Jump to content
IGNORERAD

Dagens bild


Kim

Recommended Posts

Mycket skådebröd, hade varit kul med en bild där du faktisk dricker något.

Tycker det är trevligare med de bilder han producerar på sin lättklädda fru. :39:

 

/enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är trevligare med de bilder han producerar på sin lättklädda fru. :39:

 

/enis

Word! Där sparas det inte:dribble:

 

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Skippa mobbet ;) 

Ja, jag vet att jag klantade mig rätt bra, förra lördagen.

En kalasfylla är en kalasfylla, oavsett omständigheter. 

Efter att skådat historiken och tramset jag lyckades åstadkomma med.. F-n vad man kan skämmas :misdoubt:

Skäms likt en hund, som inte hinner få komma ut och istället tvingas skita på sig, på nån j-vla dörrmatta, bara för att hussen är helt väck 

Kanske lika illa som vädret därute just nu

_SAM6507.thumb.JPG.df331be3d6c444bdc69ef

F-låt f-n

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Probably the best beer in the wood

_SAM6503.thumb.JPG.38684570b414fcb82973b

 

F-n så snyggare när kapsylen är på. Sånt där måste la även en gubbstrutt som du, veta om ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket skådebröd, hade varit kul med en bild där du faktisk dricker något.

F-n så snyggare när kapsylen är på. Sånt där måste la även en gubbstrutt som du, veta om lr ;)

Ändrades av Nakhon
Link to comment
Dela på andra sajter

Fuck Januari. Hatar Feb-Mar och halva Apr lika mkt.  En sommar i Sverige, om det så bara varar ett nåt fåtal veckor, kommer det aldrig nånsin, lämna mig oberörd 

_SAM5389.thumb.JPG.d031ba1725f368e9e8a2c

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan på utflykt i helgen med vänner...

b6fd9781e8c0c289f23691ccb0e1e53a.jpg

Skickat från min LG-D855 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

- 21 grader denna morgon men nu är det t-shirtväder igen efter man gaskat upp sig med en

DSC09331.thumb.jpg.105325f2b29d806edc6f3

Givetvis med sugrör ;)

 En perfekt Irish Coffee ska drickas genom grädden, utan sugrör så man känner det kalla och det varma samtidigt, säger Linus B. Morgan, bartender på Bar Reisen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

 En perfekt Irish Coffee ska drickas genom grädden, utan sugrör så man känner det kalla och det varma samtidigt, säger Linus B. Morgan, bartender på Bar Reisen. 

Kan så vara................Men JAG tycker det är godare att dricka med sugrör och då struntar jag i vad Linus säger ;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan så vara................Men JAG tycker det är godare att dricka med sugrör och då struntar jag i vad Linus säger ;)

originalreceptet är utan sugrör och det  är fantastiskt gott ,så kör på du med ditt sugrör 5555

en anedokkt för över 20 år sedan blev vi nekade att få irishen om vi skulle ha sugrör till ,bartendern mena på att det var tjänstefel av honom 

och då lärde jag mig dricka irish som man ska dricka den och det är så det var meningen enl originalet 

Link to comment
Dela på andra sajter

originalreceptet är utan sugrör och det  är fantastiskt gott ,så kör på du med ditt sugrör 5555

en anedokkt för över 20 år sedan blev vi nekade att få irishen om vi skulle ha sugrör till ,bartendern mena på att det var tjänstefel av honom 

och då lärde jag mig dricka irish som man ska dricka den och det är så det var meningen enl originalet 

Du har PM

Link to comment
Dela på andra sajter

originalreceptet är utan sugrör och det  är fantastiskt gott ,så kör på du med ditt sugrör 5555

en anedokkt för över 20 år sedan blev vi nekade att få irishen om vi skulle ha sugrör till ,bartendern mena på att det var tjänstefel av honom 

och då lärde jag mig dricka irish som man ska dricka den och det är så det var meningen enl originalet 

Det märkliga är att jag aldrig någonsin har blivit serverad IC utan sugrör eller  sked med sugrör i

och det har slunkit ner ett stort antal IC genom åren runt om i världen.

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

 En perfekt Irish Coffee ska drickas genom grädden, utan sugrör så man känner det kalla och det varma samtidigt, säger Linus B. Morgan, bartender på Bar Reisen. 

Meningen från början, så tillsattes grädden för att behålla värmen, allstå som isolering..

Fick jag lära mig på Jameson Distillery i Midleton,Ireland..

 

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Meningen från början, så tillsattes grädden för att behålla värmen, allstå som isolering..

Fick jag lära mig på Jameson Distillery i Midleton,Ireland..

 

Rock on!

fel

http://www.spisa.nu/3.10050/drink/irish-coffee-original/

Irish Coffee dricks aldrig med sugrör och får inte röras om. Poängen är att man dricker det varma kaffet genom den kalla grädden. Rätt fördelningen mellan whiskey och kaffe skall vara 1:3.

 

Kockens kommentar

 

Irish Coffee skapades av barägaren Joe Sheridan år 1943, på Foynes Airport, Irland. Förr mellanlandade här flygplan på sin resa mellan USA och Europa.

Sheridan utgick från en gammal irländsk tradition att blanda whiskey i te, men för att drycken skulle attrahera de många amerikanska resenärerna bytte han ut tet mot kaffe och lade till lite socker, samt lite lättvispad grädde. 

 
Link to comment
Dela på andra sajter

fel

http://www.spisa.nu/3.10050/drink/irish-coffee-original/

Irish Coffee dricks aldrig med sugrör och får inte röras om. Poängen är att man dricker det varma kaffet genom den kalla grädden. Rätt fördelningen mellan whiskey och kaffe skall vara 1:3.

 

Kockens kommentar

 

Irish Coffee skapades av barägaren Joe Sheridan år 1943, på Foynes Airport, Irland. Förr mellanlandade här flygplan på sin resa mellan USA och Europa.

Sheridan utgick från en gammal irländsk tradition att blanda whiskey i te, men för att drycken skulle attrahera de många amerikanska resenärerna bytte han ut tet mot kaffe och lade till lite socker, samt lite lättvispad grädde. 

 

I detta fall lägger jag min tillit på Jameson Distillery..

Har svårt att tro guiden inte visste vad han pratade om..  ?

 

Rock on!

Ändrades av Sangwal

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Irish coffee

Irish coffee är ingen kaffedrink man köper på vanliga kaféer, det räknas nog ner som en drink av anledningen att det är whisky i den.

Historien om Irish Coffee
Irlands bidrag till samlingen av världens mest populära drinkar är, mot all förmodan, en ganska ny idé med tanke på att whiskey har druckits i över 1000 år.

Historien om Irish Coffee härstammar från den tiden när de första flygningarna över Atlanten ägde rum, alltså i slutet av andra världskriget. För Irlands del blev Shannon Airport utanför Limerick knutpunkten för flygtrafik över Atlanten och det var här som bartendern Joe Sheridan uppfann den berömda drinken.

Från början var det mestadels varmt te som dracks ihop med whiskey, men när kaffet kom på modet fick bartendern Joe Sheridan en idé. Han blandade kaffe och farinsocker med den godaste whiskeyn som fanns i Irland, toppade med vispgrädde och serverade drinken i ett glas.

Nöjda och stärkta resenärer såg till att receptet spreds över världen och än idag fortsätter Irish Coffee sitt segertåg.

Recept
4 cl Irländsk blended whiskey
2 tsk farinsocker
starkt bryggkaffe
lättvispad eller skakad grädde

I ett högt glas på fot tillsättes farinsocker och Jameson (whiskeyn).
Häll över hett, starkt bryggkaffe tills ca 1 cm återstår av glaskanten.
Blanda tills sockret löses upp.
Häll försiktigt den lätt vispade grädden över baksidan på en sked.
Servera utan sugrör eller sked.

