Jump to content
IGNORERAD

Dagens bild


Kim

Recommended Posts

Hej :)

 

Två bilder från det nya tillfälliga hemmet, det permanenta hemmet är dock i samma hus fast fyra våningar upp.

 

attachicon.gif20150111_095015.jpg

 

Lite smog..

 

attachicon.gif20150111_0950362.jpg

 

Ett par månader kvar till utomhus poolen öppnar.

 

Nu dags att gå till Hooters för en brunch.

 

Ha en kanonbra dag!

:)

 

Shanghai ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur många posent glykol då? 

 

På Hondas färdigblandade så år det enda jag kan läsa '15', så möjligtvis 15%. På en burk oblandad Etylenglykol som jag hittade bland fruns fordonstillbehör står det blanda i 1/5 glykol så där blir det 20%.

Ändrades av Oscar
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej :)

 

Två bilder från det nya tillfälliga hemmet, det permanenta hemmet är dock i samma hus fast fyra våningar upp.

 

attachicon.gif20150111_095015.jpg

 

Lite smog..

 

attachicon.gif20150111_0950362.jpg

 

Ett par månader kvar till utomhus poolen öppnar.

 

Nu dags att gå till Hooters för en brunch.

 

Ha en kanonbra dag!

:)

 

 

 

lämna Sverige nu. när det börjar bli så trevligt väder

 

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kärenga var och köpte sig en ny moppe idag.

 

 

 

attachicon.gifDSCN3373.JPG

Det blev inte den där 300cc som hon har svamlat om, det drog lite för hårt i hennes 'snåltarm' över att lägga ut 100k extra, så det blev en 150cc.

De är underliga här i Thailand, hon måste deponera 500 b. för att beställa en packbox, när hon just hade slantat 83k till dem (moppe, skatt och försäkring).

 

 

Och, när kameran i alla fall var framme så:

attachicon.gifDSCN3376.JPG

 

 

 

Oscar.

 

 

 

Av sadeln att döma så är det den uppdaterade modellen, är det LED-lyse och 12V uttag och den större tanken?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Dagens fiskarfänge.

Damtömning.

894ba8003ea2e35daa4eba2b04d288af.jpg

b198a8320316a941cfb5ed748d23ea85.jpg

5656ce3d5a15aaf72f495b7bdb60d5d4.jpg

Sorteringen

9930928b4e6ef03866da609604893260.jpg

Bossen relaxar och ser att allt går rätt till, undrar var hon fått de talangerna ifrån [emoji6]

65461ca47232b8515bdd3da4b2b48a9c.jpg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dagens fiskarfänge.

Damtömning.

894ba8003ea2e35daa4eba2b04d288af.jpg

b198a8320316a941cfb5ed748d23ea85.jpg

5656ce3d5a15aaf72f495b7bdb60d5d4.jpg

Sorteringen

9930928b4e6ef03866da609604893260.jpg

Bossen relaxar och ser att allt går rätt till, undrar var hon fått de talangerna ifrån [emoji6]

65461ca47232b8515bdd3da4b2b48a9c.jpg

 

Damtömmning är det damer som tömmer en damm? :bag:

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Dagens fiskarfänge.

Damtömning.

Tömmer man för fiskens skull, eller för att få nytt vatten dit, eller för att bevattna marken runt ikring.

Får som för mig att firrarna dör om man tar bort vattnet i alla fall. Men det kanske överlever nån.

 

Vill man bara åt firrarna så verkar det ju enklare med nät...

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Tömmer man för fiskens skull, eller för att få nytt vatten dit, eller för att bevattna marken runt ikring.

Får som för mig att firrarna dör om man tar bort vattnet i alla fall. Men det kanske överlever nån.

Vill man bara åt firrarna så verkar det ju enklare med nät...

Fiskens skull.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Var hem till mor min idag och hämtade lite burkar... -Du kan ta en av de här nya påsarna- , sa hon och gav mig denna...

Nytt kan väl vara ett vitt begrepp, jag fick mest nostalgikänsla... :)

 

post-7126-0-99506900-1420995057_thumb.jp

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det var tider det när jag inte hade råd att köpa tv så det fick bli hyra hos Thorn...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det var tider det när jag inte hade råd att köpa tv så det fick bli hyra hos Thorn...

