Jump to content
IGNORERAD

Dagens bild


Kim

Recommended Posts

Julklappar hit och dit, vilket ytligt skit egentligen! Jag har inte köpt för en ända krona vare sig till fruga eller hon till mig! Däremot så får cancer fonden en slant! RIP alla som gått bort i år som jag kände! :give_rose:  

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Julklappar hit och dit, vilket ytligt skit egentligen! Jag har inte köpt för en ända krona vare sig till fruga eller hon till mig! Däremot så får cancer fonden en slant! RIP alla som gått bort i år som jag kände! :give_rose:

Håller med dig har skänkt pengar till canserfonden. Min moster gick bort i canser i november. Enda klapparna har jag köpt till min dotter så får man se hennes ögon tindra stort.
Link to comment
Dela på andra sajter

En fröjd för en gottegris som jag när alla kakor plockas fram till Julfikat.

 

post-6637-0-04462200-1419424002_thumb.jp

 

post-6637-0-12291400-1419424064_thumb.jp

 

post-6637-0-73155700-1419424120_thumb.jp

 

Tårtan var smarrig med chokladkladdbotten och hallonmousse som topp.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Julklappar hit och dit, vilket ytligt skit egentligen! Jag har inte köpt för en ända krona vare sig till fruga eller hon till mig! Däremot så får cancer fonden en slant! RIP alla som gått bort i år som jag kände! :give_rose:  

Grabbarna fick varsin tusing, till frugan å maj själv köba jau 2 trisslotter  :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

post-3356-1419435476,82_thumb.jpg

Då var tomten här med åtminstone ett nyfiket barn

post-3356-1419435545,75_thumb.jpg

De andra lite mera loja

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Biby, Kan, Kans syster Tik och hennes brittiske man, Martin, från höger till vänster.

Bilden togs i morse efter att vi övernattat hos Tik och Martin i Khon Kaen efter att vi flugit från Bangkok för att låna vår gamla bil (den till vänster).

post-8050-0-46376700-1419438133_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick ovanlig öl till julklapp, det har bara funnits 40 st av den, hur många kvar vet jag inte..

                post-5021-0-00961200-1419440774_thumb.jp

 

                               post-5021-0-44348200-1419440778_thumb.jp

 

  FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Julklappar hit och dit, vilket ytligt skit egentligen! Jag har inte köpt för en ända krona vare sig till fruga eller hon till mig! Däremot så får cancer fonden en slant! RIP alla som gått bort i år som jag kände! :give_rose:  

 

Allt som får dig att må bättre ska du göra, så länge du inte skadar någon annan. Men cancerfonden har inte botat någon cancer.

Min egen far dog i oktober av cancer, han hade daignostiserad cancer i över 3 år.

Läkarna gav sprutor , mediciner av alla slag. Han hade kateter i 2 år, smärtor som  var hemska.

Allt läkarna gjorde var att förlänga lidandet med kanske 2 år, inte fan botade de nån cancer.

Jag skulle kunna nämna fler exempel på mig närstående som inte botats utan bara fått leva med smärtsamma behandlingar lite längre.

 

Cancerfondens pengar går till 94-95 % för administration och löner, skulle jag tro om man jämför med liknande organisationer.

Sen så skulle läkemedelsindustrin ändå forska fram bromsmediciner för det är så lukrativt. Cancer har blivit, eller kanske alltid varit en folksjukdom.

Så skänk pengar till någon som verkligen gör nytta. Typ Mercy ships eller Läkare utan gränser.

 

 En reflektion från en som är jävligt trött på såna som du som tror att du är Jesus själv för att du ger en slant till en stor organisation med reklambudget som andra bara kan drömma om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt som får dig att må bättre ska du göra, så länge du inte skadar någon annan. Men cancerfonden har inte botat någon cancer.

Min egen far dog i oktober av cancer, han hade daignostiserad cancer i över 3 år.

Läkarna gav sprutor , mediciner av alla slag. Han hade kateter i 2 år, smärtor som  var hemska.

Allt läkarna gjorde var att förlänga lidandet med kanske 2 år, inte fan botade de nån cancer.

Jag skulle kunna nämna fler exempel på mig närstående som inte botats utan bara fått leva med smärtsamma behandlingar lite längre.

 

Cancerfondens pengar går till 94-95 % för administration och löner, skulle jag tro om man jämför med liknande organisationer.

