Avregistrerad clion Inlagd Juni 13, 2010 Dela Inlagd Juni 13, 2010 Blev en liten promenad till Surtesjön idag. Jaha då är vi 3 från ale komun ban fang clirre + skribenten När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BBJ Inlagd Juni 13, 2010 Dela Inlagd Juni 13, 2010 Vad heter trädet på latin Knifetown? Mvh BBJ Nytt år - nya möjligheter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sakonnakhon Inlagd Juni 13, 2010 Dela Inlagd Juni 13, 2010 Jaha då är vi 3 från ale komun ban fang clirre + skribenten Vi bor på Angereds-sidan av Surtesjön. Men det är ju bara en hurtig promenad via sjön mellan oss Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juni 14, 2010 Dela Inlagd Juni 14, 2010 Blev en liten film idag istället för bild... Exakt 3 min hem från fallangkrogen (svensk).inte dåligt för en by i Isaan. Lite skakig film bara, inte så lätt när man kör...hemfärd också Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joints Inlagd Juni 14, 2010 Dela Inlagd Juni 14, 2010 Största gräshoppan jag någonsin sett Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
irjus Inlagd Juni 14, 2010 Dela Inlagd Juni 14, 2010 Enda insekten som jag fick med på bild. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
heno Inlagd Juni 14, 2010 Dela Inlagd Juni 14, 2010 Största gräshoppan jag någonsin sett bara att slänga på grillen ikväll .-' henke Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Siam-Nilsson Inlagd Juni 14, 2010 Dela Inlagd Juni 14, 2010 Här är en livs levande och kinesblodig Isaan-man som ”flitigt” utför en del måleriarbeten på SiamNilssons sommarställe. Om nu Kim eller någon annan med ett vakande och misstroende öga trodde annorlunda så får jag väl snabbt förtydliga att han faktiskt otvunget och utan några som helst etikettsproblem kan "umgås" med övriga medlemmar i Siam-Nilssons familj. Men detta märkliga umgängesfenomen har dock inget att göra med den eventuella procentsats av kinesblod som tydligen rinner uti hans ådror, och det är väl bäst att slå fast detta så att jag inte ännu en gång hamnar i en heltokig rasbiologisk diskussion med mina antagonister. Hoppas att nu att den antropologiska förklaringen kan accepteras av alla, och att den känns mindre inskränkt i sin utformning än tidigare funderingar från min sida. Men helt säker är jag inte . . . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Juni 14, 2010 Dela Inlagd Juni 14, 2010 Jasså,du utnyttjar svart arbetskraft vad tror du IL tycker om det Han är väl här olagligt oxå hmmm.Mvh Måne som tror han får betalt i klibbris Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Juni 14, 2010 Dela Inlagd Juni 14, 2010 Skulle fota en Humla men ser att även myror tycker om rodendenron ner för lanndning men hon eller han var svår att få och sitta still Tar en sötnos till När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juni 14, 2010 Dela Inlagd Juni 14, 2010 Är det här botaniska hunsade mäns klubb Lite ogräs . Några av de pioner som börjar blomma... /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kim Inlagd Juni 14, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Juni 14, 2010 Här är en livs levande och kinesblodig Isaan-man som ”flitigt” utför en del måleriarbeten på SiamNilssons sommarställe. Om nu Kim eller någon annan med ett vakande och misstroende öga trodde annorlunda så får jag väl snabbt förtydliga att han faktiskt otvunget och utan några som helst etikettsproblem kan "umgås" med övriga medlemmar i Siam-Nilssons familj. Men detta märkliga umgängesfenomen har dock inget att göra med den eventuella procentsats av kinesblod som tydligen rinner uti hans ådror, och det är väl bäst att slå fast detta så att jag inte ännu en gång hamnar i en heltokig rasbiologisk diskussion med mina antagonister. Hoppas att nu att den antropologiska förklaringen kan accepteras av alla, och att den känns mindre inskränkt i sin utformning än tidigare funderingar från min sida. Men helt säker är jag inte . . . Släpp sargen. Är nog ingen som har problem med att din svåger har kinesblod i ådrorna, allra minst jag. Här får du i gengäld en färsk bild på en salig blandning av khmer/lao/thai/svensk/finsk och lappblod... och gud vet vad mer, belgisk vallon och tattare kanske. Möjligtvis därför hon är så himla frisk och pigg av sig, inavel har aldrig funkat enligt expertisen. Några fler helgfärska pics med temat "svensk sommar, vad härlig du är". Något som eventuellt dom i Sthlmsområdet inte håller med om eftersom jag hörde att det spöregnat där hela helgen. Vad tittar dom på? Jo det här, björktrast. Ja det var i stora drag min helg, hur var era? . Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Knasen Inlagd Juni 14, 2010 Dela Inlagd Juni 14, 2010 Så tog karman slut när jag skulle ge ett till clirre.. Grrr.. F-n man tappar självförtroendet när det gäller fotografering när man tittar i denna tråd Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juni 14, 2010 Dela Inlagd Juni 14, 2010 Kim:en . WOW säger jag om strandbilden med draken och bilden med de pirrande ögonen bakom "staketet" "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Karla Inlagd Juni 14, 2010 Dela Inlagd Juni 14, 2010 En fiske kväll simma lungt Khun Karla Det du uträttar i dag, det får du tillbaks i din framtid Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juni 14, 2010 Dela Inlagd Juni 14, 2010 Säger som Knasen..........förresten ingen som vill köpa en beg kamera?? men förbaskat fina bilder i denna tråd “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Juni 15, 2010 Dela Inlagd Juni 15, 2010 När jag stannade till vid en marknad mellan Phu Foi Lom och Udon så stod han plötsligt där med plastpåse på huvudet... "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wille Inlagd Juni 15, 2010 Dela Inlagd Juni 15, 2010 Riktigt trevliga bilder nu! Kim, Några av bilderna hade galet skön redigering. Gillar mkt.. Edvard, Gillar dina porträtt mkt. Alltid intressant med mänskliga uttryck. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Juni 15, 2010 Dela Inlagd Juni 15, 2010 Riktigt trevliga bilder nu! Edvard, Gillar dina porträtt mkt. Alltid intressant med mänskliga uttryck. Tackar så mycket! Lägger in två portätt till bara för det. Kan ju inte bestämma mig för vilket jag ska välja. Bilderna togs på tåget mellan Saraburi och Khorat. Vilket charmtroll! "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd Juni 15, 2010 Dela Inlagd Juni 15, 2010 Kanon bilder edvarpop mera sånt. Maitan + karma helt klart Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Juni 15, 2010 Dela Inlagd Juni 15, 2010 Släpp sargen. Är nog ingen som har problem med att din svåger har kinesblod i ådrorna, allra minst jag. Här får du i gengäld en färsk bild på en salig blandning av khmer/lao/thai/svensk/finsk och lappblod... och gud vet vad mer, belgisk vallon och tattare kanske. Möjligtvis därför hon är så himla frisk och pigg av sig, inavel har aldrig funkat enligt expertisen. Några fler helgfärska pics med temat "svensk sommar, vad härlig du är". Något som eventuellt dom i Sthlmsområdet inte håller med om eftersom jag hörde att det spöregnat där hela helgen. Vad tittar dom på? Jo det här, björktrast. Ja det var i stora drag min helg, hur var era? . kanonväder ser jag blir det inte bättre här nere så vete tusan om inte en får ta sig tripp till luleå och kanonbilder förstås När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juni 15, 2010 Dela Inlagd Juni 15, 2010 Lite lek och stoj "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kim Inlagd Juni 15, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Juni 15, 2010 Riktigt trevliga bilder nu! Kim, Några av bilderna hade galet skön redigering. Gillar mkt.. Inte mycket redigering faktiskt, men på bilderna med dom blåa himlarna polfilter i rätt vinkel från solen, samt kameran (av misstag) i "vivid"-läge, vilket ju ger aningen ökad färg. Påminner lite om några bilder jag tog för snart 2 år sen på bastuverandan ute på en ö i skärgårn här. Inte heller denna "himmel"-bild är redigerad annat än en liten miniupplättning av skuggor samt storleksförändrad, inga andra ändringar är gjorda.. Men pol-filter monterat på kameran även då. Ps Undrar om inte polfilter "tar lite bättre" ju närmare polerna man är, solens sneda strålar in på klotet med längre väg och allt det där. Har för mig jag har läst det någon gång, någonstans. Filtret tar inte alls lika bra vid ekvatorn tycker jag mig ha märkt. Någon kunnig som vet att berätta? Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Juni 16, 2010 Dela Inlagd Juni 16, 2010 Fototekniskt har jag just inget att tillföra, men kan inte låta bli att uttrycka min beundran över att Kim lyckats fånga en så dramatisk himmel med två personer lämpligt placerade i bilden. I övrigt är jag mållös. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dtbkk Inlagd Juni 16, 2010 Dela Inlagd Juni 16, 2010 Bild från nattklubb i Bangkok. Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu