Jump to content
IGNORERAD

Dagens bild

Kim

Recommended Posts

Avregistrerad clion

Trevligt med nya bilder från er :great:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

post-3713-127605249039_thumb.jpg

synd att den e kapad nu. får vänta 12 månader :diablo:

post-3713-127605270122_thumb.jpg

och denna syn är också snart över :diablo:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Dela på andra sajter

Guest wille

Fina bilder allihop.

Alltid kul när folk delar med sig.

Dagens tips - säkerhetskopiera hårddiskarna ofta. Senaste m[nadens bilder är numera ett minne blott. Har haft inställt med automatisk säkerhetskopiering av alla bilder men endast en gång i månaden. Datum inställt till den 10:e varje månad och disken craschade i Måndags....Drygt 1250 bilder borta. De som lagts upp härinne finns iaf på Photobucket i mindre upplösning - alltid något.

Western Digital suger för övrigt. 2 stycken 500 GB har dött senaste året. Båda inköpta för drygt 18 månader sedan.

Det positiva är att en firma här i stan endast tar 7,000 baht fär att plocka fram filerna och man betalar endast om de lyckas...

ps. Att hänvisa till det "riktiga Thailand" utan ironi är ohyggligt komiskt.

Lilltjejen softar på Hyatt i HH.

IMG_8081.jpg

Dela på andra sajter

Att man säkerhets kopierar bilder till en extra disk är verkligen att rekommendera, normalt hemmavid i Sverige så lägger jag också kontinuerligt över bilder på stick...vilka sparas i brandsäkert safe.

På resande fot så nöjer jag mig med att ha dem i datorn och på kamerans kort, har 3 st 4gb och det räcker för mig..om inte så är det ju bara att köpa fler.

post-3210-127605614318_thumb.jpg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

.cut

Dagens tips - säkerhetskopiera hårddiskarna ofta. Senaste m[nadens bilder är numera ett minne blott. Har haft inställt med automatisk säkerhetskopiering av alla bilder men endast en gång i månaden. Datum inställt till den 10:e varje månad och disken craschade i Måndags....Drygt 1250 bilder borta. De som lagts upp härinne finns iaf på Photobucket i mindre upplösning - alltid något.

Western Digital suger för övrigt. 2 stycken 500 GB har dött senaste året. Båda inköpta för drygt 18 månader sedan.

Det positiva är att en firma här i stan endast tar 7,000 baht fär att plocka fram filerna och man betalar endast om de lyckas..

...cut

Kan hålla med om det, kör själv med säkerhetskopiering, men har lagt det på 1 gång per vecka. Kör själv med WD:s externa HD och har inte haft samma otur som du Wille, 4 st har jag och den älsta är 4 år nu och fungerar fortfarande (peppar-peppar... smile.gif ).

Har du namnet på firman som återställer filer för det priset Wille? Inte själv i akut behov, men när behovet uppstår så kan det vara bra att ha, inte bara för mig utan för andra också. whistle.gif

Mvh

BBJ

jap.gif

Nytt år - nya möjligheter!

Dela på andra sajter

Guest wille

Kan hålla med om det, kör själv med säkerhetskopiering, men har lagt det på 1 gång per vecka. Kör själv med WD:s externa HD och har inte haft samma otur som du Wille, 4 st har jag och den älsta är 4 år nu och fungerar fortfarande (peppar-peppar... smile.gif ).

Har du namnet på firman som återställer filer för det priset Wille? Inte själv i akut behov, men när behovet uppstår så kan det vara bra att ha, inte bara för mig utan för andra också. whistle.gif

Mvh

BBJ

jap.gif

Bra att du haft mer tur än mig...

Länk till firman http://www.idrlab.com/Data-Recovery.html

och det går att pruta på priserna.

Dela på andra sajter

Tack Wille, har lagt till den bland Favoriterna nu wink.gif

Mvh

BBJ

jap.gif

Dela på andra sajter

GammalDansken

Tack Wille, har lagt till den bland Favoriterna nu wink.gif

Mvh

BBJ

jap.gif

Hmm, om datorns hårddisk kraschar så kommer du inte åt dina Favoriter.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Dela på andra sajter

Hmm, om datorns hårddisk kraschar så kommer du inte åt dina Favoriter.

