Jump to content
IGNORERAD

Dagens bild


Kim

Recommended Posts

ett gäng bilder från en långpromenad i det fina vårvädret!

 

karlslunds herrgård..

 

attachicon.gifIMG_2689.JPG

 

attachicon.gifIMG_2648.JPG

 

attachicon.gifIMG_2649.JPG

 

attachicon.gifIMG_2650.JPG

 

attachicon.gifIMG_2651.JPG

 

attachicon.gifIMG_2652.JPG

 

attachicon.gifIMG_2653.JPG

 

attachicon.gifIMG_2655.JPG

 

attachicon.gifIMG_2655.JPG

 

attachicon.gifIMG_2657.JPG

 

attachicon.gifIMG_2658.JPG

 

attachicon.gifIMG_2660.JPG

 

det knoppas både här o där!

 

attachicon.gifIMG_2663.JPG

 

attachicon.gifIMG_2670.JPG

 

attachicon.gifIMG_2671.JPG

 

stan är inte så långt borta.

 

attachicon.gifIMG_2672.JPG

 

attachicon.gifIMG_2680.JPG

 

attachicon.gifIMG_2675.JPG

 

attachicon.gifIMG_2681.JPG

 

Buddha finns överallt!

 

attachicon.gifIMG_2683.JPG

 

o så köpte vi en burk honung.

 

attachicon.gifIMG_2684.JPG

Fina bilder , nu går det åt rätt håll ! Bor du i Örebro ? Åkte igenom där igår när jag kom ifrån Uppsala .

Link to comment
Dela på andra sajter

Fina bilder , nu går det åt rätt håll ! Bor du i Örebro ? Åkte igenom där igår när jag kom ifrån Uppsala .

jepp i Örebro bor vi.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dagens bild här är egentligen nattens bild när hårbollen var med på säkerhetsövning inflight nånstans mellan nord o syd

 

post-3290-0-66957300-1396583559_thumb.jp

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Jag var två dagar i Indien förra veckan. Indien är ett småjobbigt land att göra affärer i, ett heljobbigt land att transportera sig i och ett uberriskabelt land för magåkommor men det har ändå en charm som är svårt att komma ifrån; dessutom en av världens bästa mat men den avnjuts bäst, eller i allra fall säkrast, utanför landets gränser. Indien har också många av världens vackraste kvinnor men de avnjuts, eller överhuvudtaget ses, nog också bäst utanför landet. De flesta kvinnor jag ser i gränslandet mellan jordbruksmarker och uppspringande industriområden bär 36 tegelstenar på huvudet eller står bakom en koröv och samlar upp rykande färsk kodynga i ett sjok, iklädda en sari och huckle som skydd mot den 40 gradiga värmen, och av någon anledning förtar det lite av Bollywoodkänslan. 

 

Jag knäppte bara några telefonbilder från hotellet, jävligt snällt sagt, samt på vägen mellan hotellet och stålverket från en rykande het Suzuki Maruti så det finns inga konstnärliga värden i bilderna. En liten anekdot som väl belyser det trista med Indien hände under transporten från Jajpur till flygplatsen i Bhubaneshwar: Bilen framför oss körde helt plötsligt på och över en cyklist varpå vi bara svängde runt och fortsatte. Jag sade, lite småupprört, till vår distributör "Shouldn't we stop and help?" varpå vår distributör lugnt svarar "No point Sir, he will probably die anyway and if he can't afford a motorcycle he can't afford the hospital fee".... 

post-10486-0-90177500-1396615247_thumb.j

post-10486-0-84128700-1396615253_thumb.j

post-10486-0-28185500-1396615259_thumb.j

post-10486-0-20197500-1396615265_thumb.j

post-10486-0-85492900-1396615271_thumb.j

post-10486-0-71256200-1396615278_thumb.j

post-10486-0-25480000-1396615289_thumb.j

post-10486-0-03016600-1396615296_thumb.j

post-10486-0-38483800-1396615302_thumb.j

post-10486-0-10233900-1396615309_thumb.j

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66

Jag var två dagar i Indien förra veckan. Bilen framför oss körde helt plötsligt på och över en cyklist varpå vi bara svängde runt och fortsatte. Jag sade, lite småupprört, till vår distributör "Shouldn't we stop and help?" varpå vår distributör lugnt svarar "No point Sir, he will probably die anyway and if he can't afford a motorcycle he can't afford the hospital fee". 

