Guest wille Inlagd April 11, 2010 Dela Inlagd April 11, 2010 Usch - ett solkors/svastika i ett Buddistiskt land. Var ar vagen pa vag.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
elikswe Inlagd April 11, 2010 Dela Inlagd April 11, 2010 Känns som seriösa fredsälskande lirare det där. Parkerad strax bakom scenen ser det ut som Det är en mindre camp med högtalare. Inte högkvarteret. Kan vara vem som helst som äger den bilen om vi ska vara helt ärliga. Och ang solkors så behöver man kanske inte använda just exakt den versionen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd April 11, 2010 Dela Inlagd April 11, 2010 Det är en mindre camp med högtalare. Inte högkvarteret. Kan vara vem som helst som äger den bilen om vi ska vara helt ärliga. Och ang solkors så behöver man kanske inte använda just exakt den versionen? Exakt så. Om jag inte minns fel så är naziversionen vriden 45 grader som på bilden till skillnad från solkorset som inte är vridet. Tror dessutom att naziversionen är spegelvänd. Herr Chang har talar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andersbangkok Inlagd April 11, 2010 Dela Inlagd April 11, 2010 Exakt så. Om jag inte minns fel så är naziversionen vriden 45 grader som på bilden till skillnad från solkorset som inte är vridet. Tror dessutom att naziversionen är spegelvänd. Herr Chang har talar. Japp! Detta är den berömda symbolen som användes under 30-40 talet (och som ibland kommer fram tillsammans med gråsuggorna runt i världen ). Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv." "Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd April 11, 2010 Dela Inlagd April 11, 2010 Ja du jive i dag var det en fin vårdag men lite kall blåst var ut till Marstrand för å plåta lite. full fart med å få båtarna färdiga men våren är på g såg bla att sädesärlan har anlänt När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kentan Inlagd April 11, 2010 Dela Inlagd April 11, 2010 Exakt så. Om jag inte minns fel så är naziversionen vriden 45 grader som på bilden till skillnad från solkorset som inte är vridet. Tror dessutom att naziversionen är spegelvänd. Herr Chang har talar. Denna tröja är inhandlad i Thailand och bör vara solkorset. Har aldrig använt den risken för förväxling är allt för stor för att bära i Sverige. Förövrigt fick min Rumänska flickvän syn på tröjan och tyckte den var jättefin och hade inte någon förståelse varför jag inte använde den. Så skiljer nog mycket från vilket land man kommer hur stor uppståndelse den väcker. //K I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being. Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd April 11, 2010 Dela Inlagd April 11, 2010 Japp! Detta är den berömda symbolen som användes under 30-40 talet (och som ibland kommer fram tillsammans med gråsuggorna runt i världen ). Den var åxå nationalklenoden ASEA,s logotype fram till början av -40 talet. Är inte svastikan från början en evighetssymbol?? Som typ konsum åttan? Alltså den liggande åttan??? Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kentan Inlagd April 11, 2010 Dela Inlagd April 11, 2010 Den var åxå nationalklenoden ASEA,s logotype fram till början av -40 talet. Är inte svastikan från början en evighetssymbol?? Som typ konsum åttan? Alltså den liggande åttan??? ASEA's logga //K I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being. Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd April 11, 2010 Dela Inlagd April 11, 2010 Ja Kentan, Det ser ut som solkorset. Det är nog trots allt smart att undvika bära denna tröja i Sverige. Det är inte alla som sker skillnaden... Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Keithan Inlagd April 12, 2010 Dela Inlagd April 12, 2010 Nokia N95. Kommer ev en bildtråd senare med fler foton. F*n, en sån har ju jag. Nedstoppad i en låda, dock. Jag är ju en sån där Apple-Phone. :D Får väl plocka fram den och ha som kamera, när systemkameran känns för tung. Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kentan Inlagd April 12, 2010 Dela Inlagd April 12, 2010 Dagens soffa hoppas den får stå kvar annars går det bra PM varför den bryter mot forumreglerna. //K I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being. Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lars60 Inlagd April 12, 2010 Dela Inlagd April 12, 2010 I min svenska almanacka finns Songkran med den 13 april..har aldrig sett det tidigare eller iofs tänkt på det. Vi har det iaf ganska bra! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kentan Inlagd April 12, 2010 Dela Inlagd April 12, 2010 Tyvärr inte dagens bild på dottern då man är fullt upptagen skvätta vatten i Thailand så någon mod får väl flytta till rätt forumsdel //K I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being. Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lars60 Inlagd April 12, 2010 Dela Inlagd April 12, 2010 En helt vanlig mulen vårdag i april.lite kyligt fortfarande! Vi har det iaf ganska bra! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Inlagd April 12, 2010 Dela Inlagd April 12, 2010 Frugan(till höger) tillsammans med storasyster hemma i Ban Na um - Roi-Et för en så där 23-24 år sen eller så. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jan L Inlagd April 13, 2010 Dela Inlagd April 13, 2010 Ja, då är den i gång... Årets höjdpunkt, eller årets plåga i Pattaya. Många lämnar stan och många åker hit - bara att välja. (Flera bilder i bloggen). Besök min blogg http://janluthman.blogspot.com/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd April 13, 2010 Dela Inlagd April 13, 2010 Lite Historia Historik Byggnation Vid freden i Roskilde 1658 blev Bohuslän och därmed Marstrand svenskt. Staden var sedan länge en viktig handelsplats. Eftersom hamnen sällan fryser till, lades en del av den västsvenska flottan här. För att försvara Marstrand beslutade Carl X Gustav att bygga en fästning på öns högsta topp. Först byggdes ett fyrkantigt torn och murar runt en liten borggård. På 1680-talet förstärktes fästningen genom att tornet gjordes runt och högre, samt att murarna höjdes. I början av 1700-talet stod vallarna som omsluter den stora borggården färdiga. Under 1700- och 1800-talen byggdes de yttre delarna. 1860 rapporterades fästningen vara färdigbyggd. Carl X Gustav Fångar på Carlsten Att släpa sten till fästningsbygget var ett hårt arbete. För att få tillräckligt med arbetskraft infördes ett nytt straff i den svenska lagen: "Marstrandsarbetet". Från hela landet fördes då förbrytare som skulle ingå i arbetsstyrkan. De var mördare, stortjuvar, förfalskare och våldtäktsmän, men också enklare förbrytare som småtjuvar och lösdrivare. Straffets längd varierade från ett par år till livstid. För att förhindra rymningar var fångarna försedda med en tvåkilos järnkula fäst med kätting runt ena fotleden. Besvärliga och rymningsbenägna fångar kunde få bära en så kallad järnkrona, ett fängsel som kunde väga upp till 36 kilo. Det hårda arbetet och de usla levnadsförhållandena gjorde att dödligheten var stor. Vissa vintrar dog upp till 20 procent av fångarna. Marstrandsarbetet avskaffades 1854 och de flesta fångarna flyttades då till Göteborg. Fånge i järnkrona Lasse-Maja Den mest berömde fången på Carlstens Fästning var Lasse-Maja. Han hette egentligen Lars Larsson Molin och kom från trakterna kring Arboga. Lasse-Maja var en framgångsrik tjuv. Genom att klä ut sig till kvinna lyckades han länge undgå lagens långa arm. Till slut greps han dock och dömdes 1813 till livstid Marstrandsarbete. Tack vare de kokkunskaper han lärt sig som "kvinna" avtjänade Lasse-Maja stora delar av sitt straff som kock. År 1839, efter 26 års fångenskap på Carlsten, benådades han av kung Karl XIV Johan. Lasse-Maja Anfall mot fästningen Carlstens fästning har blivit anfallen två gånger och båda gångerna föll fästet i angriparnas händer. År 1677 intogs Carlsten av Gyldenlöwe, dansk ståthållare i Norge. 1719 erövrade den norske amiralen Tordenskjold fästningen. Båda gångerna fick svenskarna tillbaka Carlsten genom förhandlingar och fredsslut. 1882 lades fästningen ner som militär befästning. När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Holst Inlagd April 13, 2010 Dela Inlagd April 13, 2010 Äta bör man Och så lite frukt Om ditt problem går att lösa.behöver du inte oroa dig. Om ditt problem inte går att lösa.är det ingen idé att du oroar dig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
perik Inlagd April 13, 2010 Dela Inlagd April 13, 2010 Prövar med att lägga in en bild på mig och frugan. Inte dagens men från Jan i år. Först en härlig Svensk sommar, sen en härlig vinter i Thai. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dtbkk Inlagd April 13, 2010 Dela Inlagd April 13, 2010 pak klong talad: Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tisse Inlagd April 14, 2010 Dela Inlagd April 14, 2010 Tisse, är du på The Beach House? Ska dit själv om 46 dgr ja, det stämmer,,,här går det ingen nöd på en Glöm dina problem,,, Imorgon kommer nya,, ;-) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joints Inlagd April 14, 2010 Dela Inlagd April 14, 2010 Vattenkrig i alla ära men när man får syn på en farang med kamera så blir det tydligen intressantare. En bild från gårdagens Ranong. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd April 18, 2010 Dela Inlagd April 18, 2010 Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jan L Inlagd April 19, 2010 Dela Inlagd April 19, 2010 Songkran slut för denna gång - så även i Pattaya. Tog några bilder idag på Pattaya Klang. Min länk Besök min blogg http://janluthman.blogspot.com/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd April 20, 2010 Dela Inlagd April 20, 2010 6 år sen nu När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu