Jump to content
IGNORERAD

Visum från Thailand till Laos


Chiefen

Recommended Posts

Någon som vet om man kan lösa ett visum vid gränsen till Laos? Jag vill göra en visa run från Sakon Nakhon till närmsta gräns station till Laos.

Jag var i Laos 2006 men då löste jag ett 30 dagars visum på Koh san road i bkk. Fick lämna ifrån mig passet några dagar. Nu vill jag bara göra en

snabb gränsövergång och tillbaka samma dag.

Nån som har gjort det här nyligen. Vad kostar det osv?

Link to comment
Dela på andra sajter

Fixas vid gränseni bl.a. NongKhai som har samma pris som övriga gränsstationer så vitt jag vet. Kostar 31 dollar,dom ger ett skambud på 13-1400 bath också (medtag foto).

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite info tagen från svenska ambassaden i Bangkok:

Internationella gränsövergångar i Laos (mars 2007)

Vid de flesta av dessa gränsövergångar går det att

få visum gällandes 30 dagar på plats. Du behöver ha

ett foto på dig själv och 31 USD om du söker visum

direkt vid ankomst till Laos. Tidigt på morgonen,

sent på eftermiddagen och på helgdagar kan du få

betala en extra avgift.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag va över till laos på en visarun nu i mars, det kostade 1500 thb tog ca 10 minuter att få dom papper som man behövde. Jag gick över vid chong meck (stavning)

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som vet om man kan lösa ett visum vid gränsen till Laos? Jag vill göra en visa run från Sakon Nakhon till närmsta gräns station till Laos.

Jag var i Laos 2006 men då löste jag ett 30 dagars visum på Koh san road i bkk. Fick lämna ifrån mig passet några dagar. Nu vill jag bara göra en

snabb gränsövergång och tillbaka samma dag.

Nån som har gjort det här nyligen. Vad kostar det osv?

Ändrade dom inte det här för något år sedan. Att du bara får 15 dagar...30 dagar om du flyger in?. MVH HNjap.gif Här är fem nyheter från Thailand, serverade av Resas medarbetare i Bangkok.

Svårare att göra ”visa run”

Nu gäller nya regler för att förnya ”Visa on arrival” som de flesta svenskar får vid ankomsten till Thailand. Tidigare har det räckt att man efter 30 dagar i Thailand åkt över en gräns och sedan ställt sig i inresekön igen för att få 30 nya dagar. Numera får man bara 15 dagar om man åker över en landgräns.

Flyger man ut och återvänder till en internationell flygplats får man som tidigare 30 nya dagar.

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Ändrade dom inte det här för något år sedan. Att du bara får 15 dagar...30 dagar om du flyger in?. MVH HNjap.gif Här är fem nyheter från Thailand, serverade av Resas medarbetare i Bangkok.

Svårare att göra ”visa run”

Nu gäller nya regler för att förnya ”Visa on arrival” som de flesta svenskar får vid ankomsten till Thailand. Tidigare har det räckt att man efter 30 dagar i Thailand åkt över en gräns och sedan ställt sig i inresekön igen för att få 30 nya dagar. Numera får man bara 15 dagar om man åker över en landgräns.

Flyger man ut och återvänder till en internationell flygplats får man som tidigare 30 nya dagar.

Stämmer men jag har ett non-o visa så jag får 90 nya dagar hehe

Link to comment
Dela på andra sajter

Stämmer men jag har ett non-o visa så jag får 90 nya dagar hehe

Ok Får öppna ögonen innan jag skrivericon_baggirl.gif..MVH HNjap.gif

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Stämmer men jag har ett non-o visa så jag får 90 nya dagar hehe

Då behöver du inte göra nån "visa-run" till utlandet. Bara och anmäla sig på närmsta Immigration-kontor.

5. Recommendations for foreigners with Non-Immigrant Visa “O-A” (Long Stay) while staying in the Kingdom

5.1 Upon arrival, holder of this type of visa will be permitted to stay in Thailand for 1 year from the date of first entry.

5.2 At the end of the 90-day stay , the foreigner must report to the immigration officer in his or her residence area and report again every 90 days during his or her stay in Thailand. The foreigner may report to the police station if there is no immigration office in his or her residence area.

http://www.mfa.go.th/web/2482.php?id=2493

Ändrades av JohanB

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Då behöver du inte göra nån "visa-run" till utlandet. Bara och anmäla sig på närmsta Immigration-kontor.

5. Recommendations for foreigners with Non-Immigrant Visa “O-A” (Long Stay) while staying in the Kingdom

5.1 Upon arrival, holder of this type of visa will be permitted to stay in Thailand for 1 year from the date of first entry.

5.2 At the end of the 90-day stay , the foreigner must report to the immigration officer in his or her residence area and report again every 90 days during his or her stay in Thailand. The foreigner may report to the police station if there is no immigration office in his or her residence area.

http://www.mfa.go.th...482.php?id=2493

Beror på vilket Non Immigrant visum du har.

Texten du citerar är för ett sk. Long Stay visum för personer över 50 år och då har de redan visat upp dina pengar på banken.

De som har ett vanligt Non Immigrant visum och inte är över 50 år måste lämna landet precis som det alltid varit.

När man sedan förlänger det visumet (extension of stay), ja då visar man upp inkomst/tillgångar och rapporterar på immigrationen var 90. dag, precis som du skriver.

Link to comment
Dela på andra sajter

Beror på vilket Non Immigrant visum du har.

Texten du citerar är för ett sk. Long Stay visum för personer över 50 år och då har de redan visat upp dina pengar på banken.

De som har ett vanligt Non Immigrant visum och inte är över 50 år måste lämna landet precis som det alltid varit.

När man sedan förlänger det visumet (extension of stay), ja då visar man upp inkomst/tillgångar och rapporterar på immigrationen var 90. dag, precis som du skriver.

OK, då får TS beskriva vad han har för Non-Imm-Visa.

Här nedan finns samtliga varianter och villkor:

http://www.immigration.go.th/nov2004/doc/temporarystay/policy777-2551_en.pdf

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, då får TS beskriva vad han har för Non-Imm-Visa.

Här nedan finns samtliga varianter och villkor:

http://www.immigration.go.th/nov2004/doc/temporarystay/policy777-2551_en.pdf

Men herregud, han frågar ju efter visa för LAOS, inte Thailand.

Kanske läsarna av TS fråga också ska vara tydliga.där fick ni..hehe

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men herregud, han frågar ju efter visa för LAOS, inte Thailand.

Kanske läsarna av TS fråga också ska vara tydliga.där fick ni..hehe

Det finns det redan ett par trovärdiga lösningar på tidigare i tråden.

Frågan som uppstod sen, var om TS behöver åka ut ur landet överhuvudtaget, eller om det går att lösa på ett Im-kontor.

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns det redan ett par trovärdiga lösningar på tidigare i tråden.

Frågan som uppstod sen, var om TS behöver åka ut ur landet överhuvudtaget, eller om det går att lösa på ett Im-kontor.

Tjenare JohanB, jag har ett non-o visum pga giftermål, jag är inte tillräckligt "mogen" för att kunna lösa det hela på ett migrationskontor. Dessutom har jag inget thai konto med 400 tusen bathingar.

Dessutom behöver jag inte 90 dagar. Jag behöver egentligen bara ca 2 veckor men det har inte med saken att göra.

Jag frågar enbart efter det bästa tillvägagångsättet för en visa run till Lao från Sakon Nakhon. Resten är inte viktigt för mig den här gången.

Ändrades av Chiefen
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...