Tilläggas kan bara att det kan vara lämpligt att ha en sked stående i glaset när du häller i kaffet. Skeden avleder värmen och förhindrar att glaset spricker. Men ta ur den innan du serverar. När man dricker Irish Coffee ska man få gräddmustasch!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med dig ,det är skrämmande vad dåligt utbildning  bartendrar har ,blev serverad en Riktig irish senast före jul 

IMAG0145.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

I detta fall lägger jag min tillit på Jameson Distillery..

Har svårt att tro guiden inte visste vad han pratade om..  ?

 

Rock on!

Du får lita till vad du vill ,men den guiden visste inte vad han pratade om helt klart eller så missade du ngt i vad han sa 

Link to comment
Dela på andra sajter

Irish coffee

Irish coffee är ingen kaffedrink man köper på vanliga kaféer, det räknas nog ner som en drink av anledningen att det är whisky i den.

Historien om Irish Coffee
Irlands bidrag till samlingen av världens mest populära drinkar är, mot all förmodan, en ganska ny idé med tanke på att whiskey har druckits i över 1000 år.

Historien om Irish Coffee härstammar från den tiden när de första flygningarna över Atlanten ägde rum, alltså i slutet av andra världskriget. För Irlands del blev Shannon Airport utanför Limerick knutpunkten för flygtrafik över Atlanten och det var här som bartendern Joe Sheridan uppfann den berömda drinken.

Från början var det mestadels varmt te som dracks ihop med whiskey, men när kaffet kom på modet fick bartendern Joe Sheridan en idé. Han blandade kaffe och farinsocker med den godaste whiskeyn som fanns i Irland, toppade med vispgrädde och serverade drinken i ett glas.

Nöjda och stärkta resenärer såg till att receptet spreds över världen och än idag fortsätter Irish Coffee sitt segertåg.

Recept
4 cl Irländsk blended whiskey
2 tsk farinsocker
starkt bryggkaffe
lättvispad eller skakad grädde

I ett högt glas på fot tillsättes farinsocker och Jameson (whiskeyn).
Häll över hett, starkt bryggkaffe tills ca 1 cm återstår av glaskanten.
Blanda tills sockret löses upp.
Häll försiktigt den lätt vispade grädden över baksidan på en sked.
Servera utan sugrör eller sked.

Tilläggas kan bara att det kan vara lämpligt att ha en sked stående i glaset när du häller i kaffet. Skeden avleder värmen och förhindrar att glaset spricker. Men ta ur den innan du serverar. När man dricker Irish Coffee ska man få gräddmustasch!

Precis så är det :wow:

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan på utflykt i helgen med vänner...

b6fd9781e8c0c289f23691ccb0e1e53a.jpg

 

Skickat från min LG-D855 via Tapatalk

 

 

Åker dom en Kia?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får lita till vad du vill ,men den guiden visste inte vad han pratade om helt klart eller så missade du ngt i vad han sa 

kan också vara så enklet att dom inte skriver själva anledningen till grädden..

Vore inte första gången som en historia kortas ner lite.

men skulle man googla några timmar, så lär man hitta den förklaring, det är jag övertygad om.

 

Rock on!

Ändrades av Sangwal

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med dig ,det är skrämmande vad dåligt utbildning  bartendrar har ,blev serverad en Riktig irish senast före jul 

IMAG0145.jpg

Är ju sked kvar i glaset

 

/enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj ! Jag dricker vanligt kaffe utan socker. Får man göra det ?

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Byter ämne, men vill ni ha recept på riktig Irish Coffee så skicka ett PM till ultra proffset Uncen.

Här klagar jag på att badkaret är för litet.

 

 

DSCN2184.thumb.JPG.3b6e79a2b69c0efd82877

 

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Åker dom en Kia?

Nope, Mitshu Triton.

20150709_124942.thumb.jpg.e0691ba019eb94

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...