Jump to content
IGNORERAD

Visum för min flickvän


smilet

Recommended Posts

Ja, det är "Visum för att besöka vänner (inkl. pojkvän/flickvän)" och då får hon 3 månader. Sedan förlänger ni besöket 3 månader hos Migrationsverket i Sverige - heter uppehållstillstånd för besök.

Mvh Thaikonsult

Okey

Att hon landar i Oslo med flyget från Bangkok den 7 juni 2011 och flyger från Arlanda till Bangkok 24 november 2011ställer inte till några problem, eftersom jag söker visum till Sverige (schengen) ?

Smilet

Ändrades av smilet
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

Man kan ju bara få 3 månaders schengenvisa. Sen får man förlänga 3 månader till ett tillfälligt uppehållstillstånd som bara gäller i sverige, enligt migrationsverket.

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Man kan ju bara få 3 månaders schengenvisa. Sen får man förlänga 3 månader till ett tillfälligt uppehållstillstånd som bara gäller i sverige, enligt migrationsverket.

Migrationsverket får läsa på ser jag. Det tillfälliga uppehållstillståndet för besök gäller numera inom hela Schengen precis som vanliga uppehållstillstånd. Detta ändrades förra året.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Okey

Att hon landar i Oslo med flyget från Bangkok den 7 juni 2011 och flyger från Arlanda till Bangkok 24 november 2011ställer inte till några problem, eftersom jag söker visum till Sverige (schengen) ?

Smilet

Hon kan flyga till och från vilken flygplats hon önskar så länge hon håller sig inom Schengen.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

Migrationsverket får läsa på ser jag. Det tillfälliga uppehållstillståndet för besök gäller numera inom hela Schengen precis som vanliga uppehållstillstånd. Detta ändrades förra året.

Mvh Thaikonsult

Mycket bra att dom ändrade det. Och ännu ett bra svar från dig. :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

«smilet, den 23 April 2011 - 15:51 , sade:

Okey

Att hon landar i Oslo med flyget från Bangkok den 7 juni 2011 och flyger från Arlanda till Bangkok 24 november 2011ställer inte till några problem, eftersom jag söker visum till Sverige (schengen) ?

Smilet

Hon kan flyga till och från vilken flygplats hon önskar så länge hon håller sig inom Schengen.

Mvh Thaikonsult

Nu är hon hos Amaris i Bangkok och de tycker inte om att flygbiljetten är på 6månader och att flyget landar i Norge eftersom visum ansökan är till Sverige.

Vem har rätt ?

Thaikonsult eller Amaris (Ambassaden)

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

En annan sak är väl också att man inte får vara här mer än 6 mån/år

Men biljetten är att planet landar i Oslo den 7 juni 2011 och lyfter från Arlanda mot Bangkok 24 november = 5månader och 2veckor

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

sakonnakhon

Om ni söker visum för 3 månader från början, så blir det vel strul om hon visar upp en biljett med hemresa efter 5 månader?

Ni måste vel isåfall köpa en ombokningsbar biljett med hemresa efter 3 mån., som du sedan kan boka om till 24. november.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om ni söker visum för 3 månader från början, så blir det vel strul om hon visar upp en biljett med hemresa efter 5 månader?

Ni måste vel isåfall köpa en ombokningsbar biljett med hemresa efter 3 mån., som du sedan kan boka om till 24. november.

Precis så är det

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

OBS Missa ej att förlänga visumet Om hon har 3m visa och åker hem 5m 2v så får du inte bjuda hit henne på flera år 2 tror jag Min Fd. råkade ut för detta och då var övredraget endast 1 vecka

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...