Jump to content
IGNORERAD

Dagens bild


Kim

Recommended Posts

stefan5300

Schysst kärra!  Var det E modellen med manuell låda, de gick som spjut kommer jag ihåg.     :)

 

attachicon.gifvolvo 164.jpg

Nej det var automat och bilen hade rullat som diplomatbil på svenska ambassaden i Grekland, fanns papper på det och att det satt något diplomatmärke på ena framskärmen, jag min idi*t sålde den for cirka 15 år sedan for 3000 kronor

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Forsta vintern i Sverige år 2000 och snö är kul.

attachicon.gif022.jpg

 

Snäll fru jag har.

attachicon.gifsno.jpg

En hel del av denna modellen hade problem att A stolpen rostade vid tak infästningarna. Jag och en kompis fick in ett exemplar med bla denna skada. OK vi fixar det om du strippar det brännbara så går det snabbare att bli färdig. Han kom med bilen helt avskalad på allt som kunde brinna plus att han hade tagit ut hela kablaget vissa kabelstockar hade han tom kapat, allt var stoppat i en plastsäck UTAN något som helst kabel schema. Han var mycket förvånad när jag sa till honom att visst kan vi svetsa upp rostskadorna men kablarna får du ta mej f,n själv koppla upp igen- Behöver väl knappast påpeka att bilen hamnade på skroten. 

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Och äntligen lite regn på g, efterlängtat för jordbruket.

ca5ac8440ab54b49fd7a036373b372c2.jpg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Forsta vintern i Sverige år 2000 och snö är kul.

attachicon.gif022.jpg

 

Snäll fru jag har.

attachicon.gifsno.jpg

Tjoho, är den med "bigblock" 350 hp motorn?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Erawanhörnan Bangkok.

 

Lovelos

 

attachicon.gifErawan corner BKK.jpg

 

Åfan, trodde den var i Kanchanaburi. Dom 7 vattenfallen eller vad det nu var. 6 mil från där jag guppade omkring på nån båt för nåt år sen.

 

Fast jag är väl aldrig riktigt säker på var jag är -  taget från en taxi i BKK...

 

post-11193-0-38820100-1433174419_thumb.j

 

Kanske jag åkte lite fel. :huh: Lappland. Och nej, bilden är inte tagen idag.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang

Varför gör de så här med skorna, lathet eller? 

 

 

attachicon.gifSkor.jpg

 

Dålig uppfostran troligen, skor ska alltid hållas på golvet/marken -aldrig på möblerna.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang

det ska bli ett vinterbonat uterum med golvvärme yttermåtten är 5.50*3.90, sen ska dom även bygga uteplats med underhållsfri komposittrall o staket i stil som arkitekten tyckte skulle

 

passa. staketet blir förmodligen lite högre i bakkant o en bit på sidan om ni förstår vad jag menar.

 

några ritningsbilder kommer här!

 

Vet du den bör ha för livslängd?

 

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang

Tjoho, är den med "bigblock" 350 hp motorn?

 

Snarare bigblock 130-140hp

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Snarare bigblock 130-140hp

Kanske audirs hästar är dopade :im_happy:

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang

Kanske audirs hästar är dopade :im_happy:

Mvh

Amja

 

Hans bigblock är nog ingen B30A.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet du den bör ha för livslängd?

 

jag vet inte men betydligt längre än impregnerat enligt google i alla fall..

 

sen är det väl 3-4 ggr dyrare också!

 

det vi ska ha heter trall komposit upm profi deck!

 

 

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Åfan, trodde den var i Kanchanaburi. Dom 7 vattenfallen eller vad det nu var. 6 mil från där jag guppade omkring på nån båt för nåt år sen.

 

Erawan vattenfallet är i Kanchanaburi helt rätt!

Men min bild är från Grand Hyatt Erawan Hotell som ligger i Bangkok, dom har ett välkänt tempelskrin på hörnan som du ser på min  bild,

ditt folk går för att be till Lord Brahma en hinduisk gudom med 4 ansikten!

