Jump to content
IGNORERAD

Träning och midjemått

Surin P3

Recommended Posts

Vad är det här för tråd, ska man behöva få dåligt samvete för att man e för lat just nu. ;)

Det är ju nästan sommar i Sverige nu så det är ändå för sent vi kan väl skjuta upp det till nästa år. :whistle:

Men nu regnar det så jag skjuter upp träningen till imorgon... det är jag värd.

Dela på andra sajter

• Svar 208
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• måne

17

• Surin P3

16

• Jive

12

• Odin

9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vad är det här för tråd, ska man behöva få dåligt samvete för att man e för lat just nu. ;)

Det är ju nästan sommar i Sverige nu så det är ändå för sent vi kan väl skjuta upp det till nästa år. :whistle:

En belöning är aldrig fel :crazy::crazy: Mvh Måne som belönar sig själv ofta

Måne

Dela på andra sajter

Guest paw-76

I går en timmes promenad. I dag har det bara blivit en halvtimmes walkabout.Jädra regn !! Till lunch ,en calzone och en dubbelnougat som efterrätt. :whistle: Men jag köpte en burk omega3 iallafall.

Det finns för mycket gott att äta där ute.förbannade restauranger och butiker !! :diablo::lol:

Dela på andra sajter

Regn är ingen giltig anledning för att utebli från träning. :rtfm:

Däremot -40 grader kallt, samt förstås punktering! ;)

Idag kunde jag inte ut och gå jag hade punktering! :whistle:

Ändrades av Wangthong
Dela på andra sajter

Idag har jag hoppat över middagslutarn,vilken massa energi jag förbrukade på det.Det börjar kännas i midjan nu.Har redan dragit åt 2 hål extra.Nu ska jag sy mig ett par badbyxor av ett sugrör :crazy: Mvh Måne som ligger i som bara den

Måne

Dela på andra sajter

Idag har jag hoppat över middagslutarn,vilken massa energi jag förbrukade på det.Det börjar kännas i midjan nu.Har redan dragit åt 2 hål extra.Nu ska jag sy mig ett par badbyxor av ett sugrör :crazy: Mvh Måne som ligger i som bara den

Finns kanske de som är intresserade av denna tråd och som vill slippa dina (och andras) narr av de som vill träna, äta rätt och gå ner i vikt?

Dela på andra sajter

Hejsan!

Ett utmärkt initiativ.

Jag har just fått hit min Tgf. Hon uppskattar långa promenader.

Har just kommit hem efter en timmas promenad på den Halländska landbygden.

Maten som hon fixar består till stor del av grönsaker. Förutsättningen för att minska midjemåttet har ökat dramatiskt.

Startar på 110 cm.

/ Göran

Dela på andra sajter

Hejsan!

Ett utmärkt initiativ.

Jag har just fått hit min Tgf. Hon uppskattar långa promenader.

Har just kommit hem efter en timmas promenad på den Halländska landbygden.

Maten som hon fixar består till stor del av grönsaker. Förutsättningen för att minska midjemåttet har ökat dramatiskt.

Startar på 110 cm.

/ Göran

Grattis, lyckost där!

Du har lite försprång, närmare bestämt 1cm. Här är frugan borta för tillfället så jag och dottern äter inte riktigt näringsrikt för tillfället. Var och hämtade dottern för en stund sedan. Fick då tid för en 40min promenad.

Dela på andra sajter

Har gått upp mycket i vikt de senaste 9 månaderna i Thailand. Jag skyller det på en 24/h öppen restaurang/minimart som finns i huset, man behöver inte ens gå ner och handla utan de levererar mat och alcohål till dörren 24/h om dygnet.

Samt så har jag inom 100 meter en 7-eleven som även den säljer alcohol 24/h om dygnet, tror det är den första 7-eleven jag stött på som får sälja alcohål 24/h om dygnet.

Dessa omständigheter resulterar i ett alldelles för högt alcohål intag.

Går visserligen till gymmet c.a 3ggr per vecka men då tränar jag endast styrka, det är dock tydligt att jag tar in mer kalorier än vad jag gör av med, magen börjar kännas riktigt riktigt jobbig nu.

Dela på andra sajter

Har gått upp mycket i vikt de senaste 9 månaderna i Thailand. Jag skyller det på en 24/h öppen restaurang/minimart som finns i huset, man behöver inte ens gå ner och handla utan de levererar mat och alcohål till dörren 24/h om dygnet.

Samt så har jag inom 100 meter en 7-eleven som även den säljer alcohol 24/h om dygnet, tror det är den första 7-eleven jag stött på som får sälja alcohål 24/h om dygnet.

Går visserligen till gymmet c.a 3ggr per vecka men då tränar jag endast styrka, det är dock tydligt att jag tar in mer kalorier än vad jag gör av med, magen börjar kännas riktigt riktigt jobbig nu.

Vill du höra sanningen??

I så fall!!

Du är en lat alkoholist :)

Bara att börja jobba min vän :)

Dela på andra sajter

Cykling är bra :great:

Har kört en timme i skogen och på grusvägar med MTB´n

Support your local Hill´s Angels

Dela på andra sajter

Du är en lat alkoholist :)

Alkoholist kanske man är, men inte lat, tror dock att en stor del av alkohål "problemen" man har beror på att man helt enkelt är uttråkad. Sen ser jag det inte som ett stort problem, förutom problemet med att magen växer.

Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Det är bara att ta dig själv i örat och komma igång. En bra början torde ju vara att skaffa dig lite vardagsmotion och hämta din mat och alkohol själv..

Ändrades av knasen
Dela på andra sajter

Idag har det ösregnat här i Hemfosa och jag som hade ett flera mil långt löppass upplagt. Vi skjuter upp det till imorgon... det är jag värd.

Dela på andra sajter

Mja, en annan sket precis ut en rejäl bjudmiddag och gick ner fyra kilo på mindre än två minuter.

Lättade Arne

Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Mja, en annan sket precis ut en rejäl bjudmiddag och gick ner fyra kilo på mindre än två minuter.

Lättade Arne

Det vore väl ingen skräll om Arne's bantningsknep baserar sig på laxermedel och tarmsköljningar :rotfl:

Dela på andra sajter

Bra tråd, jag hänger på.

Men som andra sagt, det är lite för varmt för att motionera ute i Bkk nu...

Kom nyss hem efter en 4 dagars tripp till Jomtien lite motion blev det, 3-4 timmars lek i poolen med barnen varje dag, några promenader och väldigt lite bar-häng.

Fast med alla pilsner och mat från bla Siambylla och "Surf kitchen" så gick det nog plus/minus noll...

Till Jive, en sån där Crosstrainer maskin är riktigt bra, du kan välja om du skall träna hårt eller lätt, ger resultat på hela kroppen samtidigt, be nån instruktör visa hur du kan variera din träning.

På en crosstrainer simulerar man längdskidåkning och tillskillnad från ett löpband så är det stötfritt (bra för lederna) och hyfsat tyst.

Du ställer upp den framför TV´n och kollar på nåt kul program under träningen så går tiden fort.

Köp en av god kvalité, det lönar sej, tror du kan hitta en bra med lite kul finesser för ca 30.000 bath.

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Bra tråd, jag hänger på.

Men som andra sagt, det är lite för varmt för att motionera ute i Bkk nu...

Kom nyss hem efter en 4 dagars tripp till Jomtien lite motion blev det, 3-4 timmars lek i poolen med barnen varje dag, några promenader och väldigt lite bar-häng.

Fast med alla pilsner och mat från bla Siambylla och "Surf kitchen" så gick det nog plus/minus noll...

Till Jive, en sån där Crosstrainer maskin är riktigt bra, du kan välja om du skall träna hårt eller lätt, ger resultat på hela kroppen samtidigt, be nån instruktör visa hur du kan variera din träning.

Du ställer upp den framför TV´n och kollar på nåt kul program under träningen så går tiden fort.

Köp en av god kvalité, det lönar sej, tror du kan hitta en bra med lite kul finesser för ca 30.000 bath.

MVH Tommy

Tack för din info, Tommy!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

Så, nu har jag varit och lagat pyspunkan.

Och cyklat en mil. Svettigt.. duscha... .. .

Dela på andra sajter

Så, nu har jag varit och lagat pyspunkan.

Och cyklat en mil. Svettigt.. duscha... .. .

Nu har jag varit och förlängt mitt 1-årsvisa på Immigration. Blött - 2 dm vatten på Immigrations gårdsplan.

Dela på andra sajter

Nu har jag varit och förlängt mitt 1-årsvisa på Immigration. Blött - 2 dm vatten på Immigrations gårdsplan.

Det menar du?

Kom hem från Jomtien igår efter 4 strålande dagar!

Ibland har man tur, det var bara skönt när det blev lite molnigt härom dagen.

Kul att du kommit igång med träningen P3! :clapping:

Jive, jag la till lite i mitt förra inlägg efter att du citerat det.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Det menar du?

Kom hem från Jomtien igår efter 4 strålande dagar!

Ibland har man tur, det var bara skönt när det blev lite molnigt härom dagen.

Kul att du kommit igång med träningen P3! :clapping:

Jive, jag la till lite i mitt förra inlägg efter att du citerat det.

MVH Tommy

Jag har hört att en av fördelarna med den här manicken är, att man rör fötterna/benen mer i vertikalled till skillnad från promenadbanden där fötterna går mer horisontellt.

Dela på andra sajter

Idag har det ösregnat här i Hemfosa och jag som hade ett flera mil långt löppass upplagt. Vi skjuter upp det till imorgon... det är jag värd.

Pyspunka? giggle.gif

/Sarne

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Dela på andra sajter

Sluta skoja om punka nu... Det var en traumatisk upplevelse när jag gick ut häromdagen för att cykla min runda och såg att cykeln var obrukbar.

Traumatiskt!

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...