Jump to content
IGNORERAD

Dagens bild


Kim

Recommended Posts

Guest wUThai

ec84ef6a5dfc0d8d2f4c1bf106bbe2c3.jpg

Partykostymen är på

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Bara foppatofflorna som fattas! Sexy man! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Älskar ju bara rabarber alltså. e0cd04b4321f720c464eae87d92e717c.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Älskar ju bara rabarber alltså. e0cd04b4321f720c464eae87d92e717c.jpg

 

Titta på eller äta?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Framförallt när dom växer ::)

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Beställ roomservice ser jag nu.

 

post-11193-0-21519700-1434236770_thumb.j

 

post-11193-0-55332100-1434236804_thumb.j

 

Jäklar... lurad igen. 15B åt pipan. :(

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle träffat Stjp idag men som vanligt i Kina kommer saker emellan. Stjp satt fast i någon annan provins och själv kom jag precis tillbaka till Shanghai (6PM) efter utdraget möte. En snabbträff med lite Thaigodisgåvor, thaifruar emellan, imorgonkväll förhoppningsvis men här kan man aldrig vara säker. Svensk exportindustri måste rulla trots allt.

 

I alla fall tillbaka till civilisationen i Shanghai efter en vecka i Kinas hinterland. Halvsmålänning som man är så vill man inte betala 50 spänn för en flaska vatten, även om företaget betalar, så jag gick över gatan till affären. Svenskt öl i kylen, men ingen vidare klass. Sedan upp till loungen och en hyfsad utsikt och mat, även om det som 350 andra dagar  om året i Shanghai är molnigt . Nu kan det nog bli en öl eller två men i morgon är det jobb igen så någon drängfylla är dessvärre inte aktuell.

Herregud, du valde alltså holländsk tulpansaft istället för svensk kvalitetsöl?

 

Jösses, den där kinaluften är inte nyttig för dig...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Herregud, du valde alltså holländsk tulpansaft istället för svensk kvalitetsöl?

 

Jösses, den där kinaluften är inte nyttig för dig...

 

Jag är inte heller mycket för den parfymerade holländska tulpansaften så hade de haft en Norrlands Guld i loungen så hade jag helt klart valt den även om Norrlands inte ligger på topp-100 listan över Sveriges bästa öl. Hellre en halvtaskig öl i loungen än att sitta och dricka själv på rummet dock. 

 

Dagens bifogade bild borde egentligen ligga i "Vad åt du idag" tråden men där ligger bara bilder som, åtminstone enligt inläggaren, är bra mat så det känns orättvist. Jag har jobbat hela dagen och var sugen på något gott så jag tog en taxi till Outback Steakhouse som brukar ha bra ribs. Av någon outgrundlig anledning hade de inte ribs på menyn så jag beställde en rib eye steak istället. Normalt sett beställer jag medium men i Kina är jag lite tveksam, även om det ska vara importerat kött, så jag beställde well-done. In kom ett fettstycke som inte ens morfar skulle ätit under Finska Vinterkriget. På andra försöket kom det in en närmast rå stek. 300 kronor för en 180 grams stek är inte jättebilligt så jag begärde in ett tredje försök. Nu var steken åtminstone lite bränd på utsidan och möjligtvis rare på insidan och jag var för hungrig för att göra ett försök till. 

 

Managern hade ingen förståelse för att jag ville ha min andra öl gratis pga deras inkompetens men när jag begärde att ägaren kom om jag skulle betala så fick jag istället hela måltiden betald, credit till honom för det. Inga fler besök från min sida dock.

post-10486-0-34605000-1434268099_thumb.j

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är inte heller mycket för den parfymerade holländska tulpansaften så hade de haft en Norrlands Guld i loungen så hade jag helt klart valt den även om Norrlands inte ligger på topp-100 listan över Sveriges bästa öl. Hellre en halvtaskig öl i loungen än att sitta och dricka själv på rummet dock. 

 

Dagens bifogade bild borde egentligen ligga i "Vad åt du idag" tråden men där ligger bara bilder som, åtminstone enligt inläggaren, är bra mat så det känns orättvist. Jag har jobbat hela dagen och var sugen på något gott så jag tog en taxi till Outback Steakhouse som brukar ha bra ribs. Av någon outgrundlig anledning hade de inte ribs på menyn så jag beställde en rib eye steak istället. Normalt sett beställer jag medium men i Kina är jag lite tveksam, även om det ska vara importerat kött, så jag beställde well-done. In kom ett fettstycke som inte ens morfar skulle ätit under Finska Vinterkriget. På andra försöket kom det in en närmast rå stek. 300 kronor för en 180 grams stek är inte jättebilligt så jag begärde in ett tredje försök. Nu var steken åtminstone lite bränd på utsidan och möjligtvis rare på insidan och jag var för hungrig för att göra ett försök till. 

 

Managern hade ingen förståelse för att jag ville ha min andra öl gratis pga deras inkompetens men när jag begärde att ägaren kom om jag skulle betala så fick jag istället hela måltiden betald, credit till honom för det. Inga fler besök från min sida dock.

 

Hoppas att du har en megabra ekonomisk kompensation för dina umbäranden i vardagen, men f*n vet om jag ändå skulle vilja byta. :)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Gårdagens bild ,0b69e73381e6df6dd7a6430519a81cec.jpg

Prosten och trollet[emoji1]

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Hoppas att du har en megabra ekonomisk kompensation för dina umbäranden i vardagen, men f*n vet om jag ändå skulle vilja byta. :)

 

Någon megabra ekonomisk kompensation har jag absolut inte men jag tjänar bra, tillräckligt bra för att fortsätta efter 18 år i alla fall :)

 

Skulle heller inte påstå att umbärandena (heter det så?) är alltför betungande. Visst, jag reser mer än jag skulle önska och pressen är mer än jag skulle föredra men inte ens Zlatan eller Mick Jagger är nog alltid nöjda med sina jobb och garanterat är det inte många på MPR som ler varje måndag morgon. Själv har jag aldrig haft någon ångest för att gå till jobbet och efter min 3-veckors sommarsemester så ser jag tvärtom fram emot att börja jobba igen så jag ser mig nog som relativt lyckligt lottad.

 

Nu har jag till exempel precis varit ute på en liten promenad på Nanjing Road, Shanghais motsvarighet till Drottninggatan men med klockförsäljare istället för tiggare. Det var lite för varmt så efter ett tag satte jag mig ner för att betrakta folklivet istället; då lunchen var gratis slog jag till med en Hoegaarden för det facila priset av 65 RMB (90 kronor). Där observerade jag att de kinesiska damernas kupstorlek ökat med minst en bokstav på de 18 år jag varit här samtidigt som mängden kläder minskat med ungefär 90%; det är ju något man absolut kan glädja sig med :)

 

Inga bilder på några kupor dock, bara några byggnader där den sista är mitt hotell.

post-10486-0-46511400-1434276643_thumb.j

post-10486-0-61533700-1434276645_thumb.j

post-10486-0-74380300-1434276647_thumb.j

post-10486-0-07869700-1434276650_thumb.j

post-10486-0-12738600-1434276652_thumb.j

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon megabra ekonomisk kompensation har jag absolut inte men jag tjänar bra, tillräckligt bra för att fortsätta efter 18 år i alla fall :)

 

Skulle heller inte påstå att umbärandena (heter det så?) är alltför betungande. Visst, jag reser mer än jag skulle önska och pressen är mer än jag skulle föredra men inte ens Zlatan eller Mick Jagger är nog alltid nöjda med sina jobb och garanterat är det inte många på MPR som ler varje måndag morgon. Själv har jag aldrig haft någon ångest för att gå till jobbet och efter min 3-veckors sommarsemester så ser jag tvärtom fram emot att börja jobba igen så jag ser mig nog som relativt lyckligt lottad.

 

Nu har jag till exempel precis varit ute på en liten promenad på Nanjing Road, Shanghais motsvarighet till Drottninggatan men med klockförsäljare istället för tiggare. Det var lite för varmt så efter ett tag satte jag mig ner för att betrakta folklivet istället; då lunchen var gratis slog jag till med en Hoegaarden för det facila priset av 65 RMB (90 kronor). Där observerade jag att de kinesiska damernas kupstorlek ökat med minst en bokstav på de 18 år jag varit här samtidigt som mängden kläder minskat med ungefär 90%; det är ju något man absolut kan glädja sig med :)

 

Inga bilder på några kupor dock, bara några byggnader där den sista är mitt hotell.

Tack för trevliga bilder och kommentarer.

 

Trots dina försök att förmedla glimtar av mys i din resande tillvaro i Asien, så är jag impad. 18 år - wow!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Zebror i hästhagen idag [emoji6]

95c136142a3dbf624cb2a41d35b9bf99.jpg

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Tack för trevliga bilder och kommentarer.

 

Trots dina försök att förmedla glimtar av mys i din resande tillvaro i Asien, så är jag impad. 18 år - wow!

 

Jag uppskattar din omtanke!

 

18 års flängande i Asien är givetvis ingen dans på rosor men jämfört med 18 år på en kontorsstol, på en gaffeltruck, i en långtradare, vid ett band eller en svets så är det nog ändå helt OK; dessutom så bestämmer jag själv (vill jag i alla fall tro) över min tid och tjänar betydligt mycket mer än de flesta i nämnda kategorier så det skulle kännas jävligt fel att klaga.

 

Någon bild ska väl också med. Att fota med en mobil genom en glasruta blir sällan bra men så här såg Kinas kändaste skyline ut när jag äntrade och lämnade loungen.

post-10486-0-61763700-1434282849_thumb.j

post-10486-0-75580300-1434282851_thumb.j

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga bilder på några kupor dock, bara några byggnader där den sista är mitt hotell.

 

 

App app app :police:

 

Har du sagt A får du allt fortsätta med både B och C-kupa...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Gårdagens bild ,0b69e73381e6df6dd7a6430519a81cec.jpg

Prosten och trollet[emoji1]

 

Underbar bild min vän... :good:

Barnbarnen?

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Underbar bild min vän... :good:

Barnbarnen?

Stämmer stolt farfar[emoji1] [emoji1]
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag uppskattar din omtanke!

 

18 års flängande i Asien är givetvis ingen dans på rosor men jämfört med 18 år på en kontorsstol, på en gaffeltruck, i en långtradare, vid ett band eller en svets så är det nog ändå helt OK; dessutom så bestämmer jag själv (vill jag i alla fall tro) över min tid och tjänar betydligt mycket mer än de flesta i nämnda kategorier så det skulle kännas jävligt fel att klaga.

 

Någon bild ska väl också med. Att fota med en mobil genom en glasruta blir sällan bra men så här såg Kinas kändaste skyline ut när jag äntrade och lämnade loungen.

Ja som svetsare drar man in 1,4 mille per år så inte e de mycket att glädjas åt!  :nono:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja som svetsare drar man in 1,4 mille per år så inte e de mycket att glädjas åt! :nono:

Som förtidspensionär får man nöja sig med knappt hälften.

Skickat från min GT-S7580 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Stämmer stolt farfar[emoji1] [emoji1]

 

Förstår det..

Det hade jag också varit.... :good:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom här bilderna har väl några timmar på nacken..Men jag lägger dom nu.

 

Sista stänkaren på hemmaplan

post-4104-0-78598600-1434318303_thumb.jp

Trodde vi hade gjort klart med packningen, men tydligen skulle dom här med också. - Jaha varför detta nu då, undrade jag!?

- Finns ju inte att köpa dit vi ska, var det nån unge som svarade.

post-4104-0-58289600-1434318344_thumb.jp

Tid var sparat för att hinna ner till mina träd och se till att dom fortfarande hade det bra i sitt vatten som dom står i.

post-4104-0-97057500-1434318533_thumb.jp

Så även för en lugn frukost med frugans grymma mackor. Kändes som ett bra avslut att lämna hemmet.

post-4104-0-35677400-1434319318_thumb.jp

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

818d7387d03217b7449d8c08fe427f25.jpg

Just nu en orm i vår gardin.

Hur gick det vart det snakesoup ?

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...