Ett hemskt exempel på hur sjuk vår värld är.Eller är jorden bara lite för överbefolkad så värdet per person blir väldigt lågt? ???

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Långt ner på (den hyfsat röriga ) Sukhumvit soi 39 ligger den nya "takbaren" Monde. Den bjuder inte på så mycket utsikt då den ligger på taket på den nya japansinspirerade shopingmallen Taka Town, som bara har fem våningar. Mallen är inte klar ännu, men ett par restauranger har öppnat. Monde känns fräscht och med olika många soffgrupper, bred meny, vattenpipor, livemusik, hyfsade priser, trevlig personal.

 

Just nu är det i "soft opening" läge, så de har en del fina promotions för att vara denna typ av ställe. Bland annat 2 for 1 på en del ölsorter, bland annat Asahi. Även ok promo på Absolut Vodka helrör. Jag kommer definitivt ta mig dit igen. Svårt att veta om mallen blir någon succé, men Monde känns relativt ok för mig.

post-3975-0-00890400-1396677666.jpg

post-3975-0-05362000-1396677683.jpg

post-3975-0-14146900-1396677692.jpg

post-3975-0-38662600-1396677704.jpg

post-3975-0-64311500-1396677713.jpg

post-3975-0-00948100-1396677723.jpg

post-3975-0-62836600-1396677730.jpg

post-3975-0-71131000-1396677741.jpg

post-3975-0-56928000-1396677750.jpg

Ändrades av dtbkk
Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte mark 3 i veckan, nu är det bara att skaffa sig en Svensk bruksanvisning o lära sig att använda den rätt..

 

FF

Finns svensk bruksanvisning på nätet att ladda ner

Destruktör,fjant,fegis och nu även looser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Långt ner på (den hyfsat röriga ) Sukhumvit soi 39 ligger den nya "takbaren" Monde. Den bjuder inte på så mycket utsikt då den ligger på taket på den nya japansinspirerade shopingmallen Taka Town, som bara har fem våningar. Mallen är inte klar ännu, men ett par restauranger har öppnat. Monde känns fräscht och med olika många soffgrupper, bred meny, vattenpipor, livemusik, hyfsade priser, trevlig personal.

 

Just nu är det i "soft opening" läge, så de har en del fina promotions för att vara denna typ av ställe. Bland annat 2 for 1 på en del ölsorter, bland annat Asahi. Även ok promo på Absolut Vodka helrör. Jag kommer definitivt ta mig dit igen. Svårt att veta om mallen blir någon succé, men Monde känns relativt ok för mig.

Ser trevligt ut. Har du varit på Octave på Marriott Sukhumvit 57 och kan ge ett omdöme om det. Funderar på att göra ett besök där.

Life isn`t measured in the number of breaths you take but in the moments that takes your breath away.

 

Arguing with a woman is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser trevligt ut. Har du varit på Octave på Marriott Sukhumvit 57 och kan ge ett omdöme om det. Funderar på att göra ett besök där.

Ja tack. Mone är avslappnad lounge feeling. Visst har jag varit på Octave. Första gången blev jag förvånad över snobbig service (jag var vanligt smart casual klädd, etc så detta förvånar mig väldigt mycket) . Fick fel drink ( dom hade en över som de försökte pracka på mig. Jag stod nämligen i baren och såg när den kom tillbaka, som de sen försökte återanvända på mig, fast det var fel drink. Den går inte jag på). Hotellbarpriser.

 

Självklart ska man ge ett ställe en andra chans vilket jag gjort, och det besöket var som förväntat. Ska se om jag kan leta fram nån bild.

 

Dock tror jag inte Octave kommer bli något favorithak. Stället är ju ordentligt hissat. Dock med den ambitionsnivån, så blir man förvånad att se hotellgäster sitta i en bar med badshorts och flipflops. Blir kanske lite fel om man vill ha dit thai med stålar och par på en romantisk sväng etc etc.  