 

Mmm å jäklar va billigt det blev... Not.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mmm å jäklar va billigt det blev... Not.

Ja, efter ett knappt år så hade man ju betalt vad en ny skulle kostat, utan att äga ett skit.

 

Men jag har lärt mig med åren, numera blir det sms-lån när det ska köpas något...

Ändrades av Benriach

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Nu har vi varit hemma några dagar. Jag hade hoppats på 4 dagar med snö och vi fick fem, om man räknar de sista två med blötsnö. Jag hann återupptäcka hur vansinnigt vackert och kul det kan vara med snö men också blivit påmind om hur deprimerande tråkigt det är med slask, mörker och kyla. En jul i Sverige var 4e år känns sammantaget som ett ganska lagom intervall, 3 Regency-cola av 5, typ. 

 

För lat och frusen att ta egna bilder så snott från frugans FB.

 

Riktigt, riktigt fina bilder.... :good:

Tack så mycket...

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tömmer man för fiskens skull, eller för att få nytt vatten dit, eller för att bevattna marken runt ikring.

Får som för mig att firrarna dör om man tar bort vattnet i alla fall. Men det kanske överlever nån.

 

Vill man bara åt firrarna så verkar det ju enklare med nät...

Fungerar inte så bra med nät då mycket av fisken döljer sig i dyn.

Saknar bilder av ål som är populärt i södra Thailand.

Där är det killar som känner efter fisk i dyn.

Fick med lite svampodling också.

post-3333-0-58490000-1421007689_thumb.jp

post-3333-0-26978100-1421007730_thumb.jp

post-3333-0-78706500-1421007768_thumb.jp

post-3333-0-49113200-1421007797_thumb.jp

post-3333-0-46938000-1421007847_thumb.jp

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Fungerar inte så bra med nät då mycket av fisken döljer sig i dyn. Saknar bilder av ål som är populärt i södra Thailand. Där är det killar som känner efter fisk i dyn. Fick med lite svampodling också.

Dom är rätt uppfinningsrika när det ska fiskas dyfisk, eller mal som gräver ner sig i dyn.

Ett bilbatteri i en väska på mage med två elektroder fästa vid polerna som dom stoppar ner i dyn med ung. en halvmeter emellan och vips hoppar firren upp till ytan för att slippa stötarna från batteriet, plockas sedan för hand och hamnar på matgolvet!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Av sadeln att döma så är det den uppdaterade modellen, är det LED-lyse och 12V uttag och den större tanken?

 

Jo, LED runt om, varningsblinkers, 12V i det nu större hadskfacket, 8 l. tank, Klocka, också trip och km/liter display. Säkert mycket mer men 'bokjefvlen'  är på Thai så lite svår att dekoda.

Käringa håller på med att leta efter kylvätskepåfyllningen som inte finns som på den tidigare 150'an. Troligen slutet system med en gömd expansionstank, kylarlocket har jag hittat.

Link to comment
Dela på andra sajter

På Hondas färdigblandade så år det enda jag kan läsa '15', så möjligtvis 15%. På en burk oblandad Etylenglykol som jag hittade bland fruns fordonstillbehör står det blanda i 1/5 glykol så där blir det 20%.

 

Fel, fel, i instruktionsboken står det hasip-hasip d.v.s 50% och absolut inte under 40% för då kan det rosta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fel, fel, i instruktionsboken står det hasip-hasip d.v.s 50% och absolut inte under 40% för då kan det rosta.

 

Ska säkert vara den för aluminium också.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska säkert vara den för aluminium också.

Har för mig att det behövs smörjning av pumpen oxå och det gör glykolen.

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har för mig att det behövs smörjning av pumpen oxå och det gör glykolen.

 

Det är en av glykolens uppgifter förutom frysskydd och korrosionsskydd, olika typer till motorer i aluminium och järn pga korrosionsskyddet.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Tog mig tur med badbåten till Koh Larn

för att få se lite vackra ryska damer lol.

post-3639-0-22421200-1421059077.jpg

post-3639-0-46287000-1421059122.jpg

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Min lillebror som är på besök i obygden beter sig som en riktig turist.

post-3132-0-56901200-1421060259.jpg

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...