Jump to content
IGNORERAD

Dagens bild


Kim

Recommended Posts

några limträbalkar har kommit upp idag.

 

post-6750-0-51386300-1434054324_thumb.jp

 

post-6750-0-30512400-1434054293_thumb.jp

 

gamla plåttaket på hallen ska bort o det ska bli nytt plåttak på hallen o uterummet!

 

post-6750-0-36881700-1434054281_thumb.jp

 

o även det korrugerade plasttaket ovanför ytterdörren ska bli plåttak i ett med det andra, om ni förstår vad jag menar... :umnik: 

 

post-6750-0-83402500-1434054332_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

några limträbalkar har kommit upp idag.

 

attachicon.gifIMG_70731.JPG

 

attachicon.gifIMG_70701.JPG

 

gamla plåttaket på hallen ska bort o det ska bli nytt plåttak på hallen o uterummet!

 

attachicon.gifIMG_70691.JPG

 

o även det korrugerade plasttaket ovanför ytterdörren ska bli plåttak i ett med det andra, om ni förstår vad jag menar... :umnik: 

 

attachicon.gifIMG_70741.JPG

 

Vad får du betala för kalaset, misstänker att det även går att utnyttja rotavdraget? Varför jag frågar, är att jag sitter i en liknande situation hos min mor, (halvtaskig altan...)

 

Tog ett tag innan jag hittade en bild, men detta är mitt problem... Kom gärna med tips. :good:

( Då jag mestadels är ledig på vintern, och detta inte är lämpligt för altanbygge, får nog även jag leja bort arbetet... )

 

post-7126-0-50559500-1434058777_thumb.jp

 

Mvh. borje222

 

 

Ändrades av borje222
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad får du betala för kalaset, misstänker att det även går att utnyttja rotavdraget? Varför jag frågar, är att jag sitter i en liknande situation hos min mor, (halvtaskig altan...)

 

Tog ett tag innan jag hittade en bild, men detta är mitt problem... Kom gärna med tips. :good:

( Då jag mestadels är ledig på vintern, och detta inte är lämpligt för altanbygge, får nog även jag leja bort arbetet... )

 

attachicon.gifDSC03352.JPG

 

Mvh. borje222

 

Då gäller det handla snabbt. ROT avdraget skulle väl minska har jag för mig.

 

Ellim,

Byggbilder kan jag aldrig få nog av att se. Så jäkla kul att se det nya växa fram  :good:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad får du betala för kalaset, misstänker att det även går att utnyttja rotavdraget? Varför jag frågar, är att jag sitter i en liknande situation hos min mor, (halvtaskig altan...)

 

Tog ett tag innan jag hittade en bild, men detta är mitt problem... Kom gärna med tips. :good:

( Då jag mestadels är ledig på vintern, och detta inte är lämpligt för altanbygge, får nog även jag leja bort arbetet... )

 

attachicon.gifDSC03352.JPG

 

Mvh. borje222

 

 

Som gjort för att ersätta altanen med en "pensionärskuvös"

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu så börjar dom fixa strandpromenaden i Jomtien. Ska bli intressant var dom har tänkt att man ska parkera. Verkar som alla parkeringsplatser demoleras.attachicon.gif

 

Namnet borde väl säga allt.    B)

Link to comment
Dela på andra sajter

Namnet borde väl säga allt.    B)

Vad säger namnet? Undrar fortfarande var dom har tänkt sig att man ska parkera? Det var en strandpromenad där förut och det fanns parkeringar framför. Så snälla förklara för mig  :dirol:

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad säger namnet? Undrar fortfarande var dom har tänkt sig att man ska parkera? Det var en strandpromenad där förut och det fanns parkeringar framför. Så snälla förklara för mig  :dirol:

 

På andra sidan gatan kanske.

Link to comment
Dela på andra sajter

På andra sidan gatan kanske.

Finns redan några få. Det kommer att saknas en massa, det var nästan alltid fullt vid strandpromenaden. 

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

På andra sidan gatan kanske.

Herrn har inte varit där IRL förmodar jag ??

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, raggarbilen med gayflaggan i bakgrunden blev ju lite komisk...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, raggarbilen med gayflaggan i bakgrunden blev ju lite komisk...

 

Ja raggarna skall alltid dras åt gayhållet.

Link to comment
Dela på andra sajter

My place, Klockan är nåt runt 03.50. Älskar ljuset första veckorna i juni i vårt kära land. Jag har vart lite över allt här i vår värld, men kan fortfarande inte komma på nåt som, överhuvudtaget kommer nära detta.

post-4104-0-19551200-1434161560_thumb.jp

En av mina töser allaredan vaken. Vi är på väg nånstans. Bara 5 år men har vant sig att stiga upp tidigt i arla stund

post-4104-0-77921000-1434161706_thumb.jp

Semesterdag nr 1, inte undra på att på att man drar lite på smilet..

post-4104-0-78718800-1434163545_thumb.jp

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

En sista bild från hemmet innan avfärd.Ja,vad är klockan.. 05.45

Väntar på bilen

post-4104-0-53182100-1434166624_thumb.jp

Jo, Sc. Efter besvärliga förhandlingar med chefsgubben, fick jag inte ledigt mer än 2.5 vecka i sommar -15. Så därför är grejen det att  Khao Lak ligger tämligen löst till i prioritet. Dessutom har jag en chef till som både styr och ställer på samma gång. får Vi får helt enkelt se vad som händer framöver.   :good: 

post-4104-0-52474000-1434167293_thumb.jp

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

En sista bild från hemmet innan avfärd.Ja,vad är klockan.. 05.45

Väntar på bilen

attachicon.gif_SAM5791.JPG

Jo, Sc. Efter besvärliga förhandlingar med chefsgubben, fick jag inte ledigt mer än 2.5 vecka i sommar -15. Så därför är grejen det att  Khao Lak ligger tämligen löst till i prioritet. Dessutom har jag en chef till som både styr och ställer på samma gång. får Vi får helt enkelt se vad som händer framöver.   :good: 

attachicon.gif_SAM5708.JPG

Såg att det va lite illa med stavningen.. Sånt där som bara händer när man är glad som en ...?

Ändrades av Nakhon
Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Härifrån till evigheten kändes det som .post-3262-1434181429,59_thumb.jpg

Skickat från min GT-I9000 via Tapatalk 2

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

ec84ef6a5dfc0d8d2f4c1bf106bbe2c3.jpg

Partykostymen är på

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Är dig i hälarna

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Skulle träffat Stjp idag men som vanligt i Kina kommer saker emellan. Stjp satt fast i någon annan provins och själv kom jag precis tillbaka till Shanghai (6PM) efter utdraget möte. En snabbträff med lite Thaigodisgåvor, thaifruar emellan, imorgonkväll förhoppningsvis men här kan man aldrig vara säker. Svensk exportindustri måste rulla trots allt.

 

I alla fall tillbaka till civilisationen i Shanghai efter en vecka i Kinas hinterland. Halvsmålänning som man är så vill man inte betala 50 spänn för en flaska vatten, även om företaget betalar, så jag gick över gatan till affären. Svenskt öl i kylen, men ingen vidare klass. Sedan upp till loungen och en hyfsad utsikt och mat, även om det som 350 andra dagar  om året i Shanghai är molnigt . Nu kan det nog bli en öl eller två men i morgon är det jobb igen så någon drängfylla är dessvärre inte aktuell.

post-10486-0-93087200-1434194582_thumb.j

post-10486-0-57760600-1434194585_thumb.j

post-10486-0-90762400-1434194587_thumb.j

post-10486-0-36856300-1434194590_thumb.j

post-10486-0-44409200-1434194592_thumb.j

Ändrades av Atom
Link to comment
Dela på andra sajter

Inte bara i Shanghai man blir törstig, frugan har laddat upp för helgen! 

post-4347-0-42889700-1434197154_thumb.jp

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg att det va lite illa med stavningen.. Sånt där som bara händer när man är glad som en ...?

Hoppas ni får en skön o avkopplande semesterresa!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...