Stoneys Inlagd Juli 10, 2010 Dela Inlagd Juli 10, 2010 Dagens utflykt Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Isaan Butterfly Inlagd Juli 10, 2010 Dela Inlagd Juli 10, 2010 (ändrad) Helsingborg? Bildfrågan? Ändrades Juli 10, 2010 av Bossej Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd Juli 10, 2010 Dela Inlagd Juli 10, 2010 hamnade i detta land där det dricks Chang Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd Juli 10, 2010 Dela Inlagd Juli 10, 2010 Stenungsund? HelsingÖÖÖr Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Birger LKPG Inlagd Juli 10, 2010 Dela Inlagd Juli 10, 2010 Tejen som är stolt och glad, gädda på 3,8 kg Birger LKPG Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Siam-Nilsson Inlagd Juli 10, 2010 Dela Inlagd Juli 10, 2010 Den röde kommendanten (Rosen) Man kan ju undra om Runeberg syftade på "Khattiya Sawasdipol, “Sae Daeng”, " när han skrev följande dikt: Du är röd som blodet röda, när det drivs av ärtan unga, röd som sanden, där miljonerna ha låtit sina liv. Röd som unga, varma liljor, som för västerstormen gunga, skälvande av livets kärlek under hatets hårda kniv. Du är röd som vallmor röda, du är varm som trogna händer, som pioners glans är glansen av de unga mörka blad. Väx till jätte, lys och låga, du har fötts fast lik och bränder hölja marken och fast ångesten är gäst i varje stad. Du är röd som elden röda och fast brännhett kronan glimmar är du fredens ört till läkedom i mörkrets tunga år. Du är lampan, som oss lyser under smärtans bittra timmar, när ett hela jordens jämmerrop mot höga himlen går. Och du lyser som av glädje mitt i tårarna och nöden, och du glöder av förhoppning mitt i hungerdagar grå. Du har glansen av en gudom, som kan frälsa ifrån döden framför hårt förtryckta skall du lik ett segertecken gå. Se, en morgonglans skall skina över fällda, stilla lansar, se, en morgon till en sol har den växt, din röda glöd. Genom fridens tempelport och under vita tunga kransar skall världen vandra sjungande, att Döden själv är död. ************************************************************ Svågern min är dock inte det minsta våldsam av sig. Kommandohatten till trots. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Juli 10, 2010 Dela Inlagd Juli 10, 2010 Liseberg 2004 När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
irjus Inlagd Juli 10, 2010 Dela Inlagd Juli 10, 2010 Dagens fångst från en kaj här i Fosnavåg. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Juli 10, 2010 Dela Inlagd Juli 10, 2010 Dagens fyllo för sisådär 25 år sen Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnTove Inlagd Juli 10, 2010 Dela Inlagd Juli 10, 2010 Är det så du får ihop pengarna till att resa första klass Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Juli 10, 2010 Dela Inlagd Juli 10, 2010 Är det så du får ihop pengarna till att resa första klass Hade jag gjort så idag kanske man hade fått en tvättpolett till närmaste biltvätt eller en smäll på käften Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Siam-Nilsson Inlagd Juli 10, 2010 Dela Inlagd Juli 10, 2010 Hjo småbåtshamn idag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
phitsanulok Inlagd Juli 10, 2010 Dela Inlagd Juli 10, 2010 Det är väl då f-n vilken urusel fotograf man är, hade tänkt ta ett flertal bilder från marknaden i Forshaga. Vad händer, tar en bild på min försäljningsdisk( ja vet, stånd hade låtit bra dumt) och det enda som syns någotsånär bra är min fina bil i bakgrunden, sen tar väl batterih-e slut. men,men man kanske lär sig med tiden, mvh walle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Juli 10, 2010 Dela Inlagd Juli 10, 2010 Funderade rätt länge vilken tråd jag skulle lägga ut bilden i, fann minst 5 olika där den passar men valde den mest neutrala. De som varit med ett tag kommer säkert ihåg när John Khonkhen blottade sitt privatliv och följderna därav, nu hat familjen etablerat sig i Sverige och trivs, utan husbygge och hundratusentals