Jump to content
IGNORERAD

Dagens bild


Kim

Recommended Posts

Släpade med mig grabbens klumpkamera till mässan och jag e nöjd med detta beslut.Framförallt de där med zooma o slippa den lilla snorren utan istället ha ett rejält grepp o vrida på.

Men ack nej, att ha den med sig i vardagen och fota blir för otympligt...

DSC_0139.thumb.JPG.2d5322123fc7306ee450e

DSC_0144.thumb.JPG.d04619d0e0906d9ebac5f

DSC_0158.thumb.JPG.b07db80af42630a71a93f

DSC_0224.thumb.JPG.bc976c1b48409648c7a1d

DSC_0281.thumb.JPG.b285f16609533ce557065

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Barnarbete här i byhåla

617d637091fc7eee377214e2559b09dd.jpg

Telegraferat från byhåla med tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Barnarbete här i byhåla

617d637091fc7eee377214e2559b09dd.jpg

Hundjobb åxå ser jag! :big_smile: 

Telegraferat från byhåla med tapatalk

 

 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tillhör inte vanligheterna att jag går till templet, men en släkting jag gillar ska göra sin tid så ett litet besök.

d16e94d3309ec79604cc5a7fdcbb8517.jpg

5101259022ca0c7776460d3e78697d8c.jpg

Telegraferat från byhåla med tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

En jätte på besök.

 

DSCN0776.thumb.JPG.91fd2f6648fb00d159439

 

IMG_3712.thumb.JPG.53ea29d7ea5ddd8dec0f2

 

 

 

 

IMG_3711.JPG

Ändrades av leifen

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Var och handlade på Makro i går, mycket underliga typer det finns i Chiang Mai.    :blink:

 

car.thumb.jpg.85fd61205562e1b27490d591dc

Ja dessa outbildade thailändare, gillar tydligen både Che Guvara och nazismenthinking-smiley-face-clip-art-448755.thu

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja dessa outbildade thailändare, gillar tydligen både Che Guvara och nazismenthinking-smiley-face-clip-art-448755.thu

Det tecknet i Thailand har inget med nazism att göra

Swaztikan förekommer både i Buddismen och Hinduismen för flera tusen år sedan

Men en del i Thailand använder den utan att ha en aning om nasismen och vad den står för

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaså???..............o vad betyder det då isåfall???.....hakkorset har alltid varit en symbol för nazism... om du inte vet det så kanske du lärde dig nåt nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Det tecknet i Thailand har inget med nazism att göra

Det är väl detta.

 

2000px-Swastika_solarsymbol.svg.png

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl detta.

 

2000px-Swastika_solarsymbol.svg.png

Ja. Men det finns massor av varianter och inte många vet om hur den skall se ut i de olika religionerna

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaså???..............o vad betyder det då isåfall???.....hakkorset har alltid varit en symbol för nazism... om du inte vet det så kanske du lärde dig nåt nytt

Svastikan har mångtusenåriga traditioner i delar av Asien, bland annat Indien och Japan, och är alltjämt populär där. I indiskpersisk ocharmenisk kultur är den en uråldrig symbol för solen samt Mithra. Den förekommer som heraldiskt vapen för flera japanska adelsätter. Den används likaså inom hinduismen och den tibetanska religionen såsom lyckotecken.

I Indien är den medurs vridna svastikan (卐) vanligast, medan den moturs vridna varianten (卍) är vanligast i Kina, Korea och Japan, där den bland annat symboliserar buddhistiska tempel på kartor, på samma sätt som det latinska korset symboliserar kristna kyrkor. På kinesiska (mandarin) kallas den wàn, på japanska för manji.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaså???..............o vad betyder det då isåfall???.....hakkorset har alltid varit en symbol för nazism... om du inte vet det så kanske du lärde dig nåt nytt

hakkorset fanns före hitler men efter det så är det förknippat med nazism

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaså???..............o vad betyder det då isåfall???.....hakkorset har alltid varit en symbol för nazism... om du inte vet det så kanske du lärde dig nåt nytt

Det är du som bör försöka lära dig något nytt !