 

Jag kommer gå tillbaka för en review enligt min egna krav och önskemål senare i år.

 

Vill inte låta negativ, bara mina reflektioner. Det kommer säkert bli kanon när bitarna satt sig på plats! Hoppas det var till nån hjälp!

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja tack. Mone är avslappnad lounge feeling. Visst har jag varit på Octave. Första gången blev jag förvånad över snobbig service (jag var vanligt smart casual klädd, etc så detta förvånar mig väldigt mycket) . Fick fel drink ( dom hade en över som de försökte pracka på mig. Jag stod nämligen i baren och såg när den kom tillbaka, som de sen försökte återanvända på mig, fast det var fel drink. Den går inte jag på). Hotellbarpriser.

 

Självklart ska man ge ett ställe en andra chans vilket jag gjort, och det besöket var som förväntat. Ska se om jag kan leta fram nån bild.

 

Dock tror jag inte Octave kommer bli något favorithak. Stället är ju ordentligt hissat. Dock med den ambitionsnivån, så blir man förvånad att se hotellgäster sitta i en bar med badshorts och flipflops. Blir kanske lite fel om man vill ha dit thai med stålar och par på en romantisk sväng etc etc.  

 

Jag kommer gå tillbaka för en review enligt min egna krav och önskemål senare i år.

 

Vill inte låta negativ, bara mina reflektioner. Det kommer säkert bli kanon när bitarna satt sig på plats! Hoppas det var till nån hjälp!

Tack.Brukar ta med tjejen på Sirocco varje gång jag kommer ner men det dyker ju upp nya ställen för varje gång så vill gärna prova något annat. Får se vad det blir.

Life isn`t measured in the number of breaths you take but in the moments that takes your breath away.

 

Arguing with a woman is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte dagens men väl 27 mars!

Den som väntar på något gott väntar.

Precis sex månader tog det att bli en svenska :crazy:

post-3415-0-07468500-1396696491_thumb.jp

Kom hem från jobbet o såg detta i posten!

post-3415-0-91013500-1396696545_thumb.jp

Lite orolig var Ann när hon öppnade brevet från migrationsverket men det var positiva besked!

Vi har en ny medborgare i Sverige nu...

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte dagens men väl 27 mars!

Den som väntar på något gott väntar.

Precis sex månader tog det att bli en svenska :crazy:

attachicon.gifDSC_0094.JPG

Kom hem från jobbet o såg detta i posten!

attachicon.gifDSC_0098.JPG

Lite orolig var Ann när hon öppnade brevet från migrationsverket men det var positiva besked!

Vi har en ny medborgare i Sverige nu...

Grattis men hon kommer aldrig att bli svensk, ta nu det jag skrev på rätt sätt.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta måste väl ändå hamna under dagens bild :)

Var och fixa bild till uppdateringen av körkortet, 4st små bilder

kostade 250 kr... Ni andra, passa på att ta foton i Thailand...

Alltid på de svagas sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Det blev ett sju helvetes skyfall så man var tvungen att ta bästa möjliga att ha som paraply..

post-7775-0-41352900-1396701533_thumb.jp

post-7775-0-39003500-1396701603_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis men hon kommer aldrig att bli svensk, ta nu det jag skrev på rätt sätt.

Pexsis, thaisåpan lär gå på datorn hela tiden! Svensk film, vad är det fråga min fru ibland. :crazy:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blev ett sju helvetes skyfall så man var tvungen att ta bästa möjliga att ha som paraply..

 

Dags att fixa hålen i taket.      :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Mille.

                      Tittade igenom lite av mina bilder idag och fann denna från vårat mote i Januari :giggle: 

 

Vem har reserverat dig Mille, är det Pin eller någon annan. :thumbsup:

post-3132-0-36807500-1396700716_thumb.jp

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Åh, jag minns gourmetmiddagen i Trat, ack så aromatisk och välsmakande, det äktaThailand från sin bästa sida,,,,

 

:crazy:

 

 

post-6637-0-08354100-1396707216_thumb.jp

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Talar för sig själva.

 

Fan, jag fick enna en tår i ögat...

Det är så hemskt det som hände.. :ledsen:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...