bath till snikna familjemedlemmar, konstigt? I alla fall, tack JK och familjen före en otroligt trevlig eftermiddag och kväll tillsammans. Baa Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Juli 11, 2010 Dela Inlagd Juli 11, 2010 Kann behöva lite svala bilder i värmen När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juli 11, 2010 Dela Inlagd Juli 11, 2010 Kann behöva lite svala bilder i värmen Dessa tyckte det var kallt när en annan svettas floder Tur att de hade med sig lite gosaker så inte frugan blev kinkig Mera gosaker till tanten och två små presenter till mig /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Juli 11, 2010 Dela Inlagd Juli 11, 2010 Det ser gott ut Enis... Jag kommer över på stubberten... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnTove Inlagd Juli 11, 2010 Dela Inlagd Juli 11, 2010 Enis , ser ut som du kommer att få njuta av många goda rätter ett tag framöver Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Juli 11, 2010 Dela Inlagd Juli 11, 2010 "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Juli 11, 2010 Dela Inlagd Juli 11, 2010 Två mörka ögon och leendet du gav mej... Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Juli 11, 2010 Dela Inlagd Juli 11, 2010 Två mörka ögon och leendet du gav mej... Fräääämliiing vad döljer du fööör mej i diiina mörka ögon Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Juli 11, 2010 Dela Inlagd Juli 11, 2010 Två mörka ögon och leendet du gav mej... Lät misstänkt likt dansbandslyrik det där "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Juli 11, 2010 Dela Inlagd Juli 11, 2010 Lät misstänkt likt dansbandslyrik det där He he, ja det kittlade till lite i stadshotellstarmen. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Siam-Nilsson Inlagd Juli 11, 2010 Dela Inlagd Juli 11, 2010 Det var ännu en varm och skön morgon på landet, och man kan ju fråga sig lite hur man ska få dagen att gå, nu när man inte kan hänga på ”happy hour” eller sitta på stranden och sprätta sand med tårna? Som familjens ”överhuvud” (ha ha…) kan man ju alltid hitta på något ”nyttigt” och karaktärsdanande arbete som Thailändarna i familjen kan få deltaga i. Om inte för annat så för att ge ett bra exempel på att Thailändare är helt vanliga individer och visst inte behöver vara lata eller bedrövliga på olika vis. (om nu någon upplever att så är fallet med det thailändska karaktärsdraget) Redan på morgonen när jag satt och sörplade kaffe på verandan tar faktiskt svågern på eget initiativ tag i vattenslangen och han sätter igång med att tvätta min bil. Sedan åker putstrasan fram och han lyckas gnugga fram något som påminner om en skinande blank nybilslyster. - Ja, det är bara att tacka och ta emot för denna vänliga gest. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Siam-Nilsson Inlagd Juli 11, 2010 Dela Inlagd Juli 11, 2010 - Jaha ja, ett karaktärsdanande arbete skulle jag försöka hitta på, hmm. Jag föreslog att vi med gemensamma ansträngningar skulle ta och klippa gräset på samfällighetens grillplats för att bidra lite till det gemensamma i stugområdet, och frugan och svågern hängde på och ”godkände” mitt förslag. Efter att jag hade puttrat runt en stund och klippt gräset, så fick frugan och hennes bror räfsa upp efter mig och gräsklipparen. Phuu, rena rama tropikvärmen idag, och inte blir det svalare av att räfsa gräs. - Är du nöjd än? Frågar frugan och sätter sig för att vila. - Jag börjar bli hungrig nu, och jag vill gå hem och äta, eller hur, är inte du lika hungrig brorsan? (Brorsan bara garvar) - Nä, lugn nu - än har vi ju massor av arbete att utföra, så ta och glöm det där riset - det får allt vänta, säger SiamNilsson med "myndig" stämma. - Nä jag bara skojade, om du bara lovar att se lite snäll och beskedlig ut i kameran så ska vi genast gå hem och du får äta så mycket ris du orkar. - OK, bra, duger det så här ??.. Yes - nu är det dags för vila och mat! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu