det sig dock och hon blev 5 och en total tredje plats. Räckte dock till en fin pokal, diverse certifikat och lite kontanter.

Dottern hade aldrig medverkat i denna typ av thailändsk tävling förut och det var en intressant erfarenhet bland alla "proffstävlare". Det blev, som kan förväntas vid ett så stort evenemang, lite strul och halva finalgänget blev med 15 minuter kvar av grenen fri berättelse tillsagda att det är max 200 ord, inte minst 200 ord, som gäller vilket gjorde att de fick börja radera. Dessvärre var den informationen fel och det var minst 200 ord och det var ju lite trist. Några av föräldrarna ville att de skulle få skriva om men då det redan var dags för prisutdelning och munkar, politiker/generaler och andra VIP's redan var på plats så tyckte vi att det fick vara. Vi tyckte dessutom en bronsmedalj var guld värd men dottern tyckte det var skit och har redan gömt pokalen i byrålådan; ny chans nästa år dock då hon har ett år kvar i samma åldersgrupp.   

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.JPG

1.JPG

Död åt Putin och hans croonies

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Alarik:

Jättefina bilder!

Berätta gärna mer om detta paradis.

Khao Sok/Surat Thani.

Finns många enkla boenden runt om i den stora dammen.

Ett väldigt fint ställe.

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Atom:

Thailändska mästerskapen i engelska för årskurs 6 idag. Efter månader av uttagningstävlingar runt om i provinserna var det idag final för de drygt 700 som kvalificerat sig. Efter ett inledande test i läsförståelse, grammatik och ordkunskap så gick 10 stycken till final. Trots att majoriteten kom från vanliga thailändska skolor så var ingen av finalisterna från denna grupp och det kan man ju förstå, framförallt i ett ämne som engelska. Dotter Atom placerade sig tvåa, 1 poäng efter vinnaren så det såg bra ut inför skräckmomentet presentation där de fick 3 minuter på sig att tänka igenom en 5 minuters presentation. Trots en kraftig dos av nervositet så vann hon det momentet och ledde inför den avslutande grenen fri skrivning, vad som borde vara hennes klart bästa gren. Där sket det sig dock och hon blev 5 och en total tredje plats. Räckte dock till en fin pokal, diverse certifikat och lite kontanter.

Dottern hade aldrig medverkat i denna typ av thailändsk tävling förut och det var en intressant erfarenhet bland alla "proffstävlare". Det blev, som kan förväntas vid ett så stort evenemang, lite strul och halva finalgänget blev med 15 minuter kvar av grenen fri berättelse tillsagda att det är max 200 ord, inte minst 200 ord, som gäller vilket gjorde att de fick börja radera. Dessvärre var den informationen fel och det var minst 200 ord och det var ju lite trist. Några av föräldrarna ville att de skulle få skriva om men då det redan var dags för prisutdelning och munkar, politiker/generaler och andra VIP's redan var på plats så tyckte vi att det fick vara. Vi tyckte dessutom en bronsmedalj var guld värd men dottern tyckte det var skit och har redan gömt pokalen i byrålådan; ny chans nästa år dock då hon har ett år kvar i samma åldersgrupp.   

Det var väldigt bra gjort med tanke på att ingen av föräldrarna har engelska som modersmål även om din engelska är väldig god så hjälper det nog med en engelsktalande förälder.

Tror jag :). 

9TzrMX8TE.jpg

Ändrades av Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Inte dagens men i torsdags stängdes styckningen i Gbg för gott.......

Efter att Dalsjöfors kött blev uppköpta av KLS/Ugglarps (och i förlängningen Danish Crown men vi sysslar bara med svenskt kött fotfarande och i framtiden) för ett år sedan, så togs beslutet i våras om att nötstyckningen i Gbg skulle upphöra och överföras till våra anläggningar i Kalmar och Hörby.......

Vi bodde i hyrda lokaler lokaler på Gbg:s slakthusområde som färdigställdes i början på 1900-talet som inte längre klarar av att bära den tyngden som våran produktion lägger på dem och renoveringsbehoven blev större och större.

Slakthuset ligger i ett s.k. expansivt område där kommunen önskar bygga både kontor & bostäder samt att utveckla (och det här citerar jag från Higabs vision), "en urban mötesplats mellan människor i arbete och boende i en miljö med butiker som minner om områdets historia".....

Att det en dag skulle ta slut på Slakthuset visste vi men det har alltid varit snack om 2020 men för oss kom det tidigare än förväntat.....

Jag förstår beslutet rent ekonomiskt i ett storföretag, där kapaciteten kunde överföras där vi hade utrymme (vi är just nu det största köttföretaget i Sverige och det tredje största i livsmedelsbranschen) men så finns det ju ett hjärta med i spelet.....

Jag började min resa på fast basis i köttbranschen på Slakthuset 1992 och har gjort allt från botten med att diska och städa, via chark och styckning till expeditionschef, via sälj, projektering och planering och har lärt känna massa underbara människor under tiden........

Om två veckor flyttar administrationen från Slakthuset till ett kontorshotell på Hisingen och en släktepok går i graven.......

Min pappa var på Slakthuset från 1967 till 2003 och jag som sagt från 1992 till nu (2016).......

Lite bilder från de sista djuren som styckades...........:y8:

Det blir lite av ett tidsdokument från en tid som snart tar slut för alla köttföretag på Slakthuset.........

DSC_0001.JPG

DSC_0002.JPG

De är flinka styckarna.....

Går inte att få en skarp bild på deras armar när de skär.....

DSC_0003.JPG

DSC_0004.JPG

DSC_0005.JPG

DSC_0006.JPG

DSC_0008.JPG

DSC_0011.JPG

DSC_0012.JPG

Lokalen töms inför sista städningen.......

DSC_0013.JPG

Sista köttfärsköttet lämnar bandet......

DSC_0014.JPG

Nu har de gått hem......

DSC_0015.JPG

Sista lådan har passerat etikettprinter.....

DSC_0016.JPG

Tärningsmaskinen är nerplockad för sista gången........

DSC_0017.JPG

DSC_0018.JPG

Tyvärr blir det ju även slut på personalköpen man har gjort tidigare, i och med att vi tappar kontakten med produktionen.....

Tidigare har jag haft möjligheten att gå ner i styckningen och plockat ut det bästa men den tiden är över nu.......

Fast för en månad sedan tog jag tillvara på min sista chans och plockade ut en entrecote från en kviga som var så jäkla fin.......

Tog hem den igår.......

IMG_0646.JPG

Inget fel på marmoreringen.........:nyam:

IMG_0647.JPG

Skivade upp och la in i frysen för att ha till en regnig dag.......:giggle:

IMG_0648.JPG

Nu väntar nya utmaningar inom den nya koncernen.........

Ändrades av Kötthandlarn

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

John Khonken

Köttis

Hoppas allt löser det för dig. Om jag förstod när vi talades vid.  Förstod jag att du var förutseende nog att avvancera I företaget till nya arbetsuppgifter.

För du är riktigt gooooooooooooooo människa

Dela på andra sajter

kitungmakmak
4 timmar sedan, skrev kalasbullen:

Khao Sok/Surat Thani.

Finns många enkla boenden runt om i den stora dammen.

Ett väldigt fint ställe.

Jo, khao sok var jäkligt trevligt, bodde uppe i djungeln och inte nere vid stranden men det var klart värt ett besök.

Tog nattåget ner till surat och minibuss till Khao sok, sen vanlig buss till khaol lak och den gemytlige gotlänningen.

Hur jag kom tillbaka har jag förträngt, men miss on tror jag löste det problemet.

Ändrades av kitungmakmak
saknade ett b i buss

ทีรัก

Dela på andra sajter

Kötthandlarn
28 minuter sedan, skrev John Khonken:

Köttis

Hoppas allt löser det för dig. Om jag förstod när vi talades vid.  Förstod jag att du var förutseende nog att avvancera I företaget till nya arbetsuppgifter.

För du är riktigt gooooooooooooooo människa

Tack så mycket......

Du är en riktigt goooooooooooooo människa också.......:thumbsup:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...