Sant, men det är bara en av alla de hårddiskar jag har och även Favoriterna backas upp och kan tas fram mha någon av mina andra datorer.whistle.gif

Mvh

BBJ

jap.gif

Edit: Sen kan jag ju också gå in på MPR via någon annan dator också, men du har rätt GD.

Ändrades av BigBossJacken

Dela på andra sajter

Japp vist var det lite skoj bakom # det riktiga Thailand # det var lite provocerat men vissa verkar tagit åt sig he he

Nick med fam från gula södra Thai.

quote name='wille' date='09 June 2010 - 05:00 ' timestamp='1276054531' post='190259']

Fina bilder allihop.

Alltid kul när folk delar med sig.

Det positiva är att en firma här i stan endast tar 7,000 baht fär att plocka fram filerna och man betalar endast om de lyckas...

ps. Att hänvisa till det "riktiga Thailand" utan ironi är ohyggligt komiskt.

Lilltjejen softar på Hyatt i HH.

IMG_8081.jpg

Nick

Dela på andra sajter

oops nu hamnade det på fel sida hehe.

Lite nya bilder på ny huset.

Sålt gamla bilen idag inte säkert jag får någon ny bil innan jag åker hem . hmm,

Men jag får använda gamla bilen till den 21 juli så det är OK.

post-4087-127609707066_thumb.jpg

post-4087-127609708262_thumb.jpg

post-4087-127609710049_thumb.jpg

post-4087-127609716904_thumb.jpg

Nick

Dela på andra sajter

tjena Niklas,

Har ni sålt bilen?

Hade inte ni en ganska ny bil.

Hur som helst vad har du inhandlat för bil.

Erkki

Dela på andra sajter

Khun Karla

Ett litet bad

frid åt er alla

Khun lasse

post-6747-127611088256_thumb.jpg

Det du uträttar i dag, det får du tillbaks i din framtid

Dela på andra sajter

tjena Niklas,

Har ni sålt bilen?

Hade inte ni en ganska ny bil.

Hur som helst vad har du inhandlat för bil.

Erkki

Bilen som vi har är en 2007 hilux vigo vi fick 630 000 för den.

Det blir en Vit Toyota Fortuner. lite över 1.3 mille.

Nick

Dela på andra sajter

IMG_8240.jpg

"Men tjenare...jaså det var du?"

IMG_8241.jpg

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

Dela på andra sajter

Bangkok i mitt hjärta :wai:sonhustru,fru kantarell,barnbarn,farfar & son :friends:

post-4567-127618088579_thumb.jpg

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

Nu står Midsommarens blommor klara och väntar på att bli plockade och

pryda kransar och stänger..10 juni i Västanvik, Leksand med Siljan

i bakgrunden.

10juni010.jpg

10juni013.jpg

Vi har det iaf ganska bra!

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Det gäller å föreviga dom små sötnosarna för om ett par veckor är det försent :whistle:

post-3713-127619998425_thumb.jpg

post-3713-127620004945_thumb.jpg

post-3713-127620010909_thumb.jpg

post-3713-127620016336_thumb.jpg

Dela på andra sajter

Nu står Midsommarens blommor klara och väntar på att bli plockade och

pryda kransar och stänger..10 juni i Västanvik, Leksand med Siljan

i bakgrunden.

10juni010.jpg

10juni013.jpg

Lars60 är det ditt hus på bilderna? Kan ju bara säga grattis isf. Det ser helt fantastiskt ut!

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Dela på andra sajter

Nong Prayak Park, Udon Thani

IMG_8364.jpg

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

Dela på andra sajter

Igår var det mycket sånt.i Borlänge! Kanske inte lika pigga idag. :whistle:

11juni001.jpg

11juni003.jpg

Vi har det iaf ganska bra!

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...