Jump to content
IGNORERAD

Dagens bild


Kim

Recommended Posts

Detta måste väl ändå hamna under dagens bild :)

Var och fixa bild till uppdateringen av körkortet, 4st små bilder

kostade 250 kr... Ni andra, passa på att ta foton i Thailand...

12 bilder i Thailand Bangkok går på runt 40kr

På Trafikverkets uppkörningsställe i Sverige kostar ett foto 80kr

hoppas nån har nytta av infot.

Alltid på de svagas sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

 

Som ett "hologram" i vindrutan vaka denna munk över föraren av minibussen från Surin till Pattaya.

 

Och det kan behövas ibland.

 

Fager.

post-6237-0-08119900-1396930618_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

I morse när jag vaknade hade dottern gjort en liten comic strip, märkliga grejer dagens 8-åringar lär sig i skolan.

 

Haha, så bra stavat. Riktig babyfonetik.

Nästan så man anar att Hipp-Hipp har hjälp till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

 

Som ett "hologram" i vindrutan vaka denna munk över föraren av minibussen från Surin till Pattaya.

 

Och det kan behövas ibland.

 

Fager.

 

Ja, särskilt mellan Prasat och Nang Lor

Link to comment
Dela på andra sajter

navion hispania

Jag var två dagar i Indien förra veckan. Indien är ett småjobbigt land att göra affärer i, ett heljobbigt land att transportera sig i och ett uberriskabelt land för magåkommor men det har ändå en charm som är svårt att komma ifrån; dessutom en av världens bästa mat men den avnjuts bäst, eller i allra fall säkrast, utanför landets gränser. Indien har också många av världens vackraste kvinnor men de avnjuts, eller överhuvudtaget ses, nog också bäst utanför landet. De flesta kvinnor jag ser i gränslandet mellan jordbruksmarker och uppspringande industriområden bär 36 tegelstenar på huvudet eller står bakom en koröv och samlar upp rykande färsk kodynga i ett sjok, iklädda en sari och huckle som skydd mot den 40 gradiga värmen, och av någon anledning förtar det lite av Bollywoodkänslan. 

 

Jag knäppte bara några telefonbilder från hotellet, jävligt snällt sagt, samt på vägen mellan hotellet och stålverket från en rykande het Suzuki Maruti så det finns inga konstnärliga värden i bilderna. En liten anekdot som väl belyser det trista med Indien hände under transporten från Jajpur till flygplatsen i Bhubaneshwar: Bilen framför oss körde helt plötsligt på och över en cyklist varpå vi bara svängde runt och fortsatte. Jag sade, lite småupprört, till vår distributör "Shouldn't we stop and help?" varpå vår distributör lugnt svarar "No point Sir, he will probably die anyway and if he can't afford a motorcycle he can't afford the hospital fee". 

Tja jag "tell me about it" var på en 6 månaders  Antarktis expedition med Inider  89 , och  deras människosyn  är i bland helt jävla vidrig. Men som sagt var maten var fantastisk under dessa månader. Tyvärr var kockarna längst ner på stegen  & behandlades där efter stryk rädda & underkastade, i stort dom enda som gjorde nått vettigt, resten av Indierna behandla  Antarktis som en som sopstation. men med en sån människosyn varför skall man då ha en annan syn på naturen.  

 

Under senare år då jag jobbat med Indier har jag noterat en "överlägsenhet, nonchalans man se ner på alla i övriga värden  vi vet bäst tala inte om för mig attityd.

 

Tyvärr har dom ofta fel när det gäller mitt område  maskin & teknisk utrustning fartyg.  Deras attityd  är jag gått på fina skolor kommer bättre familj kan vet allt  du skall inte tala  om för mig( som om det skall kompenseras bristen på praktik & viljan att lära av andra).  Vilket  leder till att dom har väldig svårt att samarbeta med andra Nationer.   Men det är min åsikt 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Tja jag "tell me about it" var på en 6 månaders  Antarktis expedition med Inider  89 , och  deras människosyn  är i bland helt jävla vidrig. Men som sagt var maten var fantastisk under dessa månader. Tyvärr var kockarna längst ner på stegen  & behandlades där efter stryk rädda & underkastade, i stort dom enda som gjorde nått vettigt, resten av Indierna behandla  Antarktis som en som sopstation. men med en sån människosyn varför skall man då ha en annan syn på naturen.  

 

Under senare år då jag jobbat med Indier har jag noterat en "överlägsenhet, nonchalans man se ner på alla i övriga värden  vi vet bäst tala inte om för mig attityd.

 

Tyvärr har dom ofta fel när det gäller mitt område  maskin & teknisk utrustning fartyg.  Deras attityd  är jag gått på fina skolor kommer bättre familj kan vet allt  du skall inte tala  om för mig( som om det skall kompenseras bristen på praktik & viljan att lära av andra).  Vilket  leder till att dom har väldig svårt att samarbeta med andra Nationer.   Men det är min åsikt 

 

Har ganska många indier på jobbet. Dessa människor har nog ganska bra utbildningar och kommer säkert från "finare" familjer.

Men när dom räknar så har dom inte ett hum om vad resultatet ska bli i kalkylerna. Dom besitter en praktisk verklighetsfrånvaro, teori (och en helt fel antagen sådan) styr allt och detta kan tydligen inte vara fel.

 

Dom skulle kunna räkna sig fram till att det går 4600volt och 94ampere genom telefonsladden vid ett utlandssamtal och något mindre vid "collect call", utan att förstå att detta inte riktigt stämmer.

 

Senaste beräkningen som jag kan minnas var ett rörklammer och ett rör som ska tåla 5kN.

En norrman tar med mig till prefabhallen och vi monterar ihop hela skiten.

Norrmannen ställer momentnyckeln på 5Nm och jag står på sidan och är lite konfunderad.

 

Jag förklarar för normannen att 5kN inte kan "översättas" till 5Nm. Nm är ett vridmoment och 5kN är helt enkelt en kraft.

Om leverantören har sagt att denna lösning ska tåla 5kN så ska vi försöka pressa ut röret, eller dra ut röret med en kraft på 5kN.

 

Nu var det så att indiern faktiskt hade förstått detta och räknat ut det hela.

1kN var det samma som 140Nm (i hans värld). 0,5kN var 70Nm och 2kN var 280Nm.

 

Vi klarade av att köra på med 42Nm vilket skulle betyda 0,3kN.

Ett praktiskt test visade att hans uträkningar var åt helvete och han kommer på måndag och då får vi se hur han har räknat ut detta.

 

På ren magkänsla och en någorlunda förankring i verkligheten så bör man inse att saker och ting kan vara feluträknade. Men känner jag indiern rätt så kommer verkligheten att ha fel.

 

Jag har inte brytt mig om att försöka räkna på "problemet", men i värsta fall så får jag googla lite och använda sunt förnuft.

Detta är dock inte mitt bord, men jag har en ful ovana att råka bli inblandad i det mesta som jag inte har något att göra med. Min utbildning är inte heller av någon högre grad, så jag förväntar mig inte att jag ska kunna något speciellt heller och jag hoppas att övriga männinskors förväntningar på mig är lika låga.

 

Men som sagt, kommer någon dryg jävel (nåja, det är man ju även själv) och snackar om sin fina utbildning så får man påpeka att det är bedrövligt att en bilmekaniker måste lösa deras problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

navion hispania

Har ganska många indier på jobbet. Dessa människor har nog ganska bra utbildningar och kommer säkert från "finare" familjer.

Men när dom räknar så har dom inte ett hum om vad resultatet ska bli i kalkylerna. Dom besitter en praktisk verklighetsfrånvaro, teori (och en helt fel antagen sådan) styr allt och detta kan tydligen inte vara fel.

 

Dom skulle kunna räkna sig fram till att det går 4600volt och 94ampere genom telefonsladden vid ett utlandssamtal och något mindre vid "collect call", utan att förstå att detta inte riktigt stämmer.

 

Senaste beräkningen som jag kan minnas var ett rörklammer och ett rör som ska tåla 5kN.

En norrman tar med mig till prefabhallen och vi monterar ihop hela skiten.

Norrmannen ställer momentnyckeln på 5Nm och jag står på sidan och är lite konfunderad.

 

Jag förklarar för normannen att 5kN inte kan "översättas" till 5Nm. Nm är ett vridmoment och 5kN är helt enkelt en kraft.

Om leverantören har sagt att denna lösning ska tåla 5kN så ska vi försöka pressa ut röret, eller dra ut röret med en kraft på 5kN.

 

Nu var det så att indiern faktiskt hade förstått detta och räknat ut det hela.

1kN var det samma som 140Nm (i hans värld). 0,5kN var 70Nm och 2kN var 280Nm.

 

Vi klarade av att köra på med 42Nm vilket skulle betyda 0,3kN.

Ett praktiskt test visade att hans uträkningar var åt helvete och han kommer på måndag och då får vi se hur han har räknat ut detta.

 

På ren magkänsla och en någorlunda förankring i verkligheten så bör man inse att saker och ting kan vara feluträknade. Men känner jag indiern rätt så kommer verkligheten att ha fel.

 

Jag har inte brytt mig om att försöka räkna på "problemet", men i värsta fall så får jag googla lite och använda sunt förnuft.

Detta är dock inte mitt bord, men jag har en ful ovana att råka bli inblandad i det mesta som jag inte har något att göra med. Min utbildning är inte heller av någon högre grad, så jag förväntar mig inte att jag ska kunna något speciellt heller och jag hoppas att övriga männinskors förväntningar på mig är lika låga.

 

Men som sagt, kommer någon dryg jävel (nåja, det är man ju även själv) och snackar om sin fina utbildning så får man påpeka att det är bedrövligt att en bilmekaniker måste lösa deras problem.

  Precis :  Dom besitter en praktisk verklighetsfrånvaro, teori (och en helt fel antagen sådan) styr allt och detta kan tydligen inte vara fel.

 Detta med en attityd tala inte om för mig, sparka nedåt & se ner på alla under dig även om du har fel retar mig. 

 Hade ett allvarligt samtal med en av dom Indiska  maskinister i Australien sist, strödde lite salt i såren skall jag erkänna. 

 Situationen förbättra  sig men jag såg att han inte tog till sig det jag sa, utan det är nog samma visa på nästa jobb han är på, dock utan min rekommendation.     

Link to comment
Dela på andra sajter

Sent förra året öppnade Groove brevid Central World. Det är väl en del av det stora shoppincentret, men är nybyggt och ligger lite snett bakom kan man säga. Groove är ett tvåningskomplex med restauranger, barer och lounger. Öppningen har blivit nerdämpad och försenad av några restauranger på grund av demonstrationerna. Nu har man tagit bort de vita skyddsplank som satt och förstörde feelingen av Groove.

 

Groove innehåller flera kända varumärken och kända kockar från restaurang/barbranchen i Bangkok: Wine I love you, HOBS, 1881 by Water Library etc. Flera ställen till ska öppna.

 

Min favorit nu början har varit HOBS. Det verkar vara många andras favorithak också, ofta är det fullt. De har brett utbud på öl, och många olika snacks och maträtter. Lilla barhörnan är rätt cool att hänga i också kan jag tycka.

 

Wine I love you har också mycket folk. 1881 har läckra men dyra drinkar, men erbjuder livemusik ibland, Japanska stället Wabi Sabi har jag inte sett mycket folk i någon gång. Jag hade svårt att greppa menyn faktiskt. De kanske hade krånglat till det hela. Cicchetti erbjuder italiensk mat i ljusa fina lokaler. S'More på andra våningen har lite "outdoortema". Inget ställe är billigt. Mycket "office after work" feeling i veckorna. Men mycket ögongodis tycker jag det är i alla fall.

 

Några bilder tagna med lilla kameran.

 

 

post-3975-0-63790700-1396946746.jpg

post-3975-0-80645800-1396946757.jpg

post-3975-0-05541000-1396946768.jpg

post-3975-0-54201100-1396946783.jpg

post-3975-0-61307700-1396946802.jpg

post-3975-0-40776800-1396946814.jpg

post-3975-0-16301600-1396946823.jpg

post-3975-0-26409700-1396946836.jpg

post-3975-0-78259700-1396946845.jpg

post-3975-0-98116800-1396946851.jpg

post-3975-0-47455000-1396946860.jpg

post-3975-0-58048100-1396946867.jpg

post-3975-0-79062300-1396946876.jpg

post-3975-0-03480000-1396946885.jpg

post-3975-0-40839500-1396946894.jpg

post-3975-0-90227800-1396946903.jpg

post-3975-0-15031500-1396946912.jpg

post-3975-0-14891200-1396946921.jpg

post-3975-0-20388500-1396946933.jpg

post-3975-0-10081700-1396946943.jpg

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Morgon dimma 

post-3713-0-06762600-1396960050.jpg

post-3713-0-78631000-1396960071.jpg

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Turistat hela dagen idag

 

post-3290-0-58868800-1396967540_thumb.jp

 

post-3290-0-88483000-1396967547_thumb.jp

 

post-3290-0-21236500-1396967554_thumb.jp

 

post-3290-0-17673100-1396967557_thumb.jp

 

post-3290-0-79059100-1396967562_thumb.jp

 

post-3290-0-48324400-1396967568_thumb.jp

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Sent förra året öppnade Groove brevid Central World. Det är väl en del av det stora shoppincentret, men är nybyggt och ligger lite snett bakom kan man säga. Groove är ett tvåningskomplex med restauranger, barer och lounger. Öppningen har blivit nerdämpad och försenad av några restauranger på grund av demonstrationerna. Nu har man tagit bort de vita skyddsplank som satt och förstörde feelingen av Groove.

 

Groove innehåller flera kända varumärken och kända kockar från restaurang/barbranchen i Bangkok: Wine I love you, HOBS, 1881 by Water Library etc. Flera ställen till ska öppna.

 

Min favorit nu början har varit HOBS. Det verkar vara många andras favorithak också, ofta är det fullt. De har brett utbud på öl, och många olika snacks och maträtter. Lilla barhörnan är rätt cool att hänga i också kan jag tycka.

 

Wine I love you har också mycket folk. 1881 har läckra men dyra drinkar, men erbjuder livemusik ibland, Japanska stället Wabi Sabi har jag inte sett mycket folk i någon gång. Jag hade svårt att greppa menyn faktiskt. De kanske hade krånglat till det hela. Cicchetti erbjuder italiensk mat i ljusa fina lokaler. S'More på andra våningen har lite "outdoortema". Inget ställe är billigt. Mycket "office after work" feeling i veckorna. Men mycket ögongodis tycker jag det är i alla fall.

 

Några bilder tagna med lilla kameran.

Tjena dtbkk! Såg att det stod Hyde & Seek på en skylt, har de öppnat en restaurang till eller har de flyttat? Har för mig att de låg på Wireless rd tidigare?

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte var det en badkruka i alla fall, Alice lärde sig simma också..

post-5021-0-07167000-1396978062_thumb.jp

 

  FF

 

 

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena dtbkk! Såg att det stod Hyde & Seek på en skylt, har de öppnat en restaurang till eller har de flyttat? Har för mig att de låg på Wireless rd tidigare?

Ska öppna en till i dagarna. Har inte hört att de skulle stänga ner den andra. Det går nog för bra där.

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

Det märks att sommaren närmar sig, höll på att trampa på denna, när jag gick ut på altan...

 

post-7126-0-16378600-1396982180_thumb.jp

post-7126-0-47515200-1396982189_thumb.jp

post-7126-0-55092300-1396982195_thumb.jp

post-7126-0-18939000-1396982205_thumb.jp

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Morgon dimma 

Tack för det .Jo tyvärr är dom små pga att jag är medlem på fotosidan och det är därifrån jag kopierar dom .Därför min laptop har pajat 

visserligen har jag sparat hårddisken men  ännu inte lämnat in den än för att försöka tömma den på billder tyvär har jag inte fört över mina bästa kort på min externa hårddisk lat som man är :13:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Ny sommarhatt..

Ja Du farbror, inget illa ment, men Du har större pattar än frugan när vi träffades för 36 år sedan  :-*

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja Du farbror, inget illa ment, men Du har större pattar än frugan när vi träffades för 36 år sedan  :-*

Och jag sätter en femma på att hennes var fastare  :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...