Jump to content
IGNORERAD

Dagens bild


Kim

Recommended Posts

Ursnyggt med plåten du valt. Tidlöst, och så är det bara. Sånt tak övervinner allt. Modeskiftningar och väderlek, spelar ingen roll.

Hur många år har du på pannorna på resterande delen av ditt fina hus? Tror absolut det hade varit nåt alldeles extra att lägga plåten på resterande. Kanske det blir en hel del yta att belägga, men h-e vad vackert det hade blivit.

Snyggaste taket i ditt kvarter? Ja, säkerligen   :)

Tack, jag tänkte faktiskt ta in offerter på resten av taket!

 

har ju en flaska rom till dig så till vintern måste jag väl åka ner i alla fall!  :) 

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Hälften så roligt och dubbelt så dyrt!

Tror inte Peolito delar din syn på saken, kanske Eddie M kan vara nåt som passar ;)

 

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir det inte betydligt "bullrigare" när det regnar, om man jämför med pannor?     t111045.gif

 

Ett tyngre mer massivt ytmaterial ger givetvis mindre ljud-genomsläpp från regn, plåt kan smattra mera men som Nakhon skriver så har man oftast ett bra isolerande skikt under som även dämpar ljud.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett tyngre mer massivt ytmaterial ger givetvis mindre ljud-genomsläpp från regn, plåt kan smattra mera men som Nakhon skriver så har man oftast ett bra isolerande skikt under som även dämpar ljud.

 

Ja, ni har båda säkert rätt. Jag var bara van med varianten här i Thailand. Rev bort taket på parkeringsplatsen/uteköket här hemma, och bytte ut plåten mot takpannor. Det blev stor skillnad både på regnsmattret och värmen.   :)

 

Funderar även på att göra ett "innertak" av gipsskivor eller nåt, det är fortfarande lite bakungnskänsla på eftermiddagarna när solen har legat på.    :heat:

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Här från senaste giget på M/S Freja..och på lördag blir det på Parma Bar & Kök, Fruängen. :-)

 

attachicon.gifPH Freja.jpg

Ett snyggt C ser jag, eller C-dur? 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sinnessjukt bra.. :good:

Nästa världs bäst, bara Deep Purple slår, dem en miljon dels milllimeter! :good:  :im_happy:  

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Ett bra utfört bandtäckt tak är otroligt vackert, men låglutande, Nja, ner till 1:10 (5,7 grader) fungerar det med dubbelfalsning, lägre lutningar får förekomma om plåten är oskarvad ner till en en lutning av 1:16. Är man bandtäckningsonanist och vill ha lägre lutning får man helsvetsa falsen med plånboken!

Jag vet, Sverige är skittråkigt med alla regler!

//S

Drog till med ett likadant tak på brandvattentankar på en plattform. Dock i 0,9mm SS316

Lite fuffens får man ha för sig när man har tråkigt på jobb.

Det blir lite tungarbetat när det är rostfritt, men det är ju inte mitt problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, ni har båda säkert rätt. Jag var bara van med varianten här i Thailand. Rev bort taket på parkeringsplatsen/uteköket här hemma, och bytte ut plåten mot takpannor. Det blev stor skillnad både på regnsmattret och värmen.   :)

 

Funderar även på att göra ett "innertak" av gipsskivor eller nåt, det är fortfarande lite bakungnskänsla på eftermiddagarna när solen har legat på.    :heat:

 

Jag hade ett hus som var tillbyggt i en våning med plåttak, det var inga problem att sitta i rummet som fanns i tillbyggnaden och prata lugnt under ett störtregn, men att sova i rummet på andra våningen som hade sitt fönster över tillbyggnaden vid störtregn var inte så tyst och skönt.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Birger LKPG

Lägger in en till nu när inte Nemo & uglyfarang inte klar av det oj oj ojpost-3394-1435336391,49_thumb.jpg

Birger LKPG

Link to comment
Dela på andra sajter

Birger LKPG

Tar en till så har gubbarna uglyfarang & Nemo nåt att svara på i morgon för kl är ju mycket 23,41 i LOS post-3394-1435336901,66_thumb.jpg

Birger LKPG

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

200 bathare  :haha:

Avundsjuk :huh:

 

Här är det 11.0°C ute och jag skulle gärna byta. ;)

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Men kanske kommer in till byn , å så var det en bild:)

 

Stanna på ön så får man ju möjlighet att höra musiken!   :crazy:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...