Jump to content
IGNORERAD

Dagens bild


Kim

Recommended Posts

Skoj - en som kan gammal filmmusik! Trodde nästan sådana var utrotningshotade.

 

Jag har fiskat under veckan. Köpte ett nytt drag Blue Fox Buzzer. Ett drag som snurrar på vattenytan och ger ett nytt spännande fiske.

DSC_0188.thumb.jpg.53638e6522b921f488dce

Annars så var det kräftfiske klockan 04 i natt.

Lade ner ca 20 mjärdar betade med mört och strömming. Resultat,,,,? 4 kräftor - som fick gå tillbaka. Vilka lyckostar. Istället för att koka till döds i helvetet bland dill och porter, släpptes de i sjön bland allt fiskrens.

DSC_0273.thumb.JPG.92baae30456c4343807c4DSC_0277.thumb.JPG.a6a6fc4766468f23ea7bc

Men det är skönt att vara ute vid stugan i alla fall. Kopplar av med lite dryck vid solnedgången.

DSC_0267.thumb.JPG.9073315e0d9cc83ab6307

Vilket härligt ställe

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Vilket härligt ställe

Jo, alla är vi ju olika och det finns säkert dem som anser att det är pest att vistas i liten stuga i skogen utan el, mobilteckning och TV.

Men för en annan är det avkoppling och mumma för själen.

:-)

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, alla är vi ju olika och det finns säkert dem som anser att det är pest att vistas i liten stuga i skogen utan el, mobilteckning och TV.

Men för en annan är det avkoppling och mumma för själen.

:-)

 

Att sitta i en liten stuga på landet ensam när höststormarna kommer med några bra böcker och brasa som sprakar och regnet som smattrar på taket samt något gott i glaset.

Det är livskvalitet för mig

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Att sitta i en liten stuga på landet ensam när höststormarna kommer med några bra böcker och brasa som sprakar och regnet som smattrar på taket samt något gott i glaset.

Det är livskvalitet för mig

 

Amen! Skål broder!

DSC_0040.thumb.jpg.2b97e8765f3b41ce92018DSC_0044.thumb.jpg.508d1211857ed91aad4dc

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är Gåsevadholms slott vid rolfsån.

Börjar brännas.. Ett hyfsat bra stenkast, och man är hemma hos mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Gjorde ett försök att finna gamla sjunka skepp i dalasjön, men allt jag fann var en gammal ölburk. Den får jag nog ingen pant för ens.


DSC_0069.thumb.JPG.b424d2802977f4f2c5112DSC_0094.thumb.JPG.9545d36f5aaf716db8a4d

Link to comment
Dela på andra sajter

jo men ibland är det tomt där

 

De har nog ammor tillreds.

 

Ändrades av Alarik

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är dottern och hennes hund lika varandra.

3.jpg

Njaä, men hon har klara drag efter sin pappa.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Njaä, men hon har klara drag efter sin pappa.

Vi får nog hoppas att hon åtminstone utseendemässigt är mer lik hunden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi får nog hoppas att hon åtminstone utseendemässigt är mer lik hunden.

Jag tror aldrig jag har sett den tjejen utan ett stort härligt leende, men det är klar du väljer säkert med omsorg vad du publicerar.

Sedan vet du väl att skönhet kommer inifrån.:haha:

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vafan gör 33:an på Enis kulle? bff32a45f3a0d965bc27a7013f3f0a10.jpg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Några bilder från Sverige förra månaden. Många svenskar klagade på att det var kallt men vi tyckte det var helt perfekt. Jag fick dock leta fram min gamla personaluniform från Skara Sommarland då långärmat liksom inte ingår i min garderob längre; förvånad att den fortfarande hyfsat passade med tanke på att det gått nästan 25 år och ungefär lika många kilon sedan jag sist hade den.........

c.jpg

g.jpg

i.jpg

j.jpg

l.jpg

m.jpg

o.jpg

p.jpg

r.jpg

s.jpg

t.jpg

u.jpg

d.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

En är i stadiet då tänderna plötsligt faller ur munnen, en i "rikta tänderna innan staten slutar betala för kalaset"-stadiet. :)

 

 

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

 A Life of Wisdom is the Most Wondrous of All Wondrous? Lite slumpmässigt stora och små bokstäver.

Då det är en titel för universitetet så är det helt rätt skrivet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då det är en titel för universitetet så är det helt rätt skrivet.

Ja. Men känns väldigt onaturligt/krystat.
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja. Men känns väldigt onaturligt/krystat.

Det år mycket med det utrikiska.

Är bilderna från universitetet som liggeri Mae Ka, söder om Phayao? Jag har inte varit där på flera år och universitetet där är ganska nytt.

Kärenga Oscars familj har lite 'business' där, Coffe Shop bl.a.

 

Oscar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...