Jump to content
IGNORERAD

Tack och adjö!


Kalas

Recommended Posts

Hej ärade forumspublik.

Min fru har som sagt fått sitt UT och hon och hennes dotter kommer till mig på fredag. Med anledning av detta faktum så inser jag att min "lediga" tid kommer att bli begränsad. Jag har dessutom fått arbete from nästa måndag.

Jag vill tacka alla medlemmar som på ett eller annat sätt har uppmärksammat mig, mina frågor och inlägg.

Har en sista fråga bara, finns det några thai-sve par i Östergötland med barn i 4-7 års åldern? Som helst pratar både lao/thai/sve... Hör av er med PM isf. Fruns dotter kan bara lao och kanske kan behöva få träffa andra barn som pratar samma språk och kanske leka av sig lite :)

Tack för allt!

MVH

Kalas...

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Hon lär sig säkert svenska på noll tid, det brukar gå riktigt fort i den åldern!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hare bra!

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Hmmm...Det är många här som fått hit fru och barn och inte behöver man säga adjö för det :)

Lycka till :great: Hoppas du tittar in här ändå och berättar hur det går

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej ärade forumspublik.

Min fru har som sagt fått sitt UT och hon och hennes dotter kommer till mig på fredag. Med anledning av detta faktum så inser jag att min "lediga" tid kommer att bli begränsad. Jag har dessutom fått arbete from nästa måndag.

Jag vill tacka alla medlemmar som på ett eller annat sätt har uppmärksammat mig, mina frågor och inlägg.

Har en sista fråga bara, finns det några thai-sve par i Östergötland med barn i 4-7 års åldern? Som helst pratar både lao/thai/sve... Hör av er med PM isf. Fruns dotter kan bara lao och kanske kan behöva få träffa andra barn som pratar samma språk och kanske leka av sig lite :)

Tack för allt!

MVH

Kalas...

Får vi alldrig höra ifrån dig.sorry.gif

Tack Då Drama Queengiggle.gif

Mvh jrk

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Hej ärade forumspublik.

Min fru har som sagt fått sitt UT och hon och hennes dotter kommer till mig på fredag. Med anledning av detta faktum så inser jag att min "lediga" tid kommer att bli begränsad. Jag har dessutom fått arbete from nästa måndag.

Jag vill tacka alla medlemmar som på ett eller annat sätt har uppmärksammat mig, mina frågor och inlägg.

Har en sista fråga bara, finns det några thai-sve par i Östergötland med barn i 4-7 års åldern? Som helst pratar både lao/thai/sve... Hör av er med PM isf. Fruns dotter kan bara lao och kanske kan behöva få träffa andra barn som pratar samma språk och kanske leka av sig lite :)

Tack för allt!

MVH

Kalas...

Du behöver väll inte sluta på forumet bara för damen kommer :whistle:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är nu det börjar... vi är många som gillar vad och hur skriver, hoppas du hänger kvar! :drinks::clapping::great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Håller med nitrajm 77 det är nu som dina frågor kommer

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, seså go' vänner... Torka edra tårar nu, eller be en bättre halfva om en snyt/snyfttrasa :)

Jag skrev väl inte att jag aldrig mer ska titta in till er? :) Jag skrev mer att min lediga tid blir begränsad och initialt så kommer den närmaste tiden fyllas med familjerelaterat. Jag kommer jobba 10timmarsdagar x 4 och vara ledig fre-lö-sö de närmaste åren och eftersom jag känner mig själv så kommer familjen prioriteras i första hand, efter mina basala behov såsom sömn mat och vila. Och ledig tid framöver kommer präglas av bobyggande, fiske, turer för att lukta på blommorna, plocka svamp senare och tillse min nya familjs behov. Jag vill verkligen få min nya lilla familj att trivas och känna sig välkomna, både till mig och Sverige.

Sen har jag ju mitt lilla "sidoprojekt", min mark/trädgårdsfirma, där jag just reggat ett namn och skapat en logga. Har även lagt upp en hemsida och ska med tiden trycka upp lite reklam på olika underlag och annonsera lite. Min tanke var redan från början att dra igång en egen mark/trädgårdsrörelse. Men efter fyra-fem år med F-skatt har jag inte haft tid :) Ett betyg gott som något, eftersom jag sällan eller aldrig varit utan arbete helt genom föreningen jag är med i. Som Manpower men för F-skattare. Har fått gå hemma en vinter för några år sen, men då hjälpte jag en kompis med hans Perstormfällda skog och fick lite mat/ölpengar. Nu har jag då gått hemma två månader ja, men kompisen har mer ved i skogen ;)

Men en tanke, om än långtgående, är ju att införliva frun i firman och att vi ska samarbeta. Två flugor gravida :) Vi har pratat om det och hon är inte ovillig. (Ryktet har redan spridit sig i släkten och det finns visst inofficiella anmälningslistor!) Men om det är väl inget skrivet i sten, trots att hon är en tuffing vet jag hur hårt sten/grävjobb är för kroppen. Men det kanske finns mellanvägar mellan 8h och inget jobba alls. Hon kanske kan hugga i när det är toppar eller jobba deltid och hinna med dotterns behov med. Det första jag vill att hon lär sig isf är att beskära träd och buskar, liten smidig tjeja som kan klänga träd och stege! Klippa häckar och liknande. Jaja, jobba med kroppen är hon ju van vid som alla issanska bonddöttrar. Risodling är ingen lek om man sköter allt manuellt! Och hugga ved har hon gjort sen barnsben, de gör ju all sin kol själva.

Så have mercy vänner, om jag väljer att välja bort er till största del. Att sitta och läsa långa trådar där egentligen inget avhandlas går bort. Kommer väl skumma igenom överskrifterna och läsa det som verkar intressant men sitta som nu, och lägga en timme eller två känns en aning utopiskt! :) Jag har ju fått mig ett helt nytt spännande liv. Det här internetlivet kan jag redan, har haft internet sen -98 eller så, och mååååånga är timmarna framför skärmen!

Jag skriver som jag skrev innan, igen. Sve-thaipar med barn 4-7 år som pratar thai/lao/sve i Östergötland, hör av er med PM!

Och alla ni andra som vill hålla kontakt, skicka ett PM så besvarar jag när tid finnes.

Och ja, jag kommer komma med mina frågor, dock inga romansviter om hur vår tid tillsammans är och blev, tyvärr. Alla ni som skriver regelbundet vet hur lång tid det tar att skapa en meningsfull text med sammanhang... Detta lilla textstycke tog kanske 30 minuter att skriva, med lite kaffepauser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och för alla nugna så landar de i morgon, 1/4, på Arlanda vid 7 med Thai... Och vill någon smygtitta så är ni välkomna! :) Och kom för den delen fram och säg hej isf! :P Men ni är väl för morgontrötta!? *Ler med hela ansiktet*

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Roligt att höra att du är på väg att skapa ett nytt viktigt kapitel i ditt liv Kalas - tråkigt om du inte har samma tid för forumet, men dygnet har ju enbart 24 timmar..

Önskar dig lycka till, berätta gärna även hur det blir med företaget!

:-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste Kalas!

Ett stort grattis från mig. Du kommer att bli en fantastisk pappa och äkta make.

Hälsningar

Sixten

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ju tråkigt. Men varför säga tack och hej. Vilket fler har gjort den senaste tiden.

Det är väl bättre att bara ta en time out och inte logga in på forumet om man nu anser att man inte har tid till det.

Saknar dina roliga berättelser redan men hoppas att få ett gott skratt snart igen. :av-109998::great:

Ändrades av mr chaweng
Link to comment
Dela på andra sajter

Och för alla nugna så landar de i morgon, 1/4, på Arlanda vid 7 med Thai... Och vill någon smygtitta så är ni välkomna! :) Och kom för den delen fram och säg hej isf! :P Men ni är väl för morgontrötta!? *Ler med hela ansiktet*

Jag kommer o tjyvkikar lite :whistle: om jag inte är för trött...

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skriver som jag skrev innan, igen. Sve-thaipar med barn 4-7 år som pratar thai/lao/sve i Östergötland, hör av er med PM!

Och alla ni andra som vill hålla kontakt, skicka ett PM så besvarar jag när tid finnes.

Kolla bara med fru Kalas att hon verkligen vill träffa andra Thai-tjejer när hon anländer. När Tik kom till Sverige för 6 år sen så tänkte jag samma sak som du, men hon sa bestämt NEJ till att paras ihopa med andra på detta sätt.

SFI-maffian kommer hon i kontakt med så småningom ändå och då gäller det att se upp!

Detta gäller naturligtvis inte alla, utan bara ett råd i alla välmening!

/ Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja Joe, jag vet att fru Kalas inte är vidare förtjust i att bli ihopföst med någon bara för att de är thai :) Hon har rynkat på näsan åt flera vi träffade sist hon var här. Jag tänkte mer på dotterns väl och ve. Kanske mamman kan offra sig lite för dottern... Aja, framtiden...

Och SFI-maffian får vi hoppas att hon kan motstå. Hon är ju inte vidare förtjust i vare sig skitsnack, spel och dobbel, dansa eller dricka... Så hoppas kan jag ju alltid :)

Link to comment
Dela på andra sajter

C-dude, jag är stor och blond. Har nog en grön jacka, så kom fram och säg hej! Tänkte vara på plats vid 6.30 och se när planet taxar in.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Sköna historier. Hoppas fortsättningen blir ännu bättre. STORT LYCKA TILL

Link to comment
Dela på andra sajter

Knorr morr hummel mummel...

Jumla JB å vara svårflirtad i natt. Fjärilar i magen och glädjefnatt? Blev till att gå upp redan vid 2 och sätta på datorn och kaffe. Kollat flygschemat, de ligger 17 minuter efter så 07.17 ska de vara vid gaten... Funderar på att åka redan nu men smyga. Har kanske 2½h till Arlanda normalt, men om jag lusar rejält kanske jag kan klara det på 4? :)

Attans så glader jag är, bubblande lycklig! Hon/de kommer äntligen!

Nä, nu utgår jag mot Arlanda!

Återkommer med en bild på dem!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kalas.

Kommer ihåg hur det var när jag läser om din glädje att få hit din familj. Tack för dina intressanta, öppna berättelser.

Lycka till och ha ett gott liv.

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...