Jump to content
IGNORERAD

Dagens bild


Kim

Recommended Posts

Det är väl inga pengar.

Jag har bytt ut laminerad alufolie till ren alufolie till en kostnad av några miljoner.och det var endast på pappret som jag gjorde något.

Bra att det finns dom gör bra för världen och mänskligheten!  :good:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Bra att det finns dom gör bra för världen och mänskligheten!  :good:

 

Ja det är det. Men dit räknas nog inte jag.

 

Om man tycker att Svenska staten, kommuner och landsting kan slarva med pengar, så är det inget mot vad oljesektorn i Norge flummar bort i onödig dokumentation o dyl.

 

Denna cylinder du har monterat kostar säkert 5mille om du skulle montera samma ute i nordsjön.

 

Så här kan det gå till

http://www.sysla.no/2014/10/09/oljeenergi/kostnad-for-tre-livbater-fra-40-mill-til-15-mrd/ 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är det. Men dit räknas nog inte jag.

 

Om man tycker att Svenska staten, kommuner och landsting kan slarva med pengar, så är det inget mot vad oljesektorn i Norge flummar bort i onödig dokumentation o dyl.

 

Denna cylinder du har monterat kostar säkert 5mille om du skulle montera samma ute i nordsjön.

 

Så här kan det gå till

http://www.sysla.no/2014/10/09/oljeenergi/kostnad-for-tre-livbater-fra-40-mill-til-15-mrd/ 

 

Inom kärnkraften har alla full koll på dokumentationen, och ingen skulle i sin vildaste fantasi, "byta ut komponenter" för att alla skulle bli lyckliga... :)

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Inom kärnkraften har alla full koll på dokumentationen, och ingen skulle i sin vildaste fantasi, "byta ut komponenter" för att alla skulle bli lyckliga... :)

Mvh. borje222

Men då är inte kärnkraften världens största pengatvättsmaskin, vilket man kan tro om oljebranschen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men då är inte kärnkraften världens största pengatvättsmaskin, vilket man kan tro om oljebranschen.

Nää, kanske inte världens största...men stor nog för våra folkvalda att leka bort 100 miljarder i kontanter... ( enbart Vattenfall ), sedan gör man en massa tvivelaktiga avskrivningar... Ja, de är duktiga Herrarna i höga hattar...

Förlåt OT i en bildtråd.

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugans kusin drog nitlotten i lumpenlotteriet och har precis klarat av de första två månaderna i en tvåårig värnplikt. Vi hälsade på militärförläggningen i Saraburi under en besöksdag för anhöriga och jag passade på att filma litet. Att det var anhörigdag hindrade inte övningarna från att fortsätta, inklusive litet bestraffningsexercis för några grabbar som sades ha tappat flaggan under en tidigare flagghissning. Vår målvakt från filmen innan kommenterade live...

 

http://youtu.be/bA1_zkn0L6c

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ju gått igenom en del bilder här i jul helgen, och hittat några bortglömda alster...

Jäntan för ca. 20 år sedan...

Ja, det mesta var väl bättre förr, snälla tacksamma barn, båten vid bryggan, och inge satans vinter... :)

 

post-7126-0-94538400-1419716212_thumb.jp

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Julskyltning i Dubai

 

Du har väl nosat i kapsylen igen :wink:, så jag får väl räta till bilden åt dig.

post-3132-0-53157900-1419735495.jpg

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu får det snart vara nog!

-11gr var inte i min planering.

8d344c0881deb9ef1f07b9c2851b0328.jpg

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu får det snart vara nog!

-11gr var inte i min planering.

8d344c0881deb9ef1f07b9c2851b0328.jpg

men det ingick i min planering.

 

+ 29 c

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu ser det ut så här och -10gr,

En förbättring mot igår då det var -17,5 vid samma tid.

 

post-6510-0-62442100-1419773078_thumb.jp

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Fem sittande Buddha-statyer vid Wat Pha Sorn Kaew i Khao Kho, Phetchabun, 27/12.

post-8050-0-71508100-1419791221_thumb.jp

Ändrades av mikedo58
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ju gått igenom en del bilder här i jul helgen, och hittat några bortglömda alster...

Jäntan för ca. 20 år sedan...

Ja, det mesta var väl bättre förr, snälla tacksamma barn, båten vid bryggan, och inge satans vinter... :)

 

attachicon.gifSCAN0019.JPG

 

Mvh. borje222

 

Mmm kanske delvis beroende på att fotograferna inte va så sura å bittra på den tiden...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mmm kanske delvis beroende på att fotograferna inte va så sura å bittra på den tiden...

 

Ingen satans aning, själv känner jag inga fotografer... :)

( Kryp till korset nu gubbjäkel, och be om ursäkt inför frugan, för saker du förmodligen inte är skyldiga till...Få lite försoningsfett på sylen, och bli munter igen...!)

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...