Jump to content
IGNORERAD

Dagens bild

Kim

Recommended Posts

Mitt blombidrag.. Hur beter ni er när ni får med flygfän på närbild? Är det något speciellt objektiv eller? :crazy:

post-5548-028244600 1276811178_thumb.jpg

Tålamod och lite tur så kan du få med flygfän

/Janne

Dela på andra sajter

Tålamod och lite tur så kan du få med flygfän

/Janne

Klister gjort på socker och nålar funkar de med

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Klister gjort på socker och nålar funkar de med

Balkongen åt rätt håll här på hotellet jämte Suvvan funkar också.

För ett par minuter sen kom detta flygfä :crazy:

post-3290-039515600 1276842931_thumb.jpg

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Dela på andra sajter

Di röda var väldigt fredliga idag.

post-3290-076387900 1276865074_thumb.jpg

Dela på andra sajter

Konstutställning på dotterns skola igår. Atom är 4 år så ganska imponerande tycker jag, eller så är det den vanliga föräldrastoltheten som spökar. I vilket fall så hade jag bara 2:a i bild så det är knappast mina gener som bidragit.

Dela på andra sajter

Guest wille

Konstutställning på dotterns skola igår. Atom är 4 år så ganska imponerande tycker jag, eller så är det den vanliga föräldrastoltheten som spökar. I vilket fall så hade jag bara 2:a i bild så det är knappast mina gener som bidragit.

Vilken sotnos - tur att hon inte brås på sin far...

Dela på andra sajter

Vilken sotnos - tur att hon inte brås på sin far...

Det gäller att vara selektiv, och självkritisk, så man för rätt gener vidare. Jag valde exempelvis bort mina gener för all form av konst, utseende och vilja att förgifta sig med alkohol och nikotin. Min fru fick dock skriva under på att inte dela med sig av några av sina generationer av nedärvda thailändska gener typ bristande logik, analytisk förmåga, vilja att skvallra, spelmissbruk, vilja att dansa runt en kromad stång, rösta på den som betalar mest; ja du vet alla de vanliga thailändska problemen.

Dela på andra sajter

Bara 4 år och gjort den där, imponerande. Grabben som fyller 4 i sommar kan inte rita annat än kladd. Däremot är han en jäkel på att klättra, simma och springa.

Det man inte har i huvudet får man ha i benen. :)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Bara 4 år och gjort den där, imponerande. Grabben som fyller 4 i sommar kan inte rita annat än kladd. Däremot är han en jäkel på att klättra, simma och springa.

Själv är jag 33 och kan varken rita eller skriva läsbart.

Synd att jag dessutom varken kan klättra eller springa. Simma vet jag ingenting om, det är för kallt i vattnet

Dela på andra sajter

Det är, generellt sett alltså, en så gigantiskt stor skillnad på pojkar och flickor i den åldern. När Atom och hennes tjejkompisar är här så kan de sitta i rummet bredvid i tre timmar utan att man ens märker att de är där. När vi är hemma i byn och hon leker med sina två pojksysslingar kan man inte vara i samma amphoe utan att märka dem. Dessutom, jag är 38 och kan fortfarande inte rita annat än kladd och det har funkat hyfsat för mig ändå :) .

Dela på andra sajter

Det är, generellt sett alltså, en så gigantiskt stor skillnad på pojkar och flickor i den åldern. När Atom och hennes tjejkompisar är här så kan de sitta i rummet bredvid i tre timmar utan att man ens märker att de är där. När vi är hemma i byn och hon leker med sina två pojksysslingar kan man inte vara i samma amphoe utan att märka dem. Dessutom, jag är 38 och kan fortfarande inte rita annat än kladd och det har funkat hyfsat för mig ändå :) .

Jo att det är en jätteskillnad mellan pojkbarn och flickbarn märks tydligt här hemma. Lilltjejen som är 14 mån nu har varit rena drömmen att ta hand om jämfört med grabben i samma åldrar.

Och hon verkar lära sig allt bra mycket fortare också. Men även hon är en jäkel på att klättra.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Dela på andra sajter

Imponerande konstverk av Lilla Atom bara 4år sammansättningen av färger och form.

Jag som knappt kan måla en streck gubbe.

"Jag ska be och få Mona Leasa den där tavlan".;)

Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001.

Dela på andra sajter

Själv är jag 43 och det enda jag kan är att lägga in en och annan bild med tillhörande text på detta forum...

Någonstans i Udon släcker några soldater törsten samtidigt som demonstranter en bit bort gör stan osäker.

190520101764.jpg

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Torsdags clirr

post-3356-059471800 1276810687_thumb.jpg

grönsaker i groggen :kort:

och dong dong glas :rolleyes::o:P

post-3713-093475700 1276890429_thumb.jpg

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

En dag på kolonilotten (jag är med som åskådare)

lev i nuet

Khun Karla

post-6747-064389300 1276891208_thumb.jpg

Det du uträttar i dag, det får du tillbaks i din framtid

Dela på andra sajter

Från Chiang Mai

post-6170-039925400 1276892437_thumb.jpg

Ändrades av JohanB

Assumption is the mother of all fuck-ups

Dela på andra sajter

Hej JohanB,

Testerna verkar ha fungerat, och tack för bilderna!

Är det från stora blomsterutställningen i Chiang Mai? Som jag tyvärr aldrig besökt då fru Chang inte verkar ha något större intresse av det.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Japp Hr Chang, det var för några år sen. Royal Flora 2006 och tack Baabar

Jag testar vilket format det är bäst att ladda ner på den här tråden. Jag har de flesta bilderna i 2816x2112 pixels och har tagit ner de 2 första till 40%. Den sista lade jag in i fullstorlek 100%.

När man (åtminstone i min gamla dator) först klickar på bilden och sedan klickar igen när man då har (+)cursorn, blir de 2 första i bra fullskärmstorlek. Den sista som jag la in i 2816x2112 vart alldeles för stor då, men det vart lite bättre skärpa direkt i post-bilden innan man klickat på den. Har nog med pixelomvandlingarna att göra.

Den här bilden nedan är det lite rörelseoskärpa i, men jag sätter in den i alla fall. Från kvällsparaden innan stängning.

post-6170-007282800 1276905334_thumb.jpg

Ändrades av JohanB

Dela på andra sajter

Jo, jag ville ha det att funka så att om man dubbelklickar på bilden och sen klickar F11, så blir bilderna i fullskärmsformat med hyfsad skärpa trots att dom bara är på c:a 150-170 Kb vid uppladdningen. Bilderna 1,2 & 4 funkar så, mens 3:an vart alldeles för stor.

God natt, Johan

Dela på andra sajter

Hej JohanB,

Testerna verkar ha fungerat, och tack för bilderna!

Är det från stora blomsterutställningen i Chiang Mai? Som jag tyvärr aldrig besökt då fru Chang inte verkar ha något större intresse av det.

Herr Chang har talat.

Hej!

Då har du missat något, väldigt fint vi besökte den 2009. Imponerande anläggning även om man inte är intresserad av blommor och buskar.

Klart värt ett besök.

/Janne

Dela på andra sajter

Äntligen fick jag träffat min nya reskamrat.Han hängde där inplastad o fin i en liten affär.

post-3290-046375900 1276929754_thumb.jpg

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...