 

http://hubpages.com/hub/ErawanShrine

 

Lovelos

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

wat = tempel, klang = mitten eller central, men norwegian (dit jag antar att man skall gå och offra nåt innan man flyger med dom så planet inte blir försenat) har dom stavat fel. ;)

 

post-11193-0-65241900-1433255633_thumb.j

 

Tror det är från BKK men, kan ju vara från gävle åxå. Jag har inte så bra pejl.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Så där i tidernas begynnelse, vi pratar runt sekelskiftet så brukade jag bo på San Sabai bungalows när jag var på besök i Patong. De låg mycket riktigt på Soi San Sabai längst ner till höger på Soien och hade en aningen märklig Italienare som ägare till sin bungalows anläggning med en cirka 15-20 bungar av enkel kvalité. Men det var billigt och krypavstånd till alla lockelser på Bangla road...

 

post-3473-0-95364300-1433275068_thumb.jp

 

På vägen hem var det standard att alltid stanna vid den här tjejens grillvagn, lite grillade satays av olika sorter och ett par kycklinghalvor slank ner i plastpåsen-en kycklinghalva fick nattvakten Tam för att han höll koll på oss och höll sig vaken tills vi vinglade hem. Har glömt vad tjejen med grillvagnen hette men vill minnas att hon var från Nakhon Sri Thammarat.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Så där i tidernas begynnelse, vi pratar runt sekelskiftet så brukade jag bo på San Sabai bungalows när jag var på besök i Patong. De låg mycket riktigt på Soi San Sabai längst ner till höger på Soien och hade en aningen märklig Italienare som ägare till sin bungalows anläggning med en cirka 15-20 bungar av enkel kvalité. Men det var billigt och krypavstånd till alla lockelser på Bangla road...

 

attachicon.gifKopia av img025.jpg

 

På vägen hem var det standard att alltid stanna vid den här tjejens grillvagn, lite grillade satays av olika sorter och ett par kycklinghalvor slank ner i plastpåsen-en kycklinghalva fick nattvakten Tam för att han höll koll på oss och höll sig vaken tills vi vinglade hem. Har glömt vad tjejen med grillvagnen hette men vill minnas att hon var från Nakhon Sri Thammarat.

Soi sen sabai, ja då kommer du väll ihåg svenska Charli som hade Charlies bar och restaurang där då..

Link to comment
Dela på andra sajter

Så där i tidernas begynnelse, vi pratar runt sekelskiftet så brukade jag bo på San Sabai bungalows när jag var på besök i Patong. De låg mycket riktigt på Soi San Sabai längst ner till höger på Soien och hade en aningen märklig Italienare som ägare till sin bungalows anläggning med en cirka 15-20 bungar av enkel kvalité. Men det var billigt och krypavstånd till alla lockelser på Bangla road...

 

attachicon.gifKopia av img025.jpg

 

På vägen hem var det standard att alltid stanna vid den här tjejens grillvagn, lite grillade satays av olika sorter och ett par kycklinghalvor slank ner i plastpåsen-en kycklinghalva fick nattvakten Tam för att han höll koll på oss och höll sig vaken tills vi vinglade hem. Har glömt vad tjejen med grillvagnen hette men vill minnas att hon var från Nakhon Sri Thammarat.

Från den där vagnen har det blivit många grillspett genom åren. Hon var väldigt trevlig.

Link to comment
Dela på andra sajter

En viss skillnad på frugas sida o min.

556092069bab77a4d405a6b1bdf97f28.jpg

65103bb59147212ddbba66ba9e1484fc.jpg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Soi sen sabai, ja då kommer du väll ihåg svenska Charli som hade Charlies bar och restaurang där då..

 

Charlies bar kommer jag ihåg, men hade ingen aning om att det var en svensk som ägde den-drack nån öl där någon gång men kan inte komma ihåg att jag träffade någon svensk där? Soi Eric var där ju en del svenska krogar och på Soi "Katoy" fanns ju Tweety Bar med stockholmaren Tommy där jag brukade sitta och dricka öl och snacka skit.

 

En-dålig-bild från Soi Katoy tagen januari 2005

 

post-3473-0-61572900-1433423222_thumb.jp

 

Efter tsunamin var det ju viktigt att driva iväg spökena och oturen så tjejerna hade lite traditionell dans på soien, gubbarna var en aning förvånade...

 

post-3473-0-33490800-1433423265_thumb.jp

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...