Jump to content
IGNORERAD

Möte med polisen

buriram

Recommended Posts

Mankan, Läs igenom den dialogen du och jag har haft en gång till och tala sedan om för mig var jag ev. har missuppfattat vad du har "skrivit" så ska jag med glädje bemöta dessa imorgon.

Men sjunk inte ner på sandlåde nivå med barnsliga argument som

Tack för i kväll

/DaToolBox

Jag har ju förklarat det tydligt i tidigare inlägg så det är ju bara att läsa igen.

Angående sanlåde nivå på inlägg så drogs jag väl med en aning i Tallvikings sätt att argumentera vilket jag beklagar.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

• Svar 154
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Tallviking

21

• Mankan

14

• GammalDansken

10

• DaToolbox

10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tycker det är skrämmande att folk tycker det är sin rättighet, att få köra ett fordon alkoholpåverkad..

Kan tänka mig att ni sover gott, när era barn är ute i trafiken med alkohol i blodet..

Rock on!

Rätt.,Kan även tänka mig att det skulle vara jävligt nervöst att ha ett "nyktert" barn ute i trafiken när t.ex. Songkran firas, då hjälper inte nykterheten långt när tålamodet tryter på typ busschaufförerna som börjar "ladda" på vägrenarna i Thailand, även i nyktert tillstånd crashas det å det grövsta.

Själv har jag sån respekt/rädsla för alkokonsumtionen denna period att jag inte ens kör de 5 km det är hem från city utan bor på hotell (om man nu gillar Songkran, vilket jag råkar göra) dessa dagar.

Att jämföra trafikkultur/alkokultur mellan Thailand och Sverige lär knappast gen en entydig dialog, min alldeles egen uppfattning är i alla fall att det känns lite överbeskyddande i Svedala och totalt ansvarslöst i LOS.

Halvansvarige Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Jag har ju förklarat det tydligt i tidigare inlägg så det är ju bara att läsa igen.

Angående sanlåde nivå på inlägg så drogs jag väl med en aning i Tallvikings sätt att argumentera vilket jag beklagar.

Men varför hoppar du ner i sandlådan som svar på mina argument när mina argument bygger på egen erfarenhet till sjöss ?

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

GammalDansken

Trodde du bara var lite obstinat som vanligt men inser att du inte riktigt greppar resonemanget. Men om jag drar lite lärdom av historien så är oddsen på att det är helt meningslöst att föra en diskussion med dig. Därmed så jag går och lyssnar på sportradion innan det skall sovas istället. Dock är jag övertygad om att du kan klara av att föra diskussionen helt på egen hand.

Jag måste varit något berusad som inte genast insåg min egen omdömeslöshet

att trots den påpekade förståndsmässiga underlägsenhet ändå försöka inleda palaver med dig.

Accepterar ödmjukt straff för detta - ett straff som minst bör uppgå till

att i mitt nästa liv bli tilldelad 6 eller 8 ben.

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Dela på andra sajter

Men varför hoppar du ner i sandlådan som svar på mina argument när mina argument bygger på egen erfarenhet till sjöss ?

Nä men var det din erfarenhet vi pratade om här. Ja den väger ju tyngst av allas. Att jag inte fattade det :crazy:

Dela på andra sajter

Nä men var det din erfarenhet vi pratade om här. Ja den väger ju tyngst av allas. Att jag inte fattade det :crazy:

Du sitter kvar i sandlådan märker jag ! :whistle:

Dela på andra sajter

Guest Incinerator

Ändå är ju taxi mycket billigare i Thailand :-)

/Sarne

Jag gissar att du aldrig varit på Phuket!

Dela på andra sajter

Buriram är avstängd. Hans "värsta" inlägg borttagna och när så sker följer även andras inlägg som citerat hans text med.

Tack för den Joints, nu fattar jag forumet lite bättre! :wai:

Till Buriram Anders, så säger jag skäms, och försök bättra dej...

Men jag tycker det är starkt att vika ut dej själv på forumet trots att du kunde valt att mörka fyllekörningen, så det minus du borde fått av mej för fyllekörningen "Neutraliseras" av det plus ditt kurage är värt, då du skriver om det helt ärligt.

Hoppas det var sista gången, du kunde skadat andra människor, och risken för utvisning ur landet för allvarliga brott som ditt är stor...

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Rätt.,Kan även tänka mig att det skulle vara jävligt nervöst att ha ett "nyktert" barn ute i trafiken när t.ex. Songkran firas, då hjälper inte nykterheten långt när tålamodet tryter på typ busschaufförerna som börjar "ladda" på vägrenarna i Thailand, även i nyktert tillstånd crashas det å det grövsta.

Själv har jag sån respekt/rädsla för alkokonsumtionen denna period att jag inte ens kör de 5 km det är hem från city utan bor på hotell (om man nu gillar Songkran, vilket jag råkar göra) dessa dagar.

Att jämföra trafikkultur/alkokultur mellan Thailand och Sverige lär knappast gen en entydig dialog, min alldeles egen uppfattning är i alla fall att det känns lite överbeskyddande i Svedala och totalt ansvarslöst i LOS.

Halvansvarige Baa

Bra där Baa!

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Du sitter kvar i sandlådan märker jag ! :whistle:

Ja jag vill ju inte lämna dig ensam kvar.

Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Tack för den Joints, nu fattar jag forumet lite bättre! :wai:

Till Buriram Anders, så säger jag skäms, och försök bättra dej...

Men jag tycker det är starkt att vika ut dej själv på forumet trots att du kunde valt att mörka fyllekörningen, så det minus du borde fått av mej för fyllekörningen "Neutraliseras" av det plus ditt kurage är värt, då du skriver om det helt ärligt.

Hoppas det var sista gången, du kunde skadat andra människor, och risken för utvisning ur landet för allvarliga brott som ditt är stor...

MVH Tommy

Var det kurage att berätta om att köra full,

eller var det ett slags skryt att ha kommit undan så billigt? :)

Först lutade jag åt att det var det första, men av hans reaktioner att döma - som han blev avstängd för - så verkar det väl ha varit det senare?

i sådana fall borde det väl vara - (+) - - - - ? :)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Dela på andra sajter

mmmm...tyckte osså att det verka som ett slags skryt när denna tråd dök upp..

"Ett land vars ungdom inte gör uppror, det är ett land som det är synd om."

Fridde

Dela på andra sajter

Jag gissar att du aldrig varit på Phuket!

OT,

Ja jag har besökt Phuket några gånger, första besöket var 1997. Med tanke på alla turister som besöker de populära platserna gissar jag att taxi liksom annan servicenäring i Phuket skämts bort av korttidsturister som inte har en tanke på vad som är rimligt att betala. Det drabbar alla stora turistorter. Blir dyrare för långliggarna.

/Sarne

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Dela på andra sajter

Total skandal att trådskaparen inte fått mer -karma.

Man skall inte sparka på dom som ligger :whistle: . Bättre han hade fått sitt straff i LOS istället :diablo: .MVH HN :wai:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Man skall inte sparka på dom som ligger :whistle: . Bättre han hade fått sitt straff i LOS istället :diablo: .MVH HN :wai:

Han fick ju sitt straff där

Ändrades av LeifArne
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Vi vet ju inte hur han mår, och på vad sätt skulle vi hjälpa honom genom att ge - karma, han kanske lider tillräckligt själv över vad han gjorde, det finns ju något som heter samvete och det brukar göra sig gällande efter dumheter i fyllan.

Han kanske behöver vårat stöd och inte förakt?

Mvh Isan Lover

Dela på andra sajter

Hej

Vi vet ju inte hur han mår, och på vad sätt skulle vi hjälpa honom genom att ge - karma, han kanske lider tillräckligt själv över vad han gjorde, det finns ju något som heter samvete och det brukar göra sig gällande efter dumheter i fyllan.

Han kanske behöver vårat stöd och inte förakt?

Mvh Isan Lover

Frågan är som andra redan ställt. varför han la ut texten från början

Antingen fattade han inte hur korkad han varit eller så är han i behov av hjälp och detta är hans sätt att påtala detta

Jag fattar fortfarande inte vad han ville med att lägga ut texten !

Dela på andra sajter

Ja Gud bevars! Kan inte annat än instämma! Karmautdelande är ju ett enormt viktigt instrument som talar om för oss (och hela världen) vem som är en god respektive dålig människa!

Detta är ju trots allt inte på låtsas om någon nu skulle fått för sig det utan ett internetforum där saker verkligen betyder något!!

Halleluja!

Är det de?

Dela på andra sajter

GammalDansken

mmmm...tyckte osså att det verka som ett slags skryt när denna tråd dök upp..

Jag läste starten igen men hittar själv inget som tyder på skryt.

Inte så mycket ånger heller men dock något.

Buriram har ett härligt rakt sätt att uttrycka sig på,

som ibland är roligt och ibland lätt att missförstå.

När han t.ex. skrev "dö" i något inlägg såg det illa ut i mina ögon först,

men efter närmare eftertanke tror jag att han egentligen menade

"duh" eller "döh" - som i "döh, tag det lugnt"

Jag väljer i alla fall att låta mina tvivel komma honom till godo

och det är ju upp till var och en.

Dela på andra sajter

Guest larbejo

Helt rätt Isan Lover! Jag förstår inte vad ytterligare - karma hjälper honom. Han borde förstå att han har gjort fel och att han aldrig gör om samma sak igen. Det han har gjort är fel och förkastligt. Men det framkommer att andra också kör på fyllan.Vad har de som försvar?Jag är i Thailand och kan muta mej från fylleri. Finns det inga tankar om att jag sätter mej i en bil(mordvapen )och utsätter mina medmänniskor för fara?

Dela på andra sajter

Han fick ju sitt straff där

3000 thb och sen fylleköra igen...jävligt kännbart straff hoppas jag aldrig råkar ut för detta.det skulle jag bara inte orka med :whistle:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

swedenfarang

TS var inte alls ödmjuk och mådde nog inte särskilt dåligt över sitt handlande. Särskilt när TS önskar folk till döden när de behagade kritisera hans misstag. Det blev väl inte de ryggdunkningar han önskade. Men kanske det är ett rop på hjälp..för hjälp behöver karln.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Dela på andra sajter

GammalDansken

Det är inte heller sååå mycket ödmjukhet och fördömanden i denna tråd

fast den i princip handlar om samma sak men startar på ett annat sätt

Varning för att köra moppe full i Pattis

Ändrades av GammalDansken

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...