Jump to content
IGNORERAD

Dagens bild


Kim

Recommended Posts

Arnold Layne

Vad är det som säger att han är sjösjuk?     :crazy:

 

post-3262-0-35000100-1396244527.jpg

 

Han är på sjön + sjuk = SJÖSJUK 

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.panoramio.com/photo_explorer#view=photo&position=85&with_photo_id=18071504&order=date_desc&user=142828 Häftig bild av Timelapser från Georgien! Jag lyckades inte kopiera själva bilden med väl nog adressen! Kanske någon mek kunnig får till den? :thumbsup:

Ändrades av audirs2

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Han är på sjön + sjuk = SJÖSJUK 

 

Ok. Men jag tänkte på att han kanske hade åkt på en akut matförgiftning.    :(

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Tog denna bild igår när något elefanttempel besöktes utanför Dan Khun Thot c:a 6 mil utanför Korat.

 

post-3698-0-07281700-1396353402_thumb.jp

 

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

post-3085-0-44103700-1396366404.jpgJa, det skulle vara kul att se hur någon av de där mer militanta feministerna (som hävdar att flickor och pojkars beteende absolut inte är medfödda) tackla problemen med önskningar om rosa flygplan mm. Haha :)

Åtminstone vår flicka är hopplöst tjejig och svaret på om det beror på arv eller miljö är jag tämligen säker på att det till största delen beror på arv.

Vår pojk bryr sig t ex inte alls om vad han har på sig för kläder, det man ger honom på morgon duger alltid utan protest. Flickan däremot skriker i högan sky om hon får fel och skall ständigt byta, ibland flera ggr om dagen. Rosa, lila, rosetter och hello kitty är vad som funkar och man får ofta upprört förklara att det inte går att gå till dagis i 20 minusgrader med tunn hello kitty klänning och lackskor. Många klädstrider har det blivit de senaste åren. puh!

 

Fast även om jag tror att det är svårt att förändra det som beror på arv så gör jag mitt för att med miljö försöka få henne lite mer grabbig... och pojken mer tjejig också. Fast det är inte så lätt när man verkar ha hela mänsklighetens biologi emot sig. Så jag gissar att de personer som leder hela den här "hen" debatten kan få stora problem med sina insikter när de upplever sina egna små barns beteende. :)

 

Bildtråd ja, hm, här är ett par random pix av flickan från förra sommarn. Tjejig var det ja.

 

 

rosa1_zpsab4cfaf9.jpg

 

rosa2_zps7634c888.jpg

 

 

 

 

 

Men visst, nog leker pojken gärna med flickor han också. (vilken kille gör inte det?) Men i princip allt i hans beteende skiljer sig från "tjej-tjejer". Och hela den utvecklingen är vi definitivt inte skyldiga till. Dock finns det ju en mindre del "pojk-flickor" också och de beter sig ju lite annorlunda. En av tjejerna bredvid vår son på bilden nedan kan absolut betecknas som en sån.

 

 

love4_zps38fe17e1.jpg

 

 

 

En annan uppenbar skillnad är att flickor ligger ganska långt före pojkar i mognadsprocessen. Vår flicka är jäkligt klipsk och ligger nog runt 2 utvecklingsår före pojken på i princip alla områden. Vid den ålder pojken ännu bara kunde säga ugh, ugh så kunde flickan redan sjunga alla de vanligaste barnsångerna, tala obehindrat, kanske räkna till 20, rabbla hela alfabetet osv. Visst, det finns ju även individuella skillnader, fast generellt är nog unga flickor bra långt före unga pojkar i utveckling. Är väl b la därför pojkar har lite svårare att tillägna sig skolarbetet än flickor.

Kanske flickan ärvt mammans inteligens och pojken din  :crazy: Och klädbytargrejen tillhör trotsbeteende oberoende av kön,en del visar det andra inte,fråga frun din,det ingår i hennes utbildning  :neo:

Ändrades av måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Kanske flickan ärvt mammans inteligens och pojken din  :crazy: Och klädbytargrejen tillhör trotsbeteende oberoende av kön,en del visar det andra inte,fråga frun din,det ingår i hennes utbildning  :neo:

Du vet väl att det är förbjudet å sno andras bilder :crazy: Men Kimmen förlåter dig säkert 

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Du vet väl att det är förbjudet å sno andras bilder :crazy: Men Kimmen förlåter dig säkert 

Om du inte märkte det så citerade jag honom och hans inlägg.Börjat på startraketen?  :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Om du inte märkte det så citerade jag honom och hans inlägg.Börjat på startraketen?  :crazy:

Jag måste ju få reta dig  annars är dagen ej komplett :crazy:  

Bytt olja å filter på bilen :plea:  :15:

Ändrades av clion

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske flickan ärvt mammans inteligens och pojken din  :crazy: Och klädbytargrejen tillhör trotsbeteende oberoende av kön,en del visar det andra inte,fråga frun din,det ingår i hennes utbildning  :neo:

 

Tusan också, jag som alltid hävdat att flickan måste ärvt min intelligens och pojken fått mammas. Och så hävdar du tvärtom.  ;)

 

Nej, skämt åsido... jag menar inte att pojken på något sätt skulle vara dummare än flickan, bara att pojkar ligger ett par år efter flickor i utveckling. Det är faktiskt redan bevisat av vetenskapen så jag är inte ensam om att hävda detta.

Men som du mycket väl känner till så kommer ju vi pojkar ikapp någonstans efter 18 och går sedan OM flickorna, tar de bästa jobben, får de högsta lönerna, gör de största karriärhoppen osv. ;)

 

Och visst bryr sig pojkar om kläder och utseende, det har du rätt i, men inte när de är 4, 5, 6 och 7 år gamla. När de kommer upp i din sons ålder så är det en annan sak. Då måste man ju börja imponera på tjejerna.

Tjejer däremot börjar allt bry sig om vad de har på sig redan i 2-3 årsåldern, åtminstone gäller det vår dotter och i princip alla hennes jämngamla tjejkompisar.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tusan också, jag som alltid hävdat att flickan måste ärvt min intelligens och pojken fått mammas. Och så hävdar du tvärtom.  ;)

 

Nej, skämt åsido... jag menar inte att pojken på något sätt skulle vara dummare än flickan, bara att pojkar ligger ett par år efter flickor i utveckling. Det är faktiskt redan bevisat av vetenskapen så jag är inte ensam om att hävda detta.

Men som du mycket väl känner till så kommer ju vi pojkar ikapp någonstans efter 18 och går sedan OM flickorna, tar de bästa jobben, får de högsta lönerna, gör de största karriärhoppen osv. ;)

 

Och visst bryr sig pojkar om kläder och utseende, det har du rätt i, men inte när de är 4, 5, 6 och 7 år gamla. När de kommer upp i din sons ålder så är det en annan sak. Då måste man ju börja imponera på tjejerna.

Tjejer däremot börjar allt bry sig om vad de har på sig redan i 2-3 årsåldern, åtminstone gäller det vår dotter och i princip alla hennes jämngamla tjejkompisar.

Sonen hade en sån period när han var 5-6 år.Och jag har inte kommit ikapp frugan än trots att jag är 7 år äldre  :thumbsup: Men han kanske har fått det av mor sin  :crazy:

Ändrades av måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Visste inte om jag skulle lägga denna i dagens tjej eller vad drack jag idag. Det är inte heller dagens bild men en alltid lika svår fråga, är glaset halvfullt eller halvtomt: 

 

post-5632-0-21493100-1396386202_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, Sverige är underbart vackert på våren. Kanon bilder på båtarna och vattnet och skärgården vi har här i Sverige.

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

blod sugare...

Skall du inte hem och ta hand om huset snart Höggarn

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det skulle vara kul att se hur någon av de där mer militanta feministerna (som hävdar att flickor och pojkars beteende absolut inte är medfödda) tackla problemen med önskningar om rosa flygplan mm. Haha :)

Åtminstone vår flicka är hopplöst tjejig och svaret på om det beror på arv eller miljö är jag tämligen säker på att det till största delen beror på arv.

Vår pojk bryr sig t ex inte alls om vad han har på sig för kläder, det man ger honom på morgon duger alltid utan protest. Flickan däremot skriker i högan sky om hon får fel och skall ständigt byta, ibland flera ggr om dagen. Rosa, lila, rosetter och hello kitty är vad som funkar och man får ofta upprört förklara att det inte går att gå till dagis i 20 minusgrader med tunn hello kitty klänning och lackskor. Många klädstrider har det blivit de senaste åren. puh!

 

Fast även om jag tror att det är svårt att förändra det som beror på arv så gör jag mitt för att med miljö försöka få henne lite mer grabbig... och pojken mer tjejig också. Fast det är inte så lätt när man verkar ha hela mänsklighetens biologi emot sig. Så jag gissar att de personer som leder hela den här "hen" debatten kan få stora problem med sina insikter när de upplever sina egna små barns beteende. :)

 

 

 

 

Kellerman han skojar om det..

 

post-3077-0-01860500-1396421405_thumb.jp

 

 

 

 

 

Och så ytterligare en bild på vår rosa tjej-tjej med en av sina tjej-tjejkompisar.

 

 

rita5_zps38a002f3.jpg

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Var iväg till Örebro och fick insatt en ny led i min knoge. Har ont av artros och dom lovade att jag kommer bli jättebra nu.

Rätt fascinerande vad läkarna kan göra egentligen, .  :im_happy:

Fick med en bild hem

 

post-3666-0-06199900-1396424140_thumb.jp

Även solen har sina fläckar

Link to comment
Dela på andra sajter

Var iväg till Örebro och fick insatt en ny led i min knoge. Har ont av artros och dom lovade att jag kommer bli jättebra nu.

Rätt fascinerande vad läkarna kan göra egentligen, .  :im_happy:

Fick med en bild hem

 

attachicon.gifimg002.jpg

Som ny! :thumbsup:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Visste inte om jag skulle lägga denna i dagens tjej eller vad drack jag idag. Det är inte heller dagens bild men en alltid lika svår fråga, är glaset halvfullt eller halvtomt: 

 

attachicon.gifDSC00923.JPG

 

Det verkar i alla fall vara helt.....

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...