Jump to content
IGNORERAD

Vad kommer korven att kosta?

TT

Recommended Posts

Sam sip sam

I norge på ikea kostar den samma som i sverige ,var bara det att den var hälften så stor he he

Ändrades av Sam sip sam
Dela på andra sajter

• Svar 117
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• broder tuk tuk

18

• Bibben

10

• Baa

8

• thai p

7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kenneth4618

Hoppas på 5 bath :)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Tror på 15 bath...

Skickat med pekfingrarna och en gammal LapTop.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Eftersom det troligen är övervägande faranger som kommer att äta där så varför inte 100 baht.

Finne säkert stollar som glatt betalar detta pris.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

Eftersom det troligen är övervägande faranger som kommer att äta där så varför inte 100 baht.

Finne säkert stollar som glatt betalar detta pris.

BTT

Hej BTT,

Konstigt.. I Malaysia, Japan, Kina och Singapore är det inte så ofta man ser en västerläning äta på IKEA. Så vad får dig att tro att det blir anurlunda i Thailand? Om det blir samma mönster i Thailand så kommer det att gå ca 1 västerlänning på 150 Thailändare som äter på IKEA.

Ha en bra dag!

:wai:

Dela på andra sajter

Herr Chang

Jag tror säkert att man får många thailändska besökare på IKEA i Bangkok... huruvida de kommer att köpa korv och bröd där vet jag inte ;)

Kan ju bara konstatera att fru Chang gillar att besöka IKEA i Göteborg och hon är speciellt fascinerad av alla fiffiga lösningar för kompakt boende. Kan ju passa för många med trång lägenhet i Bangkok!

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Hej BTT,

Konstigt.. I Malaysia, Japan, Kina och Singapore är det inte så ofta man ser en västerläning äta på IKEA. Så vad får dig att tro att det blir anurlunda i Thailand? Om det blir samma mönster i Thailand så kommer det att gå ca 1 västerlänning på 150 Thailändare som äter på IKEA.

Ha en bra dag!

Gissar nog mer på en farang på 1000 Thai och mycket korv går det åt ;)

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Dela på andra sajter

Hej BTT,

Ha en bra dag!

stjp, ifrågasätt inte kundkretsexpertens kommentar.Ligger nog många timmars studier bakom detta.

Mvh L64 som inte såg nån annan viting på IKEA Beijing's restaurang

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Hej BTT,

Ha en bra dag!

Då menar jag att både Thailand och Vietnam har en annan matkultur än ex Japan och Malaysia.

Di flesta thaiare är ju ganska insnöade på sin ris och kyckling.

Varför äta varmkorv på Ikea när di kan gå ut från butiken och äta sitt ris 50 meter bort?

Och Ikea kommer säkert att ha thaimat ochså.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

Då menar jag att både Thailand och Vietnam har en annan matkultur än ex Japan och Malaysia.

Varför äta varmkorv på Ikea när di kan gå ut från butiken och äta sitt ris 50 meter bort?

BTT

Hej BTT :)

Ok, tänkte inte på det.. ;) Men tycker nog att Malayer är lika "insnöade" på ris och kyckling som Thailand, men vad vet jag efter bott i nämnda länder.

IKEA ses som ett resmål i många av nämnda länder dit familjen åker på en ledig dag och köper saker fast i vissa länder finns det även "drömmare" som inte har råd med IKEA's möbler. Men nog fasen har dom råd med en körv..

Det är folk som besöker varuhuset som köper korven (eller maten som finnes), inte korvköpare som "sedan råkar" gå in och titta på möbler.

Ha en bra dag!

Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Ok, tänkte inte på det.. ;) Men tycker nog att Malayer är lika "insnöade" på ris och kyckling som Thailand, men vad vet jag efter bott i nämnda länder.

IKEA ses som ett resmål i många av nämnda länder dit familjen åker på en ledig dag och köper saker fast i vissa länder finns det även "drömmare" som inte har råd med IKEA's möbler. Men nog fasen har dom råd med en körv..

Det är folk som besöker varuhuset som köper korven (eller maten som finnes), inte korvköpare som "sedan råkar" gå in och titta på möbler.

Ha en bra dag!

Jag älskar korv.

Däremot är jag inte intresserad av möbler.

Jag hade gärna gått in på Ikea för att käka ett par korv med bröd för 5 baht styck.

Undras förresten var i Bangkok den nya korvaladan tänker slå upp?

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

Guest Atom

BTT

Självklart är det mycket naturligare att byta ut sushin mot varmkorv i bröd än det är att byta ut kyckling och ris mot en korv i bröd. Och precis lika självklart är det ju att man måste välja antingen eller, har man en gång köpt en varmkorv får man stå sitt kast och äta det livet ut, att bara äta en korv med bröd precis som man köper en glass eller en kopp kaffe kommer givetvis inte på talan.

Dela på andra sajter

Jag älskar korv.

Däremot är jag inte intresserad av möbler.

Jag hade gärna gått in på Ikea för att käka ett par korv med bröd för 5 baht styck.

Undras förresten var i Bangkok den nya korvaladan tänker slå upp?

BTT

Lite information med onödigt vetande..

Korven på IKEA i Malaysia är gjord på kycklingkött.

Ha en bra dag!

Dela på andra sajter

• 5 år senare...
On 2011-05-10 at 18:56, skrev broder tuk tuk:

Jag kan ints se att Ikea i Bangkok skulle bli någon större turistattraktion.

BTT

I mitt letande efter en annan tråd ramlade jag över ditt försök att härma Saida :D

Dels har jag sett det själv och enligt svärmor som älskar korv är IKEA välbesökt.

Så vad du ser och tror stämmer väldigt lite med verkligheten.

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Är dom inte på väg att bygga en till ikea  i bkk nu ?? mvh

Ändrades av soi covboy
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev soi covboy:

Är dom inte på väg att bygga en till ikea  i bkk nu ?? mvh

Stämmer, andra sidan av stan åt Nontaburi hållet har jag läst.

http://Bangkok.coconuts.co/2015/07/02/bangkoks-second-ikea-coming-central-westgate

Ändrades av leifen

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...