Jump to content
IGNORERAD

Dagens bild

Kim

Recommended Posts

Avregistrerad clion

Blev en liten promenad till Surtesjön idag.

Jaha då är vi 3 från ale komun ban fang clirre + skribenten :dance:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

sakonnakhon

Jaha då är vi 3 från ale komun ban fang clirre + skribenten :dance:

Vi bor på Angereds-sidan av Surtesjön. Men det är ju bara en hurtig promenad via sjön mellan oss :-)

Dela på andra sajter

Blev en liten film idag istället för bild...

Exakt 3 min hem från fallangkrogen (svensk).inte dåligt för en by i Isaan.

Lite skakig film bara, inte så lätt när man kör...hemfärd också :whistle:

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Här är en livs levande och kinesblodig Isaan-man som ”flitigt” utför en del måleriarbeten på SiamNilssons sommarställe.

Om nu Kim eller någon annan med ett vakande och misstroende öga trodde annorlunda

så får jag väl snabbt förtydliga att han faktiskt otvunget och utan några som helst etikettsproblem kan "umgås" med övriga medlemmar i Siam-Nilssons familj.

Men detta märkliga umgängesfenomen har dock inget att göra med den eventuella procentsats av kinesblod som tydligen rinner uti hans ådror, och det är väl bäst att slå fast detta så att jag inte ännu en gång hamnar i en heltokig rasbiologisk diskussion med mina antagonister. Hoppas att nu att den antropologiska förklaringen kan accepteras av alla, och att den känns mindre inskränkt i sin utformning än tidigare funderingar från min sida. Men helt säker är jag inte . . .

post-5068-12765347454_thumb.jpg

Dela på andra sajter

Jasså,du utnyttjar svart arbetskraft :whistle: vad tror du IL tycker om det :crazy: Han är väl här olagligt oxå hmmm.Mvh Måne som tror han får betalt i klibbris

Måne

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

post-3713-127653921077_thumb.jpg

Skulle fota en Humla men ser att även myror tycker om rodendenron :huh:post-3713-127653943265_thumb.jpg

ner för lanndning :rolleyes: men hon eller han var svår att få och sitta still <_<

post-3713-127653960893_thumb.jpg

Tar en sötnos till :o

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Dela på andra sajter

Är det här botaniska hunsade mäns klubb :whistle:

post-3356-127654155915_thumb.jpg

Lite ogräs .

post-3356-127654159068_thumb.jpg

Några av de pioner som börjar blomma...

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Här är en livs levande och kinesblodig Isaan-man som ”flitigt” utför en del måleriarbeten på SiamNilssons sommarställe.

Om nu Kim eller någon annan med ett vakande och misstroende öga trodde annorlunda

så får jag väl snabbt förtydliga att han faktiskt otvunget och utan några som helst etikettsproblem kan "umgås" med övriga medlemmar i Siam-Nilssons familj.

Men detta märkliga umgängesfenomen har dock inget att göra med den eventuella procentsats av kinesblod som tydligen rinner uti hans ådror, och det är väl bäst att slå fast detta så att jag inte ännu en gång hamnar i en heltokig rasbiologisk diskussion med mina antagonister. Hoppas att nu att den antropologiska förklaringen kan accepteras av alla, och att den känns mindre inskränkt i sin utformning än tidigare funderingar från min sida. Men helt säker är jag inte . . .

post-5068-12765347454_thumb.jpg

Släpp sargen. Är nog ingen som har problem med att din svåger har kinesblod i ådrorna, allra minst jag.

Här får du i gengäld en färsk bild på en salig blandning av khmer/lao/thai/svensk/finsk och lappblod... och gud vet vad mer, belgisk vallon och tattare kanske.

Möjligtvis därför hon är så himla frisk och pigg av sig, inavel har aldrig funkat enligt expertisen.

out7.jpg

Några fler helgfärska pics med temat "svensk sommar, vad härlig du är". Något som eventuellt dom i Sthlmsområdet inte håller med om eftersom jag hörde att det spöregnat där hela helgen.

out10.jpg

out14.jpg

Vad tittar dom på?

out2.jpg

Jo det här, björktrast.

out1.jpg

out4.jpg

out3.jpg

out5.jpg

out6.jpg

out9.jpg

out8.jpg

out12.jpg

out11.jpg

out13.jpg

bor13.jpg

bor12.jpg

Ja det var i stora drag min helg, hur var era?

.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Dela på andra sajter

Guest Knasen

Så tog karman slut när jag skulle ge ett till clirre.. Grrr.. F-n man tappar självförtroendet när det gäller fotografering när man tittar i denna tråd :diablo::crazy:

Dela på andra sajter

Kim:en . WOW säger jag om strandbilden med draken och bilden med de pirrande ögonen bakom "staketet" :great:

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

En fiske kväll

simma lungt

Khun Karla

post-6747-127654688392_thumb.jpg

Det du uträttar i dag, det får du tillbaks i din framtid

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Säger som Knasen..........förresten ingen som vill köpa en beg kamera??

men förbaskat fina bilder i denna trådgreat.gif

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

När jag stannade till vid en marknad mellan Phu Foi Lom och Udon så stod han plötsligt

där med plastpåse på huvudet...

150520101592-1.jpg

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

Dela på andra sajter

Guest wille

Riktigt trevliga bilder nu!

Kim,

Några av bilderna hade galet skön redigering. Gillar mkt..

Edvard,

Gillar dina porträtt mkt. Alltid intressant med mänskliga uttryck.

Dela på andra sajter

Edvard,

Gillar dina porträtt mkt. Alltid intressant med mänskliga uttryck.

Tackar så mycket! Lägger in två portätt till bara för det. Kan ju inte bestämma mig för vilket

jag ska välja. Bilderna togs på tåget mellan Saraburi och Khorat. Vilket charmtroll!

IMG_6911-1.jpg

IMG_6908.jpg

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Släpp sargen. Är nog ingen som har problem med att din svåger har kinesblod i ådrorna, allra minst jag.

Här får du i gengäld en färsk bild på en salig blandning av khmer/lao/thai/svensk/finsk och lappblod... och gud vet vad mer, belgisk vallon och tattare kanske.

Möjligtvis därför hon är så himla frisk och pigg av sig, inavel har aldrig funkat enligt expertisen.

out7.jpg

Några fler helgfärska pics med temat "svensk sommar, vad härlig du är". Något som eventuellt dom i Sthlmsområdet inte håller med om eftersom jag hörde att det spöregnat där hela helgen.

out10.jpg

out14.jpg

Vad tittar dom på?

out2.jpg

Jo det här, björktrast.

out1.jpg

out4.jpg

out3.jpg

out5.jpg

out6.jpg

out9.jpg

out8.jpg

out12.jpg

out11.jpg

out13.jpg

bor13.jpg

bor12.jpg

Ja det var i stora drag min helg, hur var era?

.

kanonväder ser jag blir det inte bättre här nere så vete tusan om inte en får ta sig tripp till luleå :whistle:

och kanonbilder förstås

Dela på andra sajter

Kim,

Några av bilderna hade galet skön redigering. Gillar mkt..

Inte mycket redigering faktiskt, men på bilderna med dom blåa himlarna polfilter i rätt vinkel från solen, samt kameran (av misstag) i "vivid"-läge, vilket ju ger aningen ökad färg.

Påminner lite om några bilder jag tog för snart 2 år sen på bastuverandan ute på en ö i skärgårn här. Inte heller denna "himmel"-bild är redigerad annat än en liten miniupplättning av skuggor samt storleksförändrad, inga andra ändringar är gjorda..

Men pol-filter monterat på kameran även då.

bl.jpg

Ps Undrar om inte polfilter "tar lite bättre" ju närmare polerna man är, solens sneda strålar in på klotet med längre väg och allt det där. Har för mig jag har läst det någon gång, någonstans.

Filtret tar inte alls lika bra vid ekvatorn tycker jag mig ha märkt.

Någon kunnig som vet att berätta?

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Dela på andra sajter

Fototekniskt har jag just inget att tillföra, men kan inte låta bli att uttrycka min beundran över att Kim lyckats fånga en så dramatisk himmel med två personer lämpligt placerade i bilden. I övrigt är jag mållös.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Bild från nattklubb i Bangkok.

post-3975-024864300 1276656805_thumb.jpg

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...