Sen så skulle läkemedelsindustrin ändå forska fram bromsmediciner för det är så lukrativt. Cancer har blivit, eller kanske alltid varit en folksjukdom.

Så skänk pengar till någon som verkligen gör nytta. Typ Mercy ships eller Läkare utan gränser.

 

 En reflektion från en som är jävligt trött på såna som du som tror att du är Jesus själv för att du ger en slant till en stor organisation med reklambudget som andra bara kan drömma om.

 

Bara för att din far inte kunde räddas behöver du inte bli så bitter och blind

 

Cancerfonden la förra året 12.9% i insamlings och administrativa kostnader

 

87.1 % las på forskningsfinansiering och påverkansarbete

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Igår hade stenbordsexperterna julmöte ute på risfältet i Pimai med varsin god julöl som start.

 

post-3639-0-23860600-1419484383_thumb.jp

 

 

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Parasollkillen

Jag och några andra vilsna själar i Bangkok som köar till burmesiska ambassaden för att ordna visum till Burma.......den minsta ambassad jag varit på!  :wink:

post-5860-0-48258900-1419501055_thumb.jp

Ändrades av Parasollkillen
Link to comment
Dela på andra sajter

Barnbarnen gillade tomten i alla fall..

post-5021-0-82412500-1419505416_thumb.jp

 

            post-5021-0-11801900-1419505421_thumb.jp

 

              post-5021-0-18716600-1419505425_thumb.jp

 

                        post-5021-0-25997600-1419505429_thumb.jp

 

  FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt som får dig att må bättre ska du göra, så länge du inte skadar någon annan. Men cancerfonden har inte botat någon cancer.

Min egen far dog i oktober av cancer, han hade daignostiserad cancer i över 3 år.

Läkarna gav sprutor , mediciner av alla slag. Han hade kateter i 2 år, smärtor som  var hemska.

Allt läkarna gjorde var att förlänga lidandet med kanske 2 år, inte fan botade de nån cancer.

Jag skulle kunna nämna fler exempel på mig närstående som inte botats utan bara fått leva med smärtsamma behandlingar lite längre.

 

Cancerfondens pengar går till 94-95 % för administration och löner, skulle jag tro om man jämför med liknande organisationer.

Sen så skulle läkemedelsindustrin ändå forska fram bromsmediciner för det är så lukrativt. Cancer har blivit, eller kanske alltid varit en folksjukdom.

Så skänk pengar till någon som verkligen gör nytta. Typ Mercy ships eller Läkare utan gränser.

 

 En reflektion från en som är jävligt trött på såna som du som tror att du är Jesus själv för att du ger en slant till en stor organisation med reklambudget som andra bara kan drömma om.

 

När det blev en svacka i världskonjunkturen senast så  minskade Cancerfondens börsvärde med mer än rosabandetkampanjerna drog in på 3 år, så det satsas nog inga stora pengar på forskning utan man lagrar för sämre tider.

Jag skickar till MSF istället, jag är övertygad att detta gör bättre nytta än Cancerfonden.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

När det blev en svacka i världskonjunkturen senast så  minskade Cancerfondens börsvärde med mer än rosabandetkampanjerna drog in på 3 år, så det satsas nog inga stora pengar på forskning utan man lagrar för sämre tider.

Jag skickar till MSF istället, jag är övertygad att detta gör bättre nytta än Cancerfonden.

eller så skickar de information om verksamheten på dyr papper och almanackor.

Jag tycker att om jag sänker pengar till välgörenheten så ska de inte trycka kataloger och almanackor.

Link to comment
Dela på andra sajter

eller så skickar de information om verksamheten på dyr papper och almanackor.

Jag tycker att om jag sänker pengar till välgörenheten så ska de inte trycka kataloger och almanackor.

Skicka era surt förvärvade pengar till Barnhemmet i Udon istället, där vet vi att samtliga pengar kommer till barnhemmets nytta :good:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Skicka era surt förvärvade pengar till Barnhemmet i Udon istället, där vet vi att samtliga pengar kommer till barnhemmets nytta :good:

Jag har startat eget projekt i ChaingMai

Alla pengar jag tjänar extra går helt oavkortade till det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vart är det?

Vill bevara detta för mig själv,inte för jag gillar dig men som jag skrev,inga SVENNAR OCH RYSSAR.

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...