Speciellt om sådant som är gammalt och funnits i tusentals år före Nazisterna

 

post-151798-0-79334000-1373372823.png

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja dessa outbildade thailändare, gillar tydligen både Che Guvara och nazismenthinking-smiley-face-clip-art-448755.thu

Same Same but diffrent (uräkata stavningen)

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaså???..............o vad betyder det då isåfall???.....hakkorset har alltid varit en symbol för nazism... om du inte vet det så kanske du lärde dig nåt nytt

Hinduerna använder svastikan, ett ord i sanskrit som betyder ”lyckobringare”, både i högervänd och i vänstervänd form. I det senare fallet är det motsatsen till en lyckosymbol och kallas då sauastika. Båda versionerna förekommer i tempel och på gudagestalter.

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja. Men det finns massor av varianter och inte många vet om hur den skall se ut i de olika religionerna

 

 

Svastikan har mångtusenåriga traditioner i delar av Asien, bland annat Indien och Japan, och är alltjämt populär där. I indiskpersisk ocharmenisk kultur är den en uråldrig symbol för solen samt Mithra. Den förekommer som heraldiskt vapen för flera japanska adelsätter. Den används likaså inom hinduismen och den tibetanska religionen såsom lyckotecken.

I Indien är den medurs vridna svastikan (卐) vanligast, medan den moturs vridna varianten (卍) är vanligast i Kina, Korea och Japan, där den bland annat symboliserar buddhistiska tempel på kartor, på samma sätt som det latinska korset symboliserar kristna kyrkor. På kinesiska (mandarin) kallas den wàn, på japanska för manji.

Men just detta klistermärket vill jag nog påstå är en symbol för nazismen med dom rätta färgen  

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Förvisso rätt, men saken är att ofta Thailändare tycker det men nazism är coolt, på ren okunskap!

http://www.csmonitor.com/World/Global-News/2013/0713/Thailand-has-a-new-popular-sensation-Hitler

f2-Thai-billboard-1.thumb.jpg.be52ea44af

article-0-1AABF37A000005DC-858_634x407.t

Ja tyvärr är det så. Deras okunskaper om omvärldens historia är katastrofal

Man kan undra vad dom får lära sig i skolan på historielektionerna egentligen

Det är väl som i USA att dom bara lär ut sitt egna lands historia där

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja. Men det finns massor av varianter och inte många vet om hur den skall se ut i de olika religionerna

Men du vet.

 

 

Svastikan har mångtusenåriga traditioner i delar av Asien, bland annat Indien och Japan, och är alltjämt populär där. I indiskpersisk ocharmenisk kultur är den en uråldrig symbol för solen samt Mithra. Den förekommer som heraldiskt vapen för flera japanska adelsätter. Den används likaså inom hinduismen och den tibetanska religionen såsom lyckotecken.

I Indien är den medurs vridna svastikan (卐) vanligast, medan den moturs vridna varianten (卍) är vanligast i Kina, Korea och Japan, där den bland annat symboliserar buddhistiska tempel på kartor, på samma sätt som det latinska korset symboliserar kristna kyrkor. På kinesiska (mandarin) kallas den wàn, på japanska för manji.

Och vilket håll går svastikan i Thailand.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men du vet.

 

Och vilket håll går svastikan i Thailand.

Oftast, inte alltid tvärt emot den som ASEA använde fram till 1933.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det viktigaste är ju att få kasta skit på thailändarna .............................eller hur ?

Sedan struntar vi i bakgrunden

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Svastikan har mångtusenåriga traditioner i delar av Asien, bland annat Indien och Japan, och är alltjämt populär där. I indiskpersisk ocharmenisk kultur är den en uråldrig symbol för solen samt Mithra. Den förekommer som heraldiskt vapen för flera japanska adelsätter. Den används likaså inom hinduismen och den tibetanska religionen såsom lyckotecken.

I Indien är den medurs vridna svastikan (卐) vanligast, medan den moturs vridna varianten (卍) är vanligast i Kina, Korea och Japan, där den bland annat symboliserar buddhistiska tempel på kartor, på samma sätt som det latinska korset symboliserar kristna kyrkor. På kinesiska (mandarin) kallas den wàn, på japanska för manji.

och så romarna använde svastikan.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...