Sam sip sam Inlagd Maj 14, 2011 Dela Inlagd Maj 14, 2011 (ändrad) I norge på ikea kostar den samma som i sverige ,var bara det att den var hälften så stor he he Ändrades Maj 14, 2011 av Sam sip sam Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 14, 2011 Dela Inlagd Maj 14, 2011 Hoppas på 5 bath “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Maj 14, 2011 Dela Inlagd Maj 14, 2011 Tror på 15 bath... Skickat med pekfingrarna och en gammal LapTop. Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd Maj 14, 2011 Dela Inlagd Maj 14, 2011 Eftersom det troligen är övervägande faranger som kommer att äta där så varför inte 100 baht. Finne säkert stollar som glatt betalar detta pris. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd Maj 15, 2011 Dela Inlagd Maj 15, 2011 Eftersom det troligen är övervägande faranger som kommer att äta där så varför inte 100 baht. Finne säkert stollar som glatt betalar detta pris. BTT Hej BTT, Konstigt.. I Malaysia, Japan, Kina och Singapore är det inte så ofta man ser en västerläning äta på IKEA. Så vad får dig att tro att det blir anurlunda i Thailand? Om det blir samma mönster i Thailand så kommer det att gå ca 1 västerlänning på 150 Thailändare som äter på IKEA. Ha en bra dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Maj 15, 2011 Dela Inlagd Maj 15, 2011 Jag tror säkert att man får många thailändska besökare på IKEA i Bangkok... huruvida de kommer att köpa korv och bröd där vet jag inte Kan ju bara konstatera att fru Chang gillar att besöka IKEA i Göteborg och hon är speciellt fascinerad av alla fiffiga lösningar för kompakt boende. Kan ju passa för många med trång lägenhet i Bangkok! Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd Maj 15, 2011 Dela Inlagd Maj 15, 2011 (ändrad) Hej BTT, Konstigt.. I Malaysia, Japan, Kina och Singapore är det inte så ofta man ser en västerläning äta på IKEA. Så vad får dig att tro att det blir anurlunda i Thailand? Om det blir samma mönster i Thailand så kommer det att gå ca 1 västerlänning på 150 Thailändare som äter på IKEA. Ha en bra dag! Gissar nog mer på en farang på 1000 Thai och mycket korv går det åt Ändrades Maj 15, 2011 av Galten Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Maj 15, 2011 Dela Inlagd Maj 15, 2011 Hej BTT, Konstigt.. I Malaysia, Japan, Kina och Singapore är det inte så ofta man ser en västerläning äta på IKEA. Så vad får dig att tro att det blir anurlunda i Thailand? Om det blir samma mönster i Thailand så kommer det att gå ca 1 västerlänning på 150 Thailändare som äter på IKEA. Ha en bra dag! stjp, ifrågasätt inte kundkretsexpertens kommentar.Ligger nog många timmars studier bakom detta. Mvh L64 som inte såg nån annan viting på IKEA Beijing's restaurang Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd Maj 15, 2011 Dela Inlagd Maj 15, 2011 Hej BTT, Konstigt.. I Malaysia, Japan, Kina och Singapore är det inte så ofta man ser en västerläning äta på IKEA. Så vad får dig att tro att det blir anurlunda i Thailand? Om det blir samma mönster i Thailand så kommer det att gå ca 1 västerlänning på 150 Thailändare som äter på IKEA. Ha en bra dag! Då menar jag att både Thailand och Vietnam har en annan matkultur än ex Japan och Malaysia. Di flesta thaiare är ju ganska insnöade på sin ris och kyckling. Varför äta varmkorv på Ikea när di kan gå ut från butiken och äta sitt ris 50 meter bort? Och Ikea kommer säkert att ha thaimat ochså. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd Maj 15, 2011 Dela Inlagd Maj 15, 2011 Då menar jag att både Thailand och Vietnam har en annan matkultur än ex Japan och Malaysia. Di flesta thaiare är ju ganska insnöade på sin ris och kyckling. Varför äta varmkorv på Ikea när di kan gå ut från butiken och äta sitt ris 50 meter bort? Och Ikea kommer säkert att ha thaimat ochså. BTT Hej BTT Ok, tänkte inte på det.. Men tycker nog att Malayer är lika "insnöade" på ris och kyckling som Thailand, men vad vet jag efter bott i nämnda länder. IKEA ses som ett resmål i många av nämnda länder dit familjen åker på en ledig dag och köper saker fast i vissa länder finns det även "drömmare" som inte har råd med IKEA's möbler. Men nog fasen har dom råd med en körv.. Det är folk som besöker varuhuset som köper korven (eller maten som finnes), inte korvköpare som "sedan råkar" gå in och titta på möbler. Ha en bra dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd Maj 15, 2011 Dela Inlagd Maj 15, 2011 Hej BTT Ok, tänkte inte på det.. Men tycker nog att Malayer är lika "insnöade" på ris och kyckling som Thailand, men vad vet jag efter bott i nämnda länder. IKEA ses som ett resmål i många av nämnda länder dit familjen åker på en ledig dag och köper saker fast i vissa länder finns det även "drömmare" som inte har råd med IKEA's möbler. Men nog fasen har dom råd med en körv.. Det är folk som besöker varuhuset som köper korven (eller maten som finnes), inte korvköpare som "sedan råkar" gå in och titta på möbler. Ha en bra dag! Jag älskar korv. Däremot är jag inte intresserad av möbler. Jag hade gärna gått in på Ikea för att käka ett par korv med bröd för 5 baht styck. Undras förresten var i Bangkok den nya korvaladan tänker slå upp? BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Atom Inlagd Maj 15, 2011 Dela Inlagd Maj 15, 2011 Då menar jag att både Thailand och Vietnam har en annan matkultur än ex Japan och Malaysia. Di flesta thaiare är ju ganska insnöade på sin ris och kyckling. Varför äta varmkorv på Ikea när di kan gå ut från butiken och äta sitt ris 50 meter bort? Och Ikea kommer säkert att ha thaimat ochså. BTT Självklart är det mycket naturligare att byta ut sushin mot varmkorv i bröd än det är att byta ut kyckling och ris mot en korv i bröd. Och precis lika självklart är det ju att man måste välja antingen eller, har man en gång köpt en varmkorv får man stå sitt kast och äta det livet ut, att bara äta en korv med bröd precis som man köper en glass eller en kopp kaffe kommer givetvis inte på talan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Acker Inlagd Maj 15, 2011 Dela Inlagd Maj 15, 2011 BTT: Kommer ligga en bit ifrån de centrala delarna. Se mer info på Ikea Thailands websida: http://www.ikea.co.th/en/about-ikea/location/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd Maj 15, 2011 Dela Inlagd Maj 15, 2011 Jag älskar korv. Däremot är jag inte intresserad av möbler. Jag hade gärna gått in på Ikea för att käka ett par korv med bröd för 5 baht styck. Undras förresten var i Bangkok den nya korvaladan tänker slå upp? BTT Hej BTT Lite information med onödigt vetande.. Korven på IKEA i Malaysia är gjord på kycklingkött. Ha en bra dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lappen Inlagd September 1, 2016 Dela Inlagd September 1, 2016 On 2011-05-10 at 18:56, skrev broder tuk tuk: Jag kan ints se att Ikea i Bangkok skulle bli någon större turistattraktion. BTT I mitt letande efter en annan tråd ramlade jag över ditt försök att härma Saida Dels har jag sett det själv och enligt svärmor som älskar korv är IKEA välbesökt. Så vad du ser och tror stämmer väldigt lite med verkligheten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soi covboy Inlagd September 13, 2016 Dela Inlagd September 13, 2016 (ändrad) Är dom inte på väg att bygga en till ikea i bkk nu ?? mvh Ändrades September 13, 2016 av soi covboy Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd September 13, 2016 Dela Inlagd September 13, 2016 (ändrad) 1 timme sedan, skrev soi covboy: Är dom inte på väg att bygga en till ikea i bkk nu ?? mvh Stämmer, andra sidan av stan åt Nontaburi hållet har jag läst. http://Bangkok.coconuts.co/2015/07/02/bangkoks-second-ikea-coming-central-westgate Ändrades September 13, 2016 av leifen Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Burken Inlagd September 16, 2016 Dela Inlagd September 16, 2016 Nu har man höjt priset på korven![emoji15]Sent from my iPad using Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu