Jump to content
IGNORERAD

Dagens bild


Kim

Recommended Posts

Onsdagar utanför MBK i Bangkok så kör de gratis thaiboxning. Start klockan 18. sex matcher, en del med faranger. Inget fejk, utan riktig fajting. Blandad kvalitet, men man kan stå riktigt nära, så man känner hur det smäller på ordentligt.

post-3975-0-24480400-1420774636.jpg

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

Kärenga var och köpte sig en ny moppe idag.

 

 

 

post-5702-0-81688200-1420876578_thumb.jp

Det blev inte den där 300cc som hon har svamlat om, det drog lite för hårt i hennes 'snåltarm' över att lägga ut 100k extra, så det blev en 150cc.

De är underliga här i Thailand, hon måste deponera 500 b. för att beställa en packbox, när hon just hade slantat 83k till dem (moppe, skatt och försäkring).

 

 

Och, när kameran i alla fall var framme så:

post-5702-0-13625600-1420876605_thumb.jp

 

 

 

Oscar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har vi varit hemma några dagar. Jag hade hoppats på 4 dagar med snö och vi fick fem, om man räknar de sista två med blötsnö. Jag hann återupptäcka hur vansinnigt vackert och kul det kan vara med snö men också blivit påmind om hur deprimerande tråkigt det är med slask, mörker och kyla. En jul i Sverige var 4e år känns sammantaget som ett ganska lagom intervall, 3 Regency-cola av 5, typ. 

 

För lat och frusen att ta egna bilder så snott från frugans FB.

post-10486-0-86303200-1420878499_thumb.j

post-10486-0-16669400-1420878503_thumb.j

post-10486-0-45707500-1420878505_thumb.j

post-10486-0-09651400-1420878508_thumb.j

post-10486-0-00303300-1420878511_thumb.j

post-10486-0-13853900-1420878513_thumb.j

post-10486-0-47950400-1420878515_thumb.j

post-10486-0-04027200-1420878518_thumb.j

post-10486-0-43722900-1420878520_thumb.j

post-10486-0-68144700-1420878522_thumb.j

Link to comment
Dela på andra sajter

Kärenga var och köpte sig en ny moppe idag.

 

 

 

attachicon.gifDSCN3373.JPG

Det blev inte den där 300cc som hon har svamlat om, det drog lite för hårt i hennes 'snåltarm' över att lägga ut 100k extra, så det blev en 150cc.

De är underliga här i Thailand, hon måste deponera 500 b. för att beställa en packbox, när hon just hade slantat 83k till dem (moppe, skatt och försäkring).

 

 

Och, när kameran i alla fall var framme så:

attachicon.gifDSCN3376.JPG

 

 

 

Oscar.

83k eller 183k för 150/300cc var ju förvånansvärt dyrt. Eller är det jag som missförstått det, att man kan få en ny MC för under 40k i alla fall. Har inte kollat priserna själv så jag vetefan vart jag fått den siffran ifrån.

Fast då var det nog en 110-115cc med kickstart. Kanske kubiken som skiljer... Eller el-start och lite mer lull-lull, tror min vän hade en sån. Hon kör ju mest inne i stan så det behövs inte så mycket till fartvidunder.

 

Köpte inte ragson en likadan :huh: Fast, jag ser inte skillnad på dom plastlådorna.

 

Tja, sen var det ju skatt och försäkring till åxå... det drar väl iväg, lite mer cc och lite extra för skatten+förs. Blir väl runt 20k SEK, ungefär vad en 50cc moppe kostar här om det ska vara en sån trendig rackare. Om dom nu inte ligger över det priset.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Flygshow på Don Mueang airport i dag. Flygvapnet ställde upp med F-16, Gripen, och lite annat smått och gått för att fira Barnens Dag. Mycket folk men trevligt. Mer kommer snart i min tråd. Nu ska sovas innan det är dags för en lördagkväll på stan.

post-3975-0-65868600-1420881602.jpg

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

83k eller 183k för 150/300cc var ju förvånansvärt dyrt. Eller är det jag som missförstått det, att man kan få en ny MC för under 40k i alla fall. Har inte kollat priserna själv så jag vetefan vart jag fått den siffran ifrån.

Fast då var det nog en 110-115cc med kickstart. Kanske kubiken som skiljer... Eller el-start och lite mer lull-lull, tror min vän hade en sån. Hon kör ju mest inne i stan så det behövs inte så mycket till fartvidunder.

 

Köpte inte ragson en likadan :huh: Fast, jag ser inte skillnad på dom plastlådorna.

 

Tja, sen var det ju skatt och försäkring till åxå... det drar väl iväg, lite mer cc och lite extra för skatten+förs. Blir väl runt 20k SEK, ungefär vad en 50cc moppe kostar här om det ska vara en sån trendig rackare. Om dom nu inte ligger över det priset.

 

Enligt säljpersonalen så har skatten ökat på nya moppar, priset upp 10k sen förra året. Själva moppen kostade nu 79.995 b. sedan tillkom vägskatt och försäkring.

Fru Oscar har frågat på flera ställen och har också en brorson som jobbar på Honda uppe i 'Thailappland'. Priset samma överallt.

Visst mycket lull-lull, men också ordentlig väghållning med bra fjädring och stötdämpare. Start-stopp automatik, kopplade bromsar och tjuvlarm med t.o.m. en 'hitta mej' knapp på fjärren.

Riktigt bra och bekväm att köra, och får man 'hjärnsläpp' så går det att fläska på uppåt en 130 (räcker gott med 80 för mej).

Det är den tredje PCX'en vi (hon) har så det är välkända prylar fast det är visst lite mer 'knappar' på den här nya modellen.

 

Men, det är ju inte bara att köpa moppe i Thailand, sen börjas det med 'Hokus-Pokus'. Snabbt iväg till närmaste tempel för välsigning och sedan köpa blommor till moppen och andehuset.

Egentligen så börjades det för flera veckor sedan, med snack med gamla mor om moppeköpet. Morsgumman konfererade sedan med gamlingarna i byn och de kom fram till att

idag, Lördag 10 Januari var en god köpedag. Dock så måste köpet ske mellan 9.00 och 11.00 och hon måste vara hemma med nya moppen före 12.00. 'Hokus-Pokus. i kvadrat'.

 

 

post-5702-0-04901200-1420884049_thumb.jp

Bildtråd.

 

 

 

Oscar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sisådär nu kom möglet!!!!!

Tur både Trav & Hockey på burken samt en liten Wirre o Kaffe i Kylan Inomhusaktivitet hela dan!!!

post-4567-0-70599300-1420886004_thumb.jp

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan med sin kompis innan avfärd till gårdagens middag på Beer Garden i Pattaya.

post-6184-0-51561700-1420885403_thumb.jp

 

Är man ensam och sällskapssugen på det stället så är det inga problem. Man vänder bara upp och ner på drinkunderlägget så är snart det problemet ur världen. :wink:

post-6184-0-51779000-1420885689_thumb.jp

 

Tyvärr inga bilder från den goda och mycket prisvärda maten men tog i alla fall ett foto från när vi lämnade stället. Vem som guidade vem av dessa två har jag dock inget minne av. :)

post-6184-0-45981400-1420886294_thumb.jp

 

Fritz..

 

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt säljpersonalen så har skatten ökat på nya moppar, priset upp 10k sen förra året. Själva moppen kostade nu 79.995 b. sedan tillkom vägskatt och försäkring.

Fru Oscar har frågat på flera ställen och har också en brorson som jobbar på Honda uppe i 'Thailappland'. Priset samma överallt.

Visst mycket lull-lull, men också ordentlig väghållning med bra fjädring och stötdämpare. Start-stopp automatik, kopplade bromsar och tjuvlarm med t.o.m. en 'hitta mej' knapp på fjärren.

Riktigt bra och bekväm att köra, och får man 'hjärnsläpp' så går det att fläska på uppåt en 130 (räcker gott med 80 för mej).

Det är den tredje PCX'en vi (hon) har så det är välkända prylar fast det är visst lite mer 'knappar' på den här nya modellen.

 

Men, det är ju inte bara att köpa moppe i Thailand, sen börjas det med 'Hokus-Pokus'. Snabbt iväg till närmaste tempel för välsigning och sedan köpa blommor till moppen och andehuset.

Egentligen så börjades det för flera veckor sedan, med snack med gamla mor om moppeköpet. Morsgumman konfererade sedan med gamlingarna i byn och de kom fram till att

idag, Lördag 10 Januari var en god köpedag. Dock så måste köpet ske mellan 9.00 och 11.00 och hon måste vara hemma med nya moppen före 12.00. 'Hokus-Pokus. i kvadrat'.

 

 

attachicon.gifDSCN3371.JPG

Bildtråd.

 

 

 

Oscar.

 

Jo, lite hokus pokus ska det vara. Men extrautrustningen på moppen fanns nog inte på min väns. Fjärrkontroll och hitta mig grejjor... nänä. Däri ligger nog prisskillnaden åxå.

 

 

Skulle inte vågat köra i detta med den dock...

post-11193-0-42722600-1420887270_thumb.j

 

Hur jag lyckats få till en suddig bild med en automatkamera vetefan...

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har vi varit hemma några dagar. Jag hade hoppats på 4 dagar med snö och vi fick fem, om man räknar de sista två med blötsnö. Jag hann återupptäcka hur vansinnigt vackert och kul det kan vara med snö men också blivit påmind om hur deprimerande tråkigt det är med slask, mörker och kyla. En jul i Sverige var 4e år känns sammantaget som ett ganska lagom intervall, 3 Regency-cola av 5, typ. 

 

För lat och frusen att ta egna bilder så snott från frugans FB.

På fredag ser jag nog tyvärr detta live på plats.

Börjar att få lite hemrese depressioner nu, vi åker hem på onsdag efter en skön o härlig månad här i Asien.

Har lånat ut bilen till syrran och den ska hämtas upp till Stockholm.

 

Men får väl se om SJ funkar heller om det är som vanligt, kaos och inställt p.g.a lite snö.

Link to comment
Dela på andra sajter

På fredag ser jag nog tyvärr detta live på plats.

Börjar att få lite hemrese depressioner nu, vi åker hem på onsdag efter en skön o härlig månad här i Asien.

Har lånat ut bilen till syrran och den ska hämtas upp till Stockholm.

 

Men får väl se om SJ funkar heller om det är som vanligt, kaos och inställt p.g.a lite snö.

 

Det började just snöa här i Vega och dom har varnat för värsta ovädret på 20 år imorgon. Välkommen hem ! :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt säljpersonalen så har skatten ökat på nya moppar, priset upp 10k sen förra året. Själva moppen kostade nu 79.995 b. sedan tillkom vägskatt och försäkring.

Fru Oscar har frågat på flera ställen och har också en brorson som jobbar på Honda uppe i 'Thailappland'. Priset samma överallt.

Visst mycket lull-lull, men också ordentlig väghållning med bra fjädring och stötdämpare. Start-stopp automatik, kopplade bromsar och tjuvlarm med t.o.m. en 'hitta mej' knapp på fjärren.

Riktigt bra och bekväm att köra, och får man 'hjärnsläpp' så går det att fläska på uppåt en 130 (räcker gott med 80 för mej).

Det är den tredje PCX'en vi (hon) har så det är välkända prylar fast det är visst lite mer 'knappar' på den här nya modellen.

 

Men, det är ju inte bara att köpa moppe i Thailand, sen börjas det med 'Hokus-Pokus'. Snabbt iväg till närmaste tempel för välsigning och sedan köpa blommor till moppen och andehuset.

Egentligen så börjades det för flera veckor sedan, med snack med gamla mor om moppeköpet. Morsgumman konfererade sedan med gamlingarna i byn och de kom fram till att

idag, Lördag 10 Januari var en god köpedag. Dock så måste köpet ske mellan 9.00 och 11.00 och hon måste vara hemma med nya moppen före 12.00. 'Hokus-Pokus. i kvadrat'.

 

 

attachicon.gifDSCN3371.JPG

Bildtråd.

 

 

 

Oscar.

Vatten eller luftkyld?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det började just snöa här i Vega och dom har varnat för värsta ovädret på 20 år imorgon. Välkommen hem ! :whistle:

Ja, perfekt!

Förra gången vi var borta över jul/nyår så var det -25 grader när vi kom till Arlanda så denna gång väntar väl en meter snö!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, perfekt!

Förra gången vi var borta över jul/nyår så var det -25 grader när vi kom till Arlanda så denna gång väntar väl en meter snö!

post-11193-0-20199400-1420895385.png

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Vatten njä, men vätskekyld.

Hur många posent glykol då? 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dagens blir på "Tanit" som kom upp från Bangkok..har inte träffat honom på 5 år...skitkul att han o frugan kom på besök

post-3151-0-63862100-1420901926_thumb.jp

post-3151-0-63862100-